Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers v.2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Met de komst van de facelift van de 4 reeks, stijgt het vermogen van de B3 en B4 naar 440pk en 660nm koppel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
        Met de komst van de facelift van de 4 reeks, stijgt het vermogen van de B3 en B4 naar 440pk en 660nm koppel.
        Uitleg staat op de vorige pagina
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Uitleg staat op de vorige pagina
          Nu je het zegt Ik kwam meteen bij de foto's uit, niet gezien dat er nog een stuk voorstond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten

Nu je het zegt Ik kwam meteen bij de foto's uit, niet gezien dat er nog een stuk voorstond.
            Niet erg jong, jij weet ook wel meestal meer dan in het verslag staat, geweldige kennis, zo slim ben ik niet
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• dacht dat de alpinaversies nooit meer vermogen mochten geven als de eigen m versies, of was dat niet zo ?
              Last edited by bobo; 03/03/2017, 23:03.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                dacht dat de alpinaversies nooit meer vermogen mochten geven als de eigen m versies, of was dat niet zo ?
                Om een voorbeeld te geven de e60 m5 507pk alpina e60 b5s 530pk.

Comment

• ok, dan dacht ik mis

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    ok, dan dacht ik mis
                    Ik denk wel dat je gelijk hebt hoor . Ik meen mij ook zoiets te herinneren maar denk dat dit enkel voor de basismodellen geld die als concurrent voor de m modellen dienen . BMW komt ook achteraf met competition gedoe met wat meer peper en dergelijk misschien dat Alpina dat daarom doet met hun S modellen ofwel krijgen ze wat marge van bmw waar ze tss dienen te blijven .

Comment

• En nu ook de B5,

Ben je op zoek naar een enorm snelle BMW 5-serie, maar kun je niet wachten op de M5? Alpina heeft de oplossing: dit is de gloednieuwe B5!

Het is nog even wachten tot BMW zelf met de sportieve topversie van de nieuwe 5-serie op de proppen komt. Dat weerhoudt de BMW-tuner van het eerste uur, Alpina, er niet van om alvast flink aan de slag te gaan. Deze B5 is het resultaat.

Alpina heeft het voor elkaar gekregen om 608 pk uit de 4,4-liter biturbo V8 van de M550i te persen. Het koppel bedraagt een asfaltverslindende 800 Nm. De achttraps ZF-automaat brengt de krachten over op de voor- én achterwielen. Dat alles is genoeg om de B5 sedan in 3,5 seconde vanuit stilstand op een snelheid van 100 km/h te brengen, sneller dan alle eerder verschenen Alpina's. Na 11,4 seconden staat er zelfs al 200 km/h op de teller. De bliksemsnelle B5 houdt het pas bij 330 km/h voor gezien. Een straffer afgesteld onderstel en dikke Brembo-remmen moeten ervoor zorgen dat je de krachten enigszins in bedwang kunt houden.

Ook de 5-serie Touring bracht een bezoek aan Alpina. BMW heeft gemeld dat er geen M5 Touring komt, de liefhebbers van snelheid én ruimte zijn dus bij Alpina aan het juiste adres.

Zoals we gewend zijn van Alpina is er ook aandacht besteed aan het uiterlijk. De voor- en achterbumper zijn onder andere gewijzigd en laten er geen twijfel over bestaan dat het om een snelle 5-serie gaat. Uiteraard zijn de traditionele spaakwielen ook weer van de partij. Witte striping langs de flanken maakt het af. In het interieur herinneren blauwe accenten, B5-logo's in het leer en een Alpina-logo op het stuur je eraan dat je met iets bijzonders op pad bent. Alpina vraagt (voor belastingen) € 112.000 voor de B5, de Touring is er vanaf € 115.300.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik heb gemerkt dat je de kleur van de sfeerverlichting op de 5-reeks kan veranderen naar bijvoorbeeld een wit en groen lijntje. Ik ben geen fan van Chaussée d'Amour kleurstellingen, maar zo wit/groen is wel cool, waande me meteen in een Alpina, zat echter in een 520d.

Comment

• B7 Chestnut Bronze

Comment

• erg nostalgisch sjiek

slingert me terug naar ik jong was die oude autogidsen met paul frere en die alpina's met die zonneband van garage du bac

Comment

• heb het idee dat de decals vooraan wat teveel afbuigen naar beneden ..

Comment

• Alpina B12 5.7 Coupé (1992)

Comment

Comment

• Comment

• Die BMW coupé lijn destijds

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          Die BMW coupé lijn destijds
                                          Blijft voor me één van de meest tijdloze wagens

Comment

Working...
                                          X