Goed idee, ik ben voor !
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Touring wil 130 km/u bij goed weer, 110 km/u bij regen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenKerel hebt gij al een keer gehoord van een federale staat en gemeenschappen en gewesten?
Met variabele borden lijkt me dat een heel mooi voorstel. Hopelijk regelt men dit gewoon ooit europees, dan is het voor iedereen die door ons land rijdt nog een stuk duidelijker.
Kerel, weet gij dat de plaatsing van flitspalen geen federale bevoegdheid is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenKerel, weet gij dat de plaatsing van flitspalen geen federale bevoegdheid is?'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten160 is gewoon teveel voor in Belgie, je hebt hier bij wijze van spreken om de vijf meter wel een op- of afrit...
Je hebt anderzijds ook wel bijna overal 3 rijvakken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenik weet zo nog niet, ik zie soms zo 10 druppels op mijn ruit maar het wegdek is droog? is dit dan regen???
andersom het heeft 20minuten geleden een stortbui gedaan maar nu schijnt de zon terug, maar er staat wel een cm water op de weg. Is dit dan geen neerslag dus 130?
en hoe gaan we boetes controleren? moet er regen tezien zijn op de foto? (dat zal zelfs bij regen niet altijd het geval zijn). Moet er een regensensor op de camera zitten die de foto's maakt? hoe gaat dit nog enige rechtsgeldigheid hebben. "Meneer de rechter het was net gestopt met regenen, ik mocht dus 130"
ik blijf het vooral een "kijk ik maak mij populair" uitspraak noemen.
bij "nat wegdek" is al een beter uitspraak maar dan nog moet je heel voorzichtig zijn.
Zoals de Duitsers zeggen: bei Nässe
Comment
-
Als we al zo'n moeite hebben om 'regenweer' te definiëren, wa moet da dan zijn met 'slecht weer'? Als 't een beetje doorwaait buiten, is da dan 'slecht weer'? Als 't vriest maar 't is pokkedroog, is da 'slecht weer'? Kheb ene keer mijn vertrouwen aan de tsjeven gegeven, maar da zal mij toch genen 2e keer overkomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenZoals de Duitsers zeggen: bei Nässe
Ik ben alleszins voor, al mag 150-160 wel voor mij, tussen 21-7u ofzo.
Comment
-
Stoppen met lullen, al die apatische gekken in Brussel in een gesticht steken en beginnen met de weginfrastructuur te verbeteren.
Nee, correctie, niet verbeteren, opnieuw aanleggen !
Weg met betonblokken op kruispunten, erbarmelijke snelwegen, onnodige palen en verkeersborden en eens nadenken of hier een mensenleven meer wward is dan al die obstakels overal die ons amper de plaats geven om uit te wijken in een noodsituatie !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenRegen/neerslag lijkt me nochtans een vrij objectief gegeven.
Ik ben pro.
Zulke maatregelen scheppen alleen maar meer verwarring.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenals het geregent heeft en de baan ligt nog nat, maar ondertussen in de zon al terug aan het schijnen... mag ik dan 110 of 130 rijden
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk BerichtenStoppen met lullen, al die apatische gekken in Brussel in een gesticht steken en beginnen met de weginfrastructuur te verbeteren.
Nee, correctie, niet verbeteren, opnieuw aanleggen !
Weg met betonblokken op kruispunten, erbarmelijke snelwegen, onnodige palen en verkeersborden en eens nadenken of hier een mensenleven meer wward is dan al die obstakels overal die ons amper de plaats geven om uit te wijken in een noodsituatie !
Zelf vind ik dat die eerste bevoegdheden terug naar 't federaal niveau moeten gaan, omdat 't duidelijk samenhangt met mobiliteit & verkeer en je dat laatste gewoon federaal moet regelen (regels moeten bvb. in 't ganse land gelden en zo).
Ik ben tegen btw; zoals uit deze thread blijkt is 't een vrij onduidelijke regelgeving in de praktijk. Je kan met lichtborden e.d. werken, maar dat kost belastingsgeld... dus laat 't maar zoals het is.
't Belangrijkste zijn die vijfsterrenchauffeurs... als een deel van de bestuurders zelf niet inzien dat een nat wegdek een ander rijgedrag vraagt (én dat ons wegdek vaak sowieso een aangepast rijgedrag vraagt), tja, dan ga je gewoon nooit ver geraken vrees ik.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Toch best lachen dit Belgen-land
Gisteren op het journaal ook een heel gezever erover. "kijk maar naar frrankrijk daar mag je 130 en 110 als het regend en daar zijn een stuk minder ongevallen" weet er daar eenteje te vertellen. "Dus als we dat hier doen dan gaan wij ook een stuk minder ongevallen hebben".
Vergeet hij wel even dat er daar om de 20km en hier om de 2km een op- / af-rit is en een hoop meer andere idiote verkeers-situaties.
Volgens mij zijn er maar 2 reden voor deze uitspraken.
- er zijn er die media-aandacht willen
- er zijn polietiekers die willen scoren bij het publiek met uitspraken die goed klinken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk BerichtenToch best lachen dit Belgen-land
Gisteren op het journaal ook een heel gezever erover. "kijk maar naar frrankrijk daar mag je 130 en 110 als het regend en daar zijn een stuk minder ongevallen" weet er daar eenteje te vertellen. "Dus als we dat hier doen dan gaan wij ook een stuk minder ongevallen hebben".
Vergeet hij wel even dat er daar om de 20km en hier om de 2km een op- / af-rit is en een hoop meer andere idiote verkeers-situaties.
Volgens mij zijn er maar 2 reden voor deze uitspraken.
- er zijn er die media-aandacht willen
- er zijn polietiekers die willen scoren bij het publiek met uitspraken die goed klinken
En waarom zou 't niet kunnen, iedereen rijdt nu toch al rapper, toch op 't linkse vak. Afrit of niet, dus dat verandert niet. Heb je dan toch de afrit nodig moet je sowieso vertragen naar 90, nu ook al, om tussen de muur van vrachtwagens te geraken.
Moest iedereen dan een beetje een ongeschreven regel toepassen. Links 130, midden 110 en rechts 90 (natuurlijk vertragen/versnellen indien nodig! en niet aan 110 helemaal links rijden omdat één idioot niet naar rechts gaat), dan zou dat perfect gaan.
Maar laten ze eerst beginnen aan de infrastructuur er op te voorzien, een effen wegdek zou veel doen, of een wegdek dat deftig water aflaat. En niet zoals de E40 richting Brussel waar er plassen op de linker strook staan bij de minste regenbui.
En daarna controleren op links/midden vak rijders, vrachtwagens die inhalen bij regen, en als laatste bumperkleven. Daarna kan er imho van die snelheid gesproken worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenEn waarom zou 't niet kunnen, iedereen rijdt nu toch al rapper, toch op 't linkse vak. Afrit of niet, dus dat verandert niet.
Dat iedereen nu sneller rijd vind ik een redelijk belachelijke reden om de limiet op te voeren, maar daar gaat het niet over. En met 130 / 110 bij regen in te voeren ga je niets doen aan idioten die links tegen 100 rijden.
Een ongeschreven regel toepassen = fantsoenlijk rijden. Helaas doet maar 30% van alle bestuurders, dat is dus ook geen oplossing.
Ik vind dat de vergelijkingen die ze maken gewoonweg op niets slagen. En dat ze geen uitspraken moeten doen zonder eerst alle aspecten te bijken.
Mijn reactie is dus vooral tegen de mensen die op TV een hoop komen verkondigen zonder dat ze nadenken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenVrachtwagenchauffeurs mogen ook niet inhalen bij regenweer, toc doen ze het massaal.
Zulke maatregelen scheppen alleen maar meer verwarring.
Op de e313 Hasselt-Antwerpen (een van de drukste aders) is er een redelijke opvolging van de truckers! Af en toe eens een Oost-Europeaantje, maar voor de rest: thumbs up.
Maar ja, ik doe maar 80.000km per jaar...wie ben ik
Comment
Comment