Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-Klasse W206 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik vind dat heel erg jammer. Einde van een tijdperk waarin autorijden centraal stond.
    Vanaf nu zal de wagen steeds meer evolueren richting een belevingscenter waar je als passagier nog maar weinig met het besturen van de wagen te maken hebt.

Comment

mss wel, maar laat benz nu het merk bij uitstek zijn dat al jaren probeert de chauffeur te laten passagieren door alles op rust te mikken

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Benieuwd naar deze.

Comment

En weer wat cm bij zeker?

Comment

Wschl net te laat voor mij om te kunnen bestellen
                There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Met mega display,

Nu ook betere foto's van het exterieur.

Comment

Wordt weer echt een mini S, zoals de traditie het voorschrijft

Comment

Er staat dit jaar een belangrijke onthulling op het programma bij Mercedes-Benz. De splinternieuwe C-klasse maakt zich gereed om het stokje van de vierde generatie over te nemen. De nieuwe C is inmiddels alweer iets beter te observeren dankzij de spionagefotograaf.

De huidige C-klasse straalt het misschien nog niet heel erg uit, maar het is één van de oudsten uit het huidige aanbod van Mercedes-Benz. De W205-generatie is alweer een krappe zes jaar op de markt, dus is het tijd voor een opvolger. Die kent een lange aanloop. Al ruim een jaar geleden reed de W206 voor het eerst voorbij de lens van onze spionagefotograaf. Flinke opzetstukken onder de camouflage verhulden de werkelijke vorm toen nog effectief. Dat is deze keer gelukkig wel anders.

Hoewel de stickerafdeling weer flink los is gegaan, krijgen we nu een wat beter beeld van de nieuwe C-klasse. Het is goed te zien dat we qua vormen geen grote koerswijziging hoeven te verwachten. Subtiele veranderingen aan de koets zorgen ervoor dat de auto iets ranker oogt dan de huidige C-klasse. Vooral aan de achterkant oogt het wat scherper dan nu. Strakker gelijnde koplampen en achterlichten moeten de C-klasse een wat dynamischer uiterlijk geven. We lieten de auto eerder al eens schetsen om je een beeld te geven van de nieuwe koets.

Onderhuids is de verandering wellicht groter. De nieuwe C troont namelijk op een nieuwe basis; het MRA-platform. Een ingekorte versie van de basis van de huidige E-klasse vindt zijn weg naar de C-klasse. Achterwielaandrijving blijft derhalve de standaard. Met deze basis groeit de C-klasse ook een stukje ten opzichte van de uitgaande generatie. Uiteraard hangt er op motorisch gebied naast de brandstofmotoren ook elektrificatie in de lucht. Mild Hybrids met 48V en een plug-in die '100 kilometer volledig elektrisch kan rijden' zitten in het vat. Later dit jaar verwachten we de onthulling.

Comment

Comment

edit.
                          Last edited by Jocar; 11/03/2020, 19:12.

Comment

SUBTOPPER MET VIERCILINDER

NIEUWE MERCEDES-AMG C 53 LOOPT OP VIER PITTEN

De volgende generatie van de Mercedes-Benz C-klasse rijdt al een tijdje rond voor testwerk en nu is ook de eerste AMG-variant gespot. De fotograaf viel daarbij één ding vooral op: hij hoorde een viercilinder.

Later dit jaar wordt de huidige Mercedes C-klasse (naar verwachting) afgelost door een volledig nieuwe generatie. Onlangs schoof die al een stuk minder gecamoufleerd voorbij. De auto die ons nu wordt voorgeschoteld door onze spionagefotograaf, is aanzienlijk enthousiaster verpakt. Toch wijzen zaken als de dikkere bumpers, vier uitlaten en grote remschijven erop dat we hier met de C van Mercedes-AMG te maken hebben. De subtopper welteverstaan, die volgens de nieuwe nomenclatuur waarschijnlijk als C53 door het leven zal gaan.

Behalve de extra uiterlijke aankleding die we gewend zijn van AMG, is vooral interessant wat er qua aandrijving nieuw is. Dat is in dit stadium nog wat koffiedik kijken, maar de fotograaf laat weten dat hij geen zes-in-lijn maar een viercilinder hoorde toen de auto passeerde. Dat wijst er waarschijnlijk op dat de C53 als plug-in door het leven zal gaan. De krappe 400 pk van de huidige C43 (nog met de zescilinder) moet deze C53 dankzij een deels geëlektrificeerde aandrijflijn ook wel kunnen evenaren. De huidige C300e haalt al een gecombineerd vermogen van 320 pk uit een 2,0-liter viercilinder met elektrohulp.

De wissel van de zes-in-lijn naar een viercilinder plug-in zou niet geheel uit de lucht komen vallen. Mercedes zinspeelt al langer op het terugbrengen van het aanbod grote motoren. De strengere CO2-normen dwingen vooral Mercedes-AMG om naar alternatieve aandrijflijnen te kijken. Eind vorig jaar liet Mercedes' sportieve divisie weten dat het kijkt naar 'schonere' aandrijflijnen en plug-ins om ook de uitstoot van de krachtigere Mercedessen terug te brengen.

Comment

Comment

Dat wiel dat er bijna lijkt af te gaan vallen bij volledige stuuruitslag, heerlijk typisch! Ziet er qua proporties wel goed uit precies en de klassieke grille nog beschikbaar lijkt het

Comment

Nog een video en een impressie,

Comment

En we krijgen enkel nog 4 cilinder motoren in de c...
                                    Zelfs de c63s zal een 4 cilinder zijn. De motor van de a45s met hybride. Zal wel een goeie 20pk meer hebben dan de huidige c63s m'a toch... Een 4 cilinder is gewoon niet hetzelfde als een v8 ongeacht het vermogen. De eu moest zich schamen hiervoor met hun belachelijke regels!

Anyway de Benz motoren zijn al gekend. 180d, 200d, 220d, 300d, 180, 200 en 350. Amg waarschijnlijk 53, 63 met 355kw en 63s met 389kw
                                    lets have some more member berries

Comment

dan is't in verhouding een fameus lange snuit voor zo'n klein motorke, al is een v8 korter als een 6-inlijn

ja das jammer doa, maar het is wel de tijdsgeest - het lukt ook wel met een 4-cyl, maar ik denk ook dat de beslissingen van eu banen gaan kosten en het aura van een amg gaan aantasten
                                      maar ze doen maar he, zullen wel knappe koppen daar zijn zeker (al sta ik toch wel achter eu)

Comment

Ik zou niet inzitten met lichte 4 cilinder C20 AMG in de stijl van een 190E 2.3-16
                                        Ik hoop wel dat de C63 toch nog een 6 in lijn krijgt, ze hebben die nu toch liggen en lijkt me een heerlijk blok met eventueel wat elektropower.
                                        Kan me bovendien niet voorstellen dat een opgepompte 4 cilinder zuiniger is dan een 6 in reëel gebruik.

Comment

ik vind 4cilinder motoren ook niet fout....Idd een knipoog naar de 190 2.3 16
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                          X