Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TimH Bekijk Berichten
    Ik volg deze discussie al enige tijd. Ik heb namelijk zelf een A5 besteld eind december 2007. Leveringstermijnen waren toen tot april. in April werd dat mei/juni. In Juni sprak men van juli. En nu zou hij in oktober geleverd worden. Productieweek 40.
    Nu snap ik niet dat mensen die in Maart besteld hebben nog altijd de hunne zouden hebben in augustus en daar zelfs nog op durven hopen.
    Ik ben altijd grote Audi fan geweest, en nu ik eindelijk een 'een beetje tot de verbeelding sprekende' audi koop, eindig ik met zo een slechte ervaring. Ik zoek dus een alternatief voor binnen 5 jaar.

En wat betreft die kortingen waarvan sprake ben ik ervan overtuigd dat het omtrent 5% moet zijn. Via leasingmaatschapijen kan dat wel een tiental % zijn.
    Identiek verhaal als het mijne: besteld 4/12/07 en oorspronkelijk te leveren week 12.
    Tot 3 weken terug stond ie op productieweek 41! Maar hij wordt nu deze week (33) gebouwd (zeker zeggen ze in de garage) ....

we'll wait and see

die audipraktijken zijn meer dan laakbaar! Met mij never again!

Comment

• ik eb mijne afgelopen zaterdag besteld.
      en de leveringstermijn gaven ze op Lente 2009 .
      Een kameraad van mij is de dag erop eene gaan bestellen en die zag mijn in de computer staan in de productie op week 12 van 2009.

hopen dat het zo blijft en dat ze geleerd hebben uit hun vertragingen

Comment

• die van mij staat voorlopig op week 39
        als dat klopt zal hij een dikke 2 maand "te laat" zijn
        M'n dealer heeft me wel zonder probleem direct een vervangwagen gegeven ... een klein VW'tje

Had het zeker liever anders gezien, maar al bij al vind ik voorlopig de aankoop nog geen slechte ervaring.
        Waar ik me wel zorgen over maak zijn de talrijke verhalen over vibraties in het stuur op een bepaalde snelheid en tijdens het remmen, precies dat zo goed als iedereen er vroeg of laat mee te maken krijgt (n.a.v slijtage banden?) ... en nog geen oplossing van audi.
        A5 is nu toch al een volledig jaar uit, zou toch denken dat een groot deel van de kinderziektes er al uit zijn ...
        Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

Ik volg deze discussie al enige tijd. Ik heb namelijk zelf een A5 besteld eind december 2007. Leveringstermijnen waren toen tot april. in April werd dat mei/juni. In Juni sprak men van juli. En nu zou hij in oktober geleverd worden. Productieweek 40.
          Nu snap ik niet dat mensen die in Maart besteld hebben nog altijd de hunne zouden hebben in augustus en daar zelfs nog op durven hopen.
          Ik ben altijd grote Audi fan geweest, en nu ik eindelijk een 'een beetje tot de verbeelding sprekende' audi koop, eindig ik met zo een slechte ervaring. Ik zoek dus een alternatief voor binnen 5 jaar.

En wat betreft die kortingen waarvan sprake ben ik ervan overtuigd dat het omtrent 5% moet zijn. Via leasingmaatschapijen kan dat wel een tiental % zijn.
          December zal slechte maand geweest zijn ....
          ik zie dat je van het truijense bent, via Delorge besteld ?
          heb je al zo'n grote auto-geschiedenis dat je spreekt van: "nu ik eindelijk een beetje tot ..... audi koop", lijkt me eerder een zin van een 30+ er
          Last edited by E90N; 13/08/2008, 21:21.
          Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
            Waar ik me wel zorgen over maak zijn de talrijke verhalen over vibraties in het stuur op een bepaalde snelheid en tijdens het remmen, precies dat zo goed als iedereen er vroeg of laat mee te maken krijgt (n.a.v slijtage banden?) ... en nog geen oplossing van audi.
            M'n A5 had er ook last van met z'n vorige set banden. Door onlangs te wisselen van velgen/banden was het verholpen. Het probleem is een vibratie die je in het stuurwiel voelt, om en bij een snelheid van 115km/u (is blijkbaar ook bij iedereen op diezelfde snelheid). Rij je sneller of trager, dan is 't weg. (Bij het remmen voel je geen parasitaire vibraties hoor)

Ik heb altijd al gedacht dat het aan de Bridgestones lag, maar ook andere banden schijnen er last van te krijgen. De A5 heeft sowieso een gevoelige setup van het stuur in z'n rechtuit-stand. Dat zou ik ook liever zo houden, maar neemt niet weg dat er iets mis moet zijn met de uitlijning ofzo. Dat banden naarmate ze slijten die vibratie ontwikkelen, en dan ook allemaal op dezelfde snelheid... is geen toeval. Voor het ogenblik ben ik aan het aftellen wanneer de vibratie ook op het nieuwe setje banden begint. Omdat de flanken van de Michelins een heel pak zachter zijn dan die van m'n Bridgestones, hoop ik dat het effect minder erg is. Voor het ogenblik alles nog pico bello in orde.

Comment

• Ik zou eerder denken dat het aan de uitlijning van de banden ligt als je vibraties krijgt. Vanuit de fabriek brengen ze meestal geen lood/gewichtjes aan.
              Maar zou niet mogen voor zo'n auto!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                die van mij staat voorlopig op week 39
                als dat klopt zal hij een dikke 2 maand "te laat" zijn
                M'n dealer heeft me wel zonder probleem direct een vervangwagen gegeven ... een klein VW'tje

Had het zeker liever anders gezien, maar al bij al vind ik voorlopig de aankoop nog geen slechte ervaring.
                A5 is nu toch al een volledig jaar uit, zou toch denken dat een groot deel van de kinderziektes er al uit zijn ...
                lees inderdaad (op het duitse motortalk) dat er bij sommige A5's nogal wat problemen zijn ivm vibraties endsat Audi geen echte oplossing heeft gevonden!
                auto's gaan soms terug naar fabriek voor weken. bij sommigen worden de dwarsstangen gehermonteerd maar ook dat zou niet de 100% goede oplossing zijn.
                kortom, afstelling is fragiel. Audi zou ondertussen het probleem onderkennen, dus hopelijk als de mijne wordt geleverd in november (besteld begin maart, geherconfigureerd begin april en daardoor 2 maand achteruit) zijn die problemen definitief verholpen!

@ beltar:
                voor spoorverbreders niet vergeten kijken bij SCC Farzeugtechnik, die blijken op de mm juist te zijn gemaakt voor de A5. H&R zou daar 1 mm naast zitten, ze passen ook voor Mercedes. (bron duitse Motortalk)
                ik laat ook de A5 eerst komen, zien hoe hij op zijn poten staat en dan beslissen om eventueel spoorverbreders en/of verlaging te monteren.

Comment

• [@ beltar:
                  voor spoorverbreders niet vergeten kijken bij SCC Farzeugtechnik, die blijken op de mm juist te zijn gemaakt voor de A5. H&R zou daar 1 mm naast zitten, ze passen ook voor Mercedes. (bron duitse Motortalk)
                  ik laat ook de A5 eerst komen, zien hoe hij op zijn poten staat en dan beslissen om eventueel spoorverbreders en/of verlaging te monteren.[/quote]
                  sorry,
                  zal wel 0.1 mm zijn!
                  bij A5 = 66,5 en bij Mercedes 66,6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk Berichten
                    [@ beltar:
                    ik laat ook de A5 eerst komen, zien hoe hij op zijn poten staat en dan beslissen om eventueel spoorverbreders en/of verlaging te monteren.
                    sorry,
                    zal wel 0.1 mm zijn!
                    bij A5 = 66,5 en bij Mercedes 66,6[/quote]

Heb ook al eens gekeken bij ABT voor verlagingsset 2,5cm, dacht dat je er daar ook spoorverbreders kon verkrijgen.
                    Ben ook van plan te verlagen en spoorverbreders maar denk op de AA dat ge maar 1cm kunt gaan als ge hem nog eens verlaagt, VA geen enkel probleem.
                    Heb dit weekend nog eens gekeken bij een collega maar veel kan het toch niet!!
                    Auto rijdt wel vrij hard en elke oneffenheid wordt ge redelijk goed gewaar maar dat kan de pret niet derven vind ik.
                    Mijne is ook besteld begin april dus 't zal ongeveer samen komen.
                    Denk dat de wagens besteld, december-april samen in produktie komen vanaf augustus.
                    Want de bestelling zo te horen gaat bijna iedereen tegen oktober november zijn wagen hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                      December zal slechte maand geweest zijn ....
                      ik zie dat je van het truijense bent, via Delorge besteld ?
                      heb je al zo'n grote auto-geschiedenis dat je spreekt van: "nu ik eindelijk een beetje tot ..... audi koop", lijkt me eerder een zin van een 30+ er
                      Die laatste zin daar zat iets in....... was wel geslaagd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lange1967 Bekijk Berichten
                        Die laatste zin daar zat iets in....... was wel geslaagd
                        Ik bedoelde eigenlijk voor een 21jarige kan je toch niet veel ervaring hebben ;-)
                        Hooguit 2 auto's ofwel rij je er ieder jaar eentje in de prak :-D
                        Denk eerder dat hij zich niet goed heeft verwoord ;-)
                        Maar bon, een Audi fan zien we hier graag
                        Sintruin till I die

Comment

• Ik heb inderdaad geen ellenlange ervaring. Mijn autogeschiedenis blijft beperkt tot mijn A4 B6. Een A4 1.9 is niet een echt een auto waarnaar opgekeken wordt wat een A5 3.0 quattro des te meer is!
                          Bovendien is het B6 van maar 4 jaar oud, terwijl we intussen aan B8 zijn. Ik mag het dan misschien wel één van de mooiste audi's van de laatste jaren vinden, maar hoe anderen dat zien???

Eindelijk was dus misplaatst in de zin: ik had waarschijnlijk de auto's die we vroeger thuis hadden ook mee in rekening gebracht: stuk voor stuk degelijke auto's (VW en Audi) maar nooit echt spannend!

Mijn auto komt niet van Delorge, hoewel dat de dichtsbijzijndste garage is, maar van Vanthienen (via Vanheers).
                          Last edited by TimH; 14/08/2008, 11:14. Reden: zinsconstructie :)

Comment

• [TimH;2883362]Ik heb inderdaad geen ellenlange ervaring. Mijn autogeschiedenis blijft beperkt tot mijn A4 B6. Een A4 1.9 is niet een echt een auto waarnaar opgekeken wordt wat een A5 3.0 quattro des te meer is!
                            Bovendien is het B6 van maar 4 jaar oud, terwijl we intussen aan B8 zijn. Ik mag het dan misschien wel één van de mooiste audi's van de laatste jaren vinden, maar hoe anderen dat zien???
                            Je koopt een auto vooral voor jezelf !

wat een ander van mijn wagen denkt trek ik mij niks aan
                            sigpic

Comment

• Natuurlijk koop je een auto vooral voor jezelf. Wat anderen van mijn auto denken raakt mij niet echt. Ik blijk nogal slecht te zijn in het neerschrijven van wat ik echt bedoel . Het was eerder bedoeld in de aard van of er nog fans zijn van de B6 eerder dan van de B7. Hoewel ik de B6 altijd beter geslaagd heb gevonden dan de B7 'stak' het toch wel dat na 6 maanden mijn auto al "vorig model" was!

Goed dat de A5 nog niet zolang meedraait of hij zou al verand kunnen zijn tijdens de leveringstermijn! Morgen de dealer nog eens (tegen mijn zin!!) lastigvallen.

Comment

Natuurlijk koop je een auto vooral voor jezelf. Wat anderen van mijn auto denken raakt mij niet echt. Ik blijk nogal slecht te zijn in het neerschrijven van wat ik echt bedoel . Het was eerder bedoeld in de aard van of er nog fans zijn van de B6 eerder dan van de B7. Hoewel ik de B6 altijd beter geslaagd heb gevonden dan de B7 'stak' het toch wel dat na 6 maanden mijn auto al "vorig model" was!

Goed dat de A5 nog niet zolang meedraait of hij zou al verand kunnen zijn tijdens de leveringstermijn! Morgen de dealer nog eens (tegen mijn zin!!) lastigvallen.
                                morgen is het een feestdag, en zoveel service geven Audi dealers nu ook niet, dat ze dan open zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                                  morgen is het een feestdag, en zoveel service geven Audi dealers nu ook niet, dat ze dan open zijn
                                  Tja als je hun gsm-nummer hebt . En niet dat het nog nodig is. Ik heb hem vandaag al gebeld. Voorlopig nog altijd oktober...

Comment

• deze middag eindelijk het telefoontje gekregen waarop ik al maanden zat te wachten: "uw auto heeft de fabriek verlaten"
                                    volgens mijn dealer zou hij eind volgende week binnen komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pazze Bekijk Berichten
                                      deze middag eindelijk het telefoontje gekregen waarop ik al maanden zat te wachten: "uw auto heeft de fabriek verlaten"
                                      volgens mijn dealer zou hij eind volgende week binnen komen.
                                      Daar wacht ik nu ook al zo lang op !!
                                      normaal was ie pw 33 (deze week dus)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                        Daar wacht ik nu ook al zo lang op !!
                                        normaal was ie pw 33 (deze week dus)
                                        dan zullen ze misschien samen op de trailer staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pazze Bekijk Berichten
                                          dan zullen ze misschien samen op de trailer staan.
                                          Dat zou best kunnen! Eigenlijk zouden we daar een foto moeten van hebben!

Comment

Working...
                                          X