Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vraag me af wanneer je een 997 halfjaarlijks inschrijft of je dan ook daadwerkelijk de verkeersbelasting voor de overige 6 maanden terug krijgt? Ik bedoel als je je plaat op het einde van de zesde maand laat uitschrijven of je dan de volledige overige 6 maand van de verkeersbelasting terug krijgt. Misschien wordt dit anders berekend waardoor je minder terug trekt?
Er zijn mensen die dit doen met hun Porsche. Ze rijden er jaarlijks enkele maanden met en schrijven de auto uit voor de winter.
Ik vraag me af wanneer je een 997 halfjaarlijks inschrijft of je dan ook daadwerkelijk de verkeersbelasting voor de overige 6 maanden terug krijgt? Ik bedoel als je je plaat op het einde van de zesde maand laat uitschrijven of je dan de volledige overige 6 maand van de verkeersbelasting terug krijgt. Misschien wordt dit anders berekend waardoor je minder terug trekt?
Er zijn mensen die dit doen met hun Porsche. Ze rijden er jaarlijks enkele maanden met en schrijven de auto uit voor de winter.
Euh nee, ze betalen maar 6 maanden verzekering dat is totaal iets anders
Want zou je de wagen elke 6 maanden uitschrijven (dus platen terugsturen) dan ze je ook iedere keer opnieuw de BIV moeten betalen hé !
nb: een 997 kan ook in 3.6, de 3.8 is de 's' versie
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
Waarom zijn die taksen toch zo hoog van bijna 10 jaar oude Porsches bv een 997 van 2006 = nog een 2500 euro biv en 1700 euro jaarlijkse taks :s
2006 is geen 10jaar hé
Daarbij is het absoluut normaal als je weet hoeveel pk's en uitstoot die heeft.
nb:
Wat hard om dit te zeggen maar ergens is het goed zo voor de imago van Porsche. (ik ga er op mijn kap krijgen )
BMW waren hun imago kwijt doordat ze betaalbaar werden voor "johnny's" (tuning, snel rijden, enz)
Nu is het de beurt aan Audi om een slecht imago te krijgen door die zelfde "johnny's" die nu liever Audi dan BMW verkiezen.
Ik zou niet willen dat Porsche dit ook moet ondergaan zouden ze te "betaalbaar" worden
Want zou je de wagen elke 6 maanden uitschrijven (dus platen terugsturen) dan ze je ook iedere keer opnieuw de BIV moeten betalen hé !
De biv zal dan halfjaarlijks verrekend worden net als de verkeersbelasting.
2006 is geen 10jaar hé
Daarbij is het absoluut normaal als je weet hoeveel pk's en uitstoot die heeft.
nb:
Wat hard om dit te zeggen maar ergens is het goed zo voor de imago van Porsche. (ik ga er op mijn kap krijgen )
BMW waren hun imago kwijt doordat ze betaalbaar werden voor "johnny's" (tuning, snel rijden, enz)
Nu is het de beurt aan Audi om een slecht imago te krijgen door die zelfde "johnny's" die nu liever Audi dan BMW verkiezen.
Ik zou niet willen dat Porsche dit ook moet ondergaan zouden ze te "betaalbaar" worden
Binnenkort komt er gewoon een Macan met 2.0 TDI hoor
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Je moet maar één keer BIV betalen als je je auto op dezelfde naam terug inschrijft. Op hetzelfde adres ben ik niet zeker van. Ik heb het vorig jaar zelf meegemaakt na de motor op geblazen te hebben. Auto uitgeschreven en 3 maanden later terug ingeschreven en geen BIV betaald. Waar ik het over heb heeft niks met de verzekering te maken. je kunt natuurlijk je polis laten stop zetten.
nickotje had het over €1700 verkeersbelasting en dat is dus de 3.8 versie. Ik antwoordde op zijn vraag. Als hij het over de 3.6 had, dan stond er waarschijnlijk €1467 verkeersbelasting ipv €1700.
Comment