beter naar een jaaroverzicht kijken dan naar een individuele maand op zich. 2020 is nog maar net begonnen en ge moet dan cijfers van 2019 daar niet naar extrapoleren. Misschien is er 2019 een run geweest op elektrische voertuigen omdat men net wist dat het ging veranderen en gaat de verkoop de eerste maanden van 2020 maar heel erg klein zijn daardoor. Daarom: jaaroverzicht afwachten en dan de conclusies trekken. En niet alleen voor elektrisch natuurlijk.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
CNG slechtste voor het milieu?
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
ja? vergaap je niet op de december maand he, de bijtelling is daar nu verdubbeld en is dan ook in januari gekelderd.
Het zal niemand ontgaan zijn: eind 2019 was er een ware stormloop op de Tesla Model 3. De verkopen stegen naar absolute recordhoogtes. Na de extreme maand december kon het natuurlijk niet anders dat de verkopen zouden dalen. Het contrast is echter wel bizar groot.
en
https://www.autoblog.nl/nieuws/popul...isch-in-136788
Comment
-
ja volgend jaar gaan het naar 12%
in 2024 ofzo is het dan gelijk getrokken met normale auto'sKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenja volgend jaar gaan het naar 12%
in 2024 ofzo is het dan gelijk getrokken met normale auto's
Het is goed dat ze dit terug afbouwen, tegen 2024 zal een EV in aanschaf wellicht niet meer duurder zijn dan een ICE, en zullen EV's even goed nog goed verkopen.
Ze zijn in elk geval vooruitziend en je weet waar je aan toe bent als je vandaag, volgend jaar of het jaar daarna een wagen leaset. Dat kan je van Belgie niet zeggen.Last edited by sunking; 12/02/2020, 08:01.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenbelijd in belgië (ja da's expres fout geschreven)Zeker niet persoonlijk nemen
Kom jij vaak in Hasselt voor jouw beroep? Thuis op het plein komen ze de hele dag door hun parkeeroefeningen en examens uitvoeren. Er zijn nu alweer klachten van buren dat er regelmatig een geparkeerde auto beschadigd wordt? Heb jij daar eventueel weet van en kan dat oefenterrein niet verlegd worden? Ik durf ondertussen niet meer buiten parkeren, helaas heeft niet iedereen een garage in de buurt. Je moet het ook zien om iets te bewijzen natuurlijk en da's net het probleem.
Is er een bepaalde reden dat dit altijd op derzelfde plaats moet gebeuren, overal parkeerplaatsen genoeg toch?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
ik kom af en toe in hasselt, maar ga meestal parkeren aan de Ikea als het voor het loodrecht parkeren is. Hou mijn voet altijd bij de rem tijdens het manoeuvre. Heb het momenteel nog niet voorgehad dat we ergens tegen zaten. Als het voor het examen zelf is, en er wordt tegen gereden dan kunt ge op uw twee oren slapen dat de examinator ervoor zal zorgen dat er gevolg aan gegeven wordt. En de lesvoertuigen, tja... niet elke instructeur neemt zijn job even serieus. En als ouders daar met hun kinderen komen oefenen... die hebben helemaal geen controle over het voertuig als het fout af loopt.
Maar ge kunt gerust naar het examencentrum van Alken bellen om uw beklag te doen. Die gaan daar zeker naar luisteren. Beter bellen naar Geel en naar de hoofdexaminator Erwin vragen. Die staat open voor discussie.
Over welk plein gaat het trouwens... mag via pm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenik kom af en toe in hasselt, maar ga meestal parkeren aan de Ikea als het voor het loodrecht parkeren is. Hou mijn voet altijd bij de rem tijdens het manoeuvre. Heb het momenteel nog niet voorgehad dat we ergens tegen zaten. Als het voor het examen zelf is, en er wordt tegen gereden dan kunt ge op uw twee oren slapen dat de examinator ervoor zal zorgen dat er gevolg aan gegeven wordt. En de lesvoertuigen, tja... niet elke instructeur neemt zijn job even serieus. En als ouders daar met hun kinderen komen oefenen... die hebben helemaal geen controle over het voertuig als het fout af loopt.
Maar ge kunt gerust naar het examencentrum van Alken bellen om uw beklag te doen. Die gaan daar zeker naar luisteren. Beter bellen naar Geel en naar de hoofdexaminator Erwin vragen. Die staat open voor discussie.
Over welk plein gaat het trouwens... mag via pm
In ieder geval bedankt voor de tips!Last edited by Jocar; 12/02/2020, 10:21.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
ach ja, daar. Nochtans vind ik het daar helemaal niet moeilijk. Daarom dat ik naar de Ikea trek. Veel kleiner parkeerplaatsen, minder plek tussen de overstaande parkeerplekken. Kortom moeilijker. Lidl in Sint-Lambrechts Herk is ook populaire plek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenach ja, daar. Nochtans vind ik het daar helemaal niet moeilijk. Daarom dat ik naar de Ikea trek. Veel kleiner parkeerplaatsen, minder plek tussen de overstaande parkeerplekken. Kortom moeilijker. Lidl in Sint-Lambrechts Herk is ook populaire plek.
Anyway, ze zullen er eerst een camera moeten hangen want anders geen bewijs
Nogmaals sorry voor de off topicEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Er is in nederland sprake van een zekere oversubsidiering, als een model 3 al beter verkoopt dan een golfje of polo. Of anders gezegd: ICE wagens worden belachelijk hard belast daar, al sinds jaren. Door deze aanpak hebben ze wel een koppositie binnen europa wat betreft de overschakeling naar elektrisch, geen slechte zaak vind ik persoonlijk.
Het is goed dat ze dit terug afbouwen, tegen 2024 zal een EV in aanschaf wellicht niet meer duurder zijn dan een ICE, en zullen EV's even goed nog goed verkopen.
Ze zijn in elk geval vooruitziend en je weet waar je aan toe bent als je vandaag, volgend jaar of het jaar daarna een wagen leaset. Dat kan je van Belgie niet zeggen.
Ik kom zowat elke week in NL.
Wat opvalt is inderdaad dat in de iets duurdere klasse, je veel minder BMW5 en A5 etc ziet, maar wel meer Tesla's dan in België.
Wat nog opvalt is het aantal auto's in de absoluut kleinste klasse. Peugeot 108, C1, Aygo, VW Up zijn daar echt courante auto's.
Om te zien op welke categorie die verkoop van de Model 3 impact heeft zou je de verkoopscijfers van BMW, Audi etc moeten kennen. Ik denk dat daar de slachtoffers vallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Wat nog opvalt is het aantal auto's in de absoluut kleinste klasse. Peugeot 108, C1, Aygo, VW Up zijn daar echt courante auto's.
Om te zien op welke categorie die verkoop van de Model 3 impact heeft zou je de verkoopscijfers van BMW, Audi etc moeten kennen. Ik denk dat daar de slachtoffers vallen.
Wel niet per model.
U vraagt, wij draaien.Last edited by Elwood; 12/02/2020, 09:41.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
De nederlanders die met een Model 3 rijden als leaseauto zouden in België met een BMW5 of A6 rond rijden. Dat zit in dezelfde budgetklasse.
Ik kom zowat elke week in NL.
Wat opvalt is inderdaad dat in de iets duurdere klasse, je veel minder BMW5 en A5 etc ziet, maar wel meer Tesla's dan in België.
Wat nog opvalt is het aantal auto's in de absoluut kleinste klasse. Peugeot 108, C1, Aygo, VW Up zijn daar echt courante auto's.
Om te zien op welke categorie die verkoop van de Model 3 impact heeft zou je de verkoopscijfers van BMW, Audi etc moeten kennen. Ik denk dat daar de slachtoffers vallen.
Het gekke is dat in NL de bijtelling blijkbaar harder doorweegt dan de lease prijs. Mensen die vroeger een golf hadden met 25% bijtelling konden nu naar een Tesla 3 gaan waar ze maar 4% op hadden. Dat de firma daar meer voor moest betalen, maakt blijkbaar minder uit (misschien onderhandelen ze dat gewoon samen met hun loon - 200 euro minder bruto loon en veel minder bijtelling levert nog steeds een hoger netto loon op en wel een tesla voor de deur ).
Door de BPM vrijstelling en wegenbelasting zal ook het lease tarief trouwens niet veel schillen.Last edited by sunking; 12/02/2020, 09:49.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
BMW lijkt overigens goed stand te houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Dus in 2019 heeft Tesla bijna even veel verkocht als Audi en BMW samen.
BMW lijkt overigens goed stand te houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Dit jaar helaas iets minder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Eind dit jaar kunnen we daar iets zinnigs over zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Dit jaar helaas iets minder.
In Januari is er in NL vrijwel niks aangekomen, de eerste boot komt omstreeks deze tijd aan.
Ben er van overtuigd dat ze dat nog wel inhalen.
Typisch in België schrijven de leasemaatschappijen zo weinig mogelijk auto's in na 15 November (ivm met restwaarde), en dan in Januari breekt de hel los. Dat zal in NL ook wel het geval zijn voor auto's waar de bijtelling niet verandert.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenpeugeot e-208 zou een ideaal deelwagentje zijn maar dat gaat poppy/d’ieteren natuurlijk niet doen.
dat electrisch is onderweg bij vag
vandaar dat ze besloten hebben geen ontwikkelingen meer te doen in cng?
t'zal stilaan dezelfde weg opgaan als lpg vrees ik.
Comment
Comment