Mededeling

Collapse
No announcement yet.

evolutie brandstofprijzen in de niet zo verre toekomst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Weg met SUV’S!
    laat het ons hopen want ze belemmeren mijn zicht. En tegenwoordig voorbijsteken kan duur worden met al die flitsers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
      Nieuwe CEO BMW trekt stekker uit elektrische pionier i3, na financieel fiasco van zijn voorganger, met de SUV X7

Duitse betogers nemen SUV in het vizier
      ik ben geen ceo van bmw en ik kan ook niet in die mens zijn hoofd kijken, maar wat vor hoofd moet je hebben om een x7 te willen ontwikkelen.
      De kunst is van de mensen te doen geloven dat ze dat nodig hebben.
      Moet toegeven, zo'n X7 da's een gigantisch oppervlak om op te kakken, da's dan toch 1 pluspunt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

of gewoon iemand met een vlotte stoelgang.
        Dat zou ook kunnen natuurlijk. Wie zal het zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          5% van de mondiale olieproduktie vernietigd in saudi-arabie, olieprijs stijgt met 19%

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ding~a7d2e3a2/
          Volgens mij zit VAG achter die aanval. Om uiteindelijk de verkoop van hun EV's te stimuleren nadat ze teveel tijd verloren hebben met de productie van benzineslurpende SUV's

Comment

ik ben geen ceo van bmw en ik kan ook niet in die mens zijn hoofd kijken, maar wat vor hoofd moet je hebben om een x7 te willen ontwikkelen.
            De kunst is van de mensen te doen geloven dat ze dat nodig hebben.
            Moet toegeven, zo'n X7 da's een gigantisch oppervlak om op te kakken, da's dan toch 1 pluspunt
            Dat verkoopt hé, van die tanks. Liefst zijn het dan nog mensen die voor geen meter kunnen rijden en met hun tank andere rijvakken half inpalmen, over 2 parkeerplaatsen tegelijk staan, etc. Al begint dat hier steeds meer op het ergernis topic te lijken
            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

aanschuiven bij de cheap pomp op Hollands putte voor de prijsstijging

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Dat verkoopt hé, van die tanks. Liefst zijn het dan nog mensen die voor geen meter kunnen rijden en met hun tank andere rijvakken half inpalmen, over 2 parkeerplaatsen tegelijk staan, etc. Al begint dat hier steeds meer op het ergernis topic te lijken
                Nou nou, wat een vooroordelen. Wilt ge de mensen aan de kost houden die met zo een tank beter kunnen rijden als u?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Nou nou, wat een vooroordelen. Wilt ge de mensen aan de kost houden die met zo een tank beter kunnen rijden als u?
                  Als ge met zo'n tank rijdt mag je ook meer eten dan een ander denk ik? Alhoewel zoveel meer plaats is er niet binnenin

Comment

Als ge met zo'n tank rijdt mag je ook meer eten dan een ander denk ik? Alhoewel zoveel meer plaats is er niet binnenin
                    Daar sta ik soms ook wel verstomd van. Zeker van de beenruimte achter. Zo ooit in ne Hummer H2 achteraan gezeten. Dacht vroeger altijd dat ge er languit in kon liggen, maar dat is een echte tegenvaller.

Comment

Deal, maar enkel als de mensen die niet met zo'n tank kunnen rijden hun inkomsten dan afstaan aan mij en de groep die er wél mee kan rijden
                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Deal, maar enkel als de mensen die niet met zo'n tank kunnen rijden hun inkomsten dan afstaan aan mij en de groep die er wél mee kan rijden
                        Geen bijkomende deals.
                        Tenzij ge ook al die mensen aan de vreet gaat houden die niet met een berline kunnen rijden?

Comment

binnenkort moet niemand meer met de auto kunnen rijden. Gewoon maken dat ge geld genoeg hebt om de door Europa verplichte opties te kunnen betalen

Comment

wat betreft brandstofprijzen : gisteren artikel over Porsche op Autogids, die rekenen erop dat synthetische benzine zal dalen in prijs en de ICE liefhebbers kunnen blijven

Comment

wat betreft brandstofprijzen : gisteren artikel over Porsche op Autogids, die rekenen erop dat synthetische benzine zal dalen in prijs en de ICE liefhebbers kunnen blijven
                              They wish....
                              De normen voor uitstoot gaan zo streng worden dat het ontwikkelen van die motoren gewoon te duur zal zijn voor die paar stuks dat ze kunnen verkopen.

Of je zal er binnen 10 jaar toch de stad niet mee in mogen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

They wish....
                                De normen voor uitstoot gaan zo streng worden dat het ontwikkelen van die motoren gewoon te duur zal zijn voor die paar stuks dat ze kunnen verkopen.

Of je zal er binnen 10 jaar toch de stad niet mee in mogen.
                                tenzij er binnen 10 jaar zoveel EV's verkocht worden (wat ik denk ook wel zal gebeuren, iedereen ziet er de voordelen van in, oa. lagere onderhoudskosten ) dat die uitstootnormen niet meer verstrengen omdat er toch zo weinig met een ice verkocht worden. En de mensen met centen zullen het graag betalen.
                                Maar ja, waarschijnlijk wordt je tegen dan weggekeken door anderen of uitgescholden voor moordenaar als je nog met een gewone verbrandingsmotor durft rondrijden :-)
                                Ik ga tegen dan een paar rollen in mijn garage zetten om nog eens lekker lawaai te maken

Comment

In ieder geval kunnen we onder de norm 'Kyoto' binnen een paar jaar voor enorm veel geld 'schone' lucht verkopen aan de landen waar al onze oude ICE's naartoe gaan

Comment

binnenkort moet niemand meer met de auto kunnen rijden. Gewoon maken dat ge geld genoeg hebt om de door Europa verplichte opties te kunnen betalen
                                    Op het gevaar van off-topic te gaan: allemaal mooi op papier bedacht, maar in de praktijk werken die systemen bij geen enkel merk al goed genoeg. Dat merk ik zelf ook en dat is ook gebleken uit een vergelijkende test waarbij ze o.a. Tesla en een paar Duitse premium merken aan allerlei tests onderworpen hebben.

Sowieso komen we er ooit wel, maar veel te vroeg van die regels lanceren is ook niet de oplossing. En inderdaad een dure zaak voor de consument!

Geen bijkomende deals.
                                    Tenzij ge ook al die mensen aan de vreet gaat houden die niet met een berline kunnen rijden?
                                    Zolang we niet over camionetten beginnen

Comment

In Duitsland weten ze het in ieder geval al.

CO2-HEFFING TOT 15 CENT PER LITER

DUITSLAND VERHOOGT ACCIJNZEN OP BRANDSTOFFEN

Duitsland gaat in de nieuwe klimaatplannen een CO2-heffing op benzine, diesel, stookolie en aardgas invoeren. Het lijkt erop dat tanken over de grens de komende jaren een stuk minder aantrekkelijk wordt.

De CO2-heffing is een van de uitkomsten van een urenlang overleg van de Duitse regeringspartijen CDU van bondskanselier Angela Merkel en de SPD van vicepremier Olaf Scholz. De CO2-belasting wordt vanaf 2021 gefaseerd ingevoerd.

Benzine en diesel worden in eerste instantie ongeveer 3 cent duurder. In de tweede fase vanaf 2026 komt er nog een verhoging van 9 tot 15 cent per liter. Het moet verrekend worden met de handel in emissierechten, een maatregel waaraan ook de aardoliemaatschappijen zich hebben gecommitteerd.

De nieuwe klimaatplannen kosten in totaal meer dan 54 miljard euro en moeten ervoor zorgen dat Duitsland de doelen voor 2030 haalt. De coalitie wil geen nieuwe schulden aangaan voor de financiering van het klimaatpakket. Duurzame alternatieven in het verkeer en voor verwarming van huizen moeten een impuls krijgen.

"We komen met meerdere prikkels zodat mensen in hun doen en laten meer verantwoordelijkheid voor het klimaat kunnen nemen", zei Merkel. "Wij geloven dat deze doelen haalbaar zijn." Vicepremier Scholz noemde de vele klimaatdemonstraties wereldwijd een wake-up call. "We hebben in het verleden niet genoeg bereikt. Dus handelen we nu met meer overtuiging."

Ook vliegen wordt duurder, dankzij een hogere belasting op starts vanaf Duitse luchthavens. De prijzen van treinkaartjes voor lange trajecten moeten juist met 7 tot 19 procent omlaag. Ook komt er een extra subsidie op elektrische auto's die minder dan 40.000 euro kosten.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Wat een k*t tijd om in te leven zeg, alleen maar betalen betalen betalen.

Comment

Naar welke tijd zou je terug willen? Onze levensstandaard gaat enkel maar omhoog.

Comment

Working...
                                          X