Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste motorfiets kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk Berichten
    Ik heb mijn 6u les gehad en ben de week erop meteen mijn examen gaan aflegge.. vanwaar komt die minimum termijn?
    zeker dadde geen 8u les hebt gehad?
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
      zeker dadde geen 8u les hebt gehad?
      Misschien heeft hij op de dag van z'n examen nog twee uren les gehad en dan aansluitend z'n examen gedaan? Zo had ik het ook gedaan. 3 keer 2 uur les, en de dag van 't examen vlak ervoor ook nog 2 uur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Misschien heeft hij op de dag van z'n examen nog twee uren les gehad en dan aansluitend z'n examen gedaan? Zo had ik het ook gedaan. 3 keer 2 uur les, en de dag van 't examen vlak ervoor ook nog 2 uur.
        Bij mij was dat ook zo.

Het is 8 uur en onmiddellijk examen afleggen ofwel 6 uur en een voorlopig rijbewijs van 1 jaar. In dat laatste geval MOET je minstens 1 maand met je L rijden om je examen te mogen doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
          Bij mij was dat ook zo.

Het is 8 uur en onmiddellijk examen afleggen ofwel 6 uur en een voorlopig rijbewijs van 1 jaar. In dat laatste geval MOET je minstens 1 maand met je L rijden om je examen te mogen doen.
          OK, volgens de mensen van de rijschool.... heb hier een overzichtje meegekregen....

Mogelijkheid 1
          a) 6 uur opleiding
          b) voorlopig rijbewijs (1-12 maand)
          c) examen met eigen motorfiets

Mogelijkheid 2
          a) 6 uur opleiding
          b) 2 uur opleiding met motorfiets van de rijschool
          c) examen met rijschoolmotorfiets

Mogelijkheid 3
          a) 6 uur opleiding
          b) voorlopig rijbewijs (1-12 maand)
          c) 2 uur opleding met motorfiets van de rijschool
          d) examen met rijschoolmotorfiets

Comment

Dat zijn inderdaad de 3 mogelijkheden

Comment

Klopt. En al sje nu 6 u doet en de resterende 2 + examen volgende jaar, dan kan je idd 2x opleidingscheques gebruiken. Heb ik ook gedaan. Das toch 250 euro van vadertje staat.
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

iemand een mening over de Suzuki GSX?
                wordt omschreven als "sportieve tourmotor" dus lijkt me aangenaam voor woon-werk verkeer, hij is betaalbaar én ziet er leuk uit: de kuip loopt mooi door tot onderaan.

mogelijks huur ik een paar moto's van http://www.kawasaki-verhuur.be/motor...r_alle_motoren om eens te vergelijken.
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                  iemand een mening over de Suzuki GSX?
                  wordt omschreven als "sportieve tourmotor" dus lijkt me aangenaam voor woon-werk verkeer, hij is betaalbaar én ziet er leuk uit: de kuip loopt mooi door tot onderaan.

mogelijks huur ik een paar moto's van http://www.kawasaki-verhuur.be/motor...r_alle_motoren om eens te vergelijken.

Hmmm... Een GSX is dit :

Maar uit uw beschouwing denk ik dat je een GSX-F bedoelt, wat dan dit is :

of in zijn latere jasje :

Awel, eigenlijk is de GSX, die je dus niet bedoelt, de aanrader van de hoop.

De andere hebben allemaal clip-ons die ver en smal staan. Bij de 750 staan ze wel wat hoger dan bij de 600, wat het al wat aangenamer maakt.
                  Zelf ben ik begonnen op een GSX600F van 2001 (zie laatste foto).
                  Grootste nadeel is zijn lomp gewicht.... 208kg is niet weinig en ze zitten ook nogal hoog. (was toen 1m75 hoog en woog zelf amper 55kg)
                  Bijgevolg kan je maar beter zien dat je hem vast hebt als je als beginneling eens stilvalt...
                  Verder is de wendbaarheid aan lage snelheid ook niet alles door de reeds aangehaalde clip-ons.
                  Tis niet de maklijkste moto om mee te beginnen, maar tis al bij al wel een relatief veilig ding en zeker geen moord machine.
                  Aja, de kwaliteit is wel niet echt schitterend, vandaar ook de lage 2dehands prijzen....
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Dat zal inderdaad een GSX-F zijn

Comment

allez, misschien dan toch weer het Honda VFR plan. mettertijd begin ik te beseffen dat ik toch zekerlijk één koffer moet hebben, met montage-ding komt dat toch uit op een 500tal euro.

deze is duur, maar heeft 2 koffers en werd onlangs zeer grondig onderhouden: http://www.2dehands.be/honda-vfr-750...desc&start=105

mijn rijlessen zitten er op, deze morgen haalde ik mijn tijdelijk rijbewijs op. een dezer dagen koop ik kleren: volstaan 350 euro voor vest&broek en 200 euro voor een helm?
                      Motorbroeken voor dames, heren en kinderen ✓ Leder, textiel of Gore-Tex® ✓ Alpinestars, Rev'IT!, ... ✓ Gratis verzending en retourneren

Motorjassen voor dames, heren en kinderen ✓ Leder, textiel of Gore-Tex® ✓ Alpinestars, Rev'IT!, ... ✓ Gratis verzending en retourneren

Integraalhelmen vind je bij RAD | Ruime keuze aan motorhelmen ✓ Laagste Prijs Garantie ✓ Snelle levering ✓ 30-dagen retourrecht ✓
                      Last edited by Teus; 17/08/2009, 20:03.

Comment

bump, kan iemand even zijn mening geven van die kledij?
                        mij lijkt het allemaal wel OK, maar ik weet er niets van. behalve dat het waterdicht moet zijn.

Comment

Die kledij ziet er goed uit

Ik heb trouwens dezelfde vest. Ik ben er content van, verschillende opbergvakjes, uitneembare voering, aan te snoeren in het midden. Ritsen breken wel gemakkelijk af (het lipje).

Maar koop ze niet te groot zoals ik. Ga naar RAD en pas op je gemak eens alles.

Als je van plan bent om in de winter te rijden, neem dan iets met een uitritsbare binnenvoering,
                          idem dito voor de broek, want het kan soms koud zijn op een tweewieler. Op mijn Vespa kreeg
                          ik het bij 0° soms ferm koud

Koop ook aangepast schoeisel.

Met een Airoh helm zit je wel goed denk ik.
                          Last edited by ; 19/08/2009, 14:09.

Comment

jupke heeft een gsx-f gehad.
                            en die was er heel tevreden over.
                            wimoptiek.be op

Comment

pas ook zeker deze broek eens :

Motorbroeken voor dames, heren en kinderen ✓ Leder, textiel of Gore-Tex® ✓ Alpinestars, Rev'IT!, ... ✓ Gratis verzending en retourneren

zal soepeler zitten dan de Held broek

Met het uitgespaarde geld kan je eventueel voor een iets duurdere jas/helm opteren.
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

ha, bedankt voor de reacties. vanavond ga ik een tweedehandse, quasi nieuwe, IXS X-Trousers LANCER EVO black gaan bekijken. heeft zo een leren stuk onderaan de broek zodat je steviger op je zadel blijft zitten. meer dan 80 euro zal die me niet kosten.
                                waarschijnlijk morgen dan de rest van de outfit gaan kopen, tweedehandse vest vind ik niet naar mijn zin (en maat)

Comment

Ik heb een broek van Held en die is inderdaad vrij stijf.

Ook lipje van rits afgebroken.

Misschien trek ik wel te hard

Comment

een vriend die wél iets van motos kent, zal eens mee gaan kijken naar een honda VFR. blijkbaar staan die op kapaza/2ehands vér boven hun marktwaarde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                      ha, bedankt voor de reacties. vanavond ga ik een tweedehandse, quasi nieuwe, IXS X-Trousers LANCER EVO black gaan bekijken. heeft zo een leren stuk onderaan de broek zodat je steviger op je zadel blijft zitten. meer dan 80 euro zal die me niet kosten.
                                      waarschijnlijk morgen dan de rest van de outfit gaan kopen, tweedehandse vest vind ik niet naar mijn zin (en maat)
                                      als die Lancer EVO goed zit, dan zeker doen. Zeer goede broek! (naar stevigheid en thermisch comfort in de winter! In de zomer wel warm, gelijk al de rest...)
                                      Als je écht op veilig wil spelen, dan test je ze wel best even op waterdichtheid, vooral aan het kruis. Maar das iets dat je zoiezo best doet met alle de hands kledij....
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                        Ik heb een broek van Held en die is inderdaad vrij stijf.

Ook lipje van rits afgebroken.

Misschien trek ik wel te hard
                                        ik heb dat al vaker "gehoord", dus zal iet enkel aan u liggen.
                                        Wordt normaal onder garantie hersteld.
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                          Als je écht op veilig wil spelen, dan test je ze wel best even op waterdichtheid, vooral aan het kruis
                                          Dat kan je maar op één manier doen, er eens in pissen

Comment

Working...