Oorspronkelijk geplaatst door Haddock
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk BerichtenStaat daar nu geen combi trouwens?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenHET probleem in België is de VOORRANG VAN RECHTS.
Dat is echt een typische Belgisch regeltje, bovenal een regel die zeer ingrijpend is en aan de oorsprong ligt van zeer veel ongevallen en frustraties.
Als je de voorrang van rechts regel uitlegt in het buitenland dat krijg je ofwel mensen die zich een breuk lachen, maar toch veelal mensen die denken dat je hen iets probeert wijs te maken.
De politicus die de voorrang van rechts afschaft krijgt van mij een standbeeld.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenJep...nadat er mensen begonnen te toeteren stapte er eentje uit, die is dan op het kruispunt gaan staan. Maar daar bleef het ook bij. Na een tijdje is de Audi eindelijk weggereden, de Superb is op zijn plaats gaan staan, en de Chevrolot is kunnen doorrijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenHier hebt ge zo een straatridder die een compilatie gemaakt heeft. Waar gaat de wereld naar toe ?
https://www.youtube.com/watch?v=vgcfYGhrtJA
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenDas dek ik zelfs het youtubekanaal van een forummer.
Rijdt nu met die rode Astra.
Comment
-
Yup die straatridder ben ik . Lacht maar, ik verdien geld mee elke kijkcijfer haha
En voor alle haters, hier is compilatie 2. Alvast dank voor de financiele bijdrage haha
Dashcam, Compilation, Dashcam compilation, Belgium, Blackvue, DR500GW, Crash, Car, Bus, Accident, Russia, Police, Road rage, BMW, Mercedes, AMG, auto, Cars, Traffic, Camera, Violation, Traffic offence, Ford, Crashes, Chase, Traffic Collision (Cause Of Death), Car Crash, Cop, Fatal, Accidents, Driver, Cops, Speed, Drift, Drifting, Death, Leathel, Deadly, Amazing, Race, Crashing, PursuitLast edited by Volvo_Bjorn; 04/01/2015, 16:56.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
waarom eens niet mee gestopt bij die buschauffeur? of even zijn actie doorsturen naar de lijn zelve?
voorang negeren rond punt, dan ook nog bij uwe achterligger hetzelfde. onnodig met zijn lampen trekken, niet handsfree fotos nemen...
ohja, datum en tijdstip goed leesbaar, nr van bus ook
Comment
-
Heb ik gedaan maar heb een standaard mailtje van de lijn gekregen . Ge kent da welDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Het grote ergernis topic deel VII
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenUhm, in welk Europees land bestaat er geen voorrang van rechts?
http://europa.eu/travel/gettingthere/index_nl.htm
De voorrang is in bovenvermelde landen op iedere kruising met haaietanden of doorlopende strepen aangegeven. Wie voorrang heeft is altijd duidelijk. Meestal hoofdbaan op zijbaan.
In ondermeer Nieuw-Zeeland, Australië, Zuid-Afrika, Namibië en de USA kennen ze ook geen voorrang van rechts. Waarschijnlijk nog veel meer landen maar daar heb ik geen ervaring mee.
Als je in dergelijke landen rijdt moet je U nooit de vraag stellen wie er nu voorrang heeft, hier in België kan je een bordje missen en verkeerdelijk denken dat je voorrang hebt met alle gevolgen vandien.
Soit voorrang van rechts is mijn grootste ergernis Misschien omdat ik zo vaak in landen rijd waar die regel niet bestaat. Sommige dingen zijn op andere plaatsen gewoon beter geregeld dan hier hoorLast edited by germinal; 04/01/2015, 18:59.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
In de VS hebt ge op sommige drukke kruispunten dan wel voor elke rijrichting een stopbord en tis in volgorde van aankomen dat ge terug moogt wegrijden.. amerikanen ergeren zich daar op hun beurt dan weer aan. Maar ik vind het idd ook gewoon makkelijk. Bvb frankrijk waar normaalgezien een voorrangsbord of stopbord staat zodat je weet wie voorrang heeft.
Hier rij ik soms ook een straat voorbij en denk ik ineens, tiens had die mens nu voorrang op mij of ik op hem. Soms staat er op de hoofdweg een voorrangs bord andere keren staat er niets waardoor je (logischerwijze) zelf de klik moet maken dat je geen voorrang hebt. Niet geheel logisch systeem, daar volg ik wel in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtenik ben één van mijn beste vrienden verloren bij een moto-accident dankzij zo'n aalspoor.
Wij wonen in een S-bocht waar er in de eerste bocht een uitrit van een weiland is. Hoe dikwijls ik die bocht ga keren per jaar weet ik niet, meer als 10 keer. Al een paar keer op 10m van mijn huis op mijn doos gegaan, zou daar niet graag liggen te bloeden terwijl mijn kindjes dat zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenEngeland, Schotland, Wales, Ierland, Noord Ierland, en op deze officiële website van de EU staat letterlijk vermeld dat in veel Europese landen geen voorrang van rechts bestaat dus het zullen er vast een pak meer zijn.
Grensformaliteiten binnen de EU - welke reisdocumenten hebt u nodig? Visa, identiteitskaart, paspoort etc.
De voorrang is in bovenvermelde landen op iedere kruising met haaietanden of doorlopende strepen aangegeven. Wie voorrang heeft is altijd duidelijk. Meestal hoofdbaan op zijbaan.
In ondermeer Nieuw-Zeeland, Australië, Zuid-Afrika, Namibië en de USA kennen ze ook geen voorrang van rechts. Waarschijnlijk nog veel meer landen maar daar heb ik geen ervaring mee.
Als je in dergelijke landen rijdt moet je U nooit de vraag stellen wie er nu voorrang heeft, hier in België kan je een bordje missen en verkeerdelijk denken dat je voorrang hebt met alle gevolgen vandien.
Soit voorrang van rechts is mijn grootste ergernis Misschien omdat ik zo vaak in landen rijd waar die regel niet bestaat. Sommige dingen zijn op andere plaatsen gewoon beter geregeld dan hier hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
Hier rij ik soms ook een straat voorbij en denk ik ineens, tiens had die mens nu voorrang op mij of ik op hem. Soms staat er op de hoofdweg een voorrangs bord andere keren staat er niets waardoor je (logischerwijze) zelf de klik moet maken dat je geen voorrang hebt. Niet geheel logisch systeem, daar volg ik wel in.
Ze zouden eigenlijk veel beter voorrang van
links introduceren. Dit betekent in de praktijk dat diegene die een zijstraat passeert voorrang heeft, wat gewoon logisch is. Diegene die op een T komt (en dus een andere straat in wil) moet dan ook altijd voorrang verlenen, wat wederom logisch is.
In België kan je gewoon uit een klein zijstraatje komen gevlogen op een veel grotere en drukkere baan met als gevolg dat de mensen op die hoofdbaan maar in de ankers moeten gaan en kunnen ze niet tijdig stoppen zijn ze in fout.
Nu heb ik war verder opgezocht en blijkbaar is de voorrang van rechts verankerd in het verdrag van Wenen.
Ik las ook dat Flor 'Coninx' (excuses voor de schrijfwijze) in 2007 een voorstel had gelanceerd om de voorrang van rechts af te schaffen op 70-wegen. Blijkbaar zijn daar indertijd veel negatieve reacties op gekomen met als argument het verdrag van Wenen.
Echter in de praktijk zijn de meeste 70 banen al voorrangsbanen en zeker de 90 banen.
Op 90 banen snapt IEDEREEN dat voorrang van rechts absurd zou zijn en absoluut niet werkbaar is.
Op 70-50-30 is het een beetje de willekeur die zegeviert en net dat is hey probleem.
Denk dat het in Nederland ook wel beter geregeld is maar daar ben ik niet echt ervaringsdeskundige.
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk BerichtenIn de VS hebt ge op sommige drukke kruispunten dan wel voor elke rijrichting een stopbord en tis in volgorde van aankomen dat ge terug moogt wegrijden.. amerikanen ergeren zich daar op hun beurt dan weer aan. Maar ik vind het idd ook gewoon makkelijk. Bvb frankrijk waar normaalgezien een voorrangsbord of stopbord staat zodat je weet wie voorrang heeft.
Hier rij ik soms ook een straat voorbij en denk ik ineens, tiens had die mens nu voorrang op mij of ik op hem. Soms staat er op de hoofdweg een voorrangs bord andere keren staat er niets waardoor je (logischerwijze) zelf de klik moet maken dat je geen voorrang hebt. Niet geheel logisch systeem, daar volg ik wel in.
Comment
-
Ik heb vandaag voor het eerst sinds lange tijd nog eens de Brugsevaart genomen van in Nieuwpoort (aan het sluizencomplex) tot aan Oostende en heb van pure frustratie bijna mijn stuur opgegeten.
Op deze plek: https://www.google.be/maps/@51.13899...7ing!2e0?hl=nl zijn ze er in geslaagd om overal een dubbele (!) volle witte lijn te voorzien en de snelheid van 90km/u terug te brengen naar 70 km/u. Voor alle duidelijkheid: het gaat om een op de meeste punten volledig rechte baan waar quasi niemand woont (er staan één of twee ietwat vervallen huisjes, die er overigens al zeer lang staan). Als ze daar in het oogstseizoen gaan staan en verbaliseren op inhalen over dubbele (waarom in godsnaam dubbel?? Volgens de vigerende Belgische wetgeving moet één doorlopende witte lijn in het midden van de rijweg al als een virtuele "muur" worden gezien waar je in principe nooit over mag) witte lijnen én op overdreven snelheid, dan zal de staatskas mooi gespekt worden. Dit heeft echter niets met verkeersveiligheid te maken.
Iets verderop zijn ze er dan nog in geslaagd om de voorrang op volkomen onlogische manier volledig om te gooien (waardoor de rechte baan naast het kanaal plots voorrang moet verlenen aan een straatje dat er op uitkomt), om lichten te plaatsen op een kruispunt waar doordeweeks geen kat uit een andere richting komt en om een verkeerseiland te plaatsen op een totaal onverstaanbare plek.
Ik begrijp het verkeersbeleid eigenlijk niet langer.
Ik ben echt wel bereid om 30km/u te rijden aan scholen/schoolomgevingen en om 50 km/u te rijden binnen de bebouwde kom. Graag zelfs; en dat begrijp ik ook. Maar het is echt wel te gemakkelijk om overal de snelheid maar naar beneden te halen door bordjes met 50 km/u of 70 km/u, op plaatsen waar op veilige wijze toch wel wat sneller kan worden gereden.
Inmiddels rij ik acht jaar met de wagen, in totaal wellicht zo'n 150.000 km. Ik ben nog NOOIT gecontroleerd geweest door de politie, terwijl ik eigenlijk niet liever wil dan eens moeten blazen. Zoiets komt volgens mij de verkeersveiligheid veel meer ten goede dan altijd maar het "veilige" flitsen op autosnelwegen...
Enfin. Weekendse frustraties.BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Comment
-
ik rijd nu al een 15jaar en heb welgeteld 1x moeten blazen. toen ik men rijbewijs had wou ik maar o zo snel men bob sleutelhanger hebben (ik drink namelijk niet).
pas na een jaar of 5 werd ik voor de eerste keer tegengehouden bij een alcoholcontrole. met de moto op een winterse nacht komende van de avondschool. ik happy, eindelijk men bob sleutelhanger.
agent bekijkt mij en zegt: t is in orde, rijd maar door... .
overal de snelheid verlagen is idd echte onzin. en dan zijn er kleine veldbaantjes buiten bebouwde kom die overal 90km/H zijn. daar haalt ge verdomme amper 60km/h en dan zit ge al randje in het veld. krijg je dan nog tegenliggers, fietsers, paarden,.... daar is het dus niet nodig om traag te rijden.
maar een dikke 4vaks baan is wel overal 70 en 50km/h geworden. daar zijn hele stukken waar NIEMAND woont
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik rijd nu al een 15jaar en heb welgeteld 1x moeten blazen. toen ik men rijbewijs had wou ik maar o zo snel men bob sleutelhanger hebben (ik drink namelijk niet).
pas na een jaar of 5 werd ik voor de eerste keer tegengehouden bij een alcoholcontrole. met de moto op een winterse nacht komende van de avondschool. ik happy, eindelijk men bob sleutelhanger.
agent bekijkt mij en zegt: t is in orde, rijd maar door... .
Collega op het werk is zo eens meermaals aan een controle door gereden omdat hij zo een sleutelhanger wou, uiteindelijk deden ze hem stoppen omdat ze hem al zo vaak hadden zien passeren, vroegen of hij iets aan het zoeken was.
Zijn antwoord: "Nee, maar zou graag zo een BOB sleutelhanger hebben."
Antwoord van de agent: "Sorry, die zijn net op"
Paar dagen later zag hij ze in een kringwinkel liggen, verkochten die dingen daar blijkbaar voor 1,50. Was er net voor hem een controleur of zo iets en ze mochten die dingen niet verkopen omdat ze gratis weggegeven worden. Had hem weer pech.
overal de snelheid verlagen is idd echte onzin. en dan zijn er kleine veldbaantjes buiten bebouwde kom die overal 90km/H zijn. daar haalt ge verdomme amper 60km/h en dan zit ge al randje in het veld. krijg je dan nog tegenliggers, fietsers, paarden,.... daar is het dus niet nodig om traag te rijden.
maar een dikke 4vaks baan is wel overal 70 en 50km/h geworden. daar zijn hele stukken waar NIEMAND woont
Die veldbaantjes zijn hier dan nog vaak fietsroutenetwerk.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment