Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dealers, jouw ervaringen en beoordeling.

Naar aanleiding van hetgene gTa voorgehad heeft met de herstelling van zijn wagen bij zijn dealer, is bij me het gedacht ontstaan om een topic te starten, waarin de dealers beoordeeld kunnen worden. Eerst natuurlijk met de mods overlegt of dit haalbaar is en aangezien we dit op autoweek.nl zien, heb ik het licht op groen gekregen om hier een topicje te starten.
    Wat is de bedoeling? Post hier de dealer+merk die je wil bespreken en zet er je ervaringen bij. Als het om een carrosier gaat, vermeld dit dan ook. zo kunnen we iedereen helpen bij de keuze van zijn dealer voor een volgende wagen.

Garage Thoen - Aalst: VAG dealer

schitterende service, vlotte bediening en geven je als klant een aangenaam gevoel
    Wat ik ook voor het eerste keer merkte is dat de verkoper na een paar maand me even opbelde om te horen of alles ok was met de auto en dat ie het spijtig vond dat ie er niet was op het moment dat ik mijn kar ging afhalen.

een degelijke garage dus met bekwaam personeel.

Comment

Ik zal maar eens van wal steken.

VAG garage Geens in Leuven (audi+vw)

Last edited by ; 04/12/2010, 15:08.

Comment

BMW Garage Van Osch Halen, Hasselt en Tienen

Topservice!
        Een aanrader...
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

De Tant Geraardsbergen - Renault

Onthaal is uitstekend. Ze onthouden er ook erg goed je naam (zeker als je klant bent uiteraard). De kortingen zijn uitstekend. Anderzijds heb ik toch het gevoel dat ze je soms wat op de mouw proberen te spelden als je uitleg vraagt om iets. Zo vroeg ik ooit of ze wouden kijken naar mijn remmen omdat die soms lichtjes piepen. "Dat is normaal, want ...", kreeg ik als antwoord. Ze proberen je wel steeds gerust te stellen, maar ik vind het allemaal iets te nadrukkelijk. Gelukkig proberen ze je niet onder de tafel te praten, want taterwijven zijn nog minder mijn ding. Als er een probleem is met je wagen, zal men je wel zo snel mogelijk proberen helpen.
          Kortom: uitstekende service, maar ik trap niet zo in die verkoperspraatjes.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Jaguar Hasselt,

Onthaal is steeds zeer goed, de mensen zijn ook steeds zeer vriendelijk en behulpzaam (op het eerste zicht). De service ter plaatse en de sfeer is altijd zeer goed. Alleen is mijn vertrouwen in een gat gevallen. Het differentieel zoemt nu al bij de aankoop ervan, evenals een deurpaneel dat verkeerd gestikt is. Dat probleem sleept nu al een jaar aan, en telefoontjes lossen niets op, "jaja, we behartigen uw probleem persoonlijk", en dan wordt het muisstil en hoor je niks meer.

Alleen het nadeel dat er helaas geen garage dichterbij is. Oftewel eens bij Jaguar maasmechelen kijken...

Comment

Mijn dealer heeft me in't zak gezet

( had nederwiet bij ipv dat goeie spul uit jamaica )

Comment

Park Motors turnhout

Ik ken die mensen al een tijdje en ben er zeer tevreden van. Toen bvb mijn vorige wagen bijna omgewisseld ging worden voor de nieuwe 206 had ik stukken aan de cardans en de remmen. Dit hebben ze kosteloos gemaakt omdat ie 2 maand later toch gewisseld ging worden.

Ook toen er ingebroken was in m'n auto en ie terug opgespoten moest worden hadden ze een kleinigheidje vergeten, toen heb ik drie keer een vervangauto meegekregen zonder kosten.

Ook supervriendelijk daar, gedoe met de verzekering wordt mooi opgelost en als ik sta te wachten wanneer de 206 gesmeerd wordt heb ik al meermaals testritjes mogen doen.

prima service daar.

Comment

Rouaen Merelbeke - Toyota

heel vriendelijke tiep, goede klantenservice.
                  geen problemen mee.

Carrera Motor Gent - Porsche

idem zoals hierboven, altijd heel vriendelijk en duidelijk dat ze er iets vanaf weten.

Daeninck (ofzo) Gent - BMW

de minste ervaring mee en meteen ook de "slechtste", ooit eens aanvraag gedaan om een testrit met de MINI Cooper S te maken, nooit iets van gehoord.
                  als we voor het onderhoud van de BMW gaan, zijn ze altijd correct.

NAM Gent - Audi

zonder twijfel de beste van allemaal, heel eerlijke en oprechte mensen.
                  een testrit met de Touareg V10 TDI was helemaal geen probleem, eveneens VIP-kaarten voor het Autosalon in Brussel.
                  echt schitterend. veel komen we daar niet want de Audi heeft amper 26.000 km gereden.
                  Last edited by ; 26/10/2005, 17:08.

Comment

Garage Exelmans Tessenderlo - Opel

Zeer tevreden van.
                    Is van een klein familiebedrijfje naar één van de grootste dealers van de streek gegroeid... en dat komt niet toevallig! Vriendelijk onthaal, goeie sfeer,...
                    Mijn volgende Opels zullen zeker terug van daar komen en ik durf iedereen aan te raden, hetzelfde te doen

Comment

Garage Coloma Mechelen - VW

Ben er naartoe geweest voor een offerte voor een Polo en de verkoper wimpelde mij gewoon af. Hij probeerde niet eens de wagen aan te prijzen, gaf geen uitleg. Heeft gewoon zeer vlug een prijs proberen maken om dan ook zo snel mogelijk van ons af te zijn.

Mijn ouders waren er ook al geweest toen de Golf 3 Variant juist uitkwam. Hebben die daar besteld en hadden een fikse korting gekregen. Alles goed en wel, maar bij het eerste onderhoud hebben ze mijn ouders serieus in't zak gezet door die toen (toch al 10 jaar geleden) daar 4 okkazie banden (van 6000 BEF/stuk) op te zetten. Ze hadden toen tegen mijn ouders gezegd dat dat nieuwe banden waren. En, ik zou wel eens willen weten welke "nieuwe" banden na 6 maanden (en 10000 km) echt versleten waren.

Garage Joossens Mechelen - Opel

Schitterende na service. Ook goed onthaal.

Garage Maurice - Eppegem

Kleine lokale dealer. Moet het vooral hebben van de na service. Vriendelijk en goed.
                      Last edited by ; 26/10/2005, 16:22.

Comment

Coolman Knokke - Volvo

In 1997 een 2e hands gekocht, anderhalf jaar later hebben ze hem weer moeten terugnemen van mij -> hadden zo maar eventjes 70 000 (!!!) km teruggedraaid.
                        (wagen van 3j en 151 000 km verkocht voor een van 73 000 km)
                        Is uitgekomen door vroegtijdige slijtage van de versnellingsbak.
                        Een hele repliek en klaagzang, maar ze konden van mij de pot op. Terug overkopen was de boodschap
                        Een jaar later kreeg ik een brief van Volvo Cars Belgium: ze waren hun officiële concessie kwijt, en nu doen ze rustig verder in hun opvallend gebouw langs de N49, als parallel dealer.

Automobilia Zarren - Volvo

Dan maar naar Automobilia overgeschakeld: een stuk goedkoper (normale prijzen, tegenover de knokse geldwolven), een heel stuk correcter, mensen met verstand van zaken én klantenkennis.
                        Is nu onze 2e Volvo in onderhoud bij hen, de laatste bij hen aangekocht. PER-FECTE service!
                        Mijn 940 van toen was verkocht rechtstreeks aan een klant van hen (ze stemden zelf toe rechtstreeks te onderhandelen). In de tijd dat ik er nog mee reed (2 weken) knalde een pipo tegen mijn verkochte 940 - total loss.
                        Automobilia heeft ervoor gezorgd dat ten eerste ik van de expert het bedrag kreeg dat ik vroeg aan de koper, en ten tweede hebben ze mij nog een week lang gratis een vervangwagen gegeven, terwijl dit een zaak was waar ze zelf niks aan hadden. DAT is pas klantenbinding! (plus, ze hebben dan nog het wrak overgenomen ook)
                        De volgende wagen kochten we uiteraard opnieuw bij hen, ook hier alweer niets dan uitstekende ervaringen mee.

Voor mensen in de regio Brugge-Torhout-Roeselare en verder zéker een aanrader.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Garage Rouaen Merelbeke - Toyota:
                          Vriendelijke mensen, goede service.
                          Ook nog geen problemen mee gehad.

Kronos Porsche Center Gembloux :
                          Niet zo'n goede ervaring ermee. Ze wouden de problemen die we met de cayenne hadden afdoen als dingen die onze fout waren, omdat we zogezegd niet met de wagen overweg konden.

Carrera Motors Gent - Porsche:
                          Na de slechte ervaring in Gembloux waar we de cayenne gekocht hadden zijn we naar Carrera Motors gegaan. Zeer tevreden hierover. Goede service, sympathieke mensen.

Latem Motors - VAG:
                          Kort samengevat: veel blabla, weinig boemboem. Ze beloofden ons vanalles maar kwamen de afspraken niet na! De leveringstermijn van m'n A3 werd serieus overschreden. Vandaar dat we er nietmeer gaan. Vanaf nu wordt het NAM in Gent.

Peter Daeninck Bmw - Latem:
                          Hier gingen we eens kijken voor we de cayenne kochten om evt een nieuwe 7reeks aan te schaffen. Alvorens iemand bij ons kwam mochten we toch een goeie 20min wachten. Toen we zeiden dat het voor een 7 was zei hij vlakaf: "Ik weet niet of dit binnen u budget zal vallen hoor meneer" Papa had dan wel z'n kleren aan voor naar de rally te gaan maar dan nog, zoiets zeg je niet. Hoe weet hij nu wat ons budget is? Tot zover onze ervaring met Daeninck. Moest ie wat vriendelijker geweest zijn had ie ons waarschijnlijk al een 7reeks en een 5reeks verkocht...

Verstraeten Bmw - Wachtebeke:
                          Via een kennis van m'n vader zijn we hier terecht gekomen. Heel goede service! Ze deden echt alles om ons te helpen. ( hadden de cayenne plots voor goed geld kunnen verkopen en stonden plots maar met 1 wagen op de oprit, hadden dus snel een andere nodig ) Ze slaagden er in de leveringstermijn naar 2à3 weken terug te brengen én ons daarbovenop nog een mooie korting te geven!

Comment

Aangezien ik zelf nog geen wagen gekocht heb, kan ik natuurlijk enkel maar oordelen over hoe ze mij behandelden (als snotneus) wanneer ik een testrit ging vragen.

1) Monserez BMW:

Erg terughoudend. Je krijgt niet direct een wagen mee, je moet eerst al enorm tonen dat je eventueel wel een wagen zou kopen, en de verkoper een efforte laten maken, pas dan krijg je zo een wagen mee. Ik vond het nogal het nogal koel overkomen. Duidelijk als snotneus behandeld tot je een eventuele aankoop liet blijken.

2) Hindrickx BMW

Immens vriendelijke mevrouw daar! Onmiddellijk werd een testrit aangeboden, percies alsof de aankoop maar bijkomstig was. Dat was eigenlijk wel geestig, en het kwam duidelijk veel beter over dan bij Monserez!

3) Moderne (ford) kuurne

Super verkoper ( ik dacht dat hij Ghislain heette ). Die kerel weet hoe hij zijn toekomstige klanten behandelen moet. Mooie prijs die hij gaf in de offerte, perfecte uitleg, trachtte ons niet direct de duurste aan te smeren, wel de beste versie. Je zou er direct een wagen kopen, alleen jammer dat het model zelf me niet zo smaakt.
                            Pluim voor Moderne alleszinds!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske

Voor mensen in de regio Brugge-Torhout-Roeselare en verder zéker een aanrader.
                              Als ik me niet vergis is er nog een automobilia in Oostende ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simon
                                Daeninck (ofzo) Gent - BMW

de minste ervaring mee en meteen ook de "slechtste", ooit eens aanvraag gedaan om een testrit met de MINI Cooper S te maken, nooit iets van gehoord.
                                Misschien omdat ge geen rijbewijs hebt? Of heeft een van uw ouders de aanvraag gedaan?
                                Ik weet dat ze bij BMW niet zo happig zijn op testritten. Je moet al serieus potentieële of loyale klant zijn eer ze je daar een testrit aanbieden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vwrules
                                  Garage Maurice - Eppegem

Kleine lokale dealer. Moet het vooral hebben van de na service. Vriendelijk en goed.
                                  Is dat een VW-concessie?

Comment

Garage Degryse - Passendale (Ford)

Bijna al onze wagens hebben we daar gekocht. En tot op heden nog maar 1 Ford. We waren vroeger niet zo ford-minded (en ik nu nog altijd niet), maar de garage is van de neef van mn pa.
                                    Het grote voordeel voor ons is dat we alles daar zelf mogen doen, dus moeten we alleen de gebruikte stukken betalen.
                                    Ik weet dus niet echt hoe hij is bij gewone klanten. Aangezien hij toch tamelijk wat auto's verkoopt zal dat zeker niet slecht zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis
                                      Misschien omdat ge geen rijbewijs hebt? Of heeft een van uw ouders de aanvraag gedaan?
                                      Ik weet dat ze bij BMW niet zo happig zijn op testritten. Je moet al serieus potentieële of loyale klant zijn eer ze je daar een testrit aanbieden.
                                      Das wel waar ja. Toen m'n ouders hun 535d aan het samenstellen waren en er terloops gevr werd of ik al een auto had, of welke ik op het oog had zei ik de audi A3. En ze deden lijk echt alles om me te overtuigen om een van hun wagens te kopen! Zo mocht ik er met een nieuwe 320d, 118d en mini cooper S gaan testrijden terwijl m'n ouders bezig waren! Was wel nog leuk

Comment

Garage wouters begijnendijk.

Zeer te vreden over.
                                        Altijd vervangwagen geven zonder kosten.
                                        Klein onderhoud zonder afspraak soms ook bij een groot , nooit langer dan een uur moeten wachten.
                                        Geeft goede overname prijzen.
                                        Altijd vriendelijk.
                                        corect en eerlijk zo moet het.
                                        Enig nadeel is dat er altijd nieuwe mensen werken,mischien minder vriendelijk tegen zijn personeel.
                                        Nissan QQ driver.

Comment

Working...
                                        X