Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
    Wooter is geen heilige. (niemand is dat)
    Maar hij heeft wel beide handen aan het stuur.
    Behalve als er traject-controle is en hij op CC rijdt. Sorry Wooter, ik kon het niet laten.
    Maar voor de rest vind ik wel dat je 100% gelijk hebt in wat je doet en zegt.

Edit: En verder ook nog dit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door willytoyota Bekijk Berichten
      Ik ga der weinig woorden aan vuil maken op u reaktie anders bleet bleet en profiel nr 8 komt er aan , maar toch een ding , zou is graag hebben dat er ene met zijne brommer naast mij komt hangen en dat ik het ZIE dat die mij filmt.
      ..
      Heb je je verloren post al terug gevonden? Nee? Ga dan nog wat verder zoeken. In plaats van hier bedreigingen te insinueren. Man toch...
      Last edited by ; 07/12/2012, 15:52.

Comment

• Ben ik blij dat mijn iphone verbonden is met mijn auto,en voor de rest mag dat ding piepen zoveel het wil.
        Als ik rij blijf ik er af,is beste en hoort ook zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
          Behalve als er traject-controle is en hij op CC rijdt. Sorry Wooter, ik kon het niet laten.
          Maar voor de rest vind ik wel dat je 100% gelijk hebt in wat je doet en zegt.

Edit: En verder ook nog dit.
          touché

Comment

• wooter je bent duidelijk iemand met veel km achter het stuur en daardoor een heel vlotte rijstijl. In veel van je filmpjes kan ik je ergernis compleet begrijpen maar valt me ook steeds op dat je dikwijls in datzelfde filmpje zelf overtredingen maakt waar anderen zich ook zullen aan ergeren. Is het niet een beetje dat verhaal van die pot en ketel? ik ken de kmteller niet van je beemer maar bij die espace in de file kom je daar aan als ik het goed kan inschatten aan 70-80km/u. Als je dan als opmerkzame automobilist je spiegels in de gaten hebt dan vermoed ik dat je die ook pas heel laat ziet aankomen. Ik ben zelf motorrijder en ga me hier niet heiliger voordoen dna ik ben want ook ik doe overtredingen maar soms lok je de conflicten zelf wat uit. Hopelijk blijft dit steeds voor je goed uitdraaien. Helaas zie ik op de revalidatie bij mijn vader veel voorbeelden van motorrijders die ook te laat hun rijstijl aanpassen.

Comment

Heb je je verloren post al teug gevonden? Nee? Ga dan nog wat verder zoeken. In plaats van hier bedreigingen te insinueren. Man toch...
              neem het op zoals je wilt , ik wil het niet dat de een of andere kwibus mij filmt ok ; en als je mijn post als een bedreiging ziet is dat u probleem niet het mijn

Comment

• Ik erger me dood aan aan die angsthazen ,mensen lief,blijf thuis vraag desnoods een dag verlof ,maar zit niet te taffelen aan 30/uur,omdat het een beetje sneeuwt

Comment

• Nico,

Ik ergerde me eigenlijk niet zozeer aan het feit dat die Espace van rijvak wisselt, maar wel dat ze dat doet zonder gebruik van richtingsaanwijzer, en het toeval dat ze dat twee keren doet terwijl ik nader. In geen van beide gevallen liep ik daar een risico, maar dat was puur omdat ze haar manoever net timede zodat ik geen risico liep. En omdat ze twee keer van het rechtervak naar het linkervak wil, wilt dat ook zeggen dat ze terwijl ik bij het tankstation stopte ook een keer terug naar rechts is gewisseld. Veel win je daar niet mee.

Wat betreft de inschatting van mijn snelheid ben je mis. In beide gevallen zie je me zakken van 50 km/u naar trager. Zelfs bij de Touran zit ik onder de 70 tot net het moment dat ik iets versnel en hij plots van rijvak wisselt.

Bij de Touran was het op korte tijd de derde keer dat er een idioot zonder richting aangeven van rijvak wisselt, en die timede zodat het toch iets krapper werd qua veiligheid. Je weet ook dat iedereen een lont heeft en als er op nog geen 5 kilometer de derde dezelfde fout doet, dan wordt een mens al eens wat ongeduldiger.

Dat verklaart ook mijn gedrag bij die Mercedesrijder, want die kwam ik dus 5 kilometer verder tegen. Ik ben er zeker van dat als ik die Espace geen 2 keer was tegengekomen en die Touran niks had gedaan, dat ik die Mercedesrijder geen aandacht had gegeven en er hier geen filmpje stond van een Mercedesrijder die dringend zijn email moest lezen.

Comment

neem het op zoals je wilt , ik wil het niet dat de een of andere kwibus mij filmt ok ; en als je mijn post als een bedreiging ziet is dat u probleem niet het mijn
                    Je weet toch dat heel België tegenwoordig vol hangt met camera's, niet? Heel wat gemeenten hebben nu camera's hangen als je de snelweg af rijdt, en zelfs op de snelweg wordt je gekiekt.

En hoe meer idioten je gaat zien, hoe meer mensen op z'n Russisch een camera gaan hangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                      Ik erger me dood aan aan die angsthazen ,mensen lief,blijf thuis vraag desnoods een dag verlof ,maar zit niet te taffelen aan 30/uur,omdat het een beetje sneeuwt

Idem hier. Ze worden ook immens bang gemaakt door al die oeverloze onzin en waarschuwingen op het nieuws: "blijf thuis, er komt een grote sneeuwstorm aan, rij voorzichtig want het is spiegelglad buiten!"

en dit terwijl er zo goed als niks aan de hand is. Zielig volk.

Comment

Om je te antwoorden zal ik je schrijfstijl even overnemen, misschien begrijp je het dan beter:

je komt over als een gefrustreerde kerel, en dat ben je misschien ook ok ; en als je je insinuaties ooit in realiteit omzet zal het eerder u probleem zijn dan het mijn

En voor de anderen die het moeilijk hebben met de willytoyota-schrijfstijl:

Je komt over als een gefrustreerde kerel, en misschien ben je dat ook. Maar als je je insinuaties ooit in realiteit omzet zal het eerder uw probleem zijn dan het mijne.

Comment

• Gelukkig ben ik niet alleen die deze schrijfwijze maar niets vind.
                          Maar ik zal nooit de eerste steen gooien.

Sukkelaars die met dit weer denken dat ze nog kunnen rijden alsof het putje zomer is en ze alleen op de baan zijn.
                          Zotten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                            Ik erger me dood aan aan die angsthazen ,mensen lief,blijf thuis vraag desnoods een dag verlof ,maar zit niet te taffelen aan 30/uur,omdat het een beetje sneeuwt
                            Wel ik moest deze morgen mijn kleinkinderen naar school doen. Voor mij hing er ook iemand aan 30 a 35 km/uur en ik vond dat meer dan hard genoeg. Ik liet genoeg ruimte en bij het remmen voelde ik de wagen zelfs nog wat schuiven. Op tremelobaan komt er zo een jonge klakskesgast met zijn zwarte dodge ram ons voorbij gevlogen. De sneeuw spatte op de wagens. Hij toeterde nog op mijn voorganger. Waarschijnlijk omdat die zo traag reed. En juist voor centrum Tremelo moest ik eens ferm lachen toen ik zag dat de politie hem van de weg had geplukt. Hij stond bijna wenend naast zijn dodge in de sneeuw. Zo'n mensen mogen ze van mij levenslang rijverbod geven. Wat als die met zijn dodge tegen mij komt gevlogen? Wat als mijn kleinkinderen dan iets overkomt? Ik kom liever ergens 5 minuten te laat aan dan nooit. Maar helaas hebben mensen geen geduld meer, liggen ze liever die 5 minuten langer in hun bed en jagen zich dan zo op dat ze ongelukken begaan.

Mijnheer Luc///M3 : sta een half uur vroeger op en rij zonder stress naar uw bestemming. In plaats van u op te jagen en te vloeken op mensen die hun leven nog lief zijn.

Comment

• Geen kwestie van te laat op te staan hoor,ben gans de week thuis (moest het vrouwke naar het werk voeren)maar de rijsporen waren reeds sneeuwvrij gereden,en ja twas weer een vrouw die het sap uit haar stuur aan het nijpen was blijkbaar,zat een file erachter van hier tot in Tokio en ja dan beginnen er sommige rare toeren uit te halen zoals voorbij steken,wat ik dus niet heb gedaan

Comment

Om je te antwoorden zal ik je schrijfstijl even overnemen, misschien begrijp je het dan beter:

je komt over als een gefrustreerde kerel, en dat ben je misschien ook ok ; en als je je insinuaties ooit in realiteit omzet zal het eerder u probleem zijn dan het mijn

En voor de anderen die het moeilijk hebben met de willytoyota-schrijfstijl:

Je komt over als een gefrustreerde kerel, en misschien ben je dat ook. Maar als je je insinuaties ooit in realiteit omzet zal het eerder uw probleem zijn dan het mijne.
                                .
                                Jij mag van mij denken wat je wil MAAR mij filmen laat ik niet toe , nu gesnopen clown en als je een persoonlijk probleem met mij hebt ben ik ALTIJD bereid om naar een oplossing te zoeken.
                                Zou het is heel graag hebben dat je op mijne oprit komt zoals met die mens in haacht en das geen bedreiging maar een uitnodiging
                                Last edited by ; 07/12/2012, 12:04.

Comment

• Dat filmen is een zware inbreuk op de wet van de privacy. Je mag zelf filmen maar het niet openbaar maken. Wat hier dus vele malen is gebeurd is zoals die diefstal vorige week in dat restaurant. Op het nieuws waren ze duidelijk : die beelden via facebook verspreiden is een inbreuk en enkel bevoegde diensten mogen dat. Het komt er op neer : film je iemand die duidelijk kenbaar is (gezicht, nummerplaat, type wagen) en plaats je dat ergens op het internet = kans op vervolging wegens inbreuk op de privacy. Dus Wooter : een gewaarschuwd man ... (niet persoonlijk tegen u maar jij plaatst wel veel van die films hier).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                                    Dat filmen is een zware inbreuk op de wet van de privacy. Je mag zelf filmen maar het niet openbaar maken. Wat hier dus vele malen is gebeurd is zoals die diefstal vorige week in dat restaurant. Op het nieuws waren ze duidelijk : die beelden via facebook verspreiden is een inbreuk en enkel bevoegde diensten mogen dat. Het komt er op neer : film je iemand die duidelijk kenbaar is (gezicht, nummerplaat, type wagen) en plaats je dat ergens op het internet = kans op vervolging wegens inbreuk op de privacy. Dus Wooter : een gewaarschuwd man ... (niet persoonlijk tegen u maar jij plaatst wel veel van die films hier).
                                    Dank u , eindelijk ne mens met verstand

Comment

.
                                      Jij mag van mij denken wat je wil MAAR mij filmen laat ik niet toe , nu gesnopen clown en als je een persoonlijk probleem met mij hebt ben ik ALTIJD bereid om naar een oplossing te zoeken.
                                      Zou het is heel graag hebben dat je op mijne oprit komt zoals met die mens in haacht en das geen bedreiging maar een uitnodiging
                                      Kerel, gij zijt echt ZIEK. Ik hoop dat je echt iets tegenkomt zodat je onze wereldbol verlaat, zieke mens.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Dat filmen is een zware inbreuk op de wet van de privacy. Je mag zelf filmen maar het niet openbaar maken. Wat hier dus vele malen is gebeurd is zoals die diefstal vorige week in dat restaurant. Op het nieuws waren ze duidelijk : die beelden via facebook verspreiden is een inbreuk en enkel bevoegde diensten mogen dat. Het komt er op neer : film je iemand die duidelijk kenbaar is (gezicht, nummerplaat, type wagen) en plaats je dat ergens op het internet = kans op vervolging wegens inbreuk op de privacy. Dus Wooter : een gewaarschuwd man ... (niet persoonlijk tegen u maar jij plaatst wel veel van die films hier).
                                        Youtube staat vol van filmpjes op publieke plaatsen met herkenbare personen.

Ik heb er geen schrik van dat iemand zijn beklag zou doen omdat zijn nummerplaat en gezicht zichtbaar zijn terwijl we beiden op de snelweg zijn. De snelweg is openbare weg, en bijgevolg kan je redelijkerwijs aannemen dat je niet kan profiteren van enige privacy zolang je geen geblindeerde ruiten hebt.

Willytoyota kan vragen dat iemand stopt met filmen, maar daar houdt het bij op. Als die persoon blijft filmen, heeft Willy de keuze om zich te onttrekken van de camera en/of de politie erbij te halen. Maar dat wordt moeilijk als we beiden op de snelweg zitten te rijden en hij enkel mijn nummerplaat heeft om me te identificeren, net zoals ik enkel zijn nummerplaat heb om hem te identificeren. Aangezien we beiden geen toegang hebben tot de databank van de DIV, zal ie al een klacht moeten indienen bij de politie die daarop een onderzoek start. Hij zal bijgevolg pas als het dossier compleet is en er grond voor vervolging is en hij als burgerlijke partij en ik als beklaagde gedagvaard wordt mijn adres te weten komen.

Bijgevolg, de enige dreiging die willytoyota kan maken is dat ie naar de politie gaat stappen. Met dit verschil dat hij geen camerabeelden heeft van het gebeuren, en dus best goed een nummerplaat onthoudt en mag hopen dat een procureur er toch een reden tot vervolging in ziet. Maar zolang Willy zijne kop en zijn nummerplaat niet op het internet verschijnen kan hij zelfs helemaal niet hopen op vervolging...

Comment

Wel ik moest deze morgen mijn kleinkinderen naar school doen. Voor mij hing er ook iemand aan 30 a 35 km/uur en ik vond dat meer dan hard genoeg. Ik liet genoeg ruimte en bij het remmen voelde ik de wagen zelfs nog wat schuiven. Op tremelobaan komt er zo een jonge klakskesgast met zijn zwarte dodge ram ons voorbij gevlogen. De sneeuw spatte op de wagens. Hij toeterde nog op mijn voorganger. Waarschijnlijk omdat die zo traag reed. En juist voor centrum Tremelo moest ik eens ferm lachen toen ik zag dat de politie hem van de weg had geplukt. Hij stond bijna wenend naast zijn dodge in de sneeuw. Zo'n mensen mogen ze van mij levenslang rijverbod geven. Wat als die met zijn dodge tegen mij komt gevlogen? Wat als mijn kleinkinderen dan iets overkomt? Ik kom liever ergens 5 minuten te laat aan dan nooit. Maar helaas hebben mensen geen geduld meer, liggen ze liever die 5 minuten langer in hun bed en jagen zich dan zo op dat ze ongelukken begaan.
                                          Waarom had de politie hem tegengehouden? En waarom zouden zo een mensen een levenslang rijverbod moeten krijgen? Hij mag toch perfect eens buiten de bebouwde kom en bij daglicht claxonneren als hij iemand inhaalt? En zonder inhaalverbod mag hij ook mensen inhalen die maar 30-35 km/u rijden.

Ik kan begrijpen dat 30 km/u op goedkope eco zomerbandjes door de sneeuw onveilig aanvoelt, maar als je in een BMW met xDrive en dure winterbanden zit, dan is het niet zo onredelijk om die 30 km/u als onnodig traag te ervaren.

Op mijn Audi had ik vroeger Pirelli banden. Bij regenweer zat ik steevast aan 90 km/u op het rechtervak omdat ik harder onverantwoord vond. Toen kocht ik een Z4 en daar staken Michelins op. En toen was ik diegene die aan 120 iedereen voorbij bleef gaan terwijl de rest met de vier pinkers op de pechstrook stond bij een stortbui. En nu met de motorfiets van hetzelfde: de ronde vorm van mijn motorbanden zijn ideaal tegen aquaplaning, en weeral kan ik aan 120 blijven rijden terwijl de rest met vier pinkers op de pechstrook gaat staan.

Ik kan dus perfect begrijpen dat bij dergelijk winterweer ik aan 80 km/u op het rechtervak op de snelweg zit te rijden, terwijl iemand met een X6 of Porsche Cayenne me voorbij blijft rijden met 120 km/u... Geavanceerde 4x4-systemen met DSC, traction control en goeie winterbanden kan je niet vergelijken met iemand met eco allseasons, winterbanden of zomerbanden op een FWD zonder die systemen.

Ik moet wel toegeven dat ik dat niet zou riskeren met een Dodge Ram. Heeft wel 4x4, maar is erg eenvoudig en door de pick-up-vorm is er nauwelijks gewicht op de achteras...

Comment

Working...
                                          X