Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• zit met een vraagje; had nen collega zijne leasewagen overgenomen, op die moment had hem 3 winterbanden (4de was kapot gereden), dus zit ik nu met 3 dunlop's 3d en enen 4d.
    de 4d is vanvoor gemonteerd, de vraag is echter of dit toegelaten is?

Comment

• Neen is niet toegelaten. Banden op dezelfde as moeten dezelfde maat en profiel hebben.
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        de vraag is echter of dit toegelaten is?
        nee, mag niet

Comment

• Tis nog veel te warm om mijn winterbanden te monteren vind ik.. Pas als we wat sneeuw en ijzel zien is dat interessant
          Honda S2000 2002
          BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Wat ik me ook nog afvraag, ik heb nokian all weather plus banden (met M+S logo en sneeuwvlokje op bergtop) zijn dat eigenlijk wel winterbanden? Vorige winter kwam ik heel goed weg met deze bandjes, echt top (veel sneeuw, nog direct weg geraken). In test scoren ze ook goed ik ben er zeer tevreden van, maar omdat er all weather plus opstaat zijn het misschien 4 seizoen banden?

Comment

• Aanstaande dinsdag vliegen ze eronder; ik denk dat het winteromslagpunt er nu wel is en dat het gauw koud zal worden en blijven. 's Morgens vroeg en 's avonds laat voel ik m'n zomerbanden intussen wel als hard-plastiekerig aan: niet goed voor het remmen! In de eerste helft van november overschakelen lijkt me alleszins de beste beslissing om ten volle van de voordelen te kunnen genieten. De winterrubbers heb ik voornamelijk omwille van de merkbaar betere grip bij lagere temperaturen, niet alleen voor sneeuw en ijs. Die 6- of 7-gradengrens lijkt me overigens niet ver van de waarheid af te zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                hehe, doet me denken aan 3j terug, toen ik met men V40 bijna ni van men plaats raakte door de sneeuw (verlaging en zomerbanden hielpen ook ni echt toen ) mocht mijn moeder haar Suzuki Samurai gebruiken, zolang ik em maar ni in 4X4 zette. Want da was gevaarlijk!
                "Ene keer da ge daar de controle mee verliest"
                "geen probleem moeder"

even later in de eerste bocht

"wiieeeeeeeeeeeeeeeee" RWD, korte wielbasis, sneeuw en tereinbanden
                V40.
                Lange wielbasis en FWD. Topcombinatie in de sneeuw!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  zit met een vraagje; had nen collega zijne leasewagen overgenomen, op die moment had hem 3 winterbanden (4de was kapot gereden), dus zit ik nu met 3 dunlop's 3d en enen 4d.
                  de 4d is vanvoor gemonteerd, de vraag is echter of dit toegelaten is?
                  Banden altijd per as vervangen, tenzij het allemaal splinternieuwe banden zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                    Aanstaande dinsdag vliegen ze eronder; ik denk dat het winteromslagpunt er nu wel is en dat het gauw koud zal worden en blijven. 's Morgens vroeg en 's avonds laat voel ik m'n zomerbanden intussen wel als hard-plastiekerig aan: niet goed voor het remmen! In de eerste helft van november overschakelen lijkt me alleszins de beste beslissing om ten volle van de voordelen te kunnen genieten. De winterrubbers heb ik voornamelijk omwille van de merkbaar betere grip bij lagere temperaturen, niet alleen voor sneeuw en ijs. Die 6- of 7-gradengrens lijkt me overigens niet ver van de waarheid af te zitten.
                    Daar merk ik dus nagenoeg niks van hé. Als m'n zomerbanden goed warm gereden zijn dan kan ik echt nog hard door de bochten gaan hoor. Harder dan wat eigenlijk nog 'normaal' te noemen is, ik voel daar dus niet meteen een echt probleem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk Berichten
                      Wat ik me ook nog afvraag, ik heb nokian all weather plus banden (met M+S logo en sneeuwvlokje op bergtop) zijn dat eigenlijk wel winterbanden? Vorige winter kwam ik heel goed weg met deze bandjes, echt top (veel sneeuw, nog direct weg geraken). In test scoren ze ook goed ik ben er zeer tevreden van, maar omdat er all weather plus opstaat zijn het misschien 4 seizoen banden?
                      Dat zijn inderdaad alleseizoensbanden, maar aangezien er een sneeuwvlokje opstaat kan je ze ook probleemloos gebruiken in de winter. Als je er tevreden van bent, dan moet je niet aan het twijfelen slaan En je hebt nog geluk dat je niet moet wisselen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Daar merk ik dus nagenoeg niks van hé. Als m'n zomerbanden goed warm gereden zijn dan kan ik echt nog hard door de bochten gaan hoor. Harder dan wat eigenlijk nog 'normaal' te noemen is, ik voel daar dus niet meteen een echt probleem.
                        Misschien ligt dat verschil in ons rijpatroon? Op lange trajecten ondervind ik evenmin nadelen, maar wat woon-werkverkeer betreft, +/- 10km bumper-tegen-bumper van & naar kantoor zonder snelwegen, dan lijken mijn zomerbanden niet meer naar behoren op te warmen. Bij 4 à 6 graden is dat verschil in remafstand akelig aanwezig. Eerlijkheidshalve vermeld ik ook dat goeie winterbanden volgens mij nu al lekkerder rijden dan de beste zomerbanden. Opinies hangen dus ook wel daarvan af. Dit jaar heb ik voor dezelfde setup als voor de zomer gekozen, ben dus benieuwd...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                          Dat zijn inderdaad alleseizoensbanden, maar aangezien er een sneeuwvlokje opstaat kan je ze ook probleemloos gebruiken in de winter. Als je er tevreden van bent, dan moet je niet aan het twijfelen slaan En je hebt nog geluk dat je niet moet wisselen.
                          mijn kleber quadraxers zijn ook 4 seizoensbanden. En die hebben ook een sneeuwvlokje. Dit wil zeggen dat ze ook mogen dienen in de alpenlanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                            Bij 4 à 6 graden is dat verschil in remafstand akelig aanwezig.

neem mij niet kwalijk maar dan rijdt jij ongepast

met smartje doe ik op zomerbanden nog steeds de ronde punten in de haven tegen exact zelfde snelheid, ik merk nix van mindere grip

dat ikde winterbanden monteer en verschil voel, ze zijn zachter en comfortabeler, daar wil ik niet over discuteren

Comment

• mijn winterbanden gaan er morgen op, en nu alleen nog maar slecht weer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

neem mij niet kwalijk maar dan rijdt jij ongepast

met smartje doe ik op zomerbanden nog steeds de ronde punten in de haven tegen exact zelfde snelheid, ik merk nix van mindere grip

dat ikde winterbanden monteer en verschil voel, ze zijn zachter en comfortabeler, daar wil ik niet over discuteren
                                Waarom zou ik je dat kwalijk nemen?
                                Waarschijnlijk is jouw wagen met betere banden uitgerust voor dit weer en/of kan ik mijn auto niet met die Smart vergelijken, laat staan in de haven. Dat is dus sowieso al geen discussie.
                                To each his own, I say.

Edit: "ongepast", omdat die winterbanden erop moeten
                                Last edited by ; 12/11/2011, 23:21. Reden: Vergetelheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
                                  Banden altijd per as vervangen, tenzij het allemaal splinternieuwe banden zijn
                                  ik had een vermoeden, maar de bandencentrale zei dat er een uitzondering was, de opvolger van die band mag er dan wel op, in mijn geval dus 3d en 4d dunlops,
                                  nuja, vrees dat ik niet veel kan inbrengen tegen hun, zeker niet met dat leasecontract, banden zijn banden voor die mannen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                                    Ik heb ze op andere alu velgen liggen, nu heb ik michelin energy saver op liggen, ik rijdt in de winter alleen met de nokian banden (heb eens op google gekeken, het is eigenlijk een winterband, maar in de zomer aanvaardbaar, dus meer op winterse eigenschappen, dat voel je ook, te zacht voor de zomer, dan zijn ze dadelijk op gereden).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk Berichten
                                      Ik heb ze op andere alu velgen liggen, nu heb ik michelin energy saver op liggen, ik rijdt in de winter alleen met de nokian banden (heb eens op google gekeken, het is eigenlijk een winterband, maar in de zomer aanvaardbaar, dus meer op winterse eigenschappen, dat voel je ook, te zacht voor de zomer, dan zijn ze dadelijk op gereden).
                                      Ben eens gaan kijken het zijn nokian w+ banden en niet all weather plus, oeps
                                      de w+ zijn speciaal voor winters in centraal europa volgens hun site, dus ik heb de goede

Comment

• Aan de weer voorspelling voor deze morgen is het NU de tijd

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
                                        2014 Porsche Boxster 981
                                        2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                                          Aan de weer voorspelling voor deze morgen is het NU de tijd

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...s-zorgen.dhtml
                                          Een paar rijmplekjes, bakken zout op de baan en vanaf donderdag niks negatieve temperaturen meer en buien. De mijne blijven nog mooi in de doos!

Comment

Working...
                                          X