Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onaangepaste snelheid... T moet niet altijd overdreven zijn

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ne pastoor is ook gebonden aan het biechtgeheim, net zoals een arts dat is

maar geen van beiden heeft een afdwingende macht, hun advies is wat het zelf zegt: een advies. Het is aan u om er iets mee aan te vangen.

In tijden waar antidepressiva door 1/10 van de totale bevolking wordt genomen, plus nog een heel aantal andere medicijnen, zou men als arts beter de patiënt eens goed informeren over de gevolgen van dit gebruik. Ik vraag het altijd als men iets voorschrijft of het effect gaat hebben op mijn rijden/concentratie. Standaard wordt het nog door de arts, nog door de apotheker gevraagd of ik nog moet rijden.
    www.peugeotforum.be

Comment

Ja, dat is heel juist. Sommige medicamenten kunnen van invloed zijn op je rijden. Staat altijd duidelijk op de bijsluiter, maar veel mensen lezen dit wellicht niet eens. Is best dat men zich aan de voorschriften houdt want in feite ben je strafbaar als je de aanbevelingen niet opvolgt.

Comment

Kennis van me had kanker en na zijn chemobehandeling reed die zelf naar huis.

Was m'n petrolheadmaatje, helaas niet meer onder ons.

Comment

kan perfect

niet alle chemokuren zijn van die aard dat je erna niet meer kunt functioneren
          www.peugeotforum.be

Comment

Ja hier ook, vriendin van ons reed ook zelf naar de chemo. Was blijkbaar geen probleem. Ook overleden intussen...

Comment

Dacht dat dit niet toegelaten was. Kan mis zijn natuurlijk.

Comment

Ik weet het niet... Dat is toch geen verdoving of zo ? Denk wel dat ze zoiets zouden zeggen in het ziekenhuis.

Comment

Stelling: wat is het ergste
                  een oudere tragere en daardoor onzekere man tegen 30 in bebouwde kom, of de jongere 100% in orde met middenvinger omhoog naar de oude man tegen 70 door de bebouwde kom?

Comment

catch 22 vraag

die 70 doet mag zijn rijbewijs nog eens gaan halen van mij. Hij heeft trouwens zijn beide handen ook niet aan het stuur en mag ik veronderstellen dat hij op dat moment zijn voertuig niet meer volledig onder controle heeft. Hij is trouwens niet 100% in orde want wie doet nu 70 in een bebouwde kom?
                    De oudere trage, zelfs al zou die ergens tegen rijden, kan weinig kwaad doen aan die snelheid. De onzekerheid moet van ergens komen en vaak is dat dan verminderd zicht. Idealiter had zijn huisarts of oogarts hem hiervoor moeten waarschuwen.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Je kan perfect 70 rijden in bebouwde kom onder de beschreven omstandigheden én alles onder controle hebben.

Comment

Daarnet op de Antwerpse ring. Belachelijk kleine tussenafstanden, gekke manoeuvres, onaagepaste snelheden,... . Aan de afrit Berchem vlak naast mij een Ford Fiësta met L erop die in ene z'n gat knalt. Altijd leute daar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                          Je kan perfect 70 rijden in bebouwde kom onder de beschreven omstandigheden én alles onder controle hebben.
                          Hangt van de baan af. Zoals er banen zijn buiten de bebouwde waar je 70/90 mag/mocht maar je amper 50 kon rijden, zijn er ook banen binnen de bebouwde kom waar je perfect 70 kunt en andere waar je tegen 70 op de wegversmalling vliegt die elke 100 m geplaatst is (bij mij in het dorp hebben ze die versmallingen uiteindelijk weg gehaald omdat de mensen er bleven op rijden)

Comment

De vraag die ik me stel... die oudere man, reed die per auto of gebruikte hij een elektrische fiets op dat moment ? Gewoon om alles in het juiste perspectief te zien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              De vraag die ik me stel... die oudere man, reed die per auto of gebruikte hij een elektrische fiets op dat moment ? Gewoon om alles in het juiste perspectief te zien
                              of een scootmobiel ?

Comment

Als je 30 in de bebouwde kom gaat rijden in normale omstandigheden ben je misschien geen gevaar op de weg op jezelf, je bent wel een gigantische irritatie voor een hele hoop andere weggebruikers.

Ik zou daar streng tegen optreden.

Het ‘gemak’ de ‘vrijheid’ van 1 bejaarde persoon gijzelt tientallen anderen die ofwel 40% trager moet rijden ofwel een risico moeten nemen door in te halen.

Neen, ook al verdedigt men het soms, ik moet het niet hebben.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Haal dan ook maar in één keer alle leerling-chauffeurs van de weg want die rijden ook iedereen maar in de weg.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

En liefst de bussen ook, waar al die jonge mensen mee naar school gaan. Rijden ook in de weg.

Ne brandweerauto, doe die ook maar weg, want ik ga niet opzij. Wat denkt die wel.

Fietsers, blijf thuis. Gevaarlijke gekken.

Zucht
                                    Last edited by ; 10/11/2017, 08:04.

Comment

en de fietsers ook, heb je er al eentje 50km/h zien rijden als ze op de rijbaan (moeten) rijden? Oh en vooral die brommobiel. Hoe durven ze 45 rijden.

Ff serieus ik krijg meer schijt van mensen die eerst sneller rijden dan de snelheidslimiet en u voorbijsteken om 200 meter verder trager te gaan rijden dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Als je 30 in de bebouwde kom gaat rijden in normale omstandigheden ben je misschien geen gevaar op de weg op jezelf, je bent wel een gigantische irritatie voor een hele hoop andere weggebruikers.

Ik zou daar streng tegen optreden.

Het ‘gemak’ de ‘vrijheid’ van 1 bejaarde persoon gijzelt tientallen anderen die ofwel 40% trager moet rijden ofwel een risico moeten nemen door in te halen.

Neen, ook al verdedigt men het soms, ik moet het niet hebben.
                                        Wacht tot je zelf oud wordt... .

Comment

• Denk je dat?

Ik ben zeker dat het deels ligt aan het feit dat de ouderen van nu geen rijopleiding gekregen hebben. Dat was rijbewijs afhalen en rijden.

Ik ben het volledig eens dat reflexen en zicht afnemen, maar het aanhouden van 50 km/h lijkt me echt nog wel te lukken. Dat heeft te maken met de onzekerheid om de wagen onder controle te houden.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X