- BMW 120d
- 5,70 l door BMW opgegeven
- 7,5 Ã 8,0 l door boordcomputer (7,0 Ã 7,5 door m'n rekenmachine)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
Wat een zuiplappen hier
- Renault Mégane II 1.6
- gemiddelde verbruik van EG: 6.9 l/100km
- gemiddelde verbruik volgens boordcomputer: 7.0 l/100km à 7.2 l/100km (woon-werkverkeer)
Als ik wil krijg ik het ook wel naar 6.5 l/100km, maar dan is de fun eraf. Als je een lege (liefst bochtige) baan voor je hebt, dan smeekt de motor toch om richting de 6000 rpm gejaagd te wordenThe greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
'96 Volvo S40 1.8
Handgeschakelde 5-bak, 235k km, 50/50 snelweg/gewone weg, normaal rijgedrag met af en toe (lees: 2x per rit van 50km of zo) eens een sportieve uitbarsting van de chauffeur.
Gemiddeld verbruik constructeur: 8,2L/100km
Reëel gemiddeld verbruik: 9,3-9,5L/100kmLife's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FC BourgesE46 316i
Gemiddeld verbruik constructeur:7.1L/100km
Gemiddeld verbruik boordcomputer:7.2L/100km
Niet slecht héé!The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WutputtWat een zuiplappen hier- Renault Mégane II 1.6
- gemiddelde verbruik van EG: 6.9 l/100km
- gemiddelde verbruik volgens boordcomputer: 7.0 l/100km à 7.2 l/100km (woon-werkverkeer)
Als ik wil krijg ik het ook wel naar 6.5 l/100km, maar dan is de fun eraf. Als je een lege (liefst bochtige) baan voor je hebt, dan smeekt de motor toch om richting de 6000 rpm gejaagd te wordenvan zuinigheid gesproken,dat is knap!En inderdaad we moeten niet véél onderdoen voor die roetzakken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FC BourgesAmaivan zuinigheid gesproken,dat is knap!En inderdaad we moeten niet véél onderdoen voor die roetzakken!
Ik doe nochtans niet zó zot met de wagen. Over 't algemeen rijd ik zelfs zeer rustig en anticiperend.
't Ding heeft overigens altijd al veel verbruikt, ook toen mijn vader & moeder ermee rondreden. 't Zal aan de Volvo-techniek liggen verzekerst ? Robuustheid boven zuinigheid zullen ze geredeneerd hebben, vermoed ik.
Oh ja, de '00 Rover 75 2.0CDT automaat van mijn vader:
Automatische 5-bak, 185k km, 35/65 snelweg/gewone weg, normaal rijgedrag met redelijk vaak een kickdown ertussen (116pk voor zo'n bak is niet bijster veel).
Gemiddeld verbruik constructeur: 6,9L/100km
Reëel gemiddeld verbruik (volgens de boordcomputer): 8,9L/100km
P.S.
't Verbruik van de MG TF 120 StepSpeed van mijn moeder meten we wijselijk niet op.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MalaiseZot
gTa heeft mij wel ooit eens weten zeggen dat er nog iets van 9liter inzit als het lampje begint te branden...
gTa had me ook al eens zot verklaard dat m'n verbruik zo hoog lag, maar eerlijk gezegd, ik krijg dat echt niet lager, aan constante snelheid op autostrade staat het momentane metertje altijd op 11, neem daarbij het stadsverkeer en boereweggelskes, waar het metertje in elke versnelling (zonder veel moeite) voorbij de twintig swingt...
Ik daag u uit, Malaise, één tank met mijn auto, eens zien hoeveel je verbruikt!
Rit naar Cannes met X5 3.0d, 13,5l gemiddeld, toen schoonvader de boordcomputer zag begrijp 'ie er ook niks van... Ik zal niet kunnen rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PorkerHet zal dus wel iets minder zijn dan 15l, eerder een 13 Ã 14, in elk geval, teveel voor een 1800tjen
gTa had me ook al eens zot verklaard dat m'n verbruik zo hoog lag, maar eerlijk gezegd, ik krijg dat echt niet lager, aan constante snelheid op autostrade staat het momentane metertje altijd op 11, neem daarbij het stadsverkeer en boereweggelskes, waar het metertje in elke versnelling (zonder veel moeite) voorbij de twintig swingt...
Ik daag u uit, Malaise, één tank met mijn auto, eens zien hoeveel je verbruikt!
Rit naar Cannes met X5 3.0d, 13,5l gemiddeld, toen schoonvader de boordcomputer zag begrijp 'ie er ook niks van... Ik zal niet kunnen rijden
je weet toch dat je een vierde en vijfde versnelling hebt????
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskiik merk er toch veel op die makkelijk 2-3 liter boven het gemiddelde zitten
ligt dat hier aan onze jeugdigheid?
Comment
-
1. Renault Mégane II 1.9 dci.
2. 5,5 l (ongeveer).
3. 6,2 - 7,2 l, afhankelijk van seizoen tot seizoen en of ik quasi alleen korte afstanden doe, of ook lagere.
Sinds ik het laatst heb getankt, zit ik op 7 l.Eigenlijk alleen korte afstanden gedaan sindsdien en daarenboven niet echt rustig gereden. Voor het zomerseizoen is het in ieder geval vrij veel.
Comment
-
1. golf tdi 130
2. ?
3. 6.5 l/100 km
1. e30 318i
2. ?
3. 10 l/100 km
Oorspronkelijk geplaatst door WutputtZeker niet. Het valt me op dat de meeste benzinerijders (met uitzondering van de funbakken) +/- evenveel verbruiken als de dieselrijders. En dan maar zagen over CO2
Comment
Comment