Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
misschien hier al gezegd
maar ik snap het probleem bij proche niet. waarom zouden ze heel systeem moeten vervangen als het probleem de batterij is.
een li-ion batterij is per defenietie niet de exploderende-gsm batterij he. Bijna alle batterijen in laptops,gsm, en andere electronica zijn li-ion. Enkel een slecht gefabriceerde batterij kan exploderen (trouwens een auto accu die stuk is kan ook exploderen met veel ergere gevolgen).
Het moet dus perferct mogelijk zijn om de batterij te vervangen door een ander exemplaar van dezelfde voltage, afmetingen en connecties, enkel van betere kwaliteit (vb andere leverancier). Waarom jij enkel de keuzes krijgt om systeem uit te bouwen of volledig ander systeem in te bouwen vind ik een raadsel.
dat bedenk ik mij als ik je eerste post lees
Niet perse, als de electronica van dat apparaat kan kortsluiten dan brand uw batterij op. Dus als er in die batterij geen electronica zit en wel in het apparaat, dan moet het hele apparaat vervangen worden.
Niet perse, als de electronica van dat apparaat kan kortsluiten dan brand uw batterij op. Dus als er in die batterij geen electronica zit en wel in het apparaat, dan moet het hele apparaat vervangen worden.
ok, maar dan moet enkel het stuk waar de batterij in huis en zorgt voor opladen vervangen worden (of eventueel andere component die kortsluiting veroorzaakt). al de andere boel in dit geval wel redeljik wat denk ik aangezien het anti-diefstal spull is moet niet vervangen worden volgens mij om het 'veilig' te maken.
Ik weet niet hoe modulair dat systeme opgebouwd is het kan zijn dat omwille van de anti-diefstal veiligheid en waterdichtheid enzovoort alles in 1 verzegeld blok zit.
Voor zij die het graag weten. In de GT2 staken wel adaptieve stoelen en Porsche heef mij 1u werk aangerekend, oftewel 64 Eur excl BTW voor het verwijderen van de SATNAV.
Ik heb nog eens vriendelijk gevraagd wat de reden daarvoor was en Geert had het over het feit dat er geen garantie meer is op de wagen ... Ik had geen zin om te discussiëren over 64 Eur, maar het zal mijn beslissing voor een volgende garagebezoek zeker beïnvloeden.
Voor zij die het graag weten. In de GT2 staken wel adaptieve stoelen en Porsche heef mij 1u werk aangerekend, oftewel 64 Eur excl BTW voor het verwijderen van de SATNAV.
Ik heb nog eens vriendelijk gevraagd wat de reden daarvoor was en Geert had het over het feit dat er geen garantie meer is op de wagen ... Ik had geen zin om te discussiëren over 64 Eur, maar het zal mijn beslissing voor een volgende garagebezoek zeker beïnvloeden.
dat had ik in uw plaats toch duidelijk laten merken.
misschien hier al gezegd
maar ik snap het probleem bij proche niet. waarom zouden ze heel systeem moeten vervangen als het probleem de batterij is.
een li-ion batterij is per defenietie niet de exploderende-gsm batterij he. Bijna alle batterijen in laptops,gsm, en andere electronica zijn li-ion. Enkel een slecht gefabriceerde batterij kan exploderen (trouwens een auto accu die stuk is kan ook exploderen met veel ergere gevolgen).
Het moet dus perfect mogelijk zijn om de batterij te vervangen door een ander exemplaar van dezelfde voltage, afmetingen en connecties, enkel van betere kwaliteit (vb andere leverancier). Waarom jij enkel de keuzes krijgt om systeem uit te bouwen of volledig ander systeem in te bouwen vind ik een raadsel.
dat bedenk ik mij als ik je eerste post lees
Volgens Autophone, de installateur die voor Drogenbos de Satplus monteerde, hebben ze een overgangsmodule (?) gemaakt werkende met een "koude" Li-ion batt en moet niet het volledige systeem worden vervangen.
(Wat +/- 1200 Eur kost en niet 1500 EUR zoals Porsche mij in de nieuwjaarsbrief schrijft.)
Daggie; idd zoals ik ook al meegekregen heb is het werk te betalen "wegens buiten garantie... ouder dan 2j"
Volgens Autophone, de installateur die voor Drogenbos de Satplus monteerde, hebben ze een overgangsmodule (?) gemaakt werkende met een "koude" Li-ion batt en moet niet het volledige systeem worden vervangen.
(Wat +/- 1200 Eur kost en niet 1500 EUR zoals Porsche mij in de nieuwjaarsbrief schrijft.)
Daggie; idd zoals ik ook al meegekregen heb is het werk te betalen "wegens buiten garantie... ouder dan 2j"
owkee
het gaat dus, gaat in ieder geval pak minder werkuren kosten.
vind de prijs wel overdreven nog steeds
maar goed het gaat
Wel grappig, in 2006 Dell roept 4,1 miljoen batterijen terug. Apple 1 miljoen, Sony en anderen ook nog nen hoop. Allemaal gratis voor de consument, want z'n laptop van 400 euro zou wel is kunnen in brand vliegen. En in dat geval gaat het meestal over laptops waar niet eens de prijs van die batterij winst op gemaakt wordt.
4 jaar later, Porsche komt erachter dat ze dezelfde bucht gebruikt hebben, en vraagt er 400 euro voor
Wel grappig, in 2006 Dell roept 4,1 miljoen batterijen terug. Apple 1 miljoen, Sony en anderen ook nog nen hoop. Allemaal gratis voor de consument, want z'n laptop van 400 euro zou wel is kunnen in brand vliegen. En in dat geval gaat het meestal over laptops waar niet eens de prijs van die batterij winst op gemaakt wordt.
4 jaar later, Porsche komt erachter dat ze dezelfde bucht gebruikt hebben, en vraagt er 400 euro voor
400?
1200 als ge de boel wilt laten vervangen (wat velen moeten aangezien zo een ding verplicht is bij veel verzekeraars)!
Ik dacht dat het een nieuwe was, maar zo goed heb ik niet gekeken.
In Latem staat trouwens een witte MK2 GT3. Ik weet wel niet of het een ClubSport is, wat toch wel essentieel is voor een GT3
Ik dacht dat het een nieuwe was, maar zo goed heb ik niet gekeken.
In Latem staat trouwens een witte MK2 GT3. Ik weet wel niet of het een ClubSport is, wat toch wel essentieel is voor een GT3
Die is op zijn zachtst gezegd bizar uitgerust qua opties (en geen CS)
Comment