Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Porsche voor op circuit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Waar zoude dan gaan rijden op circuit ?
    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Waarom geen 997 S met het X51 pakket zoals die van Tuur Bo geweest ?
      Heeft toch ook al 380 Pk ?( daarrond ) en als ik zag hoe den Tuur vlotjes over het circuit ging daarmee
      Ik lees dat je nog niks van circuit ervaring hebt dus waarom moet dit direkt een GT2 of GT3 zijn ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
        Waarom geen 997 S met het X51 pakket zoals die van Tuur Bo geweest ?
        Heeft toch ook al 380 Pk ?( daarrond ) en als ik zag hoe den Tuur vlotjes over het circuit ging daarmee
        Ik lees dat je nog niks van circuit ervaring hebt dus waarom moet dit direkt een GT2 of GT3 zijn ?
        ik was ook in de richting van een 997 S aan het denken
        2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
        2009 Porsche Carrera 4S

Comment

Makkie ..

50K > 997 S
          75K > 997 GT3
          100K > 997 GT3RS

Ik heb dezelfde keuze gemaakt Alleen 10K duurder een dik jaar geleden ...
          Persoonlijk zou ik ook een 997 GT3 RS verkiezen boven een 997/2 GT3, in ongeveer dezelfde prijsklasse.

Als je wil bezorg ik je een adres waar je een 996 GT3 RS en 997 GT3 kan huren voor een dagje on track dan kan je vergelijken. De 996 zal snel vergeten zijn .. En een 996 RS lijkt mij geen gezonde (letterlijk) keuze voor een eerste tracktool. Je zal wat geld kwijt zijn, maar je kan wel de beste keuze maken.

En als je het echt niet weet, mag je mijn 997 S ook eens proberen on track. Zal ik in tussentijd de Pan afbeulen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk Berichten
            ik was ook in de richting van een 997 S aan het denken
            Ik ook, maar dat zal niet cool genoeg zijn in vgl met een GT3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              een of ander bodykit opvijzen
              2009 Porsche Carrera 4S

Comment

en zo een "gewone" 997 S kan nog gebruikt worden als Jokke gewoon me zen madam een weekendje weg wil.
                2009 Porsche Carrera 4S

Comment

Zelfs zonder naar de prijs te kijken blijft voor mij GT3 > GT2

8400rpm redline bij de mk2 (als ik me niet vergis). Daar kan toch niet veel tegenop qua sensatie denk ik.
                  Bwa, 't is niet dat een GT2 slecht klinkt.. en dan heb ik het nog niet over die twin-turbo rush

Maar algemeen is een GT3 eenvoudiger te rijden, alleen al door dat immense koppel vd GT2 en dat turboga(a)t(je) (moet leuk zijn in 't natte )

Aero kit of hoe heet dat

Comment

Nen Aerokit!! Hoe Johnny is dat niet!!

Het grote probleem op Autoforum is dat velen van jullie denken dat een betere auto (GT3 tov. S) by default ook sneller zal zijn on track. En daar klopt weinig van.

Een slechtere piloot dan jezelf in een GT3 zal trager zijn dan jij in een S.
                    Een even goeie piloot in een GT3 zal sneller zijn.
                    Een betere piloot zal sneller zijn.

Het leukste on track is net beter te worden als piloot en 'straffere' auto's te kakken zetten ... Imho: leer eerst echt goed rijden met een S en ga dan naar een GT3 kijken .. Al gebruik ik dat vooral als excuus omdat ik geen GT3 kan betalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                      Nen Aerokit!! Hoe Johnny is dat niet!!

Het grote probleem op Autoforum is dat velen van jullie denken dat een betere auto (GT3 tov. S) by default ook sneller zal zijn on track. En daar klopt weinig van.

Een slechtere piloot dan jezelf in een GT3 zal trager zijn dan jij in een S.
                      Een even goeie piloot in een GT3 zal sneller zijn.
                      Een betere piloot zal sneller zijn.

Het leukste on track is net beter te worden als piloot en 'straffere' auto's te kakken zetten ... Imho: leer eerst echt goed rijden met een S en ga dan naar een GT3 kijken .. Al gebruik ik dat vooral als excuus omdat ik geen GT3 kan betalen
                      Ik zou wel eens willen meegaan met uwen Porsche op het circuit zunne Daggie

"alhoewel ik vermoed dat ik dan nog zotter ga staan van Porsche"

Comment

Ik zou wel eens willen meegaan met uwen Porsche op het circuit zunne Daggie

"alhoewel ik vermoed dat ik dan nog zotter ga staan van Porsche"
                        Dat kan. Er staat hier zelfs nog ergens een topic met de tarieven.

Comment

For the record: ik heb het over piloten in het algemeen. Niet over mezelf. Ik ga met plezier (en regelmaat) op kant voor goeie piloten in GT3's!

Toer: zondag Nürburgring GPS

Comment

Dat kan. Er staat hier zelfs nog ergens een topic met de tarieven.
                            Is het tarief niet den helft van een benzinetank?
                            Of ga ik teveel betalen op deze manier?

Toer: zondag Nürburgring GPS
                            Zondag werk ik , geen andere datums in het vooruitzicht ?( in de week )

Comment

Is het tarief niet den helft van een benzinetank?
                              Of ga ik teveel betalen op deze manier?
                              Da's vooral voor ir_fuel, omdat dat nen irritante kloot is.

Ik zal u wat data PM'en.

Comment

Ik zou een 993 of 964 laten ombouwen. Lichter, zeker zo snel, en met de nodige aanpassingen veel betrouwbaarder.
                                ----------------------------------------------------------------------------------
                                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                Pictures here: BMW 7 Series
                                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                It might need half a starsystem to turn around,
                                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Zelfs zonder naar de prijs te kijken blijft voor mij GT3 > GT2

8400rpm redline bij de mk2 (als ik me niet vergis). Daar kan toch niet veel tegenop qua sensatie denk ik.
                                  'k zou eerder een 996turbo nemen, daar goed mee leren rijden, 4X4 vanwege je "angst" voor de RING
                                  daarna een 996gt3, (geen RS die is (MichM3 heeft zo eentje) volgens mij nog "scherper")
                                  en dan een 997 mkII gt3rs

't zou je alleen biv mogen kosten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                                    Ik zou een 993 of 964 laten ombouwen. Lichter, zeker zo snel, en met de nodige aanpassingen veel betrouwbaarder.
                                    ze noiz of ze aircooled engine: magnifizent
                                    maar toch zou'k een 996 GT3 kopen, betaalbaar/goedkoper/comfy'er

Comment

Ik zal u wat data PM'en.
                                      Thx

Comment

3.0 RS van 1977

Comment

Jokke eens gaan zien op de porsche days over 3 weken op Spa (of een andere trackday. Daar is dat altijd de max om die (laat het mij heel oneerbiedig uitdrukken) wannabee piloten met hun duurste nieuwe speelgoed zwaar op hun doos zien krijgen van gasten in goed geprepareerde en veeel oudere 911´s.

Als ge natuurlijk een goede piloot in een 997 GT3rs over dat cricuit ziet gaan dan ist nog wel een ander paar mouwen. Herinner mij zo den eigenaar van porsche Latem in een 997 GT3rs over spa te zien gaan; samen met 2 andere Rs-en gedurende ronde of 5 gaven die drie mekaar bijna niks prijs. Dat was subliem om te zien (en vooral te horen).

Voor de rest hou ik mij hier wijselijk buiten de discussie want meer dan een porsche liefhebber ben ik helaas (nog) niet. Dus verschillen tussen al die wagens op circuit ken ik al zeker niet.

Comment

Working...