Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Straf. Is geen probleem neem ik aan, zolang "de meter loopt" bij wijze van spreke.
    Wij zijn dan ook geen gewone taxi. De ritten die wij doen duren gewoonlijk wel iets langer.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Mensen staarden zich blind op de 200 miljoen die de vakbonden zouden krijgen voor de verwerking van de werklozen.

Stel nu dat je dat aan de hulpkas of zelfs volledig aan de privé overlaat. Dan nog moet de staat die geld geven voor hun personeel, gebouwen, ICT, etc etc.

Moest je weten hoeveel geld de ziekenkassen elk jaar krijgen.

Niets is gratis he

En nee, als je een beetje notie hebt van hoe complex vele dossiers zijn, dan weet je dat aan automatisering bijzonder moeilijk is. Je hebt daarnaast ook nog een adviserende rol.

Tot slot: het statement dat ze baat hebben bij zoveel mogelijk werklozen. De activering naar zoekgedrag werk is een Vlaamse bevoegdheid en ligt bij de VDAB. Het is ook via die weg dat werkonwilligen een sanctie (schorsing) krijgen.
      in bijna alle beschaafde landen bestaat dit gewoon niet! De overheid doet zelf die taak!
      volgens mijn gegevens krijgen ze iets meer dan 100% extra, dus al jij op je rekening 20 € krijgt van mut. Hebben zij ruim 40 € ontvangen!!!

Comment

• Enig idee van wat de langste rit ooit geweest is Griek? Laten we zeggen op 24u?

Bestaat er eigelijk iets als rij- en rusttijden voor jullie?
        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Dat kan dan ook niet want het is zo wettelijk geregeld.

Voorbeeldje uit de ziekteverzekering : je dokter schrijft je ziek. Na je periode gewaarborgd loon ga je over op uitkeringen van het ziekenfonds. Dan moet je op geregelde tijdstippen op controle bij de adviserend geneesheer van het ziekenfonds. Dat zijn medewerkers van het ziekenfonds zelf die er ook "baat" bij hebben om je als "klant" te houden. Dat was vroeger soms wel eens het geval. Dankzij de responsabilisering door het Riziv zijn dergelijke praktijken wel grotendeels voorbij.

Immers, een ziekenfonds krijgt ook administratiekosten per "klant" .

Ps: na je eerste jaar val je op invaliditeit (periode na eerste jaar dus niet mindervalide) en moet je voor de GRI geneeskundige raad invaliditeit komen. Wat een orgaan binnen het riziv is. Deze informatie louter als omkadering.
          Hier moet ik je toch tegenspreken hoor. Het RIZIV is het overkoepelend orgaan van de ziekenkassen. En wie heft de meeste macht hierin.. de CM
          Zoals je zegt moet je regelmatig op controle bij een adviserend arts van de ziekenkas. Maar... die zijn niet zo makkelijk zulle. Heb er erg slechte ervaringen mee. Aan mij zie je niet dat ik ziek ben. Ik heb wel een hele bundel van het UZ wat toch professoren zijn waarin duidelijk staat dat ik echt wel ziek ben. Zij ging ervan uit omdat ik normaal stapte en sprak dat ik evengoed kon gaan werken. Dan heeft ze mijn dossier doorgestuurd naar het riziv met een negatief verslag. Moest dan voor het riziv verschijnen. Wat daar gebeurde was te gek voor woorden. Ik moest op mijn tenen stappen, op mijn hielen, mijn neus aanraken en daags nadien kreeg ik een brief waarin stond dat ik geschorst was. Heb onmiddellijk beroep aangetekend. Mijn baas was zo vriendelijk me te ontslagen en mijn premie uit te betalen (veel respect voor die man!!) waardoor ik me kon inschrijven bij de rva. Dan moet je daar naar een controle arts die onmiddellijk vaststelde dat ik werkongeschikt was voor meer dan 66% Maar zegt ze, ik mag dat niet op papier zetten of je valt terug onder de ziekenkas. Ik kan max 33% schrijven zodat je een werkloosheidsuitkering krijgt zonder verplichtingen. Ok, zo gedaan... Jaar later moest ik voor de gerechtsdeskundige komen en die gaf met tot groot ongenoegen van de dokteres van het riziv (die bij het eerste onderzoek aanwezig was) gelijk en verklaarde me voor meer dan 66% werkonbekwaam. Rechtbank volgt het oordeel van de deskundige, ik werd in mijn gelijk gesteld. Alle werkloosheidsuitkeringen terugbetaald en in de plaats ziekteuitkering gekregen voor die periode.
          Dus de ziekenkassen stellen zich absoluut niet soepel op hoor, integendeel...
          En dan moet je weten dat ik door de FOD al die tijd +66 procent invalide verklaard was (en ben) en dit voor onbepaalde tijd. Geld, daar gaat het over. En als ik in die wachtzaal rondkeek wat voor volk er nog allemaal zat besefte ik dat de goeie het weer moeten bekopen voor de slechte...
          Achteraf kreeg ik een verslag in handen van die van de ziekenkas. Die had genoteerd dat ik eigenaar was van de garage, dus ze ging er wellicht van uit dat ik werkte en tegelijk een uitkering ontving.
          Voor de GRI ben ik nog niet moeten komen en dit sinds 2008. Maar denk niet dat ze me het nog moeilijk kunnen maken vermits ze me een rolstoel hebben toegekend, ik regelmatig gehospitaliseerd wordt om behandeld te worden met ketamine (ketalar, moet je maar eens googlen wat voor spul dat is!) en ik zorg aan huis krijg. Dan moeten ze denk ik toch inzien dat ze met een echt ziek man te maken hebben.
          Maar hoe andere er in slagen om te sjoemelen, ik weet het niet. Misschien klagen die meer als ze op controle gaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Hier moet ik je toch tegenspreken hoor. Het RIZIV is het overkoepelend orgaan van de ziekenkassen. En wie heft de meeste macht hierin.. de CM
            Zoals je zegt moet je regelmatig op controle bij een adviserend arts van de ziekenkas. Maar... die zijn niet zo makkelijk zulle. Heb er erg slechte ervaringen mee. Aan mij zie je niet dat ik ziek ben. Ik heb wel een hele bundel van het UZ wat toch professoren zijn waarin duidelijk staat dat ik echt wel ziek ben. Zij ging ervan uit omdat ik normaal stapte en sprak dat ik evengoed kon gaan werken. Dan heeft ze mijn dossier doorgestuurd naar het riziv met een negatief verslag. Moest dan voor het riziv verschijnen. Wat daar gebeurde was te gek voor woorden. Ik moest op mijn tenen stappen, op mijn hielen, mijn neus aanraken en daags nadien kreeg ik een brief waarin stond dat ik geschorst was. Heb onmiddellijk beroep aangetekend. Mijn baas was zo vriendelijk me te ontslagen en mijn premie uit te betalen (veel respect voor die man!!) waardoor ik me kon inschrijven bij de rva. Dan moet je daar naar een controle arts die onmiddellijk vaststelde dat ik werkongeschikt was voor meer dan 66% Maar zegt ze, ik mag dat niet op papier zetten of je valt terug onder de ziekenkas. Ik kan max 33% schrijven zodat je een werkloosheidsuitkering krijgt zonder verplichtingen. Ok, zo gedaan... Jaar later moest ik voor de gerechtsdeskundige komen en die gaf met tot groot ongenoegen van de dokteres van het riziv (die bij het eerste onderzoek aanwezig was) gelijk en verklaarde me voor meer dan 66% werkonbekwaam. Rechtbank volgt het oordeel van de deskundige, ik werd in mijn gelijk gesteld. Alle werkloosheidsuitkeringen terugbetaald en in de plaats ziekteuitkering gekregen voor die periode.
            En dan moet je weten dat ik door de FOD al die tijd +66 procent invalide verklaard was (en ben) en dit voor onbepaalde tijd. Geld, daar gaat het over. En als ik in die wachtzaal rondkeek wat voor volk er nog allemaal zat besefte ik dat de goeie het weer moeten bekopen voor de slechte...
            Achteraf kreeg ik een verslag in handen van die van de ziekenkas. Die had genoteerd dat ik eigenaar was van de garage, dus ze ging er wellicht van uit dat ik werkte en tegelijk een uitkering ontving.
            Voor de GRI ben ik nog niet moeten komen en dit sinds 2008. Maar denk niet dat ze me het nog moeilijk kunnen maken vermits ze me een rolstoel hebben toegekend, ik regelmatig gehospitaliseerd wordt om behandeld te worden met ketamine (ketalar, moet je maar eens googlen wat voor spul dat is!) en ik zorg aan huis krijg. Dan moeten ze denk ik toch inzien dat ze met een echt ziek man te maken hebben.
            Maar hoe andere er in slagen om te sjoemelen, ik weet het niet. Misschien klagen die meer als ze op controle gaan...
            Het RIZIV is een zogenaamde parastatale (= semi-overheidsinstelling met bepaalde autonomie), een instelling van de sociale zekerheid. Het is géén overkoepelend orgaan van de ziekenfondsen. Het is wél zo dat er paritair comités bestaan waarin de verzekeringsinstellingen zijn vertegenwoordigd en het klopt inderdaad dat zij heel wat zeggenschap hebben.

Comment

• Ah ok, dan was ik slecht geinformeerd. Hoe weet jij dat allemaal, als onderdeel van je werk? Weet jij toevallig waarom het zou kunnen zijn dat ik nog nooit bij de GRI geweest ben, alhoewel ik effectief als invalide beschouwd word?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                Enig idee van wat de langste rit ooit geweest is Griek? Laten we zeggen op 24u?

Bestaat er eigelijk iets als rij- en rusttijden voor jullie?
                Antwerpen > Mortsel > Knokke-Heist > Esbjerg DK > Zeebrugge > Vlissingen - Antwerpse haven > Middelburg NL > Mortsel > Antwerpen. Is al wel een aantal jaren geleden en hebben we toen met twee chauffeurs gedaan.
                Wij mogen 10:15h werken. Geen rusttijden voorzien.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Antwerpen > Mortsel > Knokke-Heist > Esbjerg DK > Zeebrugge > Vlissingen - Antwerpse haven > Middelburg NL > Mortsel > Antwerpen. Is al wel een aantal jaren geleden en hebben we toen met twee chauffeurs gedaan.
                  Wij mogen 10:15h werken. Geen rusttijden voorzien.
                  Amai mijn voeten
                  Mijn Skoda

Comment

• Madam die denkt dat ze een camion is. Lens is breedhoek, was echt wel te smal (kunt zien rechts van haar hoeveel plaats ze nog heeft)

Dus ge kunt kiezen, of het paaltje links meehebben, of haar spiegel rechts, ofwel op uw rem duwen...

MAAR

Ze pinkte wel! En ze voerde de Belgische vlag...dat is al iets hé!

Last edited by TooTall; 16/12/2014, 17:05.
                    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Ketamine is blijkbaar vooral bekend als een drug, ik vind niets terug van geneeskrachtige werking. Als je met zoiets behandeld wordt moet het inderdaad al serieus ernstig zijn.
                      Wat het ook is: veel sterkte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                        Ketamine is blijkbaar vooral bekend als een drug, ik vind niets terug van geneeskrachtige werking. Als je met zoiets behandeld wordt moet het inderdaad al serieus ernstig zijn.
                        Wat het ook is: veel sterkte.
                        special K is zelden puur ketamine en ketamine is net zoals vicodin een verdovend middel waarvan je kan gaan hallucineren en tijdelijke motorische stoornissen krijgen + verhoogde bloeddruk en de daarmee gepaarde rush feelings.
                        je zou moeten weten hoeveel "drugs" er ook geneesmiddelen zijn of beter gesteld, hoeveel geneesmiddelen er misbruikt worden
                        lets have some more member berries

Comment

• 3 keer bijna aanrijding vandaag zonder dat het mijn fout was.

Poging 1: mens komt de leuvense ring opgereden vanuit zijstraat en wil direct naar links om te draaien terwijl ik langszij was. Ik kon gelukkig nog uitwijken.

Poging 2: Naamsepoort Leuven, 2 rijstroken naar links. Eentje is om de steenweg op te slagen, bij de andere MOET je rechts de dreef in. Aan de achterkant van de wagen rechts voor me had ik al geanticipeerd dat die toch de steenweg op ging proberen te draaien. Toen mijn voorkant aan haar achterkant was, was het zover natuurlijk. Maar ook ontweken (heeft wel een toeter en vingerconcert gekregen lol)

Poging 3: Auto komt zijstraat uit (toegegeven, zicht is niet helemaal goed daar want er staat een bord in de weg). Eff getoeterd en de bestuurder zag het gelukkig op tijd.

Ik denk dus gewoon dat iemand vandaag met mij een ongeval wil hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                            Ketamine is blijkbaar vooral bekend als een drug, ik vind niets terug van geneeskrachtige werking.
                            Dan moet je iets beter zoeken

MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Mag wel 24h niet per auto rijden nadien

In feite zijn de meeste medicamenten drugs: codeïne, slaappillen, kalmeerpillen, anti depressiva, spierontspanners, noem maar op. Elk van deze middelen geven verslaving en kunnen aanleiding geven tot misbruik. Ketalar is sterk gecontroleerd, daar geraak je niet zomaar aan. De huisdokter zal dit nooit voorschrijven. Kan enkel in (bepaalde) klinieken zoals het UZ.
                              Men spreekt nu om marihuana medicamenteus te gaan gebruiken. Niet om te roken natuurlijk, maar in pilletjes. In Nederland zou dit al gebeuren. Tja, t 'is plantaardig, waarom zou het slechter zijn dan een ander geneesmiddel als je de veiligheidsvoorschriften (niet per auto rijden en zo) naleeft.
                              Daar ben ik heel stipt in. Een geneesmiddel of verdoving waarna ik niet mag rijden zal ik stipt naleven. Zo mocht ik de eerste 6 maanden nadat ik ziek werd niet meer per auto rijden. Je moet daarom je rijbewijs niet afgeven of zo, dus in principe zou niemand het kunnen controleren. Ik heb me toen een scooterke gekocht (25 km per uur) en genen meter met een auto gereden.
                              (Dat was preventief, na een epi aanval mag je zes maanden niet rijden om zeker te zijn dat het eenmalig was, zelfs al zijn alle onderzoeken in je voordeel..wat ook zo was in mijn geval)
                              Last edited by ; 16/12/2014, 19:03.

Comment

• ...is ori een paardemiddel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                  special K is zelden puur ketamine en ketamine is net zoals vicodin een verdovend middel waarvan je kan gaan hallucineren en tijdelijke motorische stoornissen krijgen + verhoogde bloeddruk en de daarmee gepaarde rush feelings.
                                  je zou moeten weten hoeveel "drugs" er ook geneesmiddelen zijn of beter gesteld, hoeveel geneesmiddelen er misbruikt worden
                                  De manier waarop ze de dosis toedienen is zo traag dat je niet gaat hallucineren. Het zou kunnen bij gevoelige mensen. In't slechtste geval wordt je draaiierig en een beetje misselijk tijdens de toediening. Je zweeft wel een beetje en bent een beetje gelukkiger dan anders.
                                  Dus ja, als drug zal het wel aanslaan vermits ik me tijdens de toediening een beetje gelukkiger voel. Als je grote dosissen zal nemen zal je denk ik heel gelukkig zijn lol
                                  Last edited by ; 16/12/2014, 19:10.

Comment

• Zo makker, dan ben je wel ernstig ziek

Comment

• Goh ja, in feite wel. Maar er zijn zo veel mensen die het moeilijker hebben dan ikzelf. Ik ga d'r niet dood van he. Zijn alle dagen mensen die vechten tegen kanker en zo, da's nog vele erger. Of zwaar zieke kinderen, da's ook vele erger he.

Comment

• Vandaag waren de flikken in vorm.
                                        Blijkbaar hielden ze zelfs lijnbussen tegen, collega op het werk was daardoor meer dan 10 minuten te laat.
                                        Toen we met de camionet van het werk de snelweg op wilden stonden ze daar ook, elke auto moest stoppen, ze wilden weten "waar de reis naartoe ging", verder enkel effe gekeken of de gordels wel gedragen werden.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• die idioten hebben niks anders te doen dan de gewone mensen kloten. niks nieuws
                                          lets have some more member berries

Comment

Working...
                                          X