Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC40

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo XC40

Een vakantie in de Verenigde Staten is natuurlijk altijd bijzonder, maar voor Henk Jan Koning kreeg het verblijf daar een wel heel speciaal tintje toen hij op de Route 66 een rits Volvo-prototypes tegenkwam. De ster van de show: de XC40!

De XC40 wordt de opgeruigde versie van de V40. De auto geeft z’n identiteit onder meer prijs door z’n grotere bodemspeling en de (gecamoufleerde) dakrails. Zo op het oog wijken de buitenmaten verder niet af van die van de gewone V40. Volgens de geruchten zou Volvo echter een versie met langere wielbasis overwegen voor de Chinese en wellicht ook de Amerikaanse markt.
    Ondanks de beperkte uiterlijke verschillen is er onderhuids wel het nodige aan de hand. In tegenstelling tot de V40 komt de XC40 namelijk beschikbaar met vierwielaandrijving. In combinatie met de hogere bodemspeling betekent dit dat het stoere uiterlijk niet alleen maar schijn is, de XC40 moet zich daadwerkelijk een stuk beter in het terrein redden dan een V40.

In 2013 bij de dealers
    Qua motoriseringen verwachten we weinig verschil met de V40. Dat zou een benzinegamma betekenen dat start met viercilinders. We noemen de T3 en T4 met 150 respectievelijk 180 pk sterke, 1,6-liter turbomotoren. Wie z’n XC40 per se met vijfcilinder benzinemotor wil hebben, kiest voor een T5 met 256 pk. Bij de diesels start Volvo naar verwachting met de 115 pk sterke D2, in ons land gevolgd door een D4 met 163 pk sterke vijfcilinder. Dieseltopper is de D5 met 215 pk.
    Het is nog niet officieeel bekend wanneer we het showdebuut van de XC40 kunnen verwachten, maar er zijn sterke geruchten dat we op de Autosalon van Parijs een eerste levensteken te zien krijgen. De marktintroductie zal sowieso pas volgend jaar zijn.

Bron: autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Niet echt op zijn plaats in dit topic, maar ik vraag me af wat het eerstvolgende project van Volvo zal zijn na de XC40? De XC90? Of de S80?
    freude am fahren

Comment

Meer foto's: http://www.autoblog.com/2012/05/09/v...ng-in-arizona/
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Dit is helemaal geen XC40 maar een V40 met roofrails.
        Er zijn er een heleboel op het verkeerde been gezet, de site die dit als eerste plaatste in eerste instantie !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
          Dit is helemaal geen XC40 maar een V40 met roofrails.
          Er zijn er een heleboel op het verkeerde been gezet, de site die dit als eerste plaatste in eerste instantie !
          Wat op zich ook al raar is, aangezien de V40 niet wordt geïntroduceerd op de Amerikaanse markt.

Verder kun je dan de vraag stellen waarom ze in godsnaam een V40 zouden camoufleren? Gewoon omdat er roofrails op staan?

01-volvo-spy-shot-628.jpg

Voor mensen met goede ogen, bemerk de niet gecamoufleerde V40 rechtsbovenaan.

Tenzij het een aangepaste versie is specifiek voor de VS (andere voorbumper, hoger geplaatst, awd?)
          Last edited by Phacoid; 14/05/2012, 08:30.

Comment

De proporties in vergelijking met een V40 zijn identiek.
            Het betreft hier waarschijnlijk een specialere versie van de V40, maar het is zeker geen XC40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
              Het betreft hier waarschijnlijk een specialere versie van de V40, maar het is zeker geen XC40.
              Jij bent daar precies zo zeker van ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                Jij bent daar precies zo zeker van ?
                Hij is dan ook de opper Volvogoeroe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                  Hij is dan ook de opper Volvogoeroe
                  Beetje jammer dat onze "oppergoeroe" geen pics heeft van de nieuwe op til zijnde xc40.

waarom word dit topic niet gesloten als de foto's fake zijn ?

Comment

Bron: http://www.dn.no/dnBil/article2408968.ece

Comment

De Volvo XC40 is nu ook gespot zonder camouflagemateriaal. De auto werd gefotografeerd voor promotiemateriaal.

Nog niet zo lang geleden kon je hier al de Volvo XC40 zien. In het Amerikaanse Death Valley was een team van Volvo aan het testen met zwaar ingepakte exemplaren van de opgeruigde versie van de nieuwe V40. Hij staat hoger op de poten, krijgt andere bumpers en ook dakrelingen moeten bijdragen aan een stoerder voorkomen. In tegenstelling tot de V40 komt de XC40 beschikbaar met vierwielaandrijving.
                      De normale hatchback gaan we binnenkort rijden, de marktintroductie volgt snel. De XC40 wordt naar verwachting onthuld op de Salon van Parijs al zouden de tentoonstellingen van Detroit of die van Geneve ook de primeur kunnen krijgen.

Comment

Knap!

Comment

Comment

bron

Comment

Comment

Bron: [www.autoevolution.com]

Comment

Zwaar fan van deze! Wanneer kunnen we hem bij de dealers verwachten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                    Zwaar fan van deze! Wanneer kunnen we hem bij de dealers verwachten?
                                    Volgend jaar waarschijnlijk of ten vroegste einde dit jaar. Het ziet er goed uit, maar ik zou toch eerder voor de V40 gaan.

Comment

Comment

Zo dik! Ik vind hem echt super knap.

Comment

Working...
                                        X