Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een ICC vind ik toch meer iets voor gevorderden en zou ik echt niet aanraden aan beginnelingen. Dan kan je beter eerst met iets tragers leren rijden, desnoods eerst leren omgaan met een ICA zodat je de snelheid al wat gewoon bent.
Snel gaan op het rechte stuk kan iedereen, met bochtentechniek durven sommigen al eens de mist ingaan als het wat te snel gaat
een ICC opentrekken en recht rijden is de 1ste keer zelfs moeilijk
een ICC opentrekken en recht rijden is de 1ste keer zelfs moeilijk
Ik weet zelf nog de eertse keer dat ik mijn kart ging test rijden, om te zien of ik ervoor gewonnen bleek te zijn. Ik had nog nooit met zo'n ding gereden. Tenzij, een paar jaar indoor.
Ik had geen idee wanneer 'ie het best trok, hoe je moest opgaan met het gaspedaal e.d.
Deftig een bocht nemen, tot daar toe, maar er bv deftig uit wegacceleren, man man!
Als je het niet gewoon bent, is zelf een Max meer dan snel genoeg hoor! Ik rij nu toch al zo'n 3 of 4 jaar met een Max, en ik heb nog altijd niet het gevoel power te weinig te hebben....
Ik weet zelf nog de eertse keer dat ik mijn kart ging test rijden, om te zien of ik ervoor gewonnen bleek te zijn. Ik had nog nooit met zo'n ding gereden. Tenzij, een paar jaar indoor.
Ik had geen idee wanneer 'ie het best trok, hoe je moest opgaan met het gaspedaal e.d.
Deftig een bocht nemen, tot daar toe, maar er bv deftig uit wegacceleren, man man!
Als je het niet gewoon bent, is zelf een Max meer dan snel genoeg hoor! Ik rij nu toch al zo'n 3 of 4 jaar met een Max, en ik heb nog altijd niet het gevoel power te weinig te hebben....
Ik weet het ook nog goed:
Ik had toen al een eigen kart (zo'n bi-motor op jb chassis), dus totaal niet vergelijkbaar met een Biland.
Ik kwam toe in francorchamps en er waren een 6tal bilands aan het rijden. Twas echt indrukwekkend, zeker als je weet dat ik tot dan nog niet echt die supersnelle karts int echt had zien rijden.
Toen mocht ik eens een paar rondjes rijden...het was aan het regenen!
Kging echt super traag maar was op slag verliefd, ik moest ook zo'n snelle kart hebben. En enkele maanden erna hebben we dan enen gekocht. Van de motor heb ik nog niets van spijt, van het chassis daarentegen wel.
Dat handelt voor zover ik weet nog over de vorige sluiting in 2005
Voorlopig blijft het onduidelijk wat er momenteel aan de hand is. Heb nog nergens een persbericht gevonden.
Dat handelt voor zover ik weet nog over de vorige sluiting in 2005
Voorlopig blijft het onduidelijk wat er momenteel aan de hand is. Heb nog nergens een persbericht gevonden.
Woeps
Ja kvind het ook maar raar dat er nog nergens iets van is verschenen. Hopelijk klopt het bericht niet.
Bon, ik ben een gehele leek als't op karten aankomt :
ik weet dat je 2-takt kartjes en 4-takt kartjes hebt, al dan niet met (hand)geschakelde bakjes.
Wat is't beste voor een intermediate piloot ? (meer dan de goeie middelmaat, zeg maar)
Wat mag zo'n grapje maximaal (jonge tweedehands) kosten ? Waar zeker op te letten ? Hoeveel cc ? (Is dat circuit-gebonden ?)
I need info
Ikzelf ben als intermediate piloot beginnen rijden met een Briggs & Stratton. Dit is een zeer betrouwbare 4-takt (200cc). Hier kan je wedstrijden zoals het B&S PROKART kampioenschap, Clubkampioenschap en de VAS meedoen.
Het nadeel van deze motor is dat hij niet al te snel is.
Dan heb je een Rotax Max: Dit is een 2-takt (125cc). Een zeer leuke en snelle motor. Je moet er wel op letten dat je een Rotax Max Senior koopt i.p.v. een Rotax Max Junior. De Senior-motoren zijn iets sneller.
Het nadeel is: De Wedstrijden zijn redelijk duur. Je hebt het VAS, BK, WK maar vanaf dit jaar is er goedkopere wedstrijdformule in de PROKART, dit zijn wedstrijden van 2 uur in België, Nederland en Frankrijk en ze kosten niet echt veel, neem zo'n 100 euro per wedstrijd.
Ik zelf zou voor een jonge tweedehands Rotax Max gaan als je al wat ervaring hebt met karten.
Dat lijkt me een Parilla TG14 waar ze vroeger "klasse blauw" mee reden.
Is dus wel een 100cc maar lang zo snel niet als de huidige.
Vrij budgetvriendelijk natuurlijk in vergelijking met snellere 100cc's.
Misschien niet slecht om mee te beginnen al weet je natuurlijk niets over de staat van het chassis en weinig over die van de motor.
Kijk, eigenlijk weet je dat nooit tot je eens gaat kijken.
Een chassis herspuiten is een peulschil, en een motor uitwendig opkuisen ook. Zet er dan nog nieuwe bakken en spoilers op en het plaatje is perfect terwijl de motor misschien dringend aan een revisie nodig is en het chassis zo krom als een banaan is...
Ik zeg nu niet dat die kart op die foto eigenlijk een wrak is, ik zeg alleen maar dat je zoiets altijd van dichtbij moet gaan bekijken en indien mogelijk zelfs testrijden. En als het nog even kan; laat dat dan doen door iemand die er wat van kent of neem tenminste zo iemand mee.
Comment