Mededeling

Collapse
No announcement yet.

125cc scooter: honda vs vespa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Iidd, die pcx is verschrikkelijk wendbaar. Een kind van 5 kan er bij wijze van spreken mee rijden.
    De eerste keer ik er mee reed ging ik echter alle kanten op. En dat was dan puur omdat ik zo'n lichte en bijgevolg wendbare tweewielers niet gewend was.

    Comment


    • #22
      die lichtheid is ook medeverantwoordelijk dat autostrade, zelfs bij drukker verkeer en lagere snelheid niet ideaal is, je wordt ahw weggeblazen door trucks

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
        Iidd, die pcx is verschrikkelijk wendbaar. Een kind van 5 kan er bij wijze van spreken mee rijden.
        De eerste keer ik er mee reed ging ik echter alle kanten op. En dat was dan puur omdat ik zo'n lichte en bijgevolg wendbare tweewielers niet gewend was.
        Was dat niet omdat je de armen niet genoeg ontspande en teveel kracht op de stuur uitoefende waardoor je alle kanten uit ging?

        Zou je op iedere lichte tweewieler gehad hebben.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          die lichtheid is ook medeverantwoordelijk dat autostrade, zelfs bij drukker verkeer en lagere snelheid niet ideaal is, je wordt ahw weggeblazen door trucks

          Maar langs de andere kant heb je dan weer 14" wielen die je meer stabiliteit geven tov de 10" of 11" van een vespa.
          Maar het feit blijft dat autostrade een no go is voor een 125cc imo.
          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
            Dat is echt wel zuinig! Spijtig dat dat niet ideaal is voor op autostrades.. Zijn 250cc of 400cc motorscooters ook zo zuinig?
            Ze zullen 'iets' meer verbruiken dan een vergelijkbare 125cc.

            De 400cc MP3 verbruikt tussen de 4,2 en 4,4 liter per 100km.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
              Op autostrade is minimumsnelheid toch nog steeds 70? Geen probleem dan toch als je daar aan 90 rijdt? Als het 's morgens wat druk is dan rijd je op autostrade toch maar rond de 100-110.
              Ik heb tussen 2007 en 2009 gedurende 2 jaar met ne 125cc Honda scooter woon-werkverkeer (dagelijks 40km autosnelweg - 10km binnenbaan) gedaan.
              En eerlijk gezegd..... 125cc scooters zijn niet gemaakt om daar te rijden.
              Je gaat mij niet horen zeggen dat het niet kan, maar prettig (steeds topsnelheid) en veilig (oa windverplaatsingen vrachtwagen) is het in ieder geval niet.

              Tussen 2009 en 2012 3 jaar met ne 400cc Piagio zelfde traject.... Heel wat aangenamer. Met die 400cc kwam ik aan een gezellige gemiddelde snelheid van 110-120 km/u. Daarboven vond ik zelfs 400cc (32pk) aan de weinige kant. Mede omdat de scooter (kleine wieltjes hé....) zijn weg zelf ging zoeken....

              Vanaf oktober 2012 ga ik het traject beginnen doen met de (nieuwe) BMW C650GT scooter.
              Ne keer zien wat dat gaat geven.

              Comment


              • #27
                Amai zot, een 2 jaar lang zoveel km's op de autostrade met een 125cc... Daar zou ik toch niet veel zin in hebben.

                Comment


                • #28
                  Ik had geen zin meer om 'nog eens' 2 jaar meer iedere dag 40km in de file met de wagen te staan....
                  Of moet ge daar misschien niet zot voor zijn, om iedere dag 45min (enkel) voor 25km in de wagen te zitten.

                  Dus is die 125cc voor mij een 'overstap' geweest van 4 naar 2-wieler...
                  En voor 2 jaar is dat wel degelijk uit te houden.

                  Oorspronkelijk geplaatst door jan.van.gent Bekijk Berichten
                  Amai zot, een 2 jaar lang zoveel km's op de autostrade met een 125cc... Daar zou ik toch niet veel zin in hebben.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                    Ik had geen zin meer om 'nog eens' 2 jaar meer iedere dag 40km in de file met de wagen te staan....
                    Of moet ge daar misschien niet zot voor zijn, om iedere dag 45min (enkel) voor 25km in de wagen te zitten.

                    Dus is die 125cc voor mij een 'overstap' geweest van 4 naar 2-wieler...
                    En voor 2 jaar is dat wel degelijk uit te houden.
                    OK, file is natuurlijk anders dan gewoon op de autostrade rijden.
                    Moest het gewoon autostrade rijden zijn (geen file) zou ik het echt wel zot vinden.
                    Bij file rijden moet je natuurlijk niet constant 100% van het vermogen van die 125cc vragen.

                    Comment


                    • #30
                      Voor een schoolonderzoek moet ik een klantenprofiel opstellen van mensen die geïnteresseerd zijn in scooters. Het zou mij een groot plezier doen als jullie deze enquete zouden invullen. Het duurt niet lang en je kan er mooie scooter-prijzen mee winnen!!


                      Dit is de link:
                      Create and publish online surveys in minutes, and view results graphically and in real time. SurveyMonkey provides free online questionnaire and survey software.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door jothan Bekijk Berichten
                        Voor een schoolonderzoek moet ik een klantenprofiel opstellen van mensen die geïnteresseerd zijn in scooters. Het zou mij een groot plezier doen als jullie deze enquete zouden invullen. Het duurt niet lang en je kan er mooie scooter-prijzen mee winnen!!


                        Dit is de link:
                        https://www.surveymonkey.com/s/scooterenquete
                        Dit is enkele jaren de best verkochte scooter geweest en valt volgens jou voorwaarden uit de boot.



                        Je zou in je definitie "schakelen gebeurt door een automaat" de toevoeging "of manueel aan het stuur" toe moeten voegen om volledig correct te zijn.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #32
                          Ik ben halverwege gestopt. Ik vind inderdaad ook nergens Piaggio/Vespa terug, meest verkochte scooters en zelfs 125cc klasse in België in 2010-2011-2012. Als ik mij niet vergis.

                          En van die andere merken weet ik niks, want ik heb er niet mee gereden.

                          Waarom zit daar bijvoorbeeld geen Vespa 125 GTS of LX tussen ? Dat zijn idd automaten. De PX is natuurlijk met versnellingen.

                          Comment


                          • #33
                            piaggio vespa komt er later in voor. Er wordt veel te veel aandacht besteed aan bvb BMW dat nog maar sinds paar maanden voor het eerst een scooter heeft. en dan nog een 650 die zich totaal niet richt tot het gewone scooter publiek... Al bij al een enquete die zowat nergens opslaat. De resultaten die eruit komen zijn relatief waardeloos.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                              piaggio vespa komt er later in voor. Er wordt veel te veel aandacht besteed aan bvb BMW dat nog maar sinds paar maanden voor het eerst een scooter heeft. en dan nog een 650 die zich totaal niet richt tot het gewone scooter publiek... Al bij al een enquete die zowat nergens opslaat. De resultaten die eruit komen zijn relatief waardeloos.
                              Volledig mee eens

                              Comment


                              • #35
                                Ikzelf ben ook een leek op vlak van motorrijden. Ik ben echter wel van plan om spoedig zelf een tweewieler aan te schaffen.
                                Ik ben er nog niet uit of ik ooit mijn A-rijbewijs wil halen of niet, ik begin dus logischerwijs op een 125cc.
                                Vespa is natuurlijk een geweldige ervaring om mee te rijden, maar ik vind het geen "waar voor zijn geld". Je betaalt enkel en alleen de merknaam zo duur, want kwalitatief zijn deze fietskes niet top.
                                Net zoals bij de italiaanse auto's gaat het design voor de kwaliteit en de prestaties.
                                Ik zou dus zelf voor honda kiezen.
                                Ik weet zelfs welk model ik zou kiezen. Ik zou persoonlijk voor de CBF 125 gaan. Alle voordelen van een 125cc samen met het gevoel van op een moto te zitten. Ideaal als opstapje voor een andere (volwaardige) moto.

                                Edit: De CBF is inderdaad niet echt een scooter, maar ik voel me persoonlijk op een scooter niet zo veilig, zeker niet in het drukke verkeer. Je zit op de scooter zoals je op een stoel zit, terwijl je met een moto-model meer voeling hebt met je machine.
                                Last edited by ; 13/05/2013, 15:45. Reden: Aanvulling

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door MrSpauwie Bekijk Berichten
                                  Ik weet zelfs welk model ik zou kiezen. Ik zou persoonlijk voor de CBF 125 gaan. Alle voordelen van een 125cc samen met het gevoel van op een moto te zitten. Ideaal als opstapje voor een andere (volwaardige) moto.

                                  Edit: De CBF is inderdaad niet echt een scooter, maar ik voel me persoonlijk op een scooter niet zo veilig, zeker niet in het drukke verkeer. Je zit op de scooter zoals je op een stoel zit, terwijl je met een moto-model meer voeling hebt met je machine.
                                  Zeker de Varadero 125 eens testrijden! Is wel wat duurder, maar ik vind die ook stukken beter dan de cbf125. Geeft nog meer moto-gevoel.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
                                    Zeker de Varadero 125 eens testrijden! Is wel wat duurder, maar ik vind die ook stukken beter dan de cbf125. Geeft nog meer moto-gevoel.
                                    Die wou ik in eerste instantie. Momenteel iets boven het budget, maar dit is zeker één van de volgende stappen... De varadero is inderdaad een prachtig machientje. Hij ziet er ook een pak volwassener uit dan de gewone CBF...
                                    Maar ik ga toch maar onderaan de ladder beginnen, toch bedankt voor de tip!!!

                                    Comment


                                    • #38
                                      Hallo iedereen,

                                      Wilde via deze weg wat advies inwinnen over de aanschaf van een PCX 125 - 150

                                      Gebruik:
                                      Woon-werk is amper 3 km
                                      wil er op een vrije dag een toer mee maken door regionale wegen zeker geen snelwegen !
                                      Zal er in de winter of slecht weer niet mee rijden.

                                      Advies:
                                      Heb zelf een motor rijbewijs en kan dus naar de 150 gaan maar hoe zit de verhouding 125 - 150 ??
                                      Merk je die 25 extra fel ? aangezien ik toch geen snelwegen zal aandoen is dit misschien niet nodig.
                                      Model voor 2014 - 2015 is de nieuwe echt een meerwaarde tov het vorig model ?

                                      Ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen hierover
                                      Alvast bedankt bij voorbaat

                                      Mvg

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ga met beide modellen eens proefrijden, merk je meteen of die 2PK (125cc = 11,5PK // 150cc = 13,4PK) wel degelijk verschil uitmaakt of niet.

                                        Ik persoonlijk zou opteren voor de meeste performante van de 2 => 150cc tov 125cc scooter zal iets 'sneller' op de gasrespons zijn
                                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                                          Ga met beide modellen eens proefrijden, merk je meteen of die 2PK (125cc = 11,5PK // 150cc = 13,4PK) wel degelijk verschil uitmaakt of niet.

                                          Ik persoonlijk zou opteren voor de meeste performante van de 2 => 150cc tov 125cc scooter zal iets 'sneller' op de gasrespons zijn
                                          Ik ook maar wij zijn motorrijders.
                                          Een 125 is altijd beter als je er weer vanaf wil.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X