Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Slangen krullen altijd , hoe je ook draait of keert , die versterkte slangen hebben als voordeel dat er dus geen "knik" in komt wat bij een "gewone-plastieken" wel is....
+-punten bij mijn HD :
lange versterkte slang , oprolsysteem , 5 jaar garantie , grote wielen , PRO-spuitpistool ( ipv een gewoon )
- punten :
is geen Kranzle , het oprolsysteem ( handvatje) kan beter ( is opgelost door er een bout + moeren op te draaien ) , stroomdraad is bloot komen liggen na veelvuldig gebruik ( had dit niet opgemerkt bij het gebruik , maar is ondertussen netjes opgelost zonder vervallen van de garantie )
Zoals de titel al een beetje zegt ben ik op zoek naar een andere hogedrukreiniger. Ik had er al een beetje één uitgezocht, en dat is de nilfisk E 130.39 X-TRA. Zijn er misschien mensen hier die er ervaring mee hebben of een andere adviseren?
Stihl is volgens mij een kloon van de Nilfisk en ietsje goedkoper denk ik ( aansluiting = idem )
Als je voor Kärcher zou gaan : zeker de duurdere versies nemen , die hebben een messing motor ( de goedkopere = plastiek ! )
Hoe zou je aan zo'n slang kunnen geraken ? De mijne heeft een kap. Het krullen van de slang is echt het enige ambetante.
.
Hier zullen ze dit ook hebben,
m'n baas heeft daar zijn hogedrukreiniger binnengebracht voor herstelling omdat er een gaatje in de slang zat en kwam terug met een heel nieuwe slang voorzien van versterkingen en dergelijke.
Als ik mij nog ene koop is het een Kranzle.
Kost iets meer maar is een super toestel.
100% mee eens, een Kranzle koop je maar één keer, m'n ouders hebben lang geleden meerdere Karchers versleten ( wat een rommel was dat ! ) , een jaar of 12-13 geleden hebben we beiden een Kranzle gekocht, nog nooit één probleem gehad. Wel om de 2 jaar ofzo eens olie verversen.
Ik heb een oude voorganger van deze, niet onbelangrijk maar vroeger kon je die krijgen met ofwel een 10m ofwel een 18m slang, en die 18m is een zaligheid, nooit meer sukkelen om rond je wagen te geraken !
m'n baas heeft daar zijn hogedrukreiniger binnengebracht voor herstelling omdat er een gaatje in de slang zat en kwam terug met een heel nieuwe slang voorzien van versterkingen en dergelijke.
Niet twijfelen : Kranzle. Hier ook zo één met 15 slang en oprolbaar. Een zeer zwaar toestel en gelukkig op vaste wielen. Werkt fantastisch goed. Had voordien een Kärcher die ik vele jaren ook wekelijks heb gebruikt, maar dat kan je nog niet vergelijken met de Kranzle hoor. Aansluit stukken in koper en kan tegen een duwtje, terwijl er aan die Kärcher veel plastiek was dat na een tijdje brak als je ergens tegenaan reed.
Niet twijfelen : Kranzle. Hier ook zo één met 15 slang en oprolbaar. Een zeer zwaar toestel en gelukkig op vaste wielen. Werkt fantastisch goed. Had voordien een Kärcher die ik vele jaren ook wekelijks heb gebruikt, maar dat kan je nog niet vergelijken met de Kranzle hoor. Aansluit stukken in koper en kan tegen een duwtje, terwijl er aan die Kärcher veel plastiek was dat na een tijdje brak als je ergens tegenaan reed.
Ik zie dat ze een model hebben met 1400t/m en 2800t/m. Maakt dit een groot verschil in duurzaamheid ?
Vandaag langsgeweest in een firma gespecialiseerd in reinigsmateriaal (omdat ik zag dat ze verdeler waren van Nilfisk).
Een beetje info gevraagd ivm HD's.
De verkoper raadde aan om bij Nilfisk pas te kijken vanaf de P-reeks. De C-reeks bevat nog teveel plastiek en de E-reeks is ook niet bullet proof door het aluminium.
Hij vertelde me dat bij te weinig gebruik het aluminium ook kan oxideren en daardoor lekkages ontstaan.
Bij de P-reeks is het aluminium overal vervangen door koper-messing.
Morgen eens naar een firma gaan waar ze Kranzle / Stihl verkopen
Ik zie dat ze een model hebben met 1400t/m en 2800t/m. Maakt dit een groot verschil in duurzaamheid ?
Die van ons is een 2160 TST. In de handleiding zie ik staan :doorloopcapaciteit 1400 t/min 11 l/min. Ik vermoed dat het dit is wat je bedoelt. Ik vermoed wel dat hoe tragen ze draaien hoe beter dit moet zijn hé. Verbeter mij als dit niet zo is...
Net nog een aanbieding gekregen voor het wondermiddel Waxoyl genaamd.
Vóór máár 175€ heeft mijn wagen 3 jaar bescherming en diepe glans.
Is ook volledig vuil en water afstotend.
Vraag mij af waarom ik voor 1000€ aan spullen heb gekocht bij wax-it waar ik het werk nog zelf moet doen.
Heb gezegd dat ze er voor 350€ mogen opsmeren en hopelijk ben ik dan 5 à 6 jaar beschermd.
Sent from here
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Ik heb eigenlijk nog niets van detail producten (enkel een quick detailer), alsook geen deftig basis was gerief (wel een shampoo van AutoGlym (die quick detailer ook) een een simpele 'rasta' washandschoen maar die wordt ook door m'n ouders gebruikt en zou liever m'n eigen gerief hebben zodat ik niet voor verrassingen kom te staan).
Ik zit al lang met het gedacht om m'n auto's eens te clayen, maar heb geen poliermachine (dus clayen is nutteloos dan en waxen ook). De basis moet eerst goed zijn natuurlijk.
Mijn auto's slapen helaas buiten, ook sla ik 'de wekelijkse wasbeurt' al eens over wegens geen tijd of geen zin. Zie er wat tegenop (vooral om de kruisspaakvelgen te poetsen), maar da's vooral omdat de basis er nu nog niet is (deftige producten en behandelde auto), waardoor ik er ook meer tijd moet insteken omdat het vuil er nu moeilijker af gaat.
Zo'n nano of glass coat lijkt me in mijn geval ook interessant, maar heb geen garage om hem 24u te kunnen binnenzetten dus da's ook al een obstakel. Wel een carport maar dat zal niet goed zijn wss (stof etc.)
Wat zouden jullie aanraden? Eerst beginnen met deftig basis 'wekelijkse wasbeurt' gerief? En dan sparen voor poliermachine, en detail producten?
Mijn 2de auto, een rode, is wat mat en rozig geworden sinds hij 25 jaar geleden van de band rolde. Iemand heeft er eens over gegaan met een product van auto finesse op een stukje lak en I was impressed. Maar die zou eigenlijk best ook eerst geclayed, gepolierd en gewaxt moeten worden.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Als ge 0,0 ervaring hebt zou ik me écht nog niet wagen om al een coating te plaatsen.
Begin eerst inderdaad al met het deftig wassen van de wagen
Ga dan altijd stapjes verder, zoals clayen, dan handmatig eens polieren (met bv een AF Triple), goedkopere wax opleggen van AF enz...
Leer het eerst met de goedkopere producten, AF geeft vrij veel waar voor z'n geld vind ik
Zo ziet ge ook of het detailen u echt ligt of niet. Voor 't zelfde geld krijgt ge al een degout van op de correcte manier te wassen
Ge zegt zelf ook dat ge al geen goesting hebt om de wagen wekelijks te wassen. Als ge een wagen écht goed eens volledig wilt detailen moet ge daar 2 volle dagen aan werken, in het midden stoppen gaat niet echt.
Want direct investeren in een DAP bv, en duurdere producten en dan blijkt het dat het u al tegensteekt... En zeker met hoe gij op uw geld moet letten
In principe kunt ge voor €300 echt al vrij veel gerief kopen ze als ge slim kiest.
Ik zit al lang met het gedacht om m'n auto's eens te clayen, maar heb geen poliermachine (dus clayen is nutteloos dan en waxen ook). De basis moet eerst goed zijn natuurlijk.
Dit is 'zever'. Om te clayen en te waxen heb je geen DAP nodig. Oke, met een DAP gaat het sneller en heb je een veel beter resultaat, maar dat gaat perfect met de hand ook. Deed ik vroeger ook altijd. Duurt wel veel langer maar in principe kan je dat perfect paneel per paneel doen. Het zal er wel vreemd uit zien, maar het lukt. Ik zou toch eens manueel proberen eerst. Je zal wel wat van resultaat halen ze.
Begin eerst inderdaad al met het deftig wassen van de wagen Ga dan altijd stapjes verder, zoals clayen, dan handmatig eens polieren (met bv een AF Triple), goedkopere wax opleggen van AF enz... Leer het eerst met de goedkopere producten, AF geeft vrij veel waar voor z'n geld vind ik Zo ziet ge ook of het detailen u echt ligt of niet. Voor 't zelfde geld krijgt ge al een degout van op de correcte manier te wassen Ge zegt zelf ook dat ge al geen goesting hebt om de wagen wekelijks te wassen. Als ge een wagen écht goed eens volledig wilt detailen moet ge daar 2 volle dagen aan werken, in het midden stoppen gaat niet echt. Want direct investeren in een DAP bv, en duurdere producten en dan blijkt het dat het u al tegensteekt... En zeker met hoe gij op uw geld moet letten In principe kunt ge voor €300 echt al vrij veel gerief kopen ze als ge slim kiest.
Je kan wel stoppen als je paneel per paneel werkt he. Je moet gewoon alle stappen doen, zal wel opvallen natuurlijk
Klopt, zoals ik ook al zei, gewoon manueel eens proberen met bv een AF Triple. Dit heb ik de eerste keer gebruikt toen ik voor het eerst m'n Corsa detailde. Verschil was écht al groot hoor, ondanks het maar een correctiefactor van 3/10 had. Zeker bij een wagen die nog nooit iets van polieren van dichtbij gezien had.
Comment