Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Belcar 2007
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
Dan hebben we elkaar juist misgelopen, ik stond ginder ook op dat dak!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk BerichtenMiljaarde!
Dan hebben we elkaar juist misgelopen, ik stond ginder ook op dat dak!
Comment
-
BEC - Bizarre uitsluiting van Broodcooren en De Coster uit de 10 uur van Zolder
Joost Custers op 11/11/2007 om 15:08 | video | Een van de smaakmakers van de afsluiter van de Belcar Endurance Cup gisteren was zonder twijfel het duo Michel De Coster en Philippe Broodcooren. Het duo, bekend uit de Mediagroep Van Dyck Belcar, reed gisteren als gast met een Duitse Porsche 996 uit de Langstrecken Pokal, streed lang mee vooraan, maar werd plots uit de race verwijderd.
Michel De Coster en Philippe Broodcooren zagen we de afgelopen jaren in de Belcar, maar ze wonnen vorig seizoen met GS Motorsport ook de 10 uur van Zolder. Dit jaar probeerden ze het opnieuw met een Duitse Porsche, maar zij zagen hun opmars in bizarre omstandigheden gestopt.
Michel De Coster doet zijn verhaal: “Onze wagen was van een Duits team dat regelmatig de Langstrecken Pokal betwist en wij hadden onze zinnen op deze race gezet. We reden wel als gast en scoorden dus geen punten en zouden dus ook niet in de eindstrijd om het kampioenschap tussenkomen. Plots werden we, goed halverwege, op last van de VAS, de Vlaamse Autosportbond zeg maar, echter uit de race verwijderd omdat we aan de pomp 104 liter benzine zouden getankt hebben. Ik ben hierover zeer verbolgen en wel om drie redenen.
Primo is de tankinstallatie in Zolder geen geijkt controle of meetorgaan en is het dus bizar dat je op basis van een vaststelling aan die pomp iemand uit de race zet. We zijn trouwens niets eens zeker of de pomp wel überhaubt op nul stond. Secundo gebeurt een controle na de race in het parc fermé met geijkt gereedschap en wordt de uitslag van een race opgemaakt nadat alle controles daar zijn uitgevoerd. Het is dus ongehoord dat onze race zo wordt afgebroken, indien we niet conform waren, hadden we na de race uit de uitslag dienen geschrapt te worden.
Tertio is er een zweem van belangenvermenging. Een van de leden van de sportcommissie van de VAS is de echtgenote van een teammanager van een deelnemer aan de Belcar Endurance Cup, terwijl die man zelf in diezelfde commissie zit. De dame in kwestie heeft trouwens als reden van onze uitsluiting aangehaald dat we een gevaar voor hun wagen waren… Ik vind dit hele gebeuren zeer onverkwikkelijk en begrijp het allemaal niet.”
Desondanks denken De Coster en Broodcoren er sterk aan om volgend seizoen in de nieuwe Dunlop Maxx Cup van start te gaan.
“Wij zijn autosportliefhebbers en doen dit voor ons plezier. Ik hou van enduranceraces en dus wil ik best terugkomen, maar de betrokken mensen mogen toch even nadenken over wat zij voor de autosport doen…”
© Joost Custers - pitstoptv
Alsof de VAS de schuldige is dat zij in hun tank 104 liter pompen, terwijl het reglement slechts een tank van 100 liter (met een tolerantie van 2 liter) toestaat.
Comment
-
10 Hours of Zolder
Enkele beelden van de 10 Hours of Zolder. Het volledige album is terug te vinden op www.photopower.be en www.fotomediaservice.be
grts,
Geert
Comment
-
10 Hours of Zolder
Enkele beelden van de 10 Hours of Zolder. Het volledige album is terug te vinden op www.photopower.be en www.fotomediaservice.be
grts,
Geert
Comment
-
10 Hours of Zolder
grts,
Geert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert F Bekijk BerichtenEnkele beelden van de 10 Hours of Zolder. Het volledige album is terug te vinden op www.photopower.be en www.fotomediaservice.be
grts,
Geert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert F Bekijk BerichtenEnkele beelden van de 10 Hours of Zolder. Het volledige album is terug te vinden op www.photopower.be en www.fotomediaservice.be
grts,
Geert
Het is net alsof die Clio in achteruit stond.
Comment
Comment