In de situatie zoals Bralo ze schetst zou ik ook gebeld hebben ...
Van zodra ik zie dat er mogelijk een ernstig ongeval zou kunnen gebeuren, heb ik de reflex om 101 te bellen. Dit is tot vandaag vier keer gebeurd:
Van zodra ik zie dat er mogelijk een ernstig ongeval zou kunnen gebeuren, heb ik de reflex om 101 te bellen. Dit is tot vandaag vier keer gebeurd:
- Deze zomer ben ik erg hard geschrokken van twee Franse Aixams die aan 50 per uur over een drukke E403 tuften. ik heb dadelijk gebeld en men ging ervoor kijken.
- Ik weet niet meer wanneer het was, maar ik keerde terug vanuit Leuven via de K Boudewijnlaan en draaide daar de E40 op. Dit is een bocht van 180° denk ik, met twee rijvakken. In de binnenbocht, op't rechtse rijvak, stond er een Peugeot 307 break met zijn neus in de andere richting, en een gevarendriehoekje op vijf à tien meter ervoor ... er stond niemand bij de wagen, dus ik heb dadelijk de politie verwittigd.
- een gelijkaardig geval: een stoere BMW 3 coupé stond dwars op de weg na een 90°-afrit van de E40 ... ikzelf heb hem héél nipt kunnen ontwijken en heb dus ook dadelijk politie gebeld.
- en nog tamelijk recent zag ik drie paarden loslopen op de torhoutsesteenweg .. ook dadelijk politie verwittigd.
Comment