Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongeval afrit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ongeval afrit

Hallo, daarstraks nam ik een afrit, een wagen achter mij haalde snel nog snel een oud mevrouwtje(die rond de 90 reed) in om dan over het verdrijvingsvlak de afrit op te komen en raakte mijn linker achterwiel met zijn band.
    Volgens de tegenpartij reed ik te snel(kan wel hoor maar t' is nu nie dat ik 150 reed, k' reed gewoon mee met de rest voor mij)

Het is mijn eerste accident, ben bang om gekloot te worden...

We vullen morgenavond het aanrijdingsformulier in (ja k' heb mij laten overhalen om het uit te stellen...). Als men hierop vermeldt dat ik te snel reed, onderteken ik het dan beter niet of maakt dat niet zoveel uit?

Een goede raad, als je overtuigd bent van je gelijk, direct police bellen, geen gezever

Comment

Wel, ik ben na het ongeval naar het politiebureau geweest om een verklaring af te leggen. Ze hebben er nota van gemaakt maar geen PV. Ik moest laten weten of we morgenavond tot een akkoord konden komen(aanrijdingsformulier) of niet om dan alsnog een pv op te stellen.

Net een telefoontje gekregen van de tegenpartij om bij de garage te gaan vragen wat het zou kosten... Ik veronderstel dat ze een onderlinge regeling willen proberen, zou ik daar op ingaan?

Comment

Je bent gek dat je niet ter plaatse een aanrijdingsformulier hebt ingevuld, desnoods met hulp van de politie als je niet zeker bent. Hoe kan je nu achteraf de hele situatie reconstrueren? Zoiets kan in het voordeel werken van diegene die in fout is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dejaegher Bekijk Berichten
          Wel, ik ben na het ongeval naar het politiebureau geweest om een verklaring af te leggen. Ze hebben er nota van gemaakt maar geen PV. Ik moest laten weten of we morgenavond tot een akkoord konden komen(aanrijdingsformulier) of niet om dan alsnog een pv op te stellen.

Net een telefoontje gekregen van de tegenpartij om bij de garage te gaan vragen wat het zou kosten... Ik veronderstel dat ze een onderlinge regeling willen proberen, zou ik daar op ingaan?
          Ja, maar eerst aanrijdingsformulier invullen. Als die kerel u nekt via onderlinge overeenkomst dan hebt ge geen voet om op te staan, via uw aanrijdingsformulier wel.

Ivm te snel rijden: niet vermelden, wie raakte wie moet daarop staan. De feiten, niet wat die persoon denkt. Die persoon is hoe dan ook in fout door zijn manoeuvre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Je bent gek dat je niet ter plaatse een aanrijdingsformulier hebt ingevuld, desnoods met hulp van de politie als je niet zeker bent. Hoe kan je nu achteraf de hele situatie reconstrueren? Zoiets kan in het voordeel werken van diegene die in fout is.

Hier mee is alles gezegd.

Ik heb het gevoel dat veel mensen nog altijd niet weten wat ze moeten doen na ongeval.

- Aanrijdingsformulier invullen, willen ze niet -> Politie bellen

Zo simpel is het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Hier mee is alles gezegd.

Ik heb het gevoel dat veel mensen nog altijd niet weten wat ze moeten doen na ongeval.

- Aanrijdingsformulier invullen, willen ze niet -> Politie bellen

Zo simpel is het.
              Na een ongeval mag je ook de papieren van de tegenpartij controleren: verzekering, inschrijving en eventueel keuring. Weigeren ze dan bel je de politie net zoals je ze moet bellen als je denkt dat de tegenpartij onder invloed is.

Comment

Toen ze bij mij vluchtmisdrijf hadden gepleegd en ik gelukkig een getuigen had, stond de Politie er binnen de 10 min !
                Benzine
                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                Diesel
                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

De afrit pakken over het verdrijvingsvlak, uw auto achteraan raken, en dan begint die te zeveren dat jij te snel reed? Wat voor logica is dat? Moest ik in uw plaats geweest zijn dan had ik die eens goed zijn vet gegeven. Daarbij nog eens dat hij het formulier niet meteen wou invullen... Die mens zoekt een uitvlucht om er onderuit te kunnen.

Comment

Dat vond ik ook al een heel rare uitleg, hij raakt u maar zegt wel dat jij te snel reed???
                    Moet mij eens uitleggen hoe je dat voor elkaar krijgt.

Hij doet gewoon een stommiteit en wil eronderuit muizen ja.

Comment

Kan goed zijn dat tegenpartij morgen met een heel ander verhaal afkomt, en dan is het uw woord tegen zijn woord.
                      In het slechtste geval hoort u morgen helemaal nieks meer van tegenpartij

Comment

1 ding op te zeggen;

Comment

Hoewel niet grappig voor je heeft bimmer gelijk. Altijd aanrijdingsformulier invullen op moment zelf. Kan me geen enkele zinvolle rede bedenken waarom je dat niet zou doen. Als zijn vrouw aan het bevallen was ofzo had die daar wel melding van gegeven en dan nog..

Comment

Damn, silly me :o
                            Gelukkig kan ik mijn auto indien nodig zonder grote kosten weer presentabel maken, maar k' heb het toch liever deftig hersteld. (Twas geen PIT maneuver, meer een tik .. en t'was een licht auto'ke)
                            Tja, tis een les voor de volgende keer(hopelijk niet). Kzal zien wat er morgen gebeurt he.

Comment

Als die dat wil regelen ok, maar maak dat je cash in de hand hebt morgen.

Als er ne zatte kloot tegen mij rijdt zonder al te veel schade krijgt die de keuze geld afhalen en aan mij geven of flikken bellen. Formulieren natuurlijk proberen invullen om iets te hebben.
                              Ja das dom maar mijn duurste auto is 3600€.
                              Polo 6n 1.4

Comment

Idd onmiddelijk een aanrijdingsformulier invullen. Als de tegenpartij dat niet wilt, en wil doorrijden of het uitstellen of eender wat, gewoon politie bellen.
                                Zelfs als iemand op een parking zijn deur laat openvallen (al dan niet perongeluk), en is er is zichtbare schade, laat ik ook een aanrijdingsfomulier invullen.

Ben zo ook al een paar keer getuige geweest van die stomme kleine aanrijdingen. Ik geef dan altijd mijn telefoonnr door, en toch al een paar keer dat een verzekeringsfirma mij opbelde om een verklaring af te nemen. Moest ik een ongeval hebben zou ik ook willen dat iemand zo vriendelijk is, want niemand is te vertrouwen als het op geld aankomt.

Comment

in mechelen komt de politie niet bij stofelijke schade enkel bij lichaamelijk letsel

Comment

Heb een aanrijdingsformulier kunnen bekomen met een accurate tekening. Alleen noteerde de tegenpartij dat ik hem rechts inhaalde (terwijl hij over het verdrijvingsvlak de afrit nam, trololo). Ik heb daar geen probleem van gemaakt aangezien ik me herinnerde dat rechts inhalen mag op een afrit/uitvoegstrook. Da is toch waar he? Al bij al denk ik dat ik sjans heb.

Comment

als hij zijn richtingaanwijzer aanhad naar links wel ja, zoniet is inhalen rechts verboden buiten de bebouwde kom
                                      www.peugeotforum.be

Comment

heb vorig jaar identiek ongeval gehad thv Wetteren, tegenpartij heeft bovendien vluchtmisdrijf gepleegd, ik heb braafjes gewacht op politie ter plaatse, 2 uur later kreeg ik telefoon van de politie van Geraardsbergen (ze hadden de link gelegd) omdat er daar een aangifte van ongeval met vluchtmisdrijf gedaan was(...) wacht nog altijd op een uitspraak, tegenpartij had in G'bergen ook verklaard dat ik hem rechts inhaalde... heeft met zijn rechtervoorwiel mijn linkerachterwiel geraakt...
                                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Working...
                                        X