Mededeling

Collapse
No announcement yet.

IAA Frankfurt 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zou het een slecht idee zijn in de zin van overvolheid om op zondag te gaan?

Comment

Misschien dat ik tijdens de "VIP"-dagen ga. Weet nog niet met wie. Zal dan zien wie er van het forum gaat en wat afspreken of zo...
      Volvo V60 D3 R-design

Comment

Ik zou wel graag eens gaan, maar ik zit tot 25 september in de UK. Het zal voor volgend jaar zijn...

Comment

Vermoedelijke primeurs volgens Autoblog:
          • Audi RS3
          • Audi R8 Spyder
          • Audi A5 Sportback
          • Aston-Martin Rapide
          • Bentley Mulsanne
          • Bugatti Bordeaux
          • BMW 5-serie GT
          • BMW X1
          • BMW X6 ActiveHybrid
          • BMW 3-serie Coupé Facelift
          • BMW 3-serie Cabrio Facelift
          • BMW 7-serie M-sport, ActiveHybrid en 740d
          • BMW 320d EfficientDynamics Edition
          • duurzame sportauto yadayada
          • Chevrolet Cruze Bumblebee
          • Citroen C3
          • Citroen DS3
          • Ferrari 458 Italia
          • Hyundai iX 35
          • Hyundai Santa Fe
          • Jaguar XJ
          • Kia Picanto Facelift
          • Kia Sorento
          • Kia Ceed Facelift
          • Kia Venga
          • Lamborghini Reventon Roadster
          • “Baby” Lexus
          • Maserati GranCabrio
          • Mazda MX-5 Superlight Version Concept
          • Mercedes E-Klasse Estate
          • Mercedes E-klasse cabriolet
          • Mercedes SLS AMG
          • MINI Speedster concept?
          • Opel Astra
          • Peugeot RCZ (308 Coupé)
          • Peugeot 5008
          • Porsche 911 Turbo facelift
          • Porsche 911 GT3 RS facelift
          • Rolls Royce Ghost
          • Saab 9-5
          • Seat Leon Cupra R
          • Skoda Superb Combi
          • Skoda Fabia
          • Subaru Legacy
          • Trabant (natuurlijk elektrisch)
          • Volkswagen Golf R
          • Volkswagen Golf Variant
          • Volkswagen Polo tweedeurs
          • Volkswagen Touran Facelift
          • Volvo C30, maar dan elektrisch

Comment

Ik ga normaal 15 of 16 september, tijdens 1 van de persdagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
              Ik ga normaal 15 of 16 september, tijdens 1 van de persdagen.
              als ze je binnen laten EN als je met mij mag meerijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten
                als ze je binnen laten EN als je met mij mag meerijden
                jaja

Comment

Perskaarten zijn toegekomen evenals wat documentatie

Nu nog hotelletje boeken.

Comment

15/09 & 16/09 (Persdagen)
                    • Rabbit
                    • GregV
                    17/09 of 18/09 (VIP-dagen)
                    • gTa (waarschijnlijk 2 dagen met overnachting van do op vrij)
                    • TomT (80% zeker)
                    • Roughneck + vriendin (inclusief overnachting) --> eigen vervoer, dag is nog onbekend.
                    • J3nkins -> rijdt mee met gTa
                    • Steven (maat gTa) -> rijdt mee met gTa
                    • Ax_Dude (17/09)
                    • ...
                    weekend 19/09 tot 20/09
                    • Phil
                    • Scaglietti
                    • ...
                    week 21/09 tot 25/09
                    • Asserti
                    • Soundstorm
                    • ...
                    weekend 26/09 tot 27/09
                    • ...

Comment

Wat was er nu speciaal aan die VIP-dagen??
                      Zijn deze duurder of zo?

Waar kan ik eigenlijk kaarten krijgen? Online bestellen of daar kopen of...
                      Volvo V60 D3 R-design

Comment

Is het te doen om op de 19de te gaan, de eerste dag voor het publiek? Of is het dan gewoon té druk?

Kaarten kopen aan de ingang veronderstel ik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                          Wat was er nu speciaal aan die VIP-dagen??
                          Zijn deze duurder of zo?

Waar kan ik eigenlijk kaarten krijgen? Online bestellen of daar kopen of...
                          Je hebt eerst persdagen, die enkel toegankelijk zijn voor mensen van de pers, en bepaalde professionelen. Geen kaarten verkrijgbaar voor het publiek. Het is er dan doorgaans vrij tot soms zelfs zéér rustig, alle wagens zijn open e.d. maar er is zeer weinig ondersteuning van de merken uit, je hebt nauwelijks een salon-gevoel. Er wordt op redelijk wat stands ook behoorlijk hard gegeten en gedronken, en de enige informatie die je die dag kan vinden zijn (doorgaans) persmappen e.d.
                          Ik ben op zowat alle salons (Brussel, Parijs, Genève, Frankfurt) al op de persdag geweest en persoonlijk vind ik de trade days of VIP-dagen leuker, waar je ook gratis binnenkan met je perskaart.

Op dagen voor de professionelen (trade days), soms ook in één adem "VIP-dagen" genoemd, kan het gewone publiek wel binnen, maar tegen een fel verhoogde entreeprijs. Het is een gewone salondag, maar dan met beduidend minder volk, een veel aangenamere attitude van de standhouders, alle wagens geopend en zo goed als geen moeite te hoeven doen om 'es op een stand binnen te geraken als je dat graag wil. Ook op die dagen wordt er behoorlijk hard gewreten en gezopen op bepaalde stands en door bepaalde lui, maar i.t.t. de persdagen heb je op die dagen wél het volledige pakket info ter beschikking als klant. De sfeer is ook gewoon anders, m.i. gezelliger, een beetje drukker ook en meer volk, en eerder "kopersvolk" dan dat het allemaal perslui zijn. Kwestie van smaak, vermoed ik.

En dan heb je de gewone publieksdagen. Op de IAA zijn de weekenddagen duurder dan de weekdagen. Soms gigantisch druk, soms erg goed te doen. IAA en Genève zijn tot op heden geen salons zoals Brussel en Parijs waar 't vol loopt met bendes bruin schorremorrie die alle auto's ofwel toetakelen ofwel inpikken voor een uur om er driver's seat pics te gaan nemen met GSM. Op Genève en Frankfurt heb je doorgaans voldoende ruimte om elke wagen deftig te bekijken, sommige eyecatchers zijn natuurlijk moeilijker toegankelijk.

Kaarten koop je ter plekke aan de loketten (cash betalen, bancontact of kredietkaart), of bestel je vooraf online via de site www.iaa.de (en print je zelf af). Ik dacht dat een gewone dag in de week 13 EUR kostte, in het weekend 15 EUR, en een trade day kost 45 EUR.

Comment

ik zou ook wel willen gaan...als de RL karten kan versieren bij the horse store zijn we weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Je hebt eerst persdagen, die enkel toegankelijk zijn voor mensen van de pers, en bepaalde professionelen. Geen kaarten verkrijgbaar voor het publiek. Het is er dan doorgaans vrij tot soms zelfs zéér rustig, alle wagens zijn open e.d. maar er is zeer weinig ondersteuning van de merken uit, je hebt nauwelijks een salon-gevoel. Er wordt op redelijk wat stands ook behoorlijk hard gegeten en gedronken, en de enige informatie die je die dag kan vinden zijn (doorgaans) persmappen e.d.
                              Ik ben op zowat alle salons (Brussel, Parijs, Genève, Frankfurt) al op de persdag geweest en persoonlijk vind ik de trade days of VIP-dagen leuker, waar je ook gratis binnenkan met je perskaart.

Op dagen voor de professionelen (trade days), soms ook in één adem "VIP-dagen" genoemd, kan het gewone publiek wel binnen, maar tegen een fel verhoogde entreeprijs. Het is een gewone salondag, maar dan met beduidend minder volk, een veel aangenamere attitude van de standhouders, alle wagens geopend en zo goed als geen moeite te hoeven doen om 'es op een stand binnen te geraken als je dat graag wil. Ook op die dagen wordt er behoorlijk hard gewreten en gezopen op bepaalde stands en door bepaalde lui, maar i.t.t. de persdagen heb je op die dagen wél het volledige pakket info ter beschikking als klant. De sfeer is ook gewoon anders, m.i. gezelliger, een beetje drukker ook en meer volk, en eerder "kopersvolk" dan dat het allemaal perslui zijn. Kwestie van smaak, vermoed ik.

En dan heb je de gewone publieksdagen. Op de IAA zijn de weekenddagen duurder dan de weekdagen. Soms gigantisch druk, soms erg goed te doen. IAA en Genève zijn tot op heden geen salons zoals Brussel en Parijs waar 't vol loopt met bendes bruin schorremorrie die alle auto's ofwel toetakelen ofwel inpikken voor een uur om er driver's seat pics te gaan nemen met GSM. Op Genève en Frankfurt heb je doorgaans voldoende ruimte om elke wagen deftig te bekijken, sommige eyecatchers zijn natuurlijk moeilijker toegankelijk.

Kaarten koop je ter plekke aan de loketten (cash betalen, bancontact of kredietkaart), of bestel je vooraf online via de site www.iaa.de (en print je zelf af). Ik dacht dat een gewone dag in de week 13 EUR kostte, in het weekend 15 EUR, en een trade day kost 45 EUR.
                              U bent zeer bedankt! Ik ga de 19de dan gaan waarschijnlijk

Comment

gTa en co, gaan jullie de donderdag dan en overnachten in de buurt?
                                Waar overnachten jullie? Zijn er hotels kort bij het salon gelegen??
                                Wat zijn de gemiddelde kosten van een overnachting?
                                Volvo V60 D3 R-design

Comment

www.booking.com

Frankfurt am Main kiezen, Frankfurt am Oder ligt ergens anders.

Comment

Ik heb juist gezien dat het maar 2,5u rijden is tot Frankfurt, dus ik denk dat het voordeliger gaat zijn en evengoed om gewoon 's morgens vroeg te vertrekken en 's avonds na het eten terug te vertrekken.
                                    Volvo V60 D3 R-design

Comment

Ik ga zeer waarschijnlijk ook de 15de, de 1ste persdag
                                      Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro Tiptronic
                                      Audi A5 Cabriolet 2.0TFSI Quattro S-Tronic
                                      BMW 320d
                                      Mercedes-Benz B180 CDI 'bompa'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mvl Bekijk Berichten
                                        Ik ga zeer waarschijnlijk ook de 15de, de 1ste persdag
                                        Hoe geraak je binnen? Familie van pers of zo? Of ben je uitgenodigd door een bepaald merk?

Want als ik het goed begrijp, zijn er geen tickets voor de persdagen...
                                        Volvo V60 D3 R-design

Comment

Net hotel geboekt, op 1 minuut wandelen van de ingang van de Messegelände. Beetje kostelijk, maar wel supermakkelijk.

Gasten, als ge met den auto gaat en ge zijt van plan ergens anders te rijden dan op de autostrade en de parking van de Frankfurter Messe, vergeet dan niet dat ge nen "Umweltzone"-sticker moet hangen hebben. Beetje zoals congestion tax in Londen.

Comment

Working...
                                          X