Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te snel gereden op autosnelweg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Straf.

Ben ondertussen al meerdere keren geflitst. 2x 140 in zone 100, 90 in zone 70 en ene keer 160 in 130 dacht ik. Over een tijd van zo'n 3 jaar. Nooit iets van gezien..
    En op het papierke staat meteen ook de foto met uw smoel
    Dus ge kunt ook al niet zeggen dat gij het niet waart. (dat is dus ook de reden waarom ze van voor flitsen in DE).

Die flitspalen in DE zijn zalig, daar er vooraan geen nummerplaat op een moto hangt

Comment

• Ik wil hier niet aanzetten tot het overtreden van de wet maar als je toch beslist om sneller te rijden dan kan je maar beter zien dat het binnen de grenzen van een minnelijke schikking valt.
      Da’s gewoon dokken en klaar.
      Via de rechtbank komt er bijna altijd extra rijverbod bij en je draagt de strafuitspraak sowieso drie jaar mee op je strafblad. En dat wil zeggen dat je je voor drie jaar best koest houdt.
      Want recidivisten, daar houden ze echt niet van.

Mijn tip voor de draadstarter:

Als je voor de rechtbank moet komen, gedraag jezelf dan niet assertief maar eerder onderdanig. Geef je fout toe. Die mannen hebben geen boodschap aan de zoveelste uitvlucht of ‘verzachtende omstandigheid’.
      Laat je voor zo’n duidelijke overtreding niet bijstaan door een advocaat. Dat haalt meestal toch niks uit. Soms werkt het zelfs in je nadeel.
      Om samen te vatten: just suck it up like a boss.
      Last edited by Löwe; 04/04/2016, 18:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        En op het papierke staat meteen ook de foto met uw smoel
        Dus ge kunt ook al niet zeggen dat gij het niet waart. (dat is dus ook de reden waarom ze van voor flitsen in DE).

Die flitspalen in DE zijn zalig, daar er vooraan geen nummerplaat op een moto hangt

hoe werkt dat eigenlijk met die traject controle?
        je ziet toch altijd zo een paars lichtje oplichten als je er onder door bolt, aangezien je het ziet moet het van voor komen, hoe kunnen die bij moto dan registratie doen?

Comment

• Cams staan aan 2 kanten van het portiek

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
            Ik wil hier niet aanzetten tot het overtreden van de wet maar als je toch beslist om sneller te rijden dan kan je maar beter zien dat het binnen de grenzen van een minnelijke schikking valt.
            Da’s gewoon dokken en klaar.
            Via de rechtbank komt er bijna altijd extra rijverbod bij en je draagt de strafuitspraak sowieso drie jaar mee op je strafblad. En dat wil zeggen dat je je voor drie jaar best koest houdt.
            Want recidivisten, daar houden ze echt niet van.

Mijn tip voor de draadstarter:

Als je voor de rechtbank moet komen, gedraag jezelf dan niet assertief maar eerder onderdanig. Geef je fout toe. Die mannen hebben geen boodschap aan de zoveelste uitvlucht of ‘verzachtende omstandigheid’.
            Laat je voor zo’n duidelijke overtreding niet bijstaan door een advocaat. Dat haalt meestal toch niks uit. Soms werkt het zelfs in je nadeel.
            Om samen te vatten: just suck it up like a boss.
            Mag dat zonder advocaat naar de rechtbank? Want ik vond sowieso al nutteloos om een advocaat mee te nemen, alleja, ik heb gewoon te snel gereden en ik moet de gevolgen ervan dragen.
            Een advocaat gaat niet echt iets kunnen regelen, want ik heb geen reden dat ik zo snel ging.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
              Mag dat zonder advocaat naar de rechtbank? Want ik vond sowieso al nutteloos om een advocaat mee te nemen, alleja, ik heb gewoon te snel gereden en ik moet de gevolgen ervan dragen.
              Een advocaat gaat niet echt iets kunnen regelen, want ik heb geen reden dat ik zo snel ging.
              Je mag zonder advocaat gaan, al raad ik u aan om toch een advocaat te nemen.

Itt wat hierboven wordt beweerd, is de tussenkomst van een raadsman nooit in uw nadeel

Ik kan het u alleen maar aanraden
              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                Je mag zonder advocaat gaan, al raad ik u aan om toch een advocaat te nemen.

Itt wat hierboven wordt beweerd, is de tussenkomst van een raadsman nooit in uw nadeel

Ik kan het u alleen maar aanraden
                In zo een eenvoudige zaak kan een advocaat niet veel doen, maar als je rechtsbijstand hebt dan kan die wel het dossier inzien, iets wat je zelf niet zal gaan doen.. Hij/zij kan dan dan wel iets over zeggen voor de rechter als hij/zij meent dat het in je voordeel kan spelen... Die rechter krijgt zo een 50 zaken op een voormiddag voor zijn neus.. Die weet heus niet wat er specifiek in een bepaald PV stond..

Ik zou wel voor dergelijke zaken geen advocaat betalen, maar als je voor rechtsbijstand betaalt kan je t maar beter gebruiken he !?
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

Comment

• Iemand enig idee hoe lang het duurt voor een brief in je bus krijgt?
                  Stel dat het met correctie toch onder de 160 ligt, krijg ik dat dan sneller dan dat ik voor de rechtbank moet verschijnen?

Comment

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor een brief in je bus krijgt?
                    Stel dat het met correctie toch onder de 160 ligt, krijg ik dat dan sneller dan dat ik voor de rechtbank moet verschijnen?
                    Nee hoor. Je mag nog maanden rondrijden na je overtreding en dan komt het voor, krijg je je vonnis en dan mag je X dagen niet meer rijden.

Zoals een goede ouder die het kind straft vlak nadat het iets verkeerd heeft gedaan en niet na 3 maanden plots een lel verkoopt omdat het toen het een kras op de auto had getrokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Nee hoor. Je mag nog maanden rondrijden na je overtreding en dan komt het voor, krijg je je vonnis en dan mag je X dagen niet meer rijden.

Zoals een goede ouder die het kind straft vlak nadat het iets verkeerd heeft gedaan en niet na 3 maanden plots een lel verkoopt omdat het toen het een kras op de auto had getrokken.
                      Whut? 3 maanden? Ik had gehoopt dat binnen deze week iets in mijn bus zou krijgen, dan moet ik al niet meer stressen, maar als ik dit zo hoor...

Comment

Whut? 3 maanden? Ik had gehoopt dat binnen deze week iets in mijn bus zou krijgen, dan moet ik al niet meer stressen, maar als ik dit zo hoor...
                        zal uiteindelijk wel veel langer duren dan 3 maanden. Reken maar eerder of 6-8 maanden eer het voorkomt. Schoonzus heeft ook eens te hard gereden, was zeker niet binnen de 6 maanden dat het voorkwam. Collega idem dito, ongeval (zonder derden - maar buurtbewoners hadden naar politie gebeld) met (lichte) dronkenschap. is pas na een jaar voorgekomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                          zal uiteindelijk wel veel langer duren dan 3 maanden. Reken maar eerder of 6-8 maanden eer het voorkomt. Schoonzus heeft ook eens te hard gereden, was zeker niet binnen de 6 maanden dat het voorkwam. Collega idem dito, ongeval (zonder derden - maar buurtbewoners hadden naar politie gebeld) met (lichte) dronkenschap. is pas na een jaar voorgekomen.
                          Ja, dat weet ik, mijn vader was tijdens nieuwjaar ook gepakt op dronkenschap en is nog steeds niet moeten voorkomen.
                          We kregen wel een brief van de politie binnen de week.
                          Mijn vraag was eigenlijk; wanneer krijg ik die brief van de politie? Is dat net hetzelfde geval als mijn vader? Ook binnen de week?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Hoorde dat ze zo'n bord gingen plaatsen tussen Aalst en Jabbeke op de E40

Dan moogt ge hier nog maar 120

Comment

Ja, dat weet ik, mijn vader was tijdens nieuwjaar ook gepakt op dronkenschap en is nog steeds niet moeten voorkomen.
                              We kregen wel een brief van de politie binnen de week.
                              Mijn vraag was eigenlijk; wanneer krijg ik die brief van de politie? Is dat net hetzelfde geval als mijn vader? Ook binnen de week?
                              Alé, t zit dus een beke in de familie Straks mag jouw moeder jou en je vader rondrijden
                              Brief zal je wel binnen de 14 dagen ontvangen zeker.

Comment

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor een brief in je bus krijgt?

Je wordt verwittigd van de vaststelling van de feiten binnen de 14 dagen. Maar de feitelijke vervolging kan een jaar later nog gebeuren.

Comment

• Alleen de advocaat laten gaan. Als je toch aanwezig bent, weinig kans op strafvermindering lijkt mij.
                                  Integendeel, de kans is niet onbestaande dat uw voorkomen en uitleg voor een stuk de strafmaat in de negatieve zin zal beïnvloeden.

Ik heb een knappe blondine gestuurd en kwam met een beperkte straf weg (voor een gelijkaardige overtreding), standaard 2 weken rijverbod en de standaard boete. Had ik daar gestaan, durf ik in vraag stellen of ik dan wel voldoende oprecht zou overkomen, want hoe je het draait of keert, til ik niet zwaar aan de overtreding omdat het zonder gevaar was. Het was ook maar een momentopname, het toont helemaal niet aan wat mijn rijstijl was. Er is een hemelsbreed verschil tussen geconcentreerd, gecontroleerd en defensief rijgedrag of het tegenovergestelde hiervan. Er zijn andere momenten in mijn auto "carrière" geweest die nooit voor de rechtbank zouden komen maar waar ik me veel slechter bij voel omdat het ook effectief gevaarlijk/dom was.

De wetgeving is gemaakt in de veronderstelling dat niemand voor zichzelf en z'n omgeving kan bepalen wat gevaarlijk is en wat niet. En voor ieders veiligheid sta ik achter die regels, neemt niet weg dat sommige mensen het gevaar heel oordeelkundig kunnen inschatten. Dat liberaal kantje wat ik heb kan ik niet wegsteken. Rijdt je met een Porsche 911 of een VW Polo, in theorie zouden de regels voor iedereen gelijk moeten zijn, ik kan echter niet wegsteken dat ik eerder een oogje dichtknijp voor de Porsche rijder. Dat heeft niks met status of klassenstrijd te maken, maar alles met het feit dat de ene wagen nu eenmaal capabeler is dan de andere, al is die wagen maar net zo capabel als de bestuurder natuurlijk, maar toch. Als je leeft met zo'n ideologie is het moeilijk om oprecht schuld te bekennen voor dit soort overtreding, dan stuur je maar een blonde advocate.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten

Anyway. Ge zegt zelf nooit snel te rijden en ineens midden van de dag eens goesting om 185 te rijden... begin met mate zou ik zeggen.
                                    Dan spreken we direct over streetraces, dat is nog een categorie zwaarder...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Ik heb een knappe blondine gestuurd en kwam met een beperkte straf weg Als je leeft met zo'n ideologie is het moeilijk om oprecht schuld te bekennen voor dit soort overtreding, dan stuur je maar een blonde advocate.
                                      Je mag altijd haar gegevens doorsturen voor in het geval van...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Je mag altijd haar gegevens doorsturen voor in het geval van...
                                        Het is al zo lang geleden dat ik haar naam zelfs vergeten ben. Ik herinner me wel dat ik toen nog vrij onwetend op zoek ging naar een advocaat en eerst contact opnam met Tiberghien Antwerpen. Dat vind ik achteraf bekeken nog de beste stoot van heel het verhaal. Vervolgens via Google naar een advocaat zocht en bij haar mooie foto uitkwam... nu vind ik ze niet meer terug. Heb ze gelukkig ook niet meer nodig gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                          In theorie niet. Maar in de praktijk heeft natuurlijk de rechter het laatste woord. Hij kan eigenlijk naar believen en vanuit de losse pols een uitspraak doen. (uiteraard binnen bepaalde grenzen)
                                          Als Judge Judy een slechte dag heeft of de tronie van de advocaat maar matig weet te appreciëren of die laatste komt weer met voorspelbare nonsens/uitvluchten op de proppen, tja…
                                          Zo'n zittingen zijn bandwerk. Men zit daar met 30 mensen of zo die allemaal hetzelfde op hun kerfstok hebben. De afhandeling van zo'n zaak duurt in veel gevallen slechts 5 minuten, zeker zonder recidive.
                                          Ik zou daar gewoon zelf naartoe gaan. Onderdanig maar waardig en met geheven hoofd. En in korte bewoordingen zeggen wat de rechter graag hoort.
                                          Last edited by Löwe; 05/04/2016, 01:49.

Comment

Working...
                                          X