Oorspronkelijk geplaatst door wrench08
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Horloge lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk BerichtenBedoel je de shop van Raidillon in de gallerij (aan de grasmarkt)?
Ik passeer daar in de week dagelijks, ik heb het soms moeilijk om niet te stoppen aan die etalage.En dan is in dezelfde gallerij een beetje verder Ivan's Jewellers ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenPrijzen zijn wel ranzig he. Koop je voor dat bedrag niet beter een echt horlgoe merk, iets met een geschiedenis en de bijhorende waardevastheid?
Prijzen ken ik niet exact, het schommelt tussen de € 2000 & € 5000 voor de meeste modellen. Hogere prijsklasse ja, maar er bestaan toch nog veel duurdere horloges.
Raidillon bestaat een goede 10 jaar, gesticht door een Belg met passie voor horloges & auto's. Akkoord, van geschiedenis is er weinig tot geen sprake maar dat zou mij niet tegenhouden om dit merk te kopen en het verhaal & de inspiratie spreekt me wel aan.
Over de waardevastheid spreek ik me niet uit, maar daar houd ik toch weinig rekening mee als ik een horloge koop."Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenPrijzen zijn wel ranzig he. Koop je voor dat bedrag niet beter een echt horlgoe merk, iets met een geschiedenis en de bijhorende waardevastheid?
Ze kosten bijna de helf van de eerste "bekende merken".(tussen 1500 en 3000€)
Ze zijn zééér goed gebouwd met een zeer goed n bterouwbaar beweging.
Alle merken hebben eens moeten starten en Raidillon krijgt nu al geen slechte naam, dus er zit wel toekomst in
Ik zie er al veel aan polsen van mensen in mijn streek, dat zegt genoeg.
Ze blijven redelijk goed hun waarde houden op de tweedehands markt.Last edited by blue8300; 04/03/2013, 20:19.2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk BerichtenZe kosten bijna de helf van de eerste "bekende merken".(tussen 1500 en 3000€)
(...)
Klopt het dat er van elke model maar 55 stuks gemaakt worden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenOp de website zag ik staan: 8500 € transport and VAT incl. Toch voor de 2 chronograph modelletjes van op de frontpage die ik even bekeken heb. Er zijn blijkbaar inderdaad goekopere modellen, het goedkoopste dat ik zo direct vind is 2500. Maar die zien er dan weer minder mooi uit dan een Tissot.
Klopt het dat er van elke model maar 55 stuks gemaakt worden?
Hier een aan 1500 :
Sorry but een Tissot is een grootschalige geproduceerd machientje die het uur geeft, dit is niet vergelijkbaar.
Zeker als je weet dat inderdaad elk model HANDMATIG gebouwd wordt en maar in 55 stuk te verkijgen is (er zijn nooit nummer 13)
Ze gebruiken de beste beweging van ETA en Valjoux.
Raidillon's zijn geen massa producten en zijn zeker hun prijs waard als je ziet hoe goed gebouwd dat ze zijn (in Zwitserland).
Ze zijn beter gemaakt dan Tag-Heuer bvb.
Natuurlijk hebben ze nog niet de naam van zulke merken maar ze zijn ook veel goedkoper.
Een Tag-Heuer Monaco gaat 80.000€... en dat is ver van de duurste merk te zijn. Dit is zelf een basic merk.
nb: weet je waarom maar 55 stukken??? Dat is het maximum wagen die de FIA toelaat op de Spa-Francorchamps circuit... vandaar ook de naam Raidillon natuurlijk2014 Porsche Boxster 981
Comment
-
Ik had maar even snel snel gekeken. Het door u aangehaalde horloge is inderdaad nog een vrij mooi model, hoewel ook niet super speciaal. Het prominente van het cijfer 55 is een leuke touch, maar is dan ook het enige dat echt opvalt aan het horloge. Ik zou het alleszins niet meteen herkennen op andermans' pols.
Als elk type inderdaad maar in 55 stuks gemaakt wordt dan is het idd zeer exclusief. Anderzijs, ik ben ook nog nooit iemand tegengekomen die hetzelfde model Steinhart heeft als ikzelf
Sowieso iets te duur voor mij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenSowieso iets te duur voor mij
Zelf 2de hands??
Meestal tussen 1000 en 2000€ voor de vroegere modellen en soms krijg je zéér goeie prijzen op modellen van mensen die snel moeten verkopen...
Kijk eens hier :
2014 Porsche Boxster 981
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk BerichtenZelf 2de hands??
Meestal tussen 1000 en 2000€ voor de vroegere modellen en soms krijg je zéér goeie prijzen op modellen van mensen die snel moeten verkopen...
Kijk eens hier :
http://www.collection-heure.be/nl/01.20/65/app.rvb
Ondergraaf je nu ook niet je eigen stelling?
Ze blijven redelijk goed hun waarde houden op de tweedehands markt.
Comment
-
Waar ergens vind je terug dat ze de beste ETA(Valjoux is een onderdeel van ETA) movements gebruiken? Nergens op de site van Raidillon vind ik terug dat ze een COSC gecertifierd movement gebruiken, wat toch wel de hoogste afwerking is. Het enige wat ze vermelden is dat de rotor een eigen onderdeel is. Mij hebben ze altijd gezegd dat als de fabricant geen extra gegevens geeft over de afwerking van het movement dat het dan over een standaard gaat.
Ook al blijven ze gelimiteerd op 55 stuks en worden ze met de hand gemaakt dan nog blijf ik ze heel duur vinden. Zeker in vergelijking met andere merken, waar misschien ook een gewone ETA inzit, of zelfs waar een speciaal merkgebonden movement inzit zoals een Omega.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk BerichtenWaar ergens vind je terug dat ze de beste ETA(Valjoux is een onderdeel van ETA) movements gebruiken? Nergens op de site van Raidillon vind ik terug dat ze een COSC gecertifierd movement gebruiken, wat toch wel de hoogste afwerking is. Het enige wat ze vermelden is dat de rotor een eigen onderdeel is. Mij hebben ze altijd gezegd dat als de fabricant geen extra gegevens geeft over de afwerking van het movement dat het dan over een standaard gaat.
Ook al blijven ze gelimiteerd op 55 stuks en worden ze met de hand gemaakt dan nog blijf ik ze heel duur vinden. Zeker in vergelijking met andere merken, waar misschien ook een gewone ETA inzit, of zelfs waar een speciaal merkgebonden movement inzit zoals een Omega.
- Valjoux 7750 voor de automatische chronografen
- Valjoux 7750 kaliber RR1 voor de automatische modellen met rattrapantefunctie
- Valjoux 7750 kaliber RR2 voor de modellen met rattrapantefunctie en automatische
datumaanduiding
- Valjoux 7750 kaliber RD1 voor de modellen met tweede tijdzone en automatische
datumaanduiding
- ETA 2892/2 voor de horloges met automatische gangreserve
- ETA 2834 voor de automatische modellen 42 mm met datumaanduiding
- ETA 2671 voor de automatische modellen 32 mm met datumaanduiding
Dus COSC gekeurd
Valjoux is inderdaad een deel van ERA geworden... die zelf onder de Swatch Group valt
Omega gebruikt meestal ook ETA en Valjoux bewegingen, dat ze soms een beetje aanpassen om het een "home movement" te noemen.2014 Porsche Boxster 981
Comment
-
Wat ik eigenlijk bedoelde was welke afwerking er gebruikt wordt. Een standard, elabore, top of chronometre. Via volgende link kunde een tabel vinden waar de 3 meest gebruikte ETA movements (2824, 2892 en 7750) in vergeleken worden. Bij mijn weten zijn enkel de chronometer movements COSC gekeurd, de standard, elabore en top niet. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat slechts 3% van de automaten wereldwijd COSC gekeurd zijn.
Inderdaad, Omega gebruikt aangepaste ETA movements, Omega is ook onderdeel van Swatch Group, maar de meeste horlogemerken gebruiken ETA, ook Breitling, IWC, Blancpain e.d. De lijst met Zwitserse merken die hun eigen movement ontwikkelen en produceren is niet echt lang. Rolex, Lange, Audemars Piguet, Zenith, Jaeger Lecoultre en dan zijn we rond denk ik, corect me if I'm wrong.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk BerichtenWat ik eigenlijk bedoelde was welke afwerking er gebruikt wordt. Een standard, elabore, top of chronometre. Via volgende link kunde een tabel vinden waar de 3 meest gebruikte ETA movements (2824, 2892 en 7750) in vergeleken worden. Bij mijn weten zijn enkel de chronometer movements COSC gekeurd, de standard, elabore en top niet. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat slechts 3% van de automaten wereldwijd COSC gekeurd zijn.
Inderdaad, Omega gebruikt aangepaste ETA movements, Omega is ook onderdeel van Swatch Group, maar de meeste horlogemerken gebruiken ETA, ook Breitling, IWC, Blancpain e.d. De lijst met Zwitserse merken die hun eigen movement ontwikkelen en produceren is niet echt lang. Rolex, Lange, Audemars Piguet, Zenith, Jaeger Lecoultre en dan zijn we rond denk ik, corect me if I'm wrong.
Dus alles wat Raidillon gebruikt.
Wetend dat bvb maar de helft van de Rolex een COSC gekeurde bewegingen gebruiken is dit dus al niet slecht
Nog andere merken hebben eigen bewegingen, zoals Panerai, Frank Muller, TAG Heuer, Blanpain, enz
Soms niet voor de hele gamma.
Het is 3% van de zwitserse uurwerken, niet van de wereldLast edited by blue8300; 07/03/2013, 06:08.2014 Porsche Boxster 981
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk BerichtenInderdaad, Omega gebruikt aangepaste ETA movements, Omega is ook onderdeel van Swatch Group, maar de meeste horlogemerken gebruiken ETA, ook Breitling, IWC, Blancpain e.d. De lijst met Zwitserse merken die hun eigen movement ontwikkelen en produceren is niet echt lang. Rolex, Lange, Audemars Piguet, Zenith, Jaeger Lecoultre en dan zijn we rond denk ik, corect me if I'm wrong.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk BerichtenIndien je ETA als movement wat te gewoon vindt of je bent erop uitgekeken, moet je eens bij onderstaande boite gaan aankloppen
http://www.patek.com/contents/default/en/movements.html
Die zijn nog vrij braaf
Kijk eens naar wat Richard Mille maakt, technologie op zijn uiterst
Official website of Richard Mille, the swiss watchmaking brand that combines the best in technical innovation, in architecture and in fine watchmaking heritage. Discover the brand, its universe and the collections.
Zoals deze die voor Nadal ontworpen is voor als hij speelt !!
De andere uurwerkgen gingen te snel kapot aan zijn pols....
T.gif
Of de nieuwe caliber V4 van Tag Heuer, met rimmen voor de aandrijving ipv tandwielen !!
Bijgevoegde BestandenLast edited by blue8300; 07/03/2013, 16:19.2014 Porsche Boxster 981
Comment
Comment