Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Touring wil 130 km/u bij goed weer, 110 km/u bij regen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Goed idee, ik ben voor !
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Kerel hebt gij al een keer gehoord van een federale staat en gemeenschappen en gewesten?

      Met variabele borden lijkt me dat een heel mooi voorstel. Hopelijk regelt men dit gewoon ooit europees, dan is het voor iedereen die door ons land rijdt nog een stuk duidelijker.

      Kerel, weet gij dat de plaatsing van flitspalen geen federale bevoegdheid is?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
        Kerel, weet gij dat de plaatsing van flitspalen geen federale bevoegdheid is?
        Ja ik weet dat goed genoeg, maar dat neemt niet weg dat er een beleid is op federaal niveau. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat het beleid op federaal niveau de doelstellingen uitzet voor heel het land. Dat de verantwoordelijke op federaal niveau dan zegt dat hij gaat trachten in het overleg met de regionale verantwoordelijken deze te overtuigen om meer camera's te plaatsen omdat deze specifieke regio achterloopt op de andere die dit wel deden, is heel normaal.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #24
          Om ervoor te zorgen dat de discussie wat correcter verloopt:

          Oorspronkelijk geplaatst door Schouppe
          de snelheidslimiet op autosnelwegen terug te brengen naar 110 km/u bij slecht weer.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
            160 is gewoon teveel voor in Belgie, je hebt hier bij wijze van spreken om de vijf meter wel een op- of afrit...

            Je hebt anderzijds ook wel bijna overal 3 rijvakken...

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
              ik weet zo nog niet, ik zie soms zo 10 druppels op mijn ruit maar het wegdek is droog? is dit dan regen???

              andersom het heeft 20minuten geleden een stortbui gedaan maar nu schijnt de zon terug, maar er staat wel een cm water op de weg. Is dit dan geen neerslag dus 130?

              en hoe gaan we boetes controleren? moet er regen tezien zijn op de foto? (dat zal zelfs bij regen niet altijd het geval zijn). Moet er een regensensor op de camera zitten die de foto's maakt? hoe gaat dit nog enige rechtsgeldigheid hebben. "Meneer de rechter het was net gestopt met regenen, ik mocht dus 130"

              ik blijf het vooral een "kijk ik maak mij populair" uitspraak noemen.

              bij "nat wegdek" is al een beter uitspraak maar dan nog moet je heel voorzichtig zijn.


              Zoals de Duitsers zeggen: bei Nässe

              Comment


              • #27
                Vijfsterren bestuurders in vijfsterren auto's en op vijfsterren wegen. Daar zullen we ook nog lang op mogen gaan wachten.

                Comment


                • #28
                  woeha!
                  Hier in dit apenland kunnen ze beter stellen: 110 km/h bij normaal weer en 130 als 't eens niet regent.

                  Comment


                  • #29
                    Als we al zo'n moeite hebben om 'regenweer' te definiëren, wa moet da dan zijn met 'slecht weer'? Als 't een beetje doorwaait buiten, is da dan 'slecht weer'? Als 't vriest maar 't is pokkedroog, is da 'slecht weer'? Kheb ene keer mijn vertrouwen aan de tsjeven gegeven, maar da zal mij toch genen 2e keer overkomen.

                    Comment


                    • #30
                      Is er ergens een wet die zegt wat goed weer is en wat slecht weer is?
                      Powered by Detroit Diesel.

                      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        Zoals de Duitsers zeggen: bei Nässe
                        Inderdaad! Dat maakt je er tenminste op attent dat er gevaar is bij regen op dat stuk snelweg!
                        Ik ben alleszins voor, al mag 150-160 wel voor mij, tussen 21-7u ofzo.

                        Comment


                        • #32
                          Stoppen met lullen, al die apatische gekken in Brussel in een gesticht steken en beginnen met de weginfrastructuur te verbeteren.
                          Nee, correctie, niet verbeteren, opnieuw aanleggen !
                          Weg met betonblokken op kruispunten, erbarmelijke snelwegen, onnodige palen en verkeersborden en eens nadenken of hier een mensenleven meer wward is dan al die obstakels overal die ons amper de plaats geven om uit te wijken in een noodsituatie !
                          www.perfectshine.be

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Regen/neerslag lijkt me nochtans een vrij objectief gegeven.

                            Ik ben pro.
                            Vrachtwagenchauffeurs mogen ook niet inhalen bij regenweer, toc doen ze het massaal.
                            Zulke maatregelen scheppen alleen maar meer verwarring.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              als het geregent heeft en de baan ligt nog nat, maar ondertussen in de zon al terug aan het schijnen... mag ik dan 110 of 130 rijden
                              quattro=130

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                geregent
                                van het werkwoord regenten?

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                                  Stoppen met lullen, al die apatische gekken in Brussel in een gesticht steken en beginnen met de weginfrastructuur te verbeteren.
                                  Nee, correctie, niet verbeteren, opnieuw aanleggen !
                                  Weg met betonblokken op kruispunten, erbarmelijke snelwegen, onnodige palen en verkeersborden en eens nadenken of hier een mensenleven meer wward is dan al die obstakels overal die ons amper de plaats geven om uit te wijken in een noodsituatie !
                                  Openbare werken en vervoer is een bevoegdheid van de gewesten, Schouppe zit op 't federaal niveau als staatssecretaris. Schouppe heeft m.a.w. weinig te zoeken bij Openbare Werken.
                                  Zelf vind ik dat die eerste bevoegdheden terug naar 't federaal niveau moeten gaan, omdat 't duidelijk samenhangt met mobiliteit & verkeer en je dat laatste gewoon federaal moet regelen (regels moeten bvb. in 't ganse land gelden en zo).

                                  Ik ben tegen btw; zoals uit deze thread blijkt is 't een vrij onduidelijke regelgeving in de praktijk. Je kan met lichtborden e.d. werken, maar dat kost belastingsgeld... dus laat 't maar zoals het is.
                                  't Belangrijkste zijn die vijfsterrenchauffeurs... als een deel van de bestuurders zelf niet inzien dat een nat wegdek een ander rijgedrag vraagt (én dat ons wegdek vaak sowieso een aangepast rijgedrag vraagt), tja, dan ga je gewoon nooit ver geraken vrees ik.
                                  Life's too short. Not to. Live it.
                                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                  Comment


                                  • #37
                                    Toch best lachen dit Belgen-land

                                    Gisteren op het journaal ook een heel gezever erover. "kijk maar naar frrankrijk daar mag je 130 en 110 als het regend en daar zijn een stuk minder ongevallen" weet er daar eenteje te vertellen. "Dus als we dat hier doen dan gaan wij ook een stuk minder ongevallen hebben".
                                    Vergeet hij wel even dat er daar om de 20km en hier om de 2km een op- / af-rit is en een hoop meer andere idiote verkeers-situaties.

                                    Volgens mij zijn er maar 2 reden voor deze uitspraken.
                                    - er zijn er die media-aandacht willen
                                    - er zijn polietiekers die willen scoren bij het publiek met uitspraken die goed klinken

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                                      Toch best lachen dit Belgen-land

                                      Gisteren op het journaal ook een heel gezever erover. "kijk maar naar frrankrijk daar mag je 130 en 110 als het regend en daar zijn een stuk minder ongevallen" weet er daar eenteje te vertellen. "Dus als we dat hier doen dan gaan wij ook een stuk minder ongevallen hebben".
                                      Vergeet hij wel even dat er daar om de 20km en hier om de 2km een op- / af-rit is en een hoop meer andere idiote verkeers-situaties.

                                      Volgens mij zijn er maar 2 reden voor deze uitspraken.
                                      - er zijn er die media-aandacht willen
                                      - er zijn polietiekers die willen scoren bij het publiek met uitspraken die goed klinken
                                      Los van de typfouten...



                                      En waarom zou 't niet kunnen, iedereen rijdt nu toch al rapper, toch op 't linkse vak. Afrit of niet, dus dat verandert niet. Heb je dan toch de afrit nodig moet je sowieso vertragen naar 90, nu ook al, om tussen de muur van vrachtwagens te geraken.
                                      Moest iedereen dan een beetje een ongeschreven regel toepassen. Links 130, midden 110 en rechts 90 (natuurlijk vertragen/versnellen indien nodig! en niet aan 110 helemaal links rijden omdat één idioot niet naar rechts gaat), dan zou dat perfect gaan.

                                      Maar laten ze eerst beginnen aan de infrastructuur er op te voorzien, een effen wegdek zou veel doen, of een wegdek dat deftig water aflaat. En niet zoals de E40 richting Brussel waar er plassen op de linker strook staan bij de minste regenbui.
                                      En daarna controleren op links/midden vak rijders, vrachtwagens die inhalen bij regen, en als laatste bumperkleven. Daarna kan er imho van die snelheid gesproken worden.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                        En waarom zou 't niet kunnen, iedereen rijdt nu toch al rapper, toch op 't linkse vak. Afrit of niet, dus dat verandert niet.

                                        Dat iedereen nu sneller rijd vind ik een redelijk belachelijke reden om de limiet op te voeren, maar daar gaat het niet over. En met 130 / 110 bij regen in te voeren ga je niets doen aan idioten die links tegen 100 rijden.
                                        Een ongeschreven regel toepassen = fantsoenlijk rijden. Helaas doet maar 30% van alle bestuurders, dat is dus ook geen oplossing.

                                        Ik vind dat de vergelijkingen die ze maken gewoonweg op niets slagen. En dat ze geen uitspraken moeten doen zonder eerst alle aspecten te bijken.

                                        Mijn reactie is dus vooral tegen de mensen die op TV een hoop komen verkondigen zonder dat ze nadenken.
                                        Last edited by ; 20/08/2008, 10:42.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                          Vrachtwagenchauffeurs mogen ook niet inhalen bij regenweer, toc doen ze het massaal.
                                          Zulke maatregelen scheppen alleen maar meer verwarring.
                                          Niet overalgemenen.

                                          Op de e313 Hasselt-Antwerpen (een van de drukste aders) is er een redelijke opvolging van de truckers! Af en toe eens een Oost-Europeaantje, maar voor de rest: thumbs up.

                                          Maar ja, ik doe maar 80.000km per jaar...wie ben ik

                                          Comment

                                          Working...
                                          X