Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Electrische auto produceert evenveel CO2 als diesel of benzine!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Alles heeft voor- en nadelen en dus ook voor- en tegenstanders. Elwood is duidelijk niet voor EV’s, waarom snap ik niet helemaal maar goed, je kan altijd blijven karren op benzine en over 5 a 10 jaar eventueel naar waterstof gaan als dat wel zaligmakend is.. zolang ge uw ICE maar niet aan een laadpaal parkeert.
    Voor mij en een hoop andere mensen is vandaag een elektrische wagen al een prima alternatief op een fossiele wagen. Mss zit ik over een aantal jaar ook wel aan de waterstof, wie weet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

om u nog eens te quoten

wat moet ik daar dan uit opmaken?

en om dan toch te antwoorden op uw vraag: als ge enkel maar de passages leest om voor de zoveelste keer te willen bewijzen dat elektrisch niet the way to go is, ja dan kunt ge die conclusie eruit halen ja. Maar er staat nog veel meer bij: wat men zou moeten doen, wat er in de toekomst zit aan te komen, enzovoort. En dat geeft al een veel genuanceerder beeld dan gij wilt ophangen.
      Is dat zo... ik zie vooral veel serieuze issues die tot op heden onbeantwoord zijn. En ja er staat ook wat men ZOU MOETEN doen. Dat klinkt veelbelovend en zeer genuanceerd moet ik zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Alles heeft voor- en nadelen en dus ook voor- en tegenstanders. Elwood is duidelijk niet voor EV’s, waarom snap ik niet helemaal maar goed, je kan altijd blijven karren op benzine en over 5 a 10 jaar eventueel naar waterstof gaan als dat wel zaligmakend is.. zolang ge uw ICE maar niet aan een laadpaal parkeert.
        Voor mij en een hoop andere mensen is vandaag een elektrische wagen al een prima alternatief op een fossiele wagen. Mss zit ik over een aantal jaar ook wel aan de waterstof, wie weet.
        Ik vind het te belastend voor ons milieu en niet bevorderend voor het algemene welzijn in de landen waar de ontginning van de grondstoffen plaatsvindt.

Comment

ja dat is zo. Ik lees een objectief rapport met een duidelijke stand van zaken. Ik lees genoeg over de huidige batterij technologie alsook over wat er aan zit te komen (wat ik in dit rapport trouwens ook lees) om te weten dat het zeker niet zo negatief is als gij allemaal laat uitschijnen.
          er wordt in het rapport ook weer verwezen naar kinderarbeid in Congo bij de winning van Kobalt. Argument dat vaak door de haters naar boven wordt gehaald om maar geen elektrische te moeten kopen. Misschien dan eens goed rondkijken in uw huis, eens een aantal van die producten op de juiste websites (moogt ge zelf zoeken) er door draaien om dan te moeten vaststellen dat er heel wat door kinderhanden gaat.
          Ipv al uw energie te steken in het haten van elektrische voertuigen en iedereen dat daar voor is, zou ge beter gewoon zeggen dat het uw ding niet is en daarmee basta. De heilige koe waarmee we nu rondbollen is evenmin het brave beestje dat we er nu van willen maken. En als gij nooit elektrisch wil rijden... wel, doe het dan niet. Ik probeer u niet te overtuigen van elektrisch te willen rijden, terwijl gij er precies een heilige zaak van hebt gemaakt om toch maar iedereen in zijn ongelijk te stellen. Ik ben pro en blijf dat ook, ondanks het feit dat ik nu nog steeds rijd met een verbrandingsmotor (100.000 km per jaar). En als ge daarmee twijfelt aan het feit of ik een petrol head ben, durf dan maar eens face to face een gesprek met mij te hebben hier bij mij thuis. Genoeg items rondom mij die mijn passie voor automobielen bevestigen. Maar ik ben evenmin blind voor de gevolgen van mijn 'hobby'.
          www.peugeotforum.be

Comment

ja dat is zo. Ik lees een objectief rapport met een duidelijke stand van zaken. Ik lees genoeg over de huidige batterij technologie alsook over wat er aan zit te komen (wat ik in dit rapport trouwens ook lees) om te weten dat het zeker niet zo negatief is als gij allemaal laat uitschijnen.
            er wordt in het rapport ook weer verwezen naar kinderarbeid in Congo bij de winning van Kobalt. Argument dat vaak door de haters naar boven wordt gehaald om maar geen elektrische te moeten kopen. Misschien dan eens goed rondkijken in uw huis, eens een aantal van die producten op de juiste websites (moogt ge zelf zoeken) er door draaien om dan te moeten vaststellen dat er heel wat door kinderhanden gaat.
            Ipv al uw energie te steken in het haten van elektrische voertuigen en iedereen dat daar voor is, zou ge beter gewoon zeggen dat het uw ding niet is en daarmee basta. De heilige koe waarmee we nu rondbollen is evenmin het brave beestje dat we er nu van willen maken. En als gij nooit elektrisch wil rijden... wel, doe het dan niet. Ik probeer u niet te overtuigen van elektrisch te willen rijden, terwijl gij er precies een heilige zaak van hebt gemaakt om toch maar iedereen in zijn ongelijk te stellen. Ik ben pro en blijf dat ook, ondanks het feit dat ik nu nog steeds rijd met een verbrandingsmotor (100.000 km per jaar). En als ge daarmee twijfelt aan het feit of ik een petrol head ben, durf dan maar eens face to face een gesprek met mij te hebben hier bij mij thuis. Genoeg items rondom mij die mijn passie voor automobielen bevestigen. Maar ik ben evenmin blind voor de gevolgen van mijn 'hobby'.

Allé,hier gaan we weer... iemand post enkele bedenkingen omtrent de zaligmakende batterij en wordt direct geklasseerd als een “hater”. Maar als het u gelukkig maakt : “Het is mijn ding niet;”

Kunnen we dat face to face gesprek eventueel ook op neutraal terrein houden want dat “als ge durft” klinkt toch onheilspellend... Ik ben nogal snel geïntimideerd.

Comment

euhm, ge hebt al meeeeeeeeeeeeeeer dan eens uw groot ongenoegen laten blijken als het om elektrische auto's gaat. Vaak gepaard met pejoratief woordgebruik.

En neutraal gebied, ok, maar ik ga niet alles hier thuis meenemen... dus zal het toch hier door moeten gaan.
              www.peugeotforum.be

Comment

Het is m'n ding niet en ik hoop nog heel lang met m'n naften te rijden en het liefst van al met die hele oude

Comment

euhm, ge hebt al meeeeeeeeeeeeeeer dan eens uw groot ongenoegen laten blijken als het om elektrische auto's gaat. Vaak gepaard met pejoratief woordgebruik.

En neutraal gebied, ok, maar ik ga niet alles hier thuis meenemen... dus zal het toch hier door moeten gaan.
                  Dat negativisme he... Allé ik zal eens tot in de Limburg moeten rijden dan. Gelukkig moet ik geen rekening houden met mijn range. Super 98 is daar nog wel te vinden he ?

Comment

Allez nu zit ge weer te zagen over de range. Ik zal ook naar limburg komen, lukt mij perfect vanuit gent met een elektrische, heen en terug.

Comment

Allez nu zit ge weer te zagen over de range. Ik zal ook naar limburg komen, lukt mij perfect vanuit gent met een elektrische, heen en terug.
                      Vanuit Gent, dat is super dan kan ik ineens meerijden ge passeert langs mijn deur. Kwestie van mijn ecologische voetstap te minimaliseren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Vanuit Gent, dat is super dan kan ik ineens meerijden ge passeert langs mijn deur. Kwestie van mijn ecologische voetstap te minimaliseren.

Comment

flappy : heb jij een elektrische wagen?

Edit : neen dus.

Laat ons zeggen dat jij met je verbrandingsmotor al meer kilometers gereden hebt dan ik zou hebben moest ik 200 jaar worden.
                          Last edited by order66; 10/02/2020, 21:18.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            Het is m'n ding niet en ik hoop nog heel lang met m'n naften te rijden en het liefst van al met die hele oude
                            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Ik vind het te belastend voor ons milieu en niet bevorderend voor het algemene welzijn in de landen waar de ontginning van de grondstoffen plaatsvindt.
                              Goed dat ICE -wagens geen probleem vormen voor ons milieu en gezondheid.
                              BMW 420dA : >>>

Comment

voor de puristen

https://www.concepts-of-physics.com/.../a/ba/gba.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  flappy : heb jij een elektrische wagen?

Edit : neen dus.

Laat ons zeggen dat jij met je verbrandingsmotor al meer kilometers gereden hebt dan ik zou hebben moest ik 200 jaar worden.
                                  een goeie reden dus voor flappy om te willen over te schakelen naar EV. Dat gaat hem veel literkes naft en kilo'kes CO2 besparen.

Comment

ik vind het altijd zeer ironisch als petrolheads plots bekommerd blijken te zijn om het milieu. terwijl het al wetenschappelijk bewezen is dat een EV wel degelijk beter is voor het milieu.

Comment

Comment

ik vind het altijd zeer ironisch als petrolheads plots bekommerd blijken te zijn om het milieu. terwijl het al wetenschappelijk bewezen is dat een EV wel degelijk beter is voor het milieu.
                                        “Bewezen” is een van de meest misbruikte termen dat besef je toch ? En bedoel je milieu of klimaat of beide ?

Comment

Ik neem aanstoot aan deze bewering. Wij hebben ons leven lang al inspanningen gedaan voor het milieu. Geen nieuwbouw, zelden vliegreizen, altijd carpoolen, isoleren, sorteren al 25 jaar en doen weinig kilometers. Hebben nooit een diesel gehad. Neem altijd de fiets naar het werk. Als petrolhead wordt hier zeker de wereld niet kapotgesneden met 12K/jaar. Wie doet beter?
                                          Zoals 9 keer op 10 wordt er veel te eng enkel naar die verbrandingsmotor gekeken als het over milieu gaat.
                                          Last edited by order66; 11/02/2020, 07:53.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                          X