Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij hogere snelheden is het vooral vermogen dat een rol speelt. Koppel is relevanter bij hernemingen vanaf lagere snelheden. Verklaart perfect de initiële voorsprong en de terugval nadien. Tenslotte heeft hij 'maar' 286pk.
Heb juist eventjes dien Vauxhall VXR8 gegoogled en ik kwam op een 6.0 L V8 met 414 pk, die het sprintje 0-100 doet in 4,9 sec. En die is nog bijna de traagste weg
Volgens mij is deze 335d echt wel getuned hoor...
Maar ik hoop van niet.
Heb juist eventjes dien Vauxhall VXR8 gegoogled en ik kwam op een 6.0 L V8 met 414 pk, die het sprintje 0-100 doet in 4,9 sec. En die is nog bijna de traagste weg
Ja, en 4.9 naar 100 lukt altijd feilloos met een V8 RWD koppelbeest met handbak, hé.
Ik denk dat het veel moeilijker is in deze situatie (filmpje) om de opgegeven acceleratietijd waar te maken voor de VXR8 dan voor de 335d. Bij die tweede is het gewoon gas platstampen en zitten.
Daarbij komt nog eens dat je duidelijk ziet dat er een ongelijke start plaatsvindt tussen alle auto's. De 335d is duidelijk eerder uit de startblokken dan de VXR8. En heeft niets te maken met dat 'ie meer grip heeft, maar simpelweg dat de chauffeur sneller de rechterpedaal tot de vloer drukt.
De gewone remap bij Hartge van de 335d is brengt hem op 335 pk, maar ik denk dat er meer uit te halen valt. Met alle gevolgen van dien voor de motor natuurlijk...
Comment