Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verbodsborden niet-parkeren wanneer geldig ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Jullie halen twee zaken door elkaar: enerzijds is er het tarief voor het innemen van parkeerplaatsen, dat wordt meestal per dag gerekend (of per week enz).
    Daarnaast zijn er de borden: ofwel heeft men zijn eigen borden (hoeft men uiteraard niet voor te betalen), ofwel heeft men geen eigen borden en huurt men ze van de politie. Daar zit volgens mij wel de grootste kost.

Ik heb wel nog nooit gehoord dat aannemers niet moesten betalen voor het innemen van parkeerplaatsen.

Comment

Even nagekeken op de site van 't Stad: http://www.politieantwerpen.be/formulier/verkeersborden

Het is (voor kleine werken) toch enkel 50 euro voor de borden (en dus geen vergoeding indien je zelf borden hebt).
      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Jullie halen twee zaken door elkaar: enerzijds is er het tarief voor het innemen van parkeerplaatsen, dat wordt meestal per dag gerekend (of per week enz).
        Daarnaast zijn er de borden: ofwel heeft men zijn eigen borden (hoeft men uiteraard niet voor te betalen), ofwel heeft men geen eigen borden en huurt men ze van de politie. Daar zit volgens mij wel de grootste kost.

Ik heb wel nog nooit gehoord dat aannemers niet moesten betalen voor het innemen van parkeerplaatsen.
        Best altijd info inwinnen bij de dienst private bouwwerken op het gemeentehuis, want zowel het tarief als de werkwijze van aanvragen is in zowat elke gemeente verschillend, bij de ene moet je bij de politie zijn om alles te regelen, bij de andere is er een speciale dienst bevoegd voor dit soort zaken, en in nog andere steden moet je zowel politie als stadsdienst raadplegen.
        Om het helemaal moeilijk te maken zijn er ook nog plaatsen waar je een vergunning (+ retributie) moet hebben van de provincie : ao bij provinciewegen
        of van een privé firma zoals Vinci-parc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
          Even nagekeken op de site van 't Stad: http://www.politieantwerpen.be/formulier/verkeersborden

Het is (voor kleine werken) toch enkel 50 euro voor de borden (en dus geen vergoeding indien je zelf borden hebt).
          Mooi, in Antwerpen mag je kennelijk al vrij veel zonder dat ze kosten aanrekenen als ik dat bekijk.

Comment

Ondertussen staan er OPNIEUW borden..............ik vermoed dat ze nu nieuwe ramen gaan laten plaatsen bij mijn buur.

Het is wel overdreven dat ze daar telkens 30 meter voor nodig hebben , maar als het deze keer aangevraagd is ( zal ik morgen nog wel ff controleren ) is er niks aan te doen hé .

OF...... als mijn auto er stond op het moment dat ze deze borden kwamen zetten , kunnen ze me dan eigenlijk zomaar laten wegzetten/wegslepen omdat ik ondertussen al een paar keer thuis ben geweest oid ? ( de auto is wel heel die tijd blijven staan )

( ik vraag me dit af omdat ik bvb ook een hele week naar mijn 2e verblijf zou kunnen gaan , en dan staat die auto ook voor mijn deur geparkeerd zonder dat ik dat zou weten natuurlijk )

Dat moet toch ongelooflijk goed verdienen bij "den dop" .

Het dak is intussen dus vernieuwd , er is een dakvenster ( velux) geplaatst , echter GEEN isolatie ????? ( dat kost ook geld , ik weet het ) en nu ramen...........ik verwacht voor de volgende werken een hele klusploeg van VTM of VT4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
              Ondertussen staan er OPNIEUW borden..............ik vermoed dat ze nu nieuwe ramen gaan laten plaatsen bij mijn buur.

Het is wel overdreven dat ze daar telkens 30 meter voor nodig hebben , maar als het deze keer aangevraagd is ( zal ik morgen nog wel ff controleren ) is er niks aan te doen hé .

OF...... als mijn auto er stond op het moment dat ze deze borden kwamen zetten , kunnen ze me dan eigenlijk zomaar laten wegzetten/wegslepen omdat ik ondertussen al een paar keer thuis ben geweest oid ? ( de auto is wel heel die tijd blijven staan )

( ik vraag me dit af omdat ik bvb ook een hele week naar mijn 2e verblijf zou kunnen gaan , en dan staat die auto ook voor mijn deur geparkeerd zonder dat ik dat zou weten natuurlijk )

Dat moet toch ongelooflijk goed verdienen bij "den dop" .

Het dak is intussen dus vernieuwd , er is een dakvenster ( velux) geplaatst , echter GEEN isolatie ????? ( dat kost ook geld , ik weet het ) en nu ramen...........ik verwacht voor de volgende werken een hele klusploeg van VTM of VT4
              Neen, als uw wagen er stond voor de borden er werden geplaatst, zal er niet worden gesleept. Daarom moet men eerst een foto nemen voor men de borden zet , om alzo te kunnen bewijzen dat er geen wagens stonden.
              Anderzijds ben jij nu ook de onnozelaar aan het uithangen in de ogen van de aannemer hé
              En of de buur nu isolatie steekt of niet, en veel geld krijgt van den dop of weinig, dat zijn toch allemaal uw zaken niet.
              Ga gewoon naar uw werk en laat anderen ook werken zonder die mensen te ambeteren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                Anderzijds ben jij nu ook de onnozelaar aan het uithangen in de ogen van de aannemer hé
                En of de buur nu isolatie steekt of niet, en veel geld krijgt van den dop of weinig, dat zijn toch allemaal uw zaken niet.
                Ga gewoon naar uw werk en laat anderen ook werken zonder die mensen te ambeteren
                ²²²
                Ni normaal...
                GSM, ge zijt nen even triestigen typ geworden als uwen buur. Proficiat daarmee. Zorg maar dat de vtm ploeg jambers ni mee stuurt om een portret over u te maken
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Het zijn idd niet mijn zaken wat mijn buur allemaal laat doen en waar ie z'n geld aan uitgeeft ..........voor hetzelfde geld heeft ie geërfd van een suikertante .

En wat het "ambeteren" betreft : mijn buur heeft de sleutel gekregen en gaat m'n wagen verzetten indien nodig .

@Tjeu : ieder zijn mening , ook die van u respecteer ik , al weet jij niet wat er allemaal al is gebeurd tussen ons en onze buren.
                  Maar om dan gelijk van een triestige typ te spreken vind ik er wel persoonlijk over gaan .

Ik zal 1 vbtje geven : toen mijn echtgenote hoogzwanger was van ons 3e kind liep mijn buurvrouw "per ongeluk" mijn zoon ( kleuter 5 jaar ) ondersteboven op de stoep omdat mevrouw niet uit de weg wou voor een zwangere vrouw die haar kind ging afhalen van school om er te voet mee naar huis te stappen . ( de school is op 150 meter btw )
                  Het bloed van mijn vrouw kookte op dat moment en ik was gaan werken..........mocht ik het zijn geweest dan zat ik nu nog in de gevangenis vrees ik . (blablabla denk je , maar ik ben niet alleen de man van woorden )

Ik kan tegen alle directe buren een goeidag zeggen en die krijg ik ook terug , mijn naaste buren gun ik geen blik en dat is......wederzijds .

Comment

Uw buur is toch nog zo geen dommekloot hoor. Geen strooi van de aarde moeten heffen en toch zijn eigen huizeke kunnen verbouwen je moet het maar doen .

Comment

Neen, als uw wagen er stond voor de borden er werden geplaatst, zal er niet worden gesleept. Daarom moet men eerst een foto nemen voor men de borden zet , om alzo te kunnen bewijzen dat er geen wagens stonden.
                      klopt niet, als borden 24 uur op voorhand staan moet je wagen weg!
                      hierboven ook al vermeld

Comment

En als ge binnen die 24h niet thuis zijt geweest?
                        Kan volgens mij enkel maar gelden op plaatsen waar er een max tijd geld dat je er geparkeerd mag staan.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                          klopt niet, als borden 24 uur op voorhand staan moet je wagen weg!
                          hierboven ook al vermeld
                          Dat is zeker geen algemene regel.
                          Voorbeeld : Aan de kust zijn er weinig vrije (dus zonder tijdsbeperking) parkeerplaatsen te vinden. Enkel in somige kleinere straten is het soms nog mogelijk om een wagen te parkeren voor langere tijd zonder bewonerskaart. Wel op die plaatsen parkeren toeristen die een appartementje huren op de dijk soms hun wagen voor meerdere dagen, zelfs weken tijdens het seizoen. Dus als er zo ene wagen (wettelijk en in orde) staat geparkeerd en je zet er de borden naast, dan zal de politie die nooit takelen (Met uitzondering natuurlijk van extreme gevallen)
                          En ik spreek uit ervaring hoor.

Voor degene die even wat lectuur willen lezen hierover
                          Last edited by ; 08/12/2013, 19:03.

Comment

Soms liggen die borden plat,zijn ze dan geldig.Of was het de wind die ze verdraaid heeft of plat heeft gegooid.?
                            Depanneurs hebben soms een akkoordje met de GP ,pas maar op.
                            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                              Soms liggen die borden plat,zijn ze dan geldig.Of was het de wind die ze verdraaid heeft of plat heeft gegooid.?
                              Depanneurs hebben soms een akkoordje met de GP ,pas maar op.
                              het is de aanvrager die verantwoordelijk is om borden goed te plaatsen en ze "goed geplaatst" te houden, voor werven moet dit vb regelmatig gecontroleerd worden

ivm die 24 uur : http://www.pznoord.be/index.php?opti...=99&Itemid=156 , op wegcode.be heb ik niet direct iets gevonden

Comment

Dat is zeker geen algemene regel.
                                Voorbeeld : Aan de kust zijn er weinig vrije (dus zonder tijdsbeperking) parkeerplaatsen te vinden. Enkel in somige kleinere straten is het soms nog mogelijk om een wagen te parkeren voor langere tijd zonder bewonerskaart. Wel op die plaatsen parkeren toeristen die een appartementje huren op de dijk soms hun wagen voor meerdere dagen, zelfs weken tijdens het seizoen. Dus als er zo ene wagen (wettelijk en in orde) staat geparkeerd en je zet er de borden naast, dan zal de politie die nooit takelen (Met uitzondering natuurlijk van extreme gevallen)
                                En ik spreek uit ervaring hoor.

Voor degene die even wat lectuur willen lezen hierover
                                http://www.vinckier-nv.be/leveringen...nningen-nl.htm
                                hoe zou een gemeente nog een jaarmarkt, kermis, carnavaloptocht, ... kunnen houden als er ook maar één persoon is die zijn wagen 365 dagen achter elkaar niet moet verplaatsen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                  hoe zou een gemeente nog een jaarmarkt, kermis, carnavaloptocht, ... kunnen houden als er ook maar één persoon is die zijn wagen 365 dagen achter elkaar niet moet verplaatsen?
                                  "Met uitzondering van extreme gevallen" heb ik geschreven.
                                  Zo heb ik eens 14 dagen moeten wachten om een bouwkraan op straat te kunnen (mogen) zetten omdat er zo eentje zijne wagen had laten staan. (Ik had een vergunning gekregen voor de bouwkraan, maar de wagen stond er eerst. Pas na lang aandringen is de wagen op mijn kosten enkele meters verder gezet met een takelwagen onder goedkeurend oog van de politie)

Comment

Ondertussen toch heel wat wijzer geworden door de vele reacties hier .

Aangezien wij komend jaar verbouwingen gaan ( deels laten ) doen , denk ik erover na om zulke borden misschien aan te kopen .

De vraag is nu : ben ik verplicht om 2 borden te zetten ( begin-einde) omdat ons huis +- 30 meter van een hoek is gelegen.

Als ik dus een bord zet voor mijn deur met een pijl op "30 meter" en het onderbord "van-tot" is dit dan voldoende ??

Volgens mijn berekeningen heb je de aankoop van zulke borden al na 4 keer terugverdiend ( het over en weer rijden meegerekend want ik rijd niet op water )

Wie kan hier een duidelijk antwoord op geven ?

Comment

Ondertussen toch heel wat wijzer geworden door de vele reacties hier .

Aangezien wij komend jaar verbouwingen gaan ( deels laten ) doen , denk ik erover na om zulke borden misschien aan te kopen .

De vraag is nu : ben ik verplicht om 2 borden te zetten ( begin-einde) omdat ons huis +- 30 meter van een hoek is gelegen.

Als ik dus een bord zet voor mijn deur met een pijl op "30 meter" en het onderbord "van-tot" is dit dan voldoende ??

Volgens mijn berekeningen heb je de aankoop van zulke borden al na 4 keer terugverdiend ( het over en weer rijden meegerekend want ik rijd niet op water )

Wie kan hier een duidelijk antwoord op geven ?
                                      Je moet begin en einde duidelijk aangeven, dus je moet inderdaad twee borden plaatsen. Je kan moeilijk verwachten dat bestuurders vanaf je bord dertig meter gaan stappen om te zien waar je zone eindigt. Het gaat je ook heel wat discussie besparen over waar de zone eindigt.
                                      Veel hangt ook af van de parkeerdrukte in je buurt.
                                      Last edited by Vitus; 10/12/2013, 11:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        Je moet begin en einde duidelijk aangeven, dus je moet inderdaad twee borden plaatsen
                                        Is dit "de wet" ??

De huidige aannemer heeft maar 1 bord geplaatst .... ondertussen is er wel een vergunning afgeleverd .

Controle op geldigheid van verbodsborden Antwerpen : 0800 123 12

( = radiokamer )

Comment

Is dit "de wet" ??

De huidige aannemer heeft maar 1 bord geplaatst .... ondertussen is er wel een vergunning afgeleverd .

Controle op geldigheid van verbodsborden Antwerpen : 0800 123 12

( = radiokamer )
                                          Of dit overal zo is, weet ik niet, maar het lijkt me logisch.
                                          Controleer op de website van je stad/gemeente, daar moet het normaal duidelijk vermeld worden wat verplicht is.

Comment

Working...
                                          X