Oorspronkelijk geplaatst door steben
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SKODA Lovers
Collapse
X
-
Gisteren even gereden met de nieuwe Octavia break van een maat van me.
Damn!
't is echt wel gedaan met lachen met Skoda
Die kar is gewoon fucking goed, interieur is best netjes (op het lelijke stuur na, maar dat voelt gelukkig aangenaam aan ), de radio speelt meer dan behoorlijk, de tellerpartij is echt knap, ...
't was een 1.9TDI met 105pk, toch een heel aangename motor vond ik, zeer soepel in de lage toeren. Ben wel niet boven de 2500 toeren geweest omdat 'ie nog maar 150km had
Versnellingsbak leek me wat stroef, maar dat is wrs omdat het nog nieuw is denk ik.
Maar echt, ik ben serieus onder de indruk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenGisteren even gereden met de nieuwe Octavia break van een maat van me.
Damn!
't is echt wel gedaan met lachen met Skoda
Die kar is gewoon fucking goed, interieur is best netjes (op het lelijke stuur na, maar dat voelt gelukkig aangenaam aan ), de radio speelt meer dan behoorlijk, de tellerpartij is echt knap, ...
't was een 1.9TDI met 105pk, toch een heel aangename motor vond ik, zeer soepel in de lage toeren. Ben wel niet boven de 2500 toeren geweest omdat 'ie nog maar 150km had
Versnellingsbak leek me wat stroef, maar dat is wrs omdat het nog nieuw is denk ik.
Maar echt, ik ben serieus onder de indruk
Herkenbare reactie!
Bij mij was de versnellingsbak ook stroef de eerste 500km, ondertussen schakelt die boterzacht.
Klankkwaliteit is inderdaad heel goed, Skoda (andere merken van de groep ook?) is overgeschakeld van Blaupunkt naar Dynaudio-luidsprekers. Goeie zaak...
Comment
-
Heb zonet testrit achter de rug met de Superb.
arghhhhhhh... kwijl....
sorry.
2.0 CRTDI 170pk DSG....
Lekker. Echt Lekker ....
Stille vinnige motor. Ook veel sterker in de andere geluidswering dan andere skoda's. Zeer goede muziekinstallatie. En net genoeg chroom.
Licht kleur gezoomd zwarte lederen interieur (nu ik had zelf liever ivoor, maar ja, ik had niet te kiezen). Parkeerhulpsysteem.
Tof stuur (3-spakig leder multifunctie).
Zwaar onder de inruk. Vooral de details die hem in de hogere klasse berline brengt. En die schloempk waarmee een premium graag z'n deuren laat toegooien, die was er gratis bij. Vergeet die zever over die kont. Ga er eens mee rijden en die kont voelt onmiddellijk lekker. En oh ja: er kan veel in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk BerichtenZeer goede muziekinstallatie.
(verder ben ik het met je eens hoor, alleen net geen budget voor de 170pk versie, dat ze dat maar eens _snel_ "afromen" richting 163... )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cloink Bekijk BerichtenEhh?! http://www.autoforum.be/showthread.php?t=39225
(verder ben ik het met je eens hoor, alleen net geen budget voor de 170pk versie, dat ze dat maar eens _snel_ "afromen" richting 163... )
Comment
-
ik ben skoda-lover
stel ik zou nog eens nieuw kopen zou een superb combi 1.6 tdi dsg wel eens mijn favo kunnen zijn
toch dit, kleinigheden die beetje lastig zijn in mijn moeders octavia combi 1.9 tdi dsg
* de voetsteun zit niet echt lekker
* de zetels staan iets te bol om verre afstanden te doen (das 1 keer per jaar)
* rammeltjes in het interieur, en de auto wordt hoegenaamd ni afgebeuld
vergeleken met mijn c220 cdi van hetzelfde jaar
wat beter is
* verbruik
* kofferruimte
* taxatie (105 is voor mij al ruim genoeg, 136 is leuker....maar soit)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenVolgende week bol ik 6 maanden rond met de Octavia - ondertussen +25.000kms zonder problemen, eerste onderhoud binnen 1500kms.
Bijna 10 maanden en 39.000kms ver. Nog steeds zeer tevreden over mijn keuze, echter 2 probleempjes: lak bladdert lichtjes af aan de zijkanten van de uitsparing van de voorste nummerplaat, chauffeurszetel kraakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenMijn vriendin en ik hebben een nieuwe Skoda Octavia Combi 1.9 TDI RS-line gekocht (modeljaar 2009, mkII FL). Volgende week zou die geleverd worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk BerichtenVoor mij was de auto van het salon de Skoda Superb Combi.
Prijs kwaliteit absolute top! En wat een zee van ruimte. Afwerking zeer degelijk.
Zou de nieuwe 1.6d er in komen? Vergeten vragen.
Beeld u eens in: Skoda als dochter van Volvo...
Superb 2.4D ....
Superb T5 ...
Comment
-
105pk zeker ? Da's toch meer dan de atmosferische 1.4 (75pk) en 1.6 (102pk).
Dus ja, ik denk dat 't geen slechte keuze is om die in de Octavia te gaan leveren. En zo slecht zijn de prestaties nu ook weer niet: onder de 11s naar de 100 en een top van boven de 190. De Octavia weegt ook niet echt veel, 1175kg of zo, superveel vermogen heb je dus niet nodig om dat een beetje vooruit te krijgen. Een Roomster weegt niet veel minder en met de, naar alle waarschijnlijkheid hogere Cx-waarde, zie ik niet in waarom die 't wél en de Octavia 't niet mag hebben.
Imo is de 1.6TDI juist wél een motor voor de Superb. Ik vermoed dat de vorige Superb hier quasi énkel in 1.9TDI-livrei verkocht werd, en die had ook maar 105pk, net als de 1.6TDI. Meer zelfs... ik zou 't dus dom vinden van 't _niet_ te doen.
Blijkbaar heeft zelfs de Passat de 1.6TDI als keuzeoptie... de Superb zal imo dan ook niet achterblijven, lijkt me zelfs logisch.
Maar uiteraard mag je voor jezelf vinden dat die motoren te zwak zijn voor die auto's (ik zou ze zelf ook nooit kiezen ). Maar gelukkig heeft Skoda dan ook zwaardere, krachtigere, "edelere" motorisaties.Last edited by sibi; 27/01/2010, 19:22.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenVolgende week mag het zwart staal weer opgeborgen worden . Terug tijd voor Pegasus!
Comment
-
Ik ben sinds kort ook de trotse bezitter van een Skoda Octavia combi 1.9 TDI Ambiente.
Ik heb hem nu ongeveer 4 maanden en ik moet zeggen de auto heeft mij nog geen minuut tegengestoken.
Op het autosalon in Brussel heb ik geen enkele wagen gevonden die qua prijs kwaliteit kan bieden wat Skoda biedt, namelijk kwaliteit tegen een aanvaardbare prijs.
Comment
Comment