Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De nieuwe BMW 4-serie Cabrio is dankzij een aantal gelekte patenttekeningen al van alle kanten te bewonderen. Aan de ene kant grijpt-ie deels terug op het verleden, aan de andere kant biedt-ie een volledig andere aanblik.
Ze moeten in China toch eens wat beter letten op de afscherming van patenten (of liever niet eigenlijk), want voor de zoveelste keer zijn daar afbeeldingen van een nog te onthullen auto gelekt. Ze zijn onderschept, zo lijkt het, door de Griekse website Autoblog.gr. Uiteraard vinden we dat niet erg, want het levert een mooie blik op de nog te onthullen BMW 4-serie Cabrio op. Deze keer zonder enige camouflage.
Natuurlijk is de open variant van de 4-serie op dezelfde tekentafel als de Coupé ontstaan, met als gevolg dat ook hier de bijzondere grille zijn intrede doet. Het front wordt, niet geheel verrassend, identiek aan dat van de gesloten variant. Aan de achterzijde is het uiteraard interessanter om te kijken naar nieuwigheden. Daar valt vooral op dat de heuplijn van de auto behoorlijk ver naar boven doorloopt. Het geeft de 4-serie Cabrio een aardig stevig en ook vrij lang achterste. Elegant blijft het echter wel, mede vanwege de terugkeer van de stoffen kap. Voor het eerst sinds de E46 schroeft BMW geen stalen klapdak meer op de 'open 3-serie'.
Ergens deze maand houdt BMW de nieuwkomer zelf ook niet langer geheim en horen we er meer over. Reken in ieder geval op een vrijwel gelijk motorenaanbod als bij de 4-serie Coupé. Ook een M4 Cabrio ligt weer in het verschiet, voortaan met een 480 pk sterke zes-in-lijn in de neus. Het blijft overigens niet bij de Coupé en de Cabrio, want er komt ook weer een 4-serie Gran Coupé aan.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Center pipes zijn zo lelijk... Lol na het verneuken van de neus gaan ze nu ook nog voor de achterkant gaan? Die designer heeft waarschijnlijk een enorme haat tegenover zijn werkgever
Persoonlijk niet m'n ding, die uitlaten. Niet omdat het centerpipes zijn, wel omdat de opstelling wat ongelukkig is. Maar als dit voor de M4 GTS is, dan gaat dat ongetwijfeld oké zijn. Van exclusieve dingen wordt nu eenmaal veel meer getolereerd. Ik vind het trouwens getuigen van een enorme dosis lef, net als die oversized nieren. Eindelijk geen eenheidsworst meer.
Ik snap niet wat niet lef daar mee toezien heeft?
Jij vind iemand die naakt door de stad loopt waarschijnlijk ook iemand die veel lef heeft?
Slechte smaak of mentaal labiel zijn heeft daar niks mee temaken
Ik snap niet wat niet lef daar mee toezien heeft?
Jij vind iemand die naakt door de stad loopt waarschijnlijk ook iemand die veel lef heeft?
Slechte smaak of mentaal labiel zijn heeft daar niks mee temaken
Fameus manke vergelijking en lachwekkende uitleg. Enfin, wat jij vindT, daar interesseren ze zich bij BMW niet aan hoor. En verkopen zal de nieuwe 4-reeks, en daar gaat het tenslotte om.
BMW trok enkele weken geleden het doek van de nieuwe 4-serie Cabrio. Vlak daarvoor werd de nieuwe M4 gepresenteerd. Nu laat een combinatie van die twee zich zien!
De nieuwe BMW 4-serie Cabrio brengt een oude bekende terug; de stoffen kap. Het is voor het eerst sinds de E46 dat een open 3-serie-afgeleide geen stalen klapdak meer heeft. Wat dat betreft is er een duidelijke hang naar het verleden, al betreft dat niet de rest van de auto. De 4-serie is weliswaar direct herkenbaar als een BMW, maar trekt voornamelijk aan de voorzijde geheel zijn eigen plan. Datzelfde geldt voor de iets eerder onthulde M4. De van zichzelf al behoorlijk in het oog springende neus is daarop nóg extremer. Of het nou je smaak is of niet, het valt in ieder geval lekker op!
Voeg die twee auto's bij elkaar en je hebt de auto voor je neus die hier nog deels gecamoufleerd te zien is. Op de Nürburgring-Nordschleife maakt de open variant van de M4 de nodige testronden. Uiteraard is het dezelfde 3.0 zes-in-lijn met twee turbo's die hier op zijn staart wordt getrapt. 480 pk en 550 Nm schieten naar de achterwielen van de M4 Cabrio, die uiteraard wel wat zwaarder zal zijn dan de Coupé. Of er ook een 510 pk sterke Competition-uitvoering en xDrive op de plank liggen, valt nog te bezien. De vorige M4 Cabrio hield het hier 'gewoon' bij één motorisering en achterwielaandrijving. Wat in ieder geval zeker lijkt, is dat er zowel een handgeschakelde zesbak als een achttraps M Steptronic-automaat leverbaar wordt. Begin volgend jaar is ongetwijfeld meer duidelijk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment