Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
BTW bij nieuwe wagen of jonger dan 6 maand of <6000km betaal je enkel in Belgie niet in Duitsland.
OK dank je wel voor de reactie, wat ik me dan afvraag is vanwaar het misverstand in dit topic dat er dubbel BTW dient betaald te worden?
Dus als ik een wagen wil kopen bij een dealer in duitsland dan moet deze mij de wagen altijd verkopen zonder de duitse btw. Ik neem aan dat men dan de auto voor export verkoopt? oF ben ik daarin mis? Bij een nieuwe wagen die ik aankoop in duitsland zonder de duitse BTW vervalt dan ook de garantie? Mijn gevoel zegt van niet maar dat zit ook wel eens mis
Een Volkswagen Golf 1.9 TDI 4Motion met 150pk in prachtige staat bij een handelaar
leuk! en van welk jaar? Zorgt jou handelaar voor de nodige documenten?
Ik zou graag een wagen kopen in duitsland maar ik zou die niet te ver van de grens willen gaan halen, in de veronderstelling dat de garantie op de auto is, moest er dan iets aan zijn tijdens die periode dat het nog doenbaar is om de auto ook daar te laten herstellen.
even dit topic proberen te volgen en als laatste reactie zie ik bovenstaande weer staan... Dit punt F. Even wat opgezocht en ik vind toch iets anders. zie deze link http://www.eccbelgie.be/dubbele-bela...and-s45391.htm
Ik neem aan dat dit betrouwbare informatie is; het lijkt me alvast enorm straf dat men voor een wagen dubbele BTW dient te betalen. Via deze link kun je dan ook doorklikken naar de speciale brochure omtrent deze materie. Zoals ik het goed kan verstaan betaal je voor een nieuwe wagen de btw in België. Nu is Nieuw relatief. In deze topic kwam het ook al ter sprake ... op de gelinkte website praten ze welliswaar over 6000km op de teller OF 6 maanden oud. Die OF is een groot verschil indien er EN staat?
Graag jullie meningen AUB... Ik zou graag een auto kopen in duitsland maar de info over welke BTW dient te worden betaald is zeer onduidelijk.
MVG Steven M.
't Is thans redelijk simpel hoor.
Is een wagen nieuw dan betaal je BTW in België en NIET in het land van aankoop.
Je betaalt in principe dus geen dubbele BTW.
Het probleem is alleen als je in het buitenland bij een particulier koopt.
Die rekent namelijk geen BTW aan maar jij moet die op een nieuwe wagen wél betalen in België.
Je betaalt dus de aankoopprijs + 21%.
Als je een nieuwe wagen wil kopen in het buitenland moet je dus naar een professionele verkoper gaan.
In Duitsland moet je in advertenties filteren op of zoeken naar "MWSt. ausweisbar" (BTW recupereerbaar).
Dan mag je van de verkoopprijs 19% aftrekken (de Duitse BTW die je niet moet betalen) en moet je er vervolgens 21% bijtellen (de BTW die je betaalt bij het invoeren in België).
Als nieuw worden beschouwd alle voertuigen die OF minder dan 6000km op de teller hebben OF minder dan 6 maand ingeschreven.
Voor alle andere voertuigen betaal je als particulier gewoon de geldende BTW in het land van aankoop (19% dus in Duitsland).
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
OK dank je wel voor de reactie, wat ik me dan afvraag is vanwaar het misverstand in dit topic dat er dubbel BTW dient betaald te worden?
Dat is dus als bij een particulier koopt.
Die vraagt een bepaald bedrag en kan geen BTW niet recuperen maar jij betaalt op een "nieuwe" wagen evengoed nog BTW bij import in België.
Dus als ik een wagen wil kopen bij een dealer in duitsland dan moet deze mij de wagen altijd verkopen zonder de duitse btw. Ik neem aan dat men dan de auto voor export verkoopt?
Bij een nieuwe wagen die ik aankoop in duitsland zonder de duitse BTW vervalt dan ook de garantie? Mijn gevoel zegt van niet maar dat zit ook wel eens mis
Normaal niet.
De fabrieksgarantie geldt doorgaans Europees.
Net zoals je ook in België in principe bij een andere officiële mag aankloppen dan die waar je de wagen aangekocht hebt.
Sommige Belgische dealers durven daar al eens een beetje lastig over doen maar als je voet bij stik houdt krijg je wel gewoon die service.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
't Is thans redelijk simpel hoor.
Is een wagen nieuw dan betaal je BTW in België en NIET in het land van aankoop.
Je betaalt in principe dus geen dubbele BTW.
Het probleem is alleen als je in het buitenland bij een particulier koopt.
Die rekent namelijk geen BTW aan maar jij moet die op een nieuwe wagen wél betalen in België.
Je betaalt dus de aankoopprijs + 21%.
Als je een nieuwe wagen wil kopen in het buitenland moet je dus naar een professionele verkoper gaan.
In Duitsland moet je in advertenties filteren op of zoeken naar "MWSt. ausweisbar" (BTW recupereerbaar).
Dan mag je van de verkoopprijs 19% aftrekken (de Duitse BTW die je niet moet betalen) en moet je er vervolgens 21% bijtellen (de BTW die je betaalt bij het invoeren in België).
Als nieuw worden beschouwd alle voertuigen die OF minder dan 6000km op de teller hebben OF minder dan 6 maand ingeschreven.
Voor alle andere voertuigen betaal je als particulier gewoon de geldende BTW in het land van aankoop (19% dus in Duitsland).
Ok dank je wel, dat is een bevestiging van wat ik heb gelezen. Als je recente voertuigen zoekt via dealer zijn ze allemaal btw aftrekbaar. Positierf.
Bedankt voor de reactie's, nu kan ik weer met een geruster gemoed verderzoeken
Dacht dat je als "particulier" geen nieuwe wagen zonder BTW kon aankopen?
Dat klopt.
Je betaalt als particulier BTW in je eigen land.
Als je dus in België koopt rekent de dealer dat gewoon mee aan.
Een buitenlandse verkoper kan echter geen Belgische BTW aanrekenen en dus maakt hij een factuur zonder BTW en betaal je BTW op het moment dat je het voertuig in België invoert.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Het gaat over een mk4 en het bouwjaar is 2003, dus één van de laatste. De handelaar zorgt voor alle documenten en de exportplaten gaan we donderdag samen halen. Dit allemaal slechts op een uurtje van de grens
Lijkt me een eerlijke prijs voor zulke wagen ?
Iemand zin om mee te gaan ? :p
(tegen de zomer wel met andere velgen en blackline achterlichten natuurlijk )
Het is idd een mooie wagen met veel power! als ik zou overwegen om zo eentje te kopen zou ik moeite hebben met het aantal kms... als ik even zo vraag mag zijn om mijn gedacht te zeggen? Ik zou kijken naar zo een wagen dan maar net iets minder zware motor, met wat minder kms... zo ga je mss bij dezelfde prijs uitkomen voor een veel jongere wagen. om dan toch uw power te krijgen laat je de motor tunen voor paar honderden euro's... op papier heb je dan ook ng eens minder KW wat uw portomonee ook ng eens ten goede komt... enige tegenargument is dan wel natuurlijk da je kan zeggen dat je deze wagen die je nu op het oog hebt ook ng eens gaat tunen en dan heb je wel een serieuze BOM onder uw gat
Het gaat over een mk4 en het bouwjaar is 2003, dus één van de laatste. De handelaar zorgt voor alle documenten en de exportplaten gaan we donderdag samen halen. Dit allemaal slechts op een uurtje van de grens
das leuk dat hij er allemaal voor zorgt... ik denk dat als de handelaar vr de papieren zorgt dat het best toch moet meevallen om een auto te kopen over de grens...en een uurtje rijden das zelfs dichterbij dan de kust dus dik in orde!
Het is idd een mooie wagen met veel power! als ik zou overwegen om zo eentje te kopen zou ik moeite hebben met het aantal kms... als ik even zo vraag mag zijn om mijn gedacht te zeggen? Ik zou kijken naar zo een wagen dan maar net iets minder zware motor, met wat minder kms... zo ga je mss bij dezelfde prijs uitkomen voor een veel jongere wagen. om dan toch uw power te krijgen laat je de motor tunen voor paar honderden euro's... op papier heb je dan ook ng eens minder KW wat uw portomonee ook ng eens ten goede komt... enige tegenargument is dan wel natuurlijk da je kan zeggen dat je deze wagen die je nu op het oog hebt ook ng eens gaat tunen en dan heb je wel een serieuze BOM onder uw gat
Ja, met een 325d zou ik ook nog kunnen leven (beide 6cil).
Deze heeft eigenlijk redelijk weinig km in vergelijking met andere voor dezelfde prijs. Bovendien heeft deze een M-sportpakket. Aan de velgen en achterlichten kan ik eventueel later nog altijd wat aan doen
Ja, met een 325d zou ik ook nog kunnen leven (beide 6cil).
Deze heeft eigenlijk redelijk weinig km in vergelijking met andere voor dezelfde prijs. Bovendien heeft deze een M-sportpakket. Aan de velgen en achterlichten kan ik eventueel later nog altijd wat aan doen
idd dan is dat een goede deal, heb ook even rondgekeken maar voor die prijs zijn er echt maar enkele te vinden... Nice! de keuze is bewust voor een break?
idd dan is dat een goede deal, heb ook even rondgekeken maar voor die prijs zijn er echt maar enkele te vinden... Nice! de keuze is bewust voor een break?
Hoe zit het eigenlijk met de bediening van ingebouwde gps/boordcomputer als je een 2de hands wagen uit Duitsland koopt ? Is er een mogelijk de taal te veranderen ?
Comment