Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

1. BMW 120d
    2. 5,70 l door BMW opgegeven
    3. 7,5 à 8,0 l door boordcomputer (7,0 à 7,5 door m'n rekenmachine)

Comment

• astra 1.7 DTi
      bomma mode: 4.6L
      winter mode: 6.5L

Comment

• E46 316i
        Gemiddeld verbruik constructeur:7.1L/100km
        Gemiddeld verbruik boordcomputer:7.2L/100km

Niet slecht héé!

Comment

• Audi A3 1.9 TDI sportback
          gemiddeld verbruik constructeur: 4.9 liter/100km
          gemiddeld verbruik boordcomputer: 6.1 liter/100km
          wordt enkel voor kleine ritten in stad gebruikt.

Comment

• Wat een zuiplappen hier
            1. Renault Mégane II 1.6
            2. gemiddelde verbruik van EG: 6.9 l/100km
            3. gemiddelde verbruik volgens boordcomputer: 7.0 l/100km à 7.2 l/100km (woon-werkverkeer)

Als ik wil krijg ik het ook wel naar 6.5 l/100km, maar dan is de fun eraf. Als je een lege (liefst bochtige) baan voor je hebt, dan smeekt de motor toch om richting de 6000 rpm gejaagd te worden
            The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker
              370km van 55l tot het brandstoflampje brandt..
              Zot

gTa heeft mij wel ooit eens weten zeggen dat er nog iets van 9liter inzit als het lampje begint te branden...

Comment

• '96 Volvo S40 1.8

Handgeschakelde 5-bak, 235k km, 50/50 snelweg/gewone weg, normaal rijgedrag met af en toe (lees: 2x per rit van 50km of zo) eens een sportieve uitbarsting van de chauffeur.

Gemiddeld verbruik constructeur: 8,2L/100km
                Reëel gemiddeld verbruik: 9,3-9,5L/100km
                Life's too short. Not to. Live it.
                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FC Bourges
                  E46 316i
                  Gemiddeld verbruik constructeur:7.1L/100km
                  Gemiddeld verbruik boordcomputer:7.2L/100km

Niet slecht héé!
                  Zeker niet. Het valt me op dat de meeste benzinerijders (met uitzondering van de funbakken) +/- evenveel verbruiken als de dieselrijders. En dan maar zagen over CO2
                  The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
                    Wat een zuiplappen hier
                    1. Renault Mégane II 1.6
                    2. gemiddelde verbruik van EG: 6.9 l/100km
                    3. gemiddelde verbruik volgens boordcomputer: 7.0 l/100km à 7.2 l/100km (woon-werkverkeer)

Als ik wil krijg ik het ook wel naar 6.5 l/100km, maar dan is de fun eraf. Als je een lege (liefst bochtige) baan voor je hebt, dan smeekt de motor toch om richting de 6000 rpm gejaagd te worden
                    Amai van zuinigheid gesproken,dat is knap!En inderdaad we moeten niet véél onderdoen voor die roetzakken!

Comment

• Het grote verbruikstopic

1. Renault Clio 1.5dci (65pk)
                      2. 4,3
                      3. Volgens boordcomputer 4,6

Dus met mijn tank van 50l kom ik verder dan 1000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FC Bourges
                        Amai van zuinigheid gesproken,dat is knap!En inderdaad we moeten niet véél onderdoen voor die roetzakken!
                        Ik val weer uit de boot... .

Ik doe nochtans niet zó zot met de wagen. Over 't algemeen rijd ik zelfs zeer rustig en anticiperend.
                        't Ding heeft overigens altijd al veel verbruikt, ook toen mijn vader & moeder ermee rondreden. 't Zal aan de Volvo-techniek liggen verzekerst ? Robuustheid boven zuinigheid zullen ze geredeneerd hebben, vermoed ik.

Oh ja, de '00 Rover 75 2.0CDT automaat van mijn vader:

Automatische 5-bak, 185k km, 35/65 snelweg/gewone weg, normaal rijgedrag met redelijk vaak een kickdown ertussen (116pk voor zo'n bak is niet bijster veel).

Gemiddeld verbruik constructeur: 6,9L/100km
                        Reëel gemiddeld verbruik (volgens de boordcomputer): 8,9L/100km

P.S.
                        't Verbruik van de MG TF 120 StepSpeed van mijn moeder meten we wijselijk niet op.
                        Life's too short. Not to. Live it.
                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Mijn verbruik is na 15.000 km gestabiliseerd op 6.3 liter/100km met pittige rijstijl. Het gaat om een 1.9 TDI gechipt tot 150 pk.
                          2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                          2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• 1.BMW 325Ci cabrio 2004
                            2.door BMW opgegeven verbruik: 9.6l
                            3.ik:10l vader:12l

Valt best nog mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Malaise
                              Zot

gTa heeft mij wel ooit eens weten zeggen dat er nog iets van 9liter inzit als het lampje begint te branden...
                              Het zal dus wel iets minder zijn dan 15l, eerder een 13 à 14, in elk geval, teveel voor een 1800tjen

gTa had me ook al eens zot verklaard dat m'n verbruik zo hoog lag, maar eerlijk gezegd, ik krijg dat echt niet lager, aan constante snelheid op autostrade staat het momentane metertje altijd op 11, neem daarbij het stadsverkeer en boereweggelskes, waar het metertje in elke versnelling (zonder veel moeite ) voorbij de twintig swingt...
                              Ik daag u uit, Malaise, één tank met mijn auto, eens zien hoeveel je verbruikt!

Rit naar Cannes met X5 3.0d, 13,5l gemiddeld, toen schoonvader de boordcomputer zag begrijp 'ie er ook niks van... Ik zal niet kunnen rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker
                                Het zal dus wel iets minder zijn dan 15l, eerder een 13 à 14, in elk geval, teveel voor een 1800tjen

gTa had me ook al eens zot verklaard dat m'n verbruik zo hoog lag, maar eerlijk gezegd, ik krijg dat echt niet lager, aan constante snelheid op autostrade staat het momentane metertje altijd op 11, neem daarbij het stadsverkeer en boereweggelskes, waar het metertje in elke versnelling (zonder veel moeite ) voorbij de twintig swingt...
                                Ik daag u uit, Malaise, één tank met mijn auto, eens zien hoeveel je verbruikt!

Rit naar Cannes met X5 3.0d, 13,5l gemiddeld, toen schoonvader de boordcomputer zag begrijp 'ie er ook niks van... Ik zal niet kunnen rijden

je weet toch dat je een vierde en vijfde versnelling hebt????

Comment

• Als je leest welke snelheden in 3de kunnen gehaald worden zijn 4 en hoger toch overbodig?
                                  American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
                                    ik merk er toch veel op die makkelijk 2-3 liter boven het gemiddelde zitten

ligt dat hier aan onze jeugdigheid?
                                    Ik denk ook deels aan de autokennis... ik vroeg ooit aan de zus waarom ze bij 2000 toeren schakelt, en haar antwoord was: omdat de motor dan minder lawaai maakt. Ik daarentegen schakel pas bij 3000 omdat ik weet dat het koppel vrijkomt tussen (ongeveer) 1800 en 4000 toeren. Uiteraard verbruik ik dan ook meer!

Comment

• Mercedes C220 CDI ( 2002 ): Op 97 000 KM gem verbruik van 6,1l

Comment

• 1. Renault Mégane II 1.9 dci.
                                        2. 5,5 l (ongeveer).
                                        3. 6,2 - 7,2 l, afhankelijk van seizoen tot seizoen en of ik quasi alleen korte afstanden doe, of ook lagere.
                                        Sinds ik het laatst heb getankt, zit ik op 7 l. Eigenlijk alleen korte afstanden gedaan sindsdien en daarenboven niet echt rustig gereden. Voor het zomerseizoen is het in ieder geval vrij veel.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• 1. golf tdi 130
                                          2. ?
                                          3. 6.5 l/100 km

1. e30 318i
                                          2. ?
                                          3. 10 l/100 km

Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
                                          Zeker niet. Het valt me op dat de meeste benzinerijders (met uitzondering van de funbakken) +/- evenveel verbruiken als de dieselrijders. En dan maar zagen over CO2
                                          Last edited by ; 17/08/2006, 12:29.

Comment

Working...