Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele vragen rond kleien - AF rejuvenate - waxen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Pff 5.5h . Zolang hou ik mij er niet mee bezig .
    Soms ben ik 10u bezig....kvind da ontspannend, goeie muziek op ondertussen, ne koude bak jupiler erbij en dan als het waxen en glazen enz...gaat beginnen start ik aan de duvel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
      Heb vandaag de wagen van mijn moeder (320i e92) gekleid (AF klei + gleimiddel), AF rejuvenate gebruikt en gewaxt met AF desire. Heb er in totaal een 5,5 uur aangezeten (inclusief wasbeurten) zonder velgen te behandelen.
      Het resultaat mag er zijn :o Ik dacht dat mijn wagen (1 jaar oud en zeer goed onderhouden) glad aanvoelde na een goede wasbeurt. Dit is nog wat anders kan niet popelen om de mijne al eens onder handen te nemen. Heb een vlugge foto genomen van het resultaat.

Nu moet ik wel zeggen dat ik toch erg veel gleimiddel gebruikt heb (3/4 van een fles van 500ml). is dit normaal? Er staat op dat deze mag aangelengd worden met water, misschien is dat een betere optie...

Nu ken ik mijn moeder haar wagen niet goed (waar zitten kraksjes, putjes... dat ik er niet uit kan krijgen). Maar het viel me op dat er aan 1 paneel kleine beschadigingen waren (met de nagel voelbaar) en ik vroeg me af als dit door de klei kan zijn. Het zijn kleine witte puntjes precies. Misschien op een bepaald stuk niet goed beneveld met gleimiddel? Mijn mama weet natuurlijk niet als deze er al waren of niet want ze kuist haar wagen altijd maar raprap.

Putjes kunnen niet door de klei zijn hoor, steenslag ofzo waarschijnlijk. Klei geeft inderdaad een mooi resultaat, veel succes bij de uwe!

Comment

kleien doe ik in maximum 20 minuten, en dan doe ik echt grondig elk plekje van mijn auto.
        1/10 van een flesje moet haalbaar zijn. Denk dat je gewoon veel te veel glijmiddel gebruikt hebt. Opzich kan dit geen kwaad, enkel wat verspilling.
        Ik gebruik ook die van AF en leng die niet aan.
        1 a 2 x spuiten is voldoende voor een halve motorkap of deurpaneel.
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

lol ik heb wel een keer of 5 gespoten per paneeltje :p veel teveel dus maar wij zeker geen marring...
          5,5u bezig geweest en heb serieus gas gegeven ze! :o onze v8 vantage staat opt programma binnen enkele weken en dan ga ik het nog wat meer opt gemak doen

Comment

lol ik heb wel een keer of 5 gespoten per paneeltje :p veel teveel dus maar wij zeker geen marring...
            5,5u bezig geweest en heb serieus gas gegeven ze! :o onze v8 vantage staat opt programma binnen enkele weken en dan ga ik het nog wat meer opt gemak doen
            Foto's maken dan e!

Comment

ben momenteel de aston aan het doen en heb nu reeds gekleid en AF rejuvenate gebruikt.
              Nu zijn er van die vervelende plekjes die ik er maar niet uit krijg (ze zijn vooral aanwezig op het dak, koffer, heupen,.) Het lijken precies druppels die in de lak zitten en amper zichtbaar zijn. Enkel onder goed licht komen ze duidelijk tevoorschijn.
              Rejuvenate mocht niet baten. Als ik over de lak wrijf voelt deze superglad aan en van die "druppels" is niets voelbaar.
              Ik heb enkele foto's genomen. Ze zijn niet goed zichtbaar maar als je net naast de lichtinval op de lak kijkt, zie je ze lichtjes.
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

Dat lijkt met lichte etching te zijn (dus lichte schade in de toplaag van de lak). Dit zal een lichte machinale polijstbeurt vergen om te verwijderen vrees ik ...

Comment

Had wel een vermoeden dat een polierbeurt nodig zou zijn spijtig genoeg (nog) niet in huis dus zal voor later zijn. Hoe komt die etching er juist?

Comment

Had wel een vermoeden dat een polierbeurt nodig zou zijn spijtig genoeg (nog) niet in huis dus zal voor later zijn. Hoe komt die etching er juist?
                    Als het lokaal is moet er ooit eens iets op de wagen gevallen zijn. Hars, chemische producten, ... het kan verschillende zaken zijn. Daarom is het zo belangrijk een goede bescherming op de wagen te zetten zodat dit niet zo snel schade kan maken

Comment

Het is niet zo lokaal. Volledig het dak en andere panelen hebben ervan... Verkeerd gebruik van water?

Comment

Vogel-terreur ?
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Daarvoor is het veel te homogeen verdeeld over verschillende panelen... Kan dit zijn door te wassen met hard water en zo te laten opdrogen? Dat zou er toch zo niet mogen intrekken?

Comment

is het een nieuwe auto?
                            www.peugeotforum.be

Comment

Wagen is momenteel 6 jaar oud en hij was 1j toen we hem gekocht hebben. Bij ons is hij steeds heel correct gewassen, heeft nooit een winter gezien dus hij zal deze schade opgelopen hebben tijdens het 1e jaar..

Comment

Nu heb ik mijn wagen gewaxt met auto finesse desire. Nu lees ik dat een gebruik van een compatibele quick detailer aangeraden is. Ik gebruik momenteel poorboys quick detailer+(met carnauba). Is dit een goede combo of maakt dit om zich niet veel uit?

Comment

ik vind dat een heel aangename QD om te gebruiken. Heel zacht in afwerking van de lak. Daar is carnabau aan toegevoegd net zoals de wax van autofinesse (amai, dure pot). Die gaan niet vloeken met elkaar. Gebruik dus eerst maar uw QD+ op en daarna kunt ge nog overschakelen.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

gloss it gloss enhancer zeker eens bekijken als je een nieuwe nodig hebt Toppertje, ik wil niks anders meer als hulpmiddel bij het drogen
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Dubbel

Comment

Na gisteren wat producten te hebben ontvangen en recent gekochte auto goed onder handen genomen te hebben begin ik ook an te denken over verdere stappen.
                                        Ik wil ook wel gaan waxen maar ben als de dood voor marring te veroorzaken 😄. Zou de poorboy natty wax willen aankopen maar twijfel toch om hiervoor te kleien aangezien ik begrijp dat het grootste risico hier zit? Nu ja waxen op een niet gladde wagen (wat hij niet is na grondig kuisen) is mss ook niet alles. Zou poorboy nemen wegens goede reveiws en mijn andere net aangekochte shampoo en QD is ook van poorboys. Andere merken zijn ook opties uiteraard. AlleIs hier eigenlijk al aan bod gekomen maar toch nog eens de vraag..

Gaat echt iedereen aan het kleien voor te waxen? en heeft enkel waxen geen gunstig effect op een niet perfecte cleane lak en is dit een groot risico?
                                        Last edited by SteakFriet; 03/05/2015, 21:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten

Gaat echt iedereen aan het kleien voor te waxen? en heeft enkel waxen geen gunstig effect op een niet perfecte cleane lak en is dit een groot risico?
                                          Dat doet idd niet iedereen , het zou echter jammer zijn van de wax want de standtijd neemt flink af als je begint op een wagen die niet volledig gecleand is....

Marring heb je enkel als je grove klei gebruikt en je klei niet goed omkneed.....met de set van Mothers heb ik nog nooit marring gehad .

Mijn advies : wassen , kleien , cleaner ( of zeer licht polijstmiddel ) , ontvetten ,waxen , foto's plaatsen.....

Kleien moet niet dus maar ga eens na het wassen en drogen van je voertuig met je hand over de lak ( en vergeet niet eerst je hand in zo'n flinterdun diepvries/boterhamzakje te steken ).....voel je niks : prima !

Voel je "puntjes" : kleien....want de lak is niet proper en je wax zal minder lang stand houden.

Comment

Working...