Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Of toch beter Cannondale?

Ik hoorde trouwens van iemand die 't normaal gezien toch wel 'n beetje zou moeten weten, dat de Taurine Carbon eigenlijk echt "zacht" rijdt, helemaal niet zo'n drilboormachine is.
    Klopt helemaal. Je denkt soms zelfs onterecht dat je achterband te plat staat. Niet zoals een fully, maar een harde softtail.
    Reken voor een goed uitgeruste Taurine toch een dikke 4000 euro...En het upgraden houdt niet op hoor ;-)

Comment

• In gTa zijn geval zou ik nooit voor een volgeveerde gaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
        In gTa zijn geval zou ik nooit voor een volgeveerde gaan...
        Dus 'n Caffeine of 'n Taurine?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          Reken voor een goed uitgeruste Taurine toch een dikke 4000 euro...
          Nee gij.

Met "goed" afgemonteerd, bedoel ik XT of X-9, Juicy 7, enz.

Wat jij bedoelt (CrossMax SLR, XTR of X-0, Carbon Lefty, Hope, Hollowgrams, ...) noem ik al "top" afgemonteerd.

De Taurine 2 SL vind je nu nieuw incl. garantie voor ca. 2.800 EUR en een Taurine 3 SL voor ca. 1.800 EUR, ongeveer.

Comment

Of dit...

*raaaaagh*

Ik geraak er niet uit.
            Cannondale moet 't zijn Niet meer twijfelen...

Comment

Nee gij.

Met "goed" afgemonteerd, bedoel ik XT of X-9, Juicy 7, enz.

Wat jij bedoelt (CrossMax SLR, XTR of X-0, Carbon Lefty, Hope, Hollowgrams, ...) noem ik al "top" afgemonteerd.

De Taurine 2 SL vind je nu nieuw incl. garantie voor ca. 2.800 EUR en een Taurine 3 SL voor ca. 1.800 EUR, ongeveer.
              Ik bedoel met goed inderdaad wat jij top bedoelt, maar Crossmax hoort daar niet in thuis. XTR ook niet.
              Ik bedoel X.0, Tune, Stan Notubes, DT swiss, Carbon SI crancks, Avid Ultimate, Carbon Speed SL Lefty.
              Koop jezelf een framekit van de Taurine, da's listprijs 2099 met Carbon Speed SL Lefty. Dan wat rondkijken en je heb voor 2000 euro extra een fiets die lichter is dan de Taurine Team Replica, maar dan zonder de Mavic of ShiTmano nest...
              Ik ben zelf vertrokken van de config van Taurine 2SL, met upgrade naar Lefty. Maar daar blijft in de uiteindelijke fiets, zoals hij nu rijklaar staat, ook ni veel van over.
              Zal nog eens nieuwe foto's zetten op http://steven80.fotopic.net
              Rijklaar gewicht is nu een 9,4 kilo inclusief tellertje(Sigma BC 2006) in maat XL, en zonder extreem laaggewicht obsessie. Met mijn 86 kilo is een fiets van 9,4 kilo niks te zwaar :-)
              Een Juicy 7 staat er voorlopig nog achteraan. Heb net een Juicy Ultimate gemonteerd die ik van het weekend eens 100 km ga testen bij de United Bikers in Diest..

Comment

Ik bedoel met goed inderdaad wat jij top bedoelt, maar Crossmax hoort daar niet in thuis. XTR ook niet.
                Ik bedoel X.0, Tune, Stan Notubes, DT swiss, Carbon SI crancks, Avid Ultimate, Carbon Speed SL Lefty.
                Koop jezelf een framekit van de Taurine, da's listprijs 2099 met Carbon Speed SL Lefty. Dan wat rondkijken en je heb voor 2000 euro extra een fiets die lichter is dan de Taurine Team Replica, maar dan zonder de Mavic of ShiTmano nest...
                Ik ben zelf vertrokken van de config van Taurine 2SL, met upgrade naar Lefty. Maar daar blijft in de uiteindelijke fiets, zoals hij nu rijklaar staat, ook ni veel van over.
                Zal nog eens nieuwe foto's zetten op http://steven80.fotopic.net
                Rijklaar gewicht is nu een 9,4 kilo inclusief tellertje(Sigma BC 2006) in maat XL, en zonder extreem laaggewicht obsessie. Met mijn 86 kilo is een fiets van 9,4 kilo niks te zwaar :-)
                Een Juicy 7 staat er voorlopig nog achteraan. Heb net een Juicy Ultimate gemonteerd die ik van het weekend eens 100 km ga testen bij de United Bikers in Diest..
                Ik vind die dure en meestal vrij exclusieve onderdelen wel heel mooi, maar persoonlijk zou ik het nooit kopen voor mezelf. Ik zou het zonde vinden om al dat duur spul in de modder naar de vaantjes te helpen. Ik denk trouwens dat die dure onderdelen geen garantie bieden op een langere levensduur dan de duurdere onderdelen van ShiTmano en Mavic nest zoals jij het noemt. Heel veel goed rijdende amateurs en profs (die natuurlijk wel sponsorgebonden zijn aan bepaalde merken) kiezen toch voor XTR en Mavic, zo slecht zal het dan niet zijn hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk Berichten
                  Cannondale moet 't zijn Niet meer twijfelen...
                  Persoonlijk zou ik voor een Scott Scale 30 gaan.

Comment

Persoonlijk zou ik voor een Scott Scale 30 gaan.
                    nieuwe scale limited: supercleane look, daar nog een stijve voorvork onder en semi-slicks

Comment

• Ja dat is het e', ik heb er vandaag al staan op geilen. Ma voor iemand als gTa zou dat er echt wel over zijn... Als het er eindelijk es van komt om een meerdaagse toertocht te rijden dan schaf ik me er zo eentje aan.

Comment

• Kan je 't Taurine frame ook met HeadShok kopen, en dan zelf opbouwen?

Comment

Kan je 't Taurine frame ook met HeadShok kopen, en dan zelf opbouwen?
                          Dat denk ik wel. Al is de standaard Taurine frameset normaal gezien aangeboden met Lefty.

Jakkel, Ik rijd met die dure onderdelen ook niet in de modder, daar heb ik een 2e fiets voor. De Taurine is de marathon/goed weer fiets, de Poison krijgt de modder te verwerken. De Poison krijgt deze winter ook terug V-brakes(Avid namelijk) om het modderrijden iets of wat betaalbaar te houden. Geen zin om na iedere rit nieuwe schijfremblokjes te moeten steken.

De gesponsorde rijders rijden inderdaad met die merken, omdat ze moeten. Mavic is zeker ni slecht, maar er zijn betere dingen, waar helaas geen sponsoring van komt, en je dus ook niet ziet in het circuit. Maar Notubes velgen zijn pakken lichter en draaiend gewicht telt 4dubbel he..
                          Ik heb het bovendien over de complete wielen. Die zijn echt niet goed van Mavic, wegens slechte lagers.
                          Wil je per se Mavic, laat je dan een setje wielen maken met DT naven/Tune naven/Chris King naven en DT/Sapim spaken met je Mavic velg naar keuze. Geldt trouwens voor de meeste af fabriek gemaakte wielen, dat deze verre van goed zijn. Hilset is bijvoorbeeld een erg goede wielbouwer (www.hilset.be) voor een goede prijs.
                          Verder ben ik helemaal geen Shimano fan en in mindere mate ook niet gek van Mavic. Gezien hun marketing lijken deze merken de grootste en beste, maar blijkt dat dat laatste verre van waar is..
                          Van XTR heb ik enkel de cassette en voorderailleur gemonteerd, omdat deze de lichtsten zijn. Van zogauw ik gelijke kwaliteit met zelfde of lager gewicht vind, gaan deze er meteen af.

Kijk ook voor je onderdelen zo veel mogelijk via internet te bestellen in Duitsland bijvoorbeeld. Praktijk leert mij dat je je stukken bliksemsnel hebt en aan lagere prijzen dan hier bij de fietsenmaker.
                          Als je concretere info wil : forum.mountainbike.be

Comment

• Dit is de site waar je zeer goedkoop fietsonderdelen kan aankopen http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=58. Je moet anders maar es die catalogus aanvragen, je hebt hem redelijk snel in de bus. Tel al je onderdelen die je zou willen op en vergelijk dan met de prijs van een afgemonteerde bike.

Comment

Jakkel, Ik rijd met die dure onderdelen ook niet in de modder, daar heb ik een 2e fiets voor. De Taurine is de marathon/goed weer fiets, de Poison krijgt de modder te verwerken. De Poison krijgt deze winter ook terug V-brakes(Avid namelijk) om het modderrijden iets of wat betaalbaar te houden. Geen zin om na iedere rit nieuwe schijfremblokjes te moeten steken.

De gesponsorde rijders rijden inderdaad met die merken, omdat ze moeten. Mavic is zeker ni slecht, maar er zijn betere dingen, waar helaas geen sponsoring van komt, en je dus ook niet ziet in het circuit. Maar Notubes velgen zijn pakken lichter en draaiend gewicht telt 4dubbel he..
                              Ik heb het bovendien over de complete wielen. Die zijn echt niet goed van Mavic, wegens slechte lagers.
                              Wil je per se Mavic, laat je dan een setje wielen maken met DT naven/Tune naven/Chris King naven en DT/Sapim spaken met je Mavic velg naar keuze. Geldt trouwens voor de meeste af fabriek gemaakte wielen, dat deze verre van goed zijn. Hilset is bijvoorbeeld een erg goede wielbouwer (www.hilset.be) voor een goede prijs.
                              Verder ben ik helemaal geen Shimano fan en in mindere mate ook niet gek van Mavic. Gezien hun marketing lijken deze merken de grootste en beste, maar blijkt dat dat laatste verre van waar is..
                              Wat mountainbikes betreft heb ik weinig ervaring met Mavic naven, ik had op m'n F1000 origineel Coda 800 naven (waren van Sachs) en die waren niet echt goed vond ik. Achteraan vervangen door een Mavic Crossride wiel en dat was een prima investering. Nooit problemen met de naaf gehad, en dat wiel heeft echt wel afgezien hoor. M'n koerswielen zijn altijd van Mavic (momenteel Ksyrium Elite, vroeger Ksyrium Equipe), met beide sets nooit problemen gehad en bollen supergoed. Maar nu heb ik echt goede wielen in m'n 4SL, Mavic wielen met DT Swiss naven.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Van XTR heb ik enkel de cassette en voorderailleur gemonteerd, omdat deze de lichtsten zijn. Van zogauw ik gelijke kwaliteit met zelfde of lager gewicht vind, gaan deze er meteen af.
                              Hieruit blijkt dat je de kwaliteit van Shimano toch wel weet te appreciëren, ik denk eerder dat je vooral een weight weenie bent.
                              Enfin, superlicht materiaal is allemaal heel fijn hoor, voor een amateurke als mij heb ik dat toch niet van doen. 't Zijn in de eerste plaats nog altijd de benen die het moeten doen hé. 't Lijkt me anderzijds wel een toffe hobby te zijn om zo met het gewicht van de fiets te spelen.

Comment

Dit is de site waar je zeer goedkoop fietsonderdelen kan aankopen http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=58. Je moet anders maar es die catalogus aanvragen, je hebt hem redelijk snel in de bus. Tel al je onderdelen die je zou willen op en vergelijk dan met de prijs van een afgemonteerde bike.
                                Math salden in Nederland (net over de grens) is ook vrij goedkoop.

Comment

Dit is de site waar je zeer goedkoop fietsonderdelen kan aankopen http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=58. Je moet anders maar es die catalogus aanvragen, je hebt hem redelijk snel in de bus. Tel al je onderdelen die je zou willen op en vergelijk dan met de prijs van een afgemonteerde bike.

Oeh, die is duur
                                  www.bike-components.de is beter
                                  www.bike-discount.de is supersnel geleverd

Comment

• Dat gewicht van de fiets is van enorm belang.
                                    Hoe meer hoogteverschil er moet gemaakt worden, hoe meer dit doorweegt(hebde'm ?)

Ik heb ook een fully die een 2,5 kilo zwaarder is en dat voel je heel goed bergop. Vlak valt het soms in het voordeel uit, op zwaar terrein, maar het klimmen gaat pakken vlotter met de lichte hardtail. Zo vervloek ik soms de hardtail op afdalingen in de Ardennen, om er dan weer naar te roepen in bergop.
                                    Keuze hangt af van het terrein. Als je alleen Vlaamse parcours rijdt, is een hardtail prima en kan je mits een goeie rug en techniek ook hard naar beneden in de Ardennen.
                                    Zoniet koop je beter een fully of softtail.

Het gewicht is inderdaad een hobby, helaas een dure.

Ik apprecieer Shimano helemaal niet. Voor de gigantische massaproduktie is de prijs nog steeds veel te hoog, de kwaliteit is helemaal niet beter, ondanks de vele jaren als marktleider.
                                    Zoals ik al zei, bij de eerste mogelijkheid die zich aanbiedt, gaan deze componenten rechtstreeks de voorraadbak in om daar te liggen wachten in geval van een plotse panne...

Comment

• Misschien een leuke mededeling :

Amerikaanse catalogus Cannondale 2008 !

Comment

Dat gewicht van de fiets is van enorm belang.
                                        Hoe meer hoogteverschil er moet gemaakt worden, hoe meer dit doorweegt(hebde'm ?)

Ik heb ook een fully die een 2,5 kilo zwaarder is en dat voel je heel goed bergop. Vlak valt het soms in het voordeel uit, op zwaar terrein, maar het klimmen gaat pakken vlotter met de lichte hardtail. Zo vervloek ik soms de hardtail op afdalingen in de Ardennen, om er dan weer naar te roepen in bergop.
                                        Keuze hangt af van het terrein. Als je alleen Vlaamse parcours rijdt, is een hardtail prima en kan je mits een goeie rug en techniek ook hard naar beneden in de Ardennen.
                                        Zoniet koop je beter een fully of softtail.

Het gewicht is inderdaad een hobby, helaas een dure.
                                        Hmm, effe je mening vragen dan (want 'k vermoed dat je m'n twijfel die hier gedurende posts van de voorbije maand is geuit, niet hebt gelezen), wat jij mij zou aanraden.

Ik reed vroeger (van 1998 tot 2004, zoiets) 'n zeer lichte CAAD3 Cannondale hardtail (Ultra Fatty, HS33, de hele eerste Crossmax, full XTR, ..) en was uitermate tevreden van de rij-eigenschappen (zeer licht, zeer snel, zeer wendbaar), op 't naar beneden rijden na (omdat 't een M was, terwijl ik 1m87 groot ben ... en 'k zat dus met een voorbouw van 15 cm ofzo). Ik had toen 'n topconditie en hield ervan om op uithouding en techniek andere bikers bij te houden (als 't meer op & neer ging) of zelfs voorbij te rijden (op technische of lange vlakke ritten).

Ik heb 'm verkocht wegens zeer ernstige hernia. Da's irreversibel, dus m'n rug is nog altijd verzwakt, en héél af en toe komt de pijn wel terug opsteken (b.v. na 't karten, of na 'n verkeerde beweging). Sterk voorovergebogen zitten is eigenlijk niet zo goed, mar een paar graden minder voorovergebogen zitten is eigenlijk quasi hetzelfde.

Ik wil 'n nieuwe bike, 'k wil terug beginnen fietsen. M'n conditie is 'n pak achteruit gegaan, maar ik wil die gradueel weer wat beter krijgen met 't biken.

Ik ben 'n techniekfreak (zowel het rijden als het materiaal), ik ben zeer erg zorgzaam voor m'n materiaal, ben handig ... en ook wel een beetje een snob op 't vlak van equipment (in die zin: ik vind 't gewoon leuk om met goed materiaal rond te rijden, dat zelfs misschien té goed is volgens m'n kunnen, en dat is dan niet om te pochen naar anderen want doorgaans reed 'k alleen en haalde ik m'n fiets nooit in publiek uit).

En ik heb 'n zwak voor Cannondale. En voor BMW.

Ik twijfel tussen deze fietsen :
                                        • Caffeine SL
                                        • Taurine SL
                                        • Scalpel
                                        • Rush carbon
                                        • Jekyll
                                        • Prophet SL
                                        Grosso modo twee groepen dus : XC (meer voorovergebogen, aanvankelijk wou ik dit niet omdat ik inzat met m'n rug ... maar ik twijfel nu) of all-mountain (wat comfortabeler).

Wat me afschrikt van zo'n all-mountain, is dat ze zwaarder zijn, en vooral veel trager zijn (qua acceleratie en snelheid over lange afstand) dan 'n XC. En ik ben een snelle fiets gewoon van vroeger.

De fiets zal meer op de openbare weg en Vlaamse mountainbike-paden gebruikt worden, dan in de Ardennen. Anderzijds : de fiets zal ook zoveel km niet doen, en waarschijnlijk meer "fietstochtjes" dan sportieve ritten.

Quid ? Ik weet 't echt niet.

Budget varieert (afhankelijk van of ik 'n overjaarse koop of een nieuwe, en 'n hardtail of fully, en ...) tussen de 2.500 EUR en 3.500 EUR max.

Comment

• Niets voor u Gilles?

Comment

Working...