Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overal trajectcontrole vanaf 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Overal trajectcontrole vanaf 2018

    Ik kwam dit artikel tegen

    HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


    Vraag me af hoeveel boetegeld ze gaan mislopen en ze op andere manieren belastingen moeten heffen.
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

  • #2
    Met de statische snelheidscontroles wordt een marge berekend van 6km/u onder 90 km/u en van 6% erboven. Is dat ook zo met de trajectcontroles ?
    In andere woorden, kunnen wij op de hele lengte van een traject een gemiddelde van 75 km/u kunnen aanhouden zonder dat wij geverbaliseerd worden ?
    Zo ja, wordt een Coyote een heel interessant middel om instantelijk te kunnen controleren dat wij geen gevaar lopen op het einde van het traject. Het valt mij op dat niemand mij inhaalt tussen Erpe en Wetteren als ik 120 "chrono" (lezing op de Coyote) rijd.

    Comment


    • #3
      boetegeld lopen ze niet mis, want dat is geld dat via de sociale zekerheid wordt uitgespaard en dat kost veeeeeeeeeeeeeeeeel meer dan de paar boetes die ze kunnen innen. 77000 slachtoffers (met doden inclusief) per jaar waarvan er 8 op de 10 op de één of andere manier iets van overhoudt. Fysiek of psychisch maakt weinig uit. Die mensen werken op dat moment niet. In een latere fase zijn er van die 8 op de 10 nog heel wat die ander werk moeten gaan zoeken ofwel minder moeten gaan werken omwille van die problemen. Alleen al de 'winst' die men daaruit zou halen zou veel meer geld opbrengen dan het innen van boetes.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Het valt mij op dat niemand mij inhaalt tussen Erpe en Wetteren als ik 120 "chrono" (lezing op de Coyote) rijd.
        Er gebeuren daar dan ook bijna geen ongevallen meer, geslaagd project dus!

        Leuk is anders natuurlijk maar elk verkeersslachtoffer is er helaas 1 teveel en zolang sommigen blijven volharden in de boosheid is er niet veel keuze.

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Goh, eerlijk? Misschien maak ik me niet populair maar ik zou dat feitelijk niet erg vinden moest het op veel plaatsen tjc zijn, zeker op ringwegen. Zoals het nu is kan het absoluut niet verder. Het jammerlijke is dat niet iedereen voor zichzelf blijkbaar kan bepalen waar je eens zot mag doen en waar het absoluut niet kan. Gevolg is dat andere (en dat is met alles zo) het mogen bekopen. Als je constant altijd & overal denkt (veel) sneller te moeten rijden dan andere ben je toch niet goed bezig volgens mij. Ik denk dat wij hier allemaal genoeg gezond verstand hebben om te weten waar & wanneer je wat kan. Ik sta er elke dag versteld van hoeveel gekken er nog rondrijden en hoeveel er moet geanticipeerd worden door anderen om ongevallen te voorkomen. Ik ben voor 98% een “heilige" int verkeer maar af & toe kan ik me ook niet bedwingen en moet het kot even open gezet worden. Als je weet waar, wanneer en hoe je dat moet doen heb je héél af & toe toch nog wat plezier in’t rijden. En anders is "de ring" nog een uitstekend aternatief.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #6
            ja, maar 's nacht zijn de wegen leeg, dan kan je de auto zijn benen eens laten strekken en daarbovenop, als je daar na 20u 100 of 120 moet rijden op snelwegen, dan hoop ik snel dat er zelfrijdende auto's komen, want dan begin ik met mijn gsm te spelen en laat ik de zelfremmende cruise control alvast 1 oog op de weg houden.
            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

            Comment


            • #7
              Ik ben absoluut een voorstander!

              Verstuurd met de postduif.

              Comment


              • #8
                mensen die snachts te hard gaan kunnen zich vaak overdag ook ni bedwingen

                snelheid is puur een - eventueel slechte - gewoonte

                Comment


                • #9
                  Minder ongevallen betekend ook minder kapotte auto's, dus minder carrosserie werk, minder verkoop nieuwe otto's, dus langs die kant ook minder inkomsten voor vadertje staat (BTW, belastingen op werk, op winst.....)

                  Comment


                  • #10
                    70% van de verkeersongevallen gebeuren op secundaire wegen. Hoe gaat men dat oplossen?

                    Comment


                    • #11
                      Je kan er natuurlijk niet tegen zijn maar ik vind het toch wat jammer. Ik rijd ook meestal 120 maar het is best leuk als je eens een sneller ritje kan maken wanneer het kan.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                      Comment


                      • #12
                        Ik rij op autosnelweg nu ook meestal 120km/u + de correctie-1 op de CC...het is gewoon triestig dat ze altijd alles moeten dicht controleren. Naar mijn bescheiden menig kunnen ze beter de zwakke weggebruikers terug beginnen sensibiliseren, ze zijn ook niet zonder schuld aan ongevallen. Ik rij hier vaak door het centrum op alle tijdstippen van de dag en dan zie je toch vaak dat voetgangers en fietsers zich koning van de weg wanen met alle risico's vandien.

                        Volgens mij worden automobilisten geviseerd om alle verkeerde redenen, zo is onlangs gebleken dat u houtstoof 2uur doen branden hetzelfde is als 1100km met de auto te rijden (welke auto laten we hier dan even in het midden). Maar het zijn wel de auto's die zwaarder belast zullen worden op hun CO2 uitstoot...Doden in het verkeer? Compleet de schuld van autos...

                        Hier bij ons is het echt compleet over the top aan het gaan, de politie houdt zich bijna uitsluitend bezig met verkeerscontroles omdat ze daar hun brood aan verdienen, maar intussen gebeurd er kleine en grote criminaliteit en daar trekken ze zich bitter weinig van aan. Er zijn hier 2 maal inbrekers op heterdaad betrapt, 2 maal zijn ze kunnen ontkomen...Hoe is zoiets mogelijk? Intussen komt de politie 3 maal in het VTM nieuws voor alle nieuwe snufjes die ze hebben om automobilisten te kl*ten.
                        Last edited by Ice_ken; 27/12/2016, 01:07.
                        2015 BMW S1000R
                        2010 Renault Clio RS Cup
                        1987 Volkswagen Golf GTI

                        Comment


                        • #13
                          Dat is helemaal niet viserend bedoeld.
                          Die ANPR-camera's komen er voor de veiligeid. Aanpassen voor trajectcontrole vergt maar een relatief kleine investering. Het is gewoon een vaststaand feit dat er veel meer dodelijke slachtoffers vallen bij hardrijden dus een minister van verkeer moet de snelheid wel beperken met behulp van de ANPR's.

                          Binnen afzienbare tijd wordt de verkeersbelasting vervangen door een kilometerheffing. Dat toestel kan jouw snelheid registreren dus dan kan men eigenlijk perfect onmiddellijke inningen optellen bij je te betalen kilometerheffing. Onmiddellijk overal gedaan met overdreven snelheid.
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                            Dat is helemaal niet viserend bedoeld.
                            Die ANPR-camera's komen er voor de veiligeid. Aanpassen voor trajectcontrole vergt maar een relatief kleine investering. Het is gewoon een vaststaand feit dat er veel meer dodelijke slachtoffers vallen bij hardrijden dus een minister van verkeer moet de snelheid wel beperken met behulp van de ANPR's.

                            Binnen afzienbare tijd wordt de verkeersbelasting vervangen door een kilometerheffing. Dat toestel kan jouw snelheid registreren dus dan kan men eigenlijk perfect onmiddellijke inningen optellen bij je te betalen kilometerheffing. Onmiddellijk overal gedaan met overdreven snelheid.
                            Nee helemaal niet viseren hoor...ik zie nooit voetgangers die boetes krijgen hoor, fietsers zonder licht dat kan er allemaal wel door...zelfs dronken kan geen kwaad. Snelheid op een autostrade is relatief. Er zijn veel meer problemen in dit land dat wat snel rijden...dat ze die eens eerst oplossen eer ze de moraalridders gaan uithangen over de dodegewone man die wat harder rijdt dan toegestaan. Precies of je bent een crimineel, je kan hier straks makkelijker een moord plegen dan te snel rijden? Is dat nog normaal?
                            2015 BMW S1000R
                            2010 Renault Clio RS Cup
                            1987 Volkswagen Golf GTI

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten

                              Nee helemaal niet viseren hoor...ik zie nooit voetgangers die boetes krijgen hoor, fietsers zonder licht dat kan er allemaal wel door...zelfs dronken kan geen kwaad. Snelheid op een autostrade is relatief. Er zijn veel meer problemen in dit land dat wat snel rijden...dat ze die eens eerst oplossen eer ze de moraalridders gaan uithangen over de dodegewone man die wat harder rijdt dan toegestaan. Precies of je bent een crimineel, je kan hier straks makkelijker een moord plegen dan te snel rijden? Is dat nog normaal?
                              Sommige mensen willen maar niet begrijpen welke drama's het verkeer dagelijks aanricht en dat de openbare weg niet dient om de stoere uit te hangen. Ik denk niet dat de doodgewone man een snelheidsduivel is, het is eerder op vraag van die mensen dat deze maatregelen moeten genomen worden. Je mag hier in de buurt altijd eens komen kijken wat voor een zotten ons en onze kinderen elke dag in gevaar brengen, de hele buurt ligt al vol verkeersdrempels.
                              Om zo'n idioot uit het verkeer te halen kunnen er niet genoeg camera's langs onze wegen staan imo, het zijn trouwens meestal altijd dezelfden die zich niet kunnen bedwingen zodat hun auto of vrachtwagen een potentieel moordwapen wordt.
                              Een bezoekje aan een verkeersslachtoffer voor deze hardleerse 'criminelen' zou misschien al kunnen helpen.

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Als je ziet hoe laag de boetes zijn, dan kan je niet zeggen dat hardrijders als criminelen behandeld worden. Ik rij altijd 123 op snelheidsbegrenzer, werkelijke snelheid is dan 119.

                                Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                  Sommige mensen willen maar niet begrijpen welke drama's het verkeer dagelijks aanricht en dat de openbare weg niet dient om de stoere uit te hangen. Ik denk niet dat de doodgewone man een snelheidsduivel is, het is eerder op vraag van die mensen dat deze maatregelen moeten genomen worden. Je mag hier in de buurt altijd eens komen kijken wat voor een zotten ons en onze kinderen elke dag in gevaar brengen, de hele buurt ligt al vol verkeersdrempels.
                                  Om zo'n idioot uit het verkeer te halen kunnen er niet genoeg camera's langs onze wegen staan imo, het zijn trouwens meestal altijd dezelfden die zich niet kunnen bedwingen zodat hun auto of vrachtwagen een potentieel moordwapen wordt.
                                  Een bezoekje aan een verkeersslachtoffer voor deze hardleerse 'criminelen' zou misschien al kunnen helpen.
                                  Als je denkt dat ik zo'n idioot ben...ik heb 9 jaar mijn rijbewijs, heb 0 ongevallen in fout en slechts 2 boetes op mijn naam. Er zijn er hier met een ander palmares. De doodgewone man is geen snelheidsduivel nee, maar waar je deze week nog 90 mag is het volgende week 70 en dan ben je al kantje boordje met je rijbewijs aan het spelen als je gewoon 90 blijft rijden zoals je al pakweg 30 jaar doet. Er is duidelijk een probleem met wie ze allemaal een rijbewijs geven, mensen die technisch niet capabel zijn om met een auto te rijden of mensen die er met de verkeerde mentaliteit mee omgaan.

                                  Rij ik eens te snel? ja zoals iedereen denk ik wel, maar normaal niet overdag en ook niet waar een massa volk loopt. Controles zouden enkel op gevaarlijke punten moeten, niet over de hele snelweg infrastructuur.

                                  Binnenkort krijg je dan geen auto meer verkocht zonder cruise control...
                                  2015 BMW S1000R
                                  2010 Renault Clio RS Cup
                                  1987 Volkswagen Golf GTI

                                  Comment


                                  • #18
                                    Anpr camera's dienen ook om onverzekerde voertuigen te signaleren! Ot: als iedereen denkt dat hij te snel mag rijden omdat hij dat wel kan en een ander niet dan zijn er dus 0 ongevallen! Feiten zijn helaas anders. Denk maar als je een ongeval hebt met een andere wagen en je reed 120, dan is dat helaas jammer. Reed je op dat moment 150 dan zal je worden afgestempeld als een gevaarlijke zot en zal je ook anders berecht worden. Maar ik begrijp dat het niet makkelijk is. Een standaardwagen heeft nu gemiddeld meer vermogen dan een standaardwagen 10 jaar geleden.

                                    Voor mij is het systeem van de buurlanden niet slecht 130/110.


                                    Sent from my iPhone using Tapatalk

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten

                                      Controles zouden enkel op gevaarlijke punten moeten, niet over de hele snelweg infrastructuur.
                                      Voor jou en mij volstaat dat misschien maar voor velen niet blijkbaar. Het is nu toch duidelijk bewezen dat er over de 2 bestaande trajectcontroles haast geen ongevallen meer gebeuren en dus ook geen slachtoffers, en laat net dat nu het belangrijkste zijn toch

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar

                                        Voor jou en mij volstaat dat misschien maar voor velen niet blijkbaar. Het is nu toch duidelijk bewezen dat er over de 2 bestaande trajectcontroles haast geen ongevallen meer gebeuren en dus ook geen slachtoffers, en laat net dat nu het belangrijkste zijn toch
                                        Das een fabeltje van geen ongevallen, die twee liggen in mijn streek en er gebeuren nog steeds ongevallen. Van eentje ben ik zelf getuige geweest een week of drie geleden en de schade was best enorm te noemen, geen dode maar wel een zwaargewonde te betreuren. Maar daar hoor je dan weer niks van in de pers.. hoe zou dit toch komen.

                                        In Gentbrugge had het niks met veiligheid te maken, maar eerder om de bewoners onder het viaduct een aangenamer leven te geven door zo het geluid te dempen van het wel zeer slecht aangelegde viaduct. Iets wat ze na jaren nog steeds niet opgelost krijgen.

                                        België is heer en meester in het opleggen van controles, maar hand in eigen boezem steken is te veel gevraagd.

                                        Nu komen die camera's onder het mom van veiligheid tegen terrorisme, dat ze van de eerste keer dan ook aan elke afrit een combi zetten...

                                        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X