Waar zoude dan gaan rijden op circuit ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke Porsche voor op circuit?
Collapse
X
-
Waarom geen 997 S met het X51 pakket zoals die van Tuur Bo geweest ?
Heeft toch ook al 380 Pk ?( daarrond ) en als ik zag hoe den Tuur vlotjes over het circuit ging daarmee
Ik lees dat je nog niks van circuit ervaring hebt dus waarom moet dit direkt een GT2 of GT3 zijn ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenWaarom geen 997 S met het X51 pakket zoals die van Tuur Bo geweest ?
Heeft toch ook al 380 Pk ?( daarrond ) en als ik zag hoe den Tuur vlotjes over het circuit ging daarmee
Ik lees dat je nog niks van circuit ervaring hebt dus waarom moet dit direkt een GT2 of GT3 zijn ?
Comment
-
Makkie ..
50K > 997 S
75K > 997 GT3
100K > 997 GT3RS
Ik heb dezelfde keuze gemaaktAlleen 10K duurder een dik jaar geleden ...
Persoonlijk zou ik ook een 997 GT3 RS verkiezen boven een 997/2 GT3, in ongeveer dezelfde prijsklasse.
Als je wil bezorg ik je een adres waar je een 996 GT3 RS en 997 GT3 kan huren voor een dagje on track dan kan je vergelijken. De 996 zal snel vergeten zijn .. En een 996 RS lijkt mij geen gezonde (letterlijk) keuze voor een eerste tracktool. Je zal wat geld kwijt zijn, maar je kan wel de beste keuze maken.
En als je het echt niet weet, mag je mijn 997 S ook eens proberen on track. Zal ik in tussentijd de Pan afbeulen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk Berichtenik was ook in de richting van een 997 S aan het denken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk ook, maar dat zal niet cool genoeg zijn in vgl met een GT3
Comment
-
en zo een "gewone" 997 S kan nog gebruikt worden als Jokke gewoon me zen madam een weekendje weg wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenZelfs zonder naar de prijs te kijken blijft voor mij GT3 > GT2
8400rpm redline bij de mk2 (als ik me niet vergis). Daar kan toch niet veel tegenop qua sensatie denk ik.
Maar algemeen is een GT3 eenvoudiger te rijden, alleen al door dat immense koppel vd GT2 en dat turboga(a)t(je) (moet leuk zijn in 't natte)
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk ook, maar dat zal niet cool genoeg zijn in vgl met een GT3
Comment
-
Nen Aerokit!! Hoe Johnny is dat niet!!
Het grote probleem op Autoforum is dat velen van jullie denken dat een betere auto (GT3 tov. S) by default ook sneller zal zijn on track. En daar klopt weinig van.
Een slechtere piloot dan jezelf in een GT3 zal trager zijn dan jij in een S.
Een even goeie piloot in een GT3 zal sneller zijn.
Een betere piloot zal sneller zijn.
Het leukste on track is net beter te worden als piloot en 'straffere' auto's te kakken zetten ... Imho: leer eerst echt goed rijden met een S en ga dan naar een GT3 kijken .. Al gebruik ik dat vooral als excuus omdat ik geen GT3 kan betalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk BerichtenNen Aerokit!! Hoe Johnny is dat niet!!
Het grote probleem op Autoforum is dat velen van jullie denken dat een betere auto (GT3 tov. S) by default ook sneller zal zijn on track. En daar klopt weinig van.
Een slechtere piloot dan jezelf in een GT3 zal trager zijn dan jij in een S.
Een even goeie piloot in een GT3 zal sneller zijn.
Een betere piloot zal sneller zijn.
Het leukste on track is net beter te worden als piloot en 'straffere' auto's te kakken zetten ... Imho: leer eerst echt goed rijden met een S en ga dan naar een GT3 kijken .. Al gebruik ik dat vooral als excuus omdat ik geen GT3 kan betalen
"alhoewel ik vermoed dat ik dan nog zotter ga staan van Porsche"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenIk zou wel eens willen meegaan met uwen Porsche op het circuit zunne Daggie
"alhoewel ik vermoed dat ik dan nog zotter ga staan van Porsche"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDat kan. Er staat hier zelfs nog ergens een topic met de tarieven.
Of ga ik teveel betalen op deze manier?
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
Toer: zondag Nürburgring GPS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenIs het tarief niet den helft van een benzinetank?
Of ga ik teveel betalen op deze manier?
Ik zal u wat data PM'en.
Comment
-
Ik zou een 993 of 964 laten ombouwen. Lichter, zeker zo snel, en met de nodige aanpassingen veel betrouwbaarder.----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenZelfs zonder naar de prijs te kijken blijft voor mij GT3 > GT2
8400rpm redline bij de mk2 (als ik me niet vergis). Daar kan toch niet veel tegenop qua sensatie denk ik.
daarna een 996gt3, (geen RS die is (MichM3 heeft zo eentje) volgens mij nog "scherper")
en dan een 997 mkII gt3rs
't zou je alleen biv mogen kosten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenIk zou een 993 of 964 laten ombouwen. Lichter, zeker zo snel, en met de nodige aanpassingen veel betrouwbaarder.
maar toch zou'k een 996 GT3 kopen, betaalbaar/goedkoper/comfy'er
Comment
-
-
Jokke eens gaan zien op de porsche days over 3 weken op Spa (of een andere trackday. Daar is dat altijd de max om die (laat het mij heel oneerbiedig uitdrukken) wannabee piloten met hun duurste nieuwe speelgoed zwaar op hun doos zien krijgen van gasten in goed geprepareerde en veeel oudere 911´s.
Als ge natuurlijk een goede piloot in een 997 GT3rs over dat cricuit ziet gaan dan ist nog wel een ander paar mouwen. Herinner mij zo den eigenaar van porsche Latem in een 997 GT3rs over spa te zien gaan; samen met 2 andere Rs-en gedurende ronde of 5 gaven die drie mekaar bijna niks prijs. Dat was subliem om te zien (en vooral te horen).
Voor de rest hou ik mij hier wijselijk buiten de discussie want meer dan een porsche liefhebber ben ik helaas (nog) niet. Dus verschillen tussen al die wagens op circuit ken ik al zeker niet.
Comment
Comment