Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Franse snelwegen deze zomer: jacht op coyotes en andere verklikkers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenECHTE mannen, rijden zonder coyote!...
Sindsdien rijd ik eigenlijk met geruster hart rond, want ik rijd terug trager. In België rijd ik sowieso niet zo heel vaak (enkel in 't weekend en dan naar zee meestal), maar op reis rijd ik nu meer op 't gemak. Vroeger reed ik d'office 195 op teller, op de snelheidsregelaar. Want: "onder de 190 zijde uw rijbewijs niet kwijt". Maar da's toch nog altijd uit de doppen kijken (heb er vaak genoeg gepasseerd die niet aangegeven werden, vooral hier maar ook in F). Nu rijd ik daar op tempomat 150 op teller, da's 142-143 reëel en als ze u zo zappen laten ze u properkes voorbij rijden. En 150 op teller voelt in 't koppeke nog altijd "voldoende sneller dan de rest" aan. Zeker nu die Fransen zelf met hun rijbewijs met punten echt goed de snelheidslimieten respecteren. Af en toe geef ik nog 'es met 't voetje bij, voor de fun.
Ik ondervind ook dat ik 's nachts (we rijden meestal overdag maar soms vertrekken we op vrijdagavond al tot in Troyes oid, en in 't terugkeren gebeurt het dat we pas laat overdag vertrekken en dan rijd ik door tot 0u ofzo, eer we uitslapen) eigenlijk langer alert blijf. Vroeger dacht ik 't omgekeerde: sneller rijden = leuker = meer concentratie. Maar ... 't mat wel meer af, vind ik. Aan 140-150 op teller houd ik het 1.000 km perfect vol (alle 2 uur een stopje van 20 minuten), aan 180 niet meer.
Of misschien word ik gewoon oud.
Ik bereid me ook op z'n Swedes voor op de volgende auto, die een naft zal zijn dus ik moet nu al traag leren rijden om de brandstof te kunnen betalen in de toekomst.
Comment
Comment