Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 2008 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 2008 (2019)

MEER SUV, METEEN ELEKTRISCH

PEUGEOT PRESENTEERT NIEUWE 2008

Met een kersverse Peugeot 208 in het gamma moet ook SUV-broer 2008 eraan geloven. De geheel nieuwe generatie is er net als de 208 meteen als EV.

Het nieuwe CMP-platform wordt in rap tempo uitgerold over de merken van PSA. Het begon met de DS 3 Crossback, toen kwam de 208, onlangs kregen we de Opel Corsa te zien en nu is er de Peugeot 2008. Die volgt de gelijknamige compacte cross-over op die in 2013 op de markt verscheen, maar is wel een stuk langer dan dat model. Onder meer dankzij 14 centimeter extra lengte stelt Peugeot dat het model nu aan de bovenkant van het B-segment opereert, waar de huidige 2008 juist een beetje onderin deze klasse rondwaart. In totaal meet de nieuwkomer 4,30 meter in lengte, bij een wielbasis van 2,60 meter en een dak dat juist 2 cm lager ligt dan de wat vreemd vormgegeven bovenzijde van de bekende 2008.

Vouwen en vlakken

Designtechnisch past de 2008 met z’n opvallende lichtunits uitstekend bij de 508 en 208, maar tegelijkertijd kiest de auto z’n eigen weg. De vele opvallende vouwen en platte vlakken zorgen ervoor dat de nieuwkomer eenvoudig te onderscheiden is van z’n merkgenoten. In de video, die ook zojuist online is verschenen, laat het koetswerk zich tot in het kleinste detail bewonderen.

Het interieur is dankzij de eigenwijze i-Cockpit-indeling helemaal Peugeot en leent veel elementen van de 208. Het opvallendste voorbeeld is zonder twijfel het bijzondere 3D-instrumentarium, waarbij een deel van de informatie enkele centimeters voor het eigenlijke scherm wordt geprojecteerd. Ook de bekende tuimelschakelaars en het kleine stuurtje zijn van de partij. Het digitale instrumentencluster en het 10-inch touchscreen zijn present vanaf het tweede uitrustingsniveau. De basisversie krijgt een analoog instrumentarium, een 7-inch scherm en een conventionele, manuele handrem mee.

De toegenomen lengte levert niet alleen een gestrekt koetswerk, maar gelukkig ook veel interieurruimte op. De ruimte op de achterbank is voor een auto in dit segment goed voor elkaar en ook de bagageruimte, die bij alle motorvarianten 434 liter kan verstouwen, is niets om zich voor te schamen.

Elektrisch

De nieuwe Peugeot-SUV staat net als de DS 3 Crossback, net onthulde Corsa en de nieuwe 208 op het CMP-platform van PSA. Dat betekent dat de auto geschikt is voor een elektrische aandrijflijn en Peugeot kiest er opnieuw voor om die optie meteen te presenteren. De e-2008 wordt net als de elektrische varianten van DS, Opel en de 208 voorzien van een 136 pk sterke elektromotor die z’n energie krijgt uit een accupakket van 50 kWh. In dit geval levert dat een theoretische actieradius op van 310 km. Wie het nog niet ziet zitten om over te stappen op een EV, kan bij de 1.2 PureTech-benzinemotor kiezen uit 100, 130 of 155 pk. Dieselen kan ook, dankzij een 1.5 BlueHDi met 100 of 130 pk. De nieuwe 2008 staat begin 2020 in de showrooms, de e-2008 volgt enige maanden later.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Toch net wat minder zuiver van lijn dan die prachtige 3008.
        Maar beter dan de vorige in elk geval.
        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
          Toch net wat minder zuiver van lijn dan die prachtige 3008.
          Maar beter dan de vorige in elk geval.
          Inderdaad, bij de 3008 klopt het volledig

Denk dat het moeilijk was met het kleinere formaat....

Zal wel terug goed verkopen.

Comment

Onderzijde bumper vooraan lijkt me wat zwaar, en de bumper achteraan steekt wel lelijk ver uit. Maar verder vind ik hem wel knap eigenlijk.
            Ik zie er naast veel 3008/508 een beetje vanalles in, vooral in profiel, een beetje XC40, het 'gesculpteerde' van die ene Lexus, zelfs een beetje Jeep Compass.
            Ik ben er nog niet uit hoe dit visueel gaat verouderen, maar de 3/5008 toont wel ineens 'oud'.
            De DRL vind ik beter geslaagd dan bij de 508 (zo doorgetrokken in de koplampen), qua interieur echter niet overtuigd van de i cockpit, of hoe ze het ook noemen, na een korte testrit met een 3008. Of het went en het ligt aan mij, hehe.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Last edited by Fre79; 19/06/2019, 12:35.

Comment

Toch zowat de mooiste in die klasse van Suv'jes.

Die icockpit was ik na 23 minuten al gewend in de nieuwe Rifter. Ook alle autobladen blijven dit als minpunt aanhalen.
              Als dat het grootste minpunt van een auto is, dan zit het wel snor
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Prachtige auto in zijn klasse. Beetje de Franse Q2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Toch zowat de mooiste in die klasse van Suv'jes.

Die icockpit was ik na 23 minuten al gewend in de nieuwe Rifter. Ook alle autobladen blijven dit als minpunt aanhalen.
                  Als dat het grootste minpunt van een auto is, dan zit het wel snor
                  Aangezien ze u doodgooien met oa de 3008 ben ik er ook van overtuigd dat het aan mij ligt hoor, haha.
                  Maar ik had echt het gevoel alsof ik raar op een stoel zat en alsof dat ministuurtje bijna op mijn knieën lag. Jammer, want voor de rest reed hij heel fijn, fijne zetels, lekker stil en dat dashboard blijft qua vormgeving spectaculair.
                  Maar met wat Peugeot tegenwoordig de weg op zwiert (uiteraard 3/5008, 508, 208 en nu deze 200 gaat het bij de dealers weer gezellig druk worden denk ik :-)

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Comment

Comment

Eerlijk gezegd: ik kan hem niet mooi vinden.
                      De sabeltijger tanden heb ik nog op geen enkele Peugeot mooi gevonden, de neus is me te massief.
                      De vlakken in de flanken vind ik ook erover.
                      Druk, druk, druk. Designer met ADHD?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
                        Onderzijde bumper vooraan lijkt me wat zwaar, en de bumper achteraan steekt wel lelijk ver uit.
                        Die achterbumper is het enige da stoort voor mijn vriendin aan haar huidige 2008, toen ze zag dat het op de nieuwe niet anders was ja, gelukkig, of ze zou wsl een nieuwe willen.

Geen idee wat ik er moet van denken, achterkant is gewoon 3008, 5008, voorkant ziet er weer zo hoog en smal uit, had die indruk bij de 508 ook, toen ik em in het echt zag, maw foto's bedriegen vaak, benieuwd om in het echt te zien, idem de 208 trouwens. De elektrische varianten van +35000€, geen idee wie daar zijn geld gaat aan geven.

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Productie is in het Spaanse Vigo,

Comment

Comment

Comment

Comment

Working...
                                        X