Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk wel dat je gelijk hebt hoor . Ik meen mij ook zoiets te herinneren maar denk dat dit enkel voor de basismodellen geld die als concurrent voor de m modellen dienen . BMW komt ook achteraf met competition gedoe met wat meer peper en dergelijk misschien dat Alpina dat daarom doet met hun S modellen ofwel krijgen ze wat marge van bmw waar ze tss dienen te blijven .
Ben je op zoek naar een enorm snelle BMW 5-serie, maar kun je niet wachten op de M5? Alpina heeft de oplossing: dit is de gloednieuwe B5!
Het is nog even wachten tot BMW zelf met de sportieve topversie van de nieuwe 5-serie op de proppen komt. Dat weerhoudt de BMW-tuner van het eerste uur, Alpina, er niet van om alvast flink aan de slag te gaan. Deze B5 is het resultaat.
Alpina heeft het voor elkaar gekregen om 608 pk uit de 4,4-liter biturbo V8 van de M550i te persen. Het koppel bedraagt een asfaltverslindende 800 Nm. De achttraps ZF-automaat brengt de krachten over op de voor- én achterwielen. Dat alles is genoeg om de B5 sedan in 3,5 seconde vanuit stilstand op een snelheid van 100 km/h te brengen, sneller dan alle eerder verschenen Alpina's. Na 11,4 seconden staat er zelfs al 200 km/h op de teller. De bliksemsnelle B5 houdt het pas bij 330 km/h voor gezien. Een straffer afgesteld onderstel en dikke Brembo-remmen moeten ervoor zorgen dat je de krachten enigszins in bedwang kunt houden.
Ook de 5-serie Touring bracht een bezoek aan Alpina. BMW heeft gemeld dat er geen M5 Touring komt, de liefhebbers van snelheid én ruimte zijn dus bij Alpina aan het juiste adres.
Zoals we gewend zijn van Alpina is er ook aandacht besteed aan het uiterlijk. De voor- en achterbumper zijn onder andere gewijzigd en laten er geen twijfel over bestaan dat het om een snelle 5-serie gaat. Uiteraard zijn de traditionele spaakwielen ook weer van de partij. Witte striping langs de flanken maakt het af. In het interieur herinneren blauwe accenten, B5-logo's in het leer en een Alpina-logo op het stuur je eraan dat je met iets bijzonders op pad bent. Alpina vraagt (voor belastingen) € 112.000 voor de B5, de Touring is er vanaf € 115.300.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ik heb gemerkt dat je de kleur van de sfeerverlichting op de 5-reeks kan veranderen naar bijvoorbeeld een wit en groen lijntje. Ik ben geen fan van Chaussée d'Amour kleurstellingen, maar zo wit/groen is wel cool, waande me meteen in een Alpina, zat echter in een 520d.
Comment