Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CNG slechtste voor het milieu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• beter naar een jaaroverzicht kijken dan naar een individuele maand op zich. 2020 is nog maar net begonnen en ge moet dan cijfers van 2019 daar niet naar extrapoleren. Misschien is er 2019 een run geweest op elektrische voertuigen omdat men net wist dat het ging veranderen en gaat de verkoop de eerste maanden van 2020 maar heel erg klein zijn daardoor. Daarom: jaaroverzicht afwachten en dan de conclusies trekken. En niet alleen voor elektrisch natuurlijk.
    www.peugeotforum.be

Comment

• Jep flappy, maar alles waarmee ze kunnen schieten op EV's wordt gebruikt. Bij ons was er een gelijkaardige rush op woningen eind 2019.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

ja? vergaap je niet op de december maand he, de bijtelling is daar nu verdubbeld en is dan ook in januari gekelderd.

Het zal niemand ontgaan zijn: eind 2019 was er een ware stormloop op de Tesla Model 3. De verkopen stegen naar absolute recordhoogtes. Na de extreme maand december kon het natuurlijk niet anders dat de verkopen zouden dalen. Het contrast is echter wel bizar groot.

en
        https://www.autoblog.nl/nieuws/popul...isch-in-136788
        Zoals eerder gezegd: iedereen die een lease EV moest gaan bestellen in Q1 2020, heeft dat vervroegd naar Q4 2019. Vanaf april gaat die verkoop wel terug aantrekken: 8% bijtelling is nog altijd een pak lager dan 23%

Comment

• ja volgend jaar gaan het naar 12%

in 2024 ofzo is het dan gelijk getrokken met normale auto's
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
            ja volgend jaar gaan het naar 12%

in 2024 ofzo is het dan gelijk getrokken met normale auto's
            Er is in nederland sprake van een zekere oversubsidiering, als een model 3 al beter verkoopt dan een golfje of polo. Of anders gezegd: ICE wagens worden belachelijk hard belast daar, al sinds jaren. Door deze aanpak hebben ze wel een koppositie binnen europa wat betreft de overschakeling naar elektrisch, geen slechte zaak vind ik persoonlijk.

Het is goed dat ze dit terug afbouwen, tegen 2024 zal een EV in aanschaf wellicht niet meer duurder zijn dan een ICE, en zullen EV's even goed nog goed verkopen.

Ze zijn in elk geval vooruitziend en je weet waar je aan toe bent als je vandaag, volgend jaar of het jaar daarna een wagen leaset. Dat kan je van Belgie niet zeggen.
            Last edited by sunking; 12/02/2020, 08:01.

Comment

• belijd in belgië (ja da's expres fout geschreven)
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                belijd in belgië (ja da's expres fout geschreven)
                Zeg flappy, even off topic, sorry! Zeker niet persoonlijk nemen

Kom jij vaak in Hasselt voor jouw beroep? Thuis op het plein komen ze de hele dag door hun parkeeroefeningen en examens uitvoeren. Er zijn nu alweer klachten van buren dat er regelmatig een geparkeerde auto beschadigd wordt? Heb jij daar eventueel weet van en kan dat oefenterrein niet verlegd worden? Ik durf ondertussen niet meer buiten parkeren, helaas heeft niet iedereen een garage in de buurt. Je moet het ook zien om iets te bewijzen natuurlijk en da's net het probleem.

Is er een bepaalde reden dat dit altijd op derzelfde plaats moet gebeuren, overal parkeerplaatsen genoeg toch?
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• ik kom af en toe in hasselt, maar ga meestal parkeren aan de Ikea als het voor het loodrecht parkeren is. Hou mijn voet altijd bij de rem tijdens het manoeuvre. Heb het momenteel nog niet voorgehad dat we ergens tegen zaten. Als het voor het examen zelf is, en er wordt tegen gereden dan kunt ge op uw twee oren slapen dat de examinator ervoor zal zorgen dat er gevolg aan gegeven wordt. En de lesvoertuigen, tja... niet elke instructeur neemt zijn job even serieus. En als ouders daar met hun kinderen komen oefenen... die hebben helemaal geen controle over het voertuig als het fout af loopt.
                  Maar ge kunt gerust naar het examencentrum van Alken bellen om uw beklag te doen. Die gaan daar zeker naar luisteren. Beter bellen naar Geel en naar de hoofdexaminator Erwin vragen. Die staat open voor discussie.
                  Over welk plein gaat het trouwens... mag via pm
                  www.peugeotforum.be

Comment

ik kom af en toe in hasselt, maar ga meestal parkeren aan de Ikea als het voor het loodrecht parkeren is. Hou mijn voet altijd bij de rem tijdens het manoeuvre. Heb het momenteel nog niet voorgehad dat we ergens tegen zaten. Als het voor het examen zelf is, en er wordt tegen gereden dan kunt ge op uw twee oren slapen dat de examinator ervoor zal zorgen dat er gevolg aan gegeven wordt. En de lesvoertuigen, tja... niet elke instructeur neemt zijn job even serieus. En als ouders daar met hun kinderen komen oefenen... die hebben helemaal geen controle over het voertuig als het fout af loopt.
                    Maar ge kunt gerust naar het examencentrum van Alken bellen om uw beklag te doen. Die gaan daar zeker naar luisteren. Beter bellen naar Geel en naar de hoofdexaminator Erwin vragen. Die staat open voor discussie.
                    Over welk plein gaat het trouwens... mag via pm
                    Tja, het probleem zal inderdaad niet bij examinators zitten. Ondertussen komen ook de papa's of mama's met hun kinderen omdat de plaats bekend is voor het examen. Niemand heeft het ooit gezien bij mijn weten maar er worden regelmatig kleine schades vastgesteld door buren die nergens anders kunnen gebeurd zijn.

In ieder geval bedankt voor de tips!
                    Last edited by Jocar; 12/02/2020, 10:21.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• ach ja, daar. Nochtans vind ik het daar helemaal niet moeilijk. Daarom dat ik naar de Ikea trek. Veel kleiner parkeerplaatsen, minder plek tussen de overstaande parkeerplekken. Kortom moeilijker. Lidl in Sint-Lambrechts Herk is ook populaire plek.
                      www.peugeotforum.be

Comment

ach ja, daar. Nochtans vind ik het daar helemaal niet moeilijk. Daarom dat ik naar de Ikea trek. Veel kleiner parkeerplaatsen, minder plek tussen de overstaande parkeerplekken. Kortom moeilijker. Lidl in Sint-Lambrechts Herk is ook populaire plek.
                        Hahaha, toeval, daar in Moosherk heb ik ze ook al bezig gezien

Anyway, ze zullen er eerst een camera moeten hangen want anders geen bewijs

Nogmaals sorry voor de off topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Er is in nederland sprake van een zekere oversubsidiering, als een model 3 al beter verkoopt dan een golfje of polo. Of anders gezegd: ICE wagens worden belachelijk hard belast daar, al sinds jaren. Door deze aanpak hebben ze wel een koppositie binnen europa wat betreft de overschakeling naar elektrisch, geen slechte zaak vind ik persoonlijk.

Het is goed dat ze dit terug afbouwen, tegen 2024 zal een EV in aanschaf wellicht niet meer duurder zijn dan een ICE, en zullen EV's even goed nog goed verkopen.

Ze zijn in elk geval vooruitziend en je weet waar je aan toe bent als je vandaag, volgend jaar of het jaar daarna een wagen leaset. Dat kan je van Belgie niet zeggen.
                          De nederlanders die met een Model 3 rijden als leaseauto zouden in België met een BMW5 of A6 rond rijden. Dat zit in dezelfde budgetklasse.
                          Ik kom zowat elke week in NL.
                          Wat opvalt is inderdaad dat in de iets duurdere klasse, je veel minder BMW5 en A5 etc ziet, maar wel meer Tesla's dan in België.

Wat nog opvalt is het aantal auto's in de absoluut kleinste klasse. Peugeot 108, C1, Aygo, VW Up zijn daar echt courante auto's.

Om te zien op welke categorie die verkoop van de Model 3 impact heeft zou je de verkoopscijfers van BMW, Audi etc moeten kennen. Ik denk dat daar de slachtoffers vallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Wat nog opvalt is het aantal auto's in de absoluut kleinste klasse. Peugeot 108, C1, Aygo, VW Up zijn daar echt courante auto's.

Om te zien op welke categorie die verkoop van de Model 3 impact heeft zou je de verkoopscijfers van BMW, Audi etc moeten kennen. Ik denk dat daar de slachtoffers vallen.

De Nederlandse verkoopcijfers van het merk BMW en alle BMW...

De Nederlandse verkoopcijfers van het merk Audi en alle Audi...

De Nederlandse verkoopcijfers van het merk Tesla en alle...

Wel niet per model.

U vraagt, wij draaien.
                            Last edited by Elwood; 12/02/2020, 09:41.

Comment

De nederlanders die met een Model 3 rijden als leaseauto zouden in België met een BMW5 of A6 rond rijden. Dat zit in dezelfde budgetklasse.
                              Ik kom zowat elke week in NL.
                              Wat opvalt is inderdaad dat in de iets duurdere klasse, je veel minder BMW5 en A5 etc ziet, maar wel meer Tesla's dan in België.

Ik kom ook geregeld in nederland en zie ook wel hoe het dar aan toe gaat, volg ook autoweek en alle discussies die daar gevoerd worden.
                              Het gekke is dat in NL de bijtelling blijkbaar harder doorweegt dan de lease prijs. Mensen die vroeger een golf hadden met 25% bijtelling konden nu naar een Tesla 3 gaan waar ze maar 4% op hadden. Dat de firma daar meer voor moest betalen, maakt blijkbaar minder uit (misschien onderhandelen ze dat gewoon samen met hun loon - 200 euro minder bruto loon en veel minder bijtelling levert nog steeds een hoger netto loon op en wel een tesla voor de deur ).
                              Door de BPM vrijstelling en wegenbelasting zal ook het lease tarief trouwens niet veel schillen.
                              Last edited by sunking; 12/02/2020, 09:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

De Nederlandse verkoopcijfers van het merk BMW en alle BMW...

De Nederlandse verkoopcijfers van het merk Audi en alle Audi...

De Nederlandse verkoopcijfers van het merk Tesla en alle...

Wel niet per model.

U vraagt, wij draaien.
                                Dus in 2019 heeft Tesla bijna even veel verkocht als Audi en BMW samen.
                                BMW lijkt overigens goed stand te houden.

Comment

Dus in 2019 heeft Tesla bijna even veel verkocht als Audi en BMW samen.
                                  BMW lijkt overigens goed stand te houden.
                                  Dit jaar helaas iets minder.

Comment

Eind dit jaar kunnen we daar iets zinnigs over zeggen.

Comment

Eind dit jaar kunnen we daar iets zinnigs over zeggen.
                                      Goed begonnen is half gewonnen zei mijn nonkel altijd.

Comment

In December heeft Tesla zowat alle boten naar NL gestuurd om die enorme vraag op te vullen.
                                        In Januari is er in NL vrijwel niks aangekomen, de eerste boot komt omstreeks deze tijd aan.
                                        Ben er van overtuigd dat ze dat nog wel inhalen.
                                        Typisch in België schrijven de leasemaatschappijen zo weinig mogelijk auto's in na 15 November (ivm met restwaarde), en dan in Januari breekt de hel los. Dat zal in NL ook wel het geval zijn voor auto's waar de bijtelling niet verandert.

Comment

peugeot e-208 zou een ideaal deelwagentje zijn maar dat gaat poppy/d’ieteren natuurlijk niet doen.
                                          Op zich heb ik niks tegen cng hoor, maar denk dat ze dit vooral doen omdat ze bij VAG nog niks deftig elektrisch hebben...

dat electrisch is onderweg bij vag
                                          vandaar dat ze besloten hebben geen ontwikkelingen meer te doen in cng?
                                          t'zal stilaan dezelfde weg opgaan als lpg vrees ik.
                                          Last edited by ; 03/03/2020, 13:33.

Comment

Working...