Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • En voila, je bevestigd al 2 keer wat ik net gezegd heb.

    Dat ze het hen nog gaan beklagen in Groot-Brittannië is mijn mening, de toekomst zal uitwijzen of ik gelijk ga krijgen daarin of niet.
    Last edited by knight-rider; 31/07/2016, 01:47.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      En voila, je bevestigd al 2 wat ik net gezegd heb.

      Dat ze het hen nog gaan beklagen in Groot-Brittannië is mijn mening, de toekomst zal uitwijzen of ik gelijk ga krijgen daarin of niet.
      Ge hebt gelijk, gij kunt het weten, we schelen ook 20 jaar in leeftijd.
      Gij zult de veranderingen wel nog meemaken, ik wens U veel geluk !
      Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

      Mijn recentst gespotte Europese plaat =
      2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

      Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
      1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

      Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
      073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

      www.vanityplates.be

      Comment


      • Het enige wat ik weet is dat jij rond de pot blijft draaien, dit is nu al je derde antwoord en je hebt nog steeds niet gezegd wat volgens jou dan wel die problemen sinds de euro zijn.
        Ge weet toch wat ze zeggen he "als ge A zegt moet ge B zeggen", wel ik wacht er op. Neem vooral uwen tijd.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Gelieve voor een discussie betreffende de Brexit een politiek forum op te zoeken. Het gaat hier over de (mogelijke) verandering van de oldtimerwetgeving.

          Comment


          • Veel belangrijker, Brexit is achtergrondnieuws.
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

            Comment


            • Toch nog een warme zomer doordat ik de warmte voel van deze verhitte discussie!
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

              Comment


              • Een discussie?
                Ik denk dat jullie de definitie van het woord discussie eens moeten opzoeken, want van een discussie is hier totaal geen sprake.
                denewprof heeft het over "problemen sinds de euro", wel ik wacht op zijn argumenten.

                Dat mag van mij gerust ergens anders of zelfs privé.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • En nog altijd geen nieuws of er overgangsmaatregelen komen (en zo ja dewelke) in de nieuwe regeling voor auto's tussen 25 en 30j.
                  BFOV weet ook van toeten noch blazen
                  Momenteel is het dus nog steeds een loterij als je een wagen tussen 25 en 30j als oldtimer inschrijft.
                  In het slechtste geval mag je 4,5 jaar de volle pot betalen of je kar stallen tot die 30 wordt
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                  Comment


                  • België
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
                      Misschien toch maar een dikke Mercedes W140 500SE kopen en op O-platen zetten. Mocht het tegenvallen, rap die platen terug binnendoen en de auto een paar jaar laten staan.
                      Da's exact mijn plan geweest toen ik vorige week mijn 500 SL (R129) van 1989 (één van de allereerste chassisnr. eindigt op 001550) kocht, doen dus!
                      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                      1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                      Comment


                      • Ben er nog niet helemaal uit, onderhoudskosten van een W140 kunnen serieus oplopen. De eerste modellen hebben nogal wat kinderziektes, kabelbomen die verpulveren, airco's die kapot gaan etc.

                        Ben op mijn gemak aan het rondzien

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
                          Ben er nog niet helemaal uit, onderhoudskosten van een W140 kunnen serieus oplopen. De eerste modellen hebben nogal wat kinderziektes, kabelbomen die verpulveren, airco's die kapot gaan etc.

                          Ben op mijn gemak aan het rondzien
                          1ste 500E's worden ook oldtimer ;-)
                          voordeel is dat zelfs als het 30j wordt ik met mijn 1989 nog relatief snel aan 30 zit (2019). Maar moest er geen overgangsregeling zijn, schrijf ik hem uiteraard onmiddellijk uit (5 liter = 3000 EUR/jaar?).
                          Anders met z'n allen naar Italië verhuizen, daar hebben ze lak aan de Europese wetgeving en zijn wagens al oldtimer vanaf... 20 jaar!!
                          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                          1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
                            Ben er nog niet helemaal uit, onderhoudskosten van een W140 kunnen serieus oplopen. De eerste modellen hebben nogal wat kinderziektes, kabelbomen die verpulveren, airco's die kapot gaan etc.

                            Ben op mijn gemak aan het rondzien
                            De 600 V12 steekt soms mijn ogen uit, dat zal nog een ander kaliber zijn dan de 500 qua kosten. Bij ons hebben ze destijds een W140 300 gehad, vond ik ook al dik in orde, zalige auto's. Die motor was blijkbaar ook al te dik om in Belgie te verkopen na 4 jaar voor de taksen BIV en rijtaks toen al, is toen export gegaan naar Libanon. En dan moet men ze achteraf tegen dat ze oldtimer zijn, weer elders gaan zoeken bv. in Nederland of Duitsland.
                            Last edited by ; 04/08/2016, 10:23.

                            Comment


                            • de 300 was ook gelijk een 3.2 16 fpk...en dat scheelt weer wat met een 3.0

                              (vlak voor eerste, kleine fl kon je 2.8 krijgen...dat extra logo

                              )
                              Last edited by bobo; 04/08/2016, 11:05.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                De 600 V12 steekt soms mijn ogen uit, dat zal nog een ander kaliber zijn dan de 500 qua kosten. Bij ons hebben ze destijds een W140 300 gehad, vond ik ook al dik in orde, zalige auto's. Die motor was blijkbaar ook al te dik om in Belgie te verkopen na 4 jaar voor de taksen BIV en rijtaks toen al, is toen export gegaan naar Libanon. En dan moet men ze achteraf tegen dat ze oldtimer zijn, weer elders gaan zoeken bv. in Nederland of Duitsland.
                                Je vindt ze wel hoor, de 600'en maar ik zou er toch schrik van hebben. De V8 kan ook al eens voor een probleem zorgen, maar denk dat de V12 zeker qua kost nog wel een ander paar mouwen is.
                                Met de 140 heb ik geen ervaring, maar in de 129 is de 500 sowieso de meest uitgebalanceerde versie: niet alleen is de 600 veel zwaarder, hij is zelfs amper sneller ondanks z'n 394 PK. (tov 326 in de 500)
                                1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                  Je vindt ze wel hoor, de 600'en maar ik zou er toch schrik van hebben. De V8 kan ook al eens voor een probleem zorgen, maar denk dat de V12 zeker qua kost nog wel een ander paar mouwen is.
                                  Met de 140 heb ik geen ervaring, maar in de 129 is de 500 sowieso de meest uitgebalanceerde versie: niet alleen is de 600 veel zwaarder, hij is zelfs amper sneller ondanks z'n 394 PK. (tov 326 in de 500)
                                  Mijn vorige werkgever zijn " standard "-auto was de (toen) 600SEL W140 en deze scheelde 90pk met zijn 500
                                  Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

                                  Mijn recentst gespotte Europese plaat =
                                  2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

                                  Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
                                  1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

                                  Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
                                  073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

                                  www.vanityplates.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                    Anders met z'n allen naar Italië verhuizen, daar hebben ze lak aan de Europese wetgeving en zijn wagens al oldtimer vanaf... 20 jaar!!
                                    Ja en... gaat dat ginder wel blijven duren dan?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      Ja en... gaat dat ginder wel blijven duren dan?
                                      ja want die stellen hun prioriteiten wel correct en zijn dus met veel belangrijkere dingen bezig ;-)
                                      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                      1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                      Comment


                                      • Italië zal, net zoals België, zijn wetgeving moeten aanpassen conform de Europese richtlijnen.

                                        Comment


                                        • Weet iemand hier een adres om een oldtimer-autoradio Becker Mexico radio/cd-speler van 1987 die bestaat uit 3 delen te laten nakijken omdat er helemaal geen geluid meer uitkomt ... :-(
                                          Ik had vroeger een adres in Antwerpen, de firma Radelco maar daar is niets meer van terug te vinden.
                                          Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

                                          Mijn recentst gespotte Europese plaat =
                                          2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

                                          Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
                                          1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

                                          Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
                                          073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

                                          www.vanityplates.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X