Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Editt
    Last edited by kefkie; 02/02/2013, 17:52.
    BMW X5 45e

Comment

• Dat men zich hier als bedrijf op een forum komt presenteren en zijn visie komt verdedigen is geheel logisch maar om op een puberale manier kritiek te spuien op elkaar zal ongetwijfeld weinig klanten van op dit forum naar jullie bedrijven lokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
        Wel raar dat je dan de wagens met omzeep geholpen stuurdozen moet gaan afzetten bij MB zelf.
        Ah sorry, komen die schrijffouten niet van SHIFTECH?
        Prijs shiftech x0,88 = prijs BR-Performance
        Makkelijk toch :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
          Dat men zich hier als bedrijf op een forum komt presenteren en zijn visie komt verdedigen is geheel logisch maar om op een puberale manier kritiek te spuien op elkaar zal ongetwijfeld weinig klanten van op dit forum naar jullie bedrijven lokken.
          +10.0000

Comment

• Hier kan ik jullie geen ongelijk in geven, waarvoor mijn excuses.
            Inmiddels hebben ik en bruno dit persoonlijk al besproken, dus we zullen hier verder ook niet meer over uitwijken.

Comment

• The damage is done.

Comment

Hier kan ik jullie geen ongelijk in geven, waarvoor mijn excuses.
                Inmiddels hebben ik en bruno dit persoonlijk al besproken, dus we zullen hier verder ook niet meer over uitwijken.
                Goed zo, jullie zijn ongetwijfeld allebei gepassioneerd, ik wou jullie erop wijzen dat jullie een verkeerde indruk aan het geven zijn. Over Geert nog niks gehoord, over Bruno al verschillende positieve ervaringen gelezen, vond het jammer dat hij op deze manier negatief naar buiten kwam en wou hem daarop wijzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                  ...negatief naar buiten kwam en wou hem daarop wijzen.
                  Ge zou hem beter eens wijzen op zijn onwettige praktijken waarmee hij bovendien klanten in gevaar brengt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                    Ge zou hem beter eens wijzen op zijn onwettige praktijken waarmee hij bovendien klanten in gevaar brengt.
                    Maar neen! dat doe jij voor ons.
                    Ik zie je trouwens enkel op Bruno vitten...

Comment

Wel raar dat je dan de wagens met omzeep geholpen stuurdozen moet gaan afzetten bij MB zelf.
                      Ah sorry, komen die schrijffouten niet van SHIFTECH?
                      Makkelijk toch :-)
                      Remember my words...
                      Enfin, had mezelf en iemand belooft hier niet verder op in te gaan..dus,
                      iedereen verdient nieuwe kansen en we hopen dat ze leren uit hun fouten
                      en feedback van gepassioneerde rijders als wij.
                      Eerlijkheid duurt het langst...al wordt dit hier van sommige met een korreltje zout genomen.
                      ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                        van heel wat modellen hebben we een turbodruklog op onze website staan, daar kan je meteen het verschil aflezen tussen origineel en getuned. Mss heb je er iets aan , hier een voorbeeld G6 GTI :

http://www.br-performance.be/nl-be/c...9-2-0-tsi-gti/
                        Bedankt voor de info..zeer duidelijk

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                        nu wat een turbo aan kan en wat veilig is , dat is nog een heel ander debat. ;-)
                        Een heel debat hoef ik niet...
                        gewoon wat een standaard turbo aankan met een stage 1 tuning met 1,1 a 1,2 bar.
                        Al besef ik hier ook maar al te goed dat de tijd en vele kilometers het zal uitwijzen.
                        ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

• Is hier genen insider da weet of er fabrikanten zijn die direct op de hoogte worden gesteld in geval van motortuning (chip)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mortana Bekijk Berichten
                            Is hier genen insider da weet of er fabrikanten zijn die direct op de hoogte worden gesteld in geval van motortuning (chip)?
                            Ben zelf product manager geweest bij een invoerder en denk een beetje te kunnen verwoorden hoe het ineen zit met garantiegevallen. Er zijn 2 tussenpersonen eer dit bij de fabrikant komt. Eerst de garage. Sommige garages werken met hun eigen tuner. Ze verdienen hier wel iets op, maar vooral wordt (normaal gezien) de eerste communicatietak onderbroken. De garage zal zijn mond houden en ervoor zorgen dat je je garantie krijgt. In de mate van het mogelijke natuurlijk.
                            Een tweede communicatietak is deze tussen invoerder en fabrikant. Zij hebben bepaalde budgetten, cijfers, marges etc. Daar wordt soms ook nog iets geregeld, maar zij zijn loyaler.
                            Maar rechtstreeks doorspelen naar de fabrikant is net iets moeilijker.

Just my opinion. Correct me if i'm wrong...

Comment

Ben zelf product manager geweest bij een invoerder en denk een beetje te kunnen verwoorden hoe het ineen zit met garantiegevallen. Er zijn 2 tussenpersonen eer dit bij de fabrikant komt. Eerst de garage. Sommige garages werken met hun eigen tuner. Ze verdienen hier wel iets op, maar vooral wordt (normaal gezien) de eerste communicatietak onderbroken. De garage zal zijn mond houden en ervoor zorgen dat je je garantie krijgt. In de mate van het mogelijke natuurlijk.
                              Een tweede communicatietak is deze tussen invoerder en fabrikant. Zij hebben bepaalde budgetten, cijfers, marges etc. Daar wordt soms ook nog iets geregeld, maar zij zijn loyaler.
                              Maar rechtstreeks doorspelen naar de fabrikant is net iets moeilijker.

Just my opinion. Correct me if i'm wrong...
                              Bedoel je dan dat ze minder hard tippen aan het feit dat de auto gechipped is? Of interpreteer ik dit verkeerd?

Comment

Bedoel je dan dat ze minder hard tippen aan het feit dat de auto gechipped is? Of interpreteer ik dit verkeerd?
                                Ik vermoed dat mijn dealer, waar ik al x nieuwe wagens gekocht heb, niet onmiddellijk de fabrikant gaan inlichten als ze een vermoeden hebben. Of er moet iets serieus mis zijn waar ontkennen geen zin heeft natuurlijk.

Comment

Hangt af van merk tot merk. Ik kan natuurlijk enkel mijn ervaring neerschrijven.
                                  Maar de invoerder krijgt bepaalde cijfers opgelegd en dit moeten ze respecteren.
                                  Indien ze nog redelijk wat budget over hebben gaan ze minder moeilijk doen.
                                  Is het budget ver op gaan ze zoeken naar redenen om niet te moeten betalen.

Er is dan ook weer een verschil tussen de bevoorbeeld 5 jaar garantie die ze geven en dan de 2 jaar wettelijke garantie. In sommige gevallen geeft de invoerder 3 jaar extra garantie bovenop de 2 jaar die ze van de fabrikant krijgen.
                                  Hier gaan ze natuurlijk in de laatste 3 jaar alles zelf moeten bekostigen waardoor ze dus weer iets moeilijker gaan doen.

Veralgemeen dit niet voor alle merken. Alles hangt af van merk tot merk en hun politiek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                    Ik vermoed dat mijn dealer, waar ik al x nieuwe wagens gekocht heb, niet onmiddellijk de fabrikant gaan inlichten als ze een vermoeden hebben. Of er moet iets serieus mis zijn waar ontkennen geen zin heeft natuurlijk.
                                    In sommige gevallen kan uw verdeler niet anders.
                                    Stel dat er een ECU stuk gaat en de fabrikant heeft (bijna) nooit problemen met dit type ECU gaat de invoerder vragen deze op te sturen.
                                    Indien ze dan merken dat er iets niet juist is kan uw verdeler doen wat hij wil. Tenzij hij de kosten dan zelf voor zich neemt natuurlijk.
                                    Maar dit lijkt me eerder onwaarschijnlijk.

Comment

• Ik was net was aan het surfen achter een chiptuning voor de 991. Blijkt dat ze Ziptuning al eentje hebben kunnen doen.
                                      Weliswaar maar 10pk erbij maar kom .

Is er bij de "grote" tuners al wat bekend? Want als zij het kunnen is het toch niet zoo moeilijk?
                                      BMW X5 45e

Comment

• Volgens mij niet. Waarschijnlijk met box.
                                        Zal het eens nakijken.

Comment

• Vandaag op de E17 achter een Golf 6 2.0 gereden die onder de motoraanduiding de letters 'BRP' had staan.
                                          Toevallig een werknemer van?

Nummerplaat was 1-CJT-891 (of 1-CTJ-891)

Greets

Comment

Working...
                                          X