Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Kangoo / Express (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
    Ze zijn eindelijk af van hun miskraam.
    De Caddy neemt de fakkel over.
    De nieuwe Kangoo is een stuk saaier dan de vorige -waar ik altijd een deftige boon heb voor gehad- maar in elk geval een stuk mooier dan de nieuwe Caddy. Afgaande op de foto's natuurlijk. Ik passeer elke dag een VW dealer waar de nieuwe Caddy's nu buiten staan en ik vind ze een stuk saaier dan de vorige versie.

On topic:
    Ik blijf erbij, waarom duuuuuuuuuuurt alles zo lang bij Renault. Tussen aankondigen van een nieuw model en de introductie in de markt, dat duurt jàren. VW, BMW... doen dat allemaal veel beter. Die kondigen iets aan en 6 maanden later staat dat in de showroom. Ze mogen bij Renault deftig wat tandjes bijsteken.
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

ELEKTRISCHE KANGOO KOMT IN 2022

NIEUWE RENAULT KANGOO, OOK ALS E-TECH ELECTRIC

Bergen bedrijfswagennieuws van Renault. Het merk tilt naast de nieuwe Trafic en Express ook nog eens de volledig nieuwe Kangoo op het podium. Daarbij beleeft direct een interessante elektrische Kangoo zijn debuut: de Kangoo E-Tech Electric. De nieuwe Renault staat vanaf de herfst bij de dealers. De prijzen volgen in juni.

De huidige in 2007 op de markt gebrachte tweede generatie Kangoo mag na dik dertien jaar eindelijk met pensioen. Renault liet eind vorig jaar al de eerste beelden van de nieuwe Kangoo zien. Nu kent de praktische besteller nagenoeg geen geheimen meer.

Elektrisch

In tegenstelling tot de ook vanmorgen uitvoerig belichte Express is deze Renault Kangoo wel helemaal nieuw. We beginnen met een wel heel interessante elektrische versie die de Kangoo Z.E. die je nu nog kunt bestellen begin 2022 opvolgt. De nieuwe elektrische Kangoo heet Kangoo E-Tech Electric en heeft een 102 pk en 245 Nm sterke elektromotor. In de bodem zit een 44 kWh grote accu, goed voor een actieradius van 245 kilometer. Het accupakket is aan een 22 kW-lader in 2 uur weer volledig vol te pompen met stroom. Met een 75 kW-snellader is het accupakket in 42 minuten tot 80 procent van zijn kunnen vol te pompen met stroom. De elektrische Kangoo E-Tech Electric komt net als de versies met benzine- en dieselmotoren beschikbaar in twee lengteformaten.

Interieur

Praktisch

De wielbasis van de Kangoo bedraagt 2,72 meter. De langste variant heeft standaard een 86 centimeter brede schuifdeur. De laadlengte van deze versie bedraagt 3,55 meter. Het laadvolume van de ruimste Kangoo bedraagt 4,2 kubieke beter. De kortere variant heeft 3,3 kubieke meter beschikbaar. Net als bij de Express vinden we achterop twee achterportieren.

De nieuwe Renault Kangoo heeft - optioneel - aan de passagierszijde geen dakstijl en dat levert de Kangoo aan die kant een maar liefst 1,45 meter brede laadopening op die is verstopt achter een schuifdeur. Die doorgang is twee keer zo groot als die van de vorige Renault. Nu komt het slechte nieuws: deze 'Open Sesame' geheten optie komt in Nederland niet beschikbaar. Renault hangt onder meer een 'Easy Inside Gallery' in de bestelversie van de Kangoo, een soort 'verdieping' waarop je lange voorwerpen kunt leggen. Zo blijft de rest van de laadruimte beschikbaar voor overige spullen.

Exterieur

De Renault Kangoo vertoont met zijn relatief vierkante koplampen en C-vormige led-dagvrijverlichting duidelijke overeenkomsten met zijn bedrijfswagenbroertjes, waaronder de nieuwe Express en de vernieuwde Trafic en Master. Ook de vorm van de grille sluit prima aan bij die van andere modellen van het merk. Led-koplampen zijn optioneel. Het is gedaan met de hoog geplaatste achterlichten, de nieuwe Kangoo heeft ledachterlichten die lager op het achterste geplaatst zijn dan bij het vorige model.

Ook volledig nieuw is het interieur. De vormgeving van het dashboard, compleet met losstaand display, oogt stukken strakker en moderner dat dat van de huidige Kangoo. Het Easylink multimediasysteem zit in tegenstelling tot in de Express meer op ooghoogte. Het systeem met 8-inch display is overigens wel optioneel, evenals zaken als Rear View Assist en een 'digitale' binnenspiegel. De Kangoo biedt plaats aan tot drie inzittenden, al moet je dan wel een optionele derde stoel bestellen. De aflegruimte in het interieur bedraagt 60 liter. Tegen het dak zit een opberglade met een inhoud van dik 19 liter.

Motoren

Op de Europese motorenlijst zet Renault 100 pk en 130 pk sterke 1.3 TCe's. De 100 pk sterke versie is alleen te krijgen met een handgeschakelde zesbak. De 130 pk sterke variant valt komt in Nederland alleen met een zeventraps automaat met dubbele koppeling beschikbaar. Dieselen kan met de 1.5 Blue dCi die met 75 pk, 95 pk en 115 pk leverbaar wordt. De 95 pk en 115 pk sterke versies zijn met een handbak en met een automaat te krijgen. De 75 pk sterke versie krijgt alleen een handbak. De 130 pk 1.3 TCe en de 95 pk sterke diesel krijgen allebei een op zuinig rijden gerichte Ecoleader-versie die is begrensd op 110 km/h.

Veiligheidssystemen

Renault brengt tal van actieve en passieve veiligheidssystemen naar de nieuwe Kangoo. Zo komt onder meer adaptieve cruise control met stop&go-functie beschikbaar. Ook nieuw is Motorway & Traffic Compantion, een systeem dat beschikbaar is op de Kangoos met automaat en dat de auto niet alleen in het midden van de rijstrook houdt, maar ook afstand tot de voorligger behoudt. De lijst gaat verder met systemen als Lane Keeping Assist en Lane Departure Warning, De Kangoo heeft een 7-inch display dat als digitale binnenspiegel fungeert.

Het stuurwiel is zowel in hoogte als in diepte verstelbaar. Dat laatste is voor de Kangoo nieuw. Ook handig: het portier aan de bestuurderskant opent tot een hoek van 90 graden. Renault belooft onder meer stoelen die meer steun bieden dan die van de vorige Kangoo en volgens Renault kun je de bijrijdersstoel zo omklappen dat een vlakke laadvloer ontstaat. Er zijn twee sjorogen aanwezig om te het het er te vervoeren materiaal vast te leggen. Renault belooft dat de geluidsisolatie fors is verbeterd vergeleken met de vorige Kangoo. De Kangoo krijgt optioneel een elektronische handrem. Renault geeft de Kangoo drie USB- en drie 12v-aansluitingen. Een inductielader is optioneel.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Bovenstaande gaat over de bedrijfswagenversies. De personenwagens komen nog later dan want daar wordt hier nog niet over gesproken?

Comment

edit.
          Last edited by Jocar; 21/04/2022, 12:49.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
            Bovenstaande gaat over de bedrijfswagenversies. De personenwagens komen nog later dan want daar wordt hier nog niet over gesproken?
            Misschien eens op pag1 van dit topic kijken, daar staan toch de personenwagenversies.

Comment

Comment

Comment

Comment

Kangoo vs Berlingo:

1. Citroën Berlingo
                    2. Renault Kangoo

Vergelijkingstest: [www.largus.fr]

Comment

Comment

Kangoo vs Rifter:

1. Renault Kangoo
                        2. Peugeot Rifter

Vergelijkingstest: [www.caradisiac.com]

Comment

Bizar genoeg nog niet te configureren via de Renault website maar staat wel te bestellen bij de "Aanbiedingen".

Comment

Zowel de personenwagen-versie, de bestelversie én de budget Express-versie staan nu bij mijn dealer. Straks ofzo eens gaan kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                              Zowel de personenwagen-versie, de bestelversie én de budget Express-versie staan nu bij mijn dealer. Straks ofzo eens gaan kijken.
                              Wat zijn je bevindingen?
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Wat zijn je bevindingen?
                                Nog geen want een onverwachte zieke zorgt ervoor dat ik extra moet werken en dus is het er nog niet van gekomen.

Comment

Voorlopig enkel te configureren in 95pk. Die mag de boot niet trekken. Zal nog wel een zwaardere motor bijkomen als ik de specs lees?

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Comment

Gisteren eens gaan kijken toen ik de Kangoo 2 afzette voor reparatie. Is inderdaad een hele verbetering qua afwerking binnenin. Nazar het schijnt ook qua rijgeluiden, maar het was een statisch bezoek dus...Maar de prijs is niet min. De ene een LV met een prijs van 25K. De andere een Intens denk ik en die prijs swingt nog meer de pan uit. 25-30K euro voor een ludospace... Dan zijn er véél concurrenten. En dan wetende dat het nog geen eens gaat over hybrides of automaten.
                                    Losjes uit de pols: Als je uitkijkt, koop je nu een Grand Scénic die beter is uitgerust voor minder dan een Kangoo en dan klopt er toch iets niet.

Comment

is met de rifter van peugeot net zo. die prijzen swingen ook de pan uit.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          is met de rifter van peugeot net zo. die prijzen swingen ook de pan uit.

Klopt.
                                          Wij rijden nu met onze tweede Partner.
                                          De eerste heeft me in 2004 of 5 13800 gekost.
                                          De tweede in 2015 14.300. (edit: met opleg van 700 voor alu velge, dus eigenlijk 15.000)
                                          Beiden wel met fikse korting en inruil oude wagen.

Ik zie mezelf niet onder de 20.000 uitkomen bij een nieuwe Rifter of Berlingo (die ik mooier vind).
                                          Vrouwlief wil absoluut opnieuw een 'grote' auto.
                                          Mijn voorkeur zal eerder uitgaan naar een break à la Fiat Tipo. Of een Dacia Duster.
                                          Want een Kangoo zal het dus ook niet worden met die prijzen.
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...