Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Bmw kopen in Engeland (Londen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Het is een belasting op een Voordeel van Alle Aard.

    Het voordeel in deze een wagen.

    Berekend op basis van catalogusprijs, incl. BTW & Opties excl. korting.

    Catalogus prijs in BE. Dus dat is al in strijd met vrije handel in de EU.

    BTW . Dat is al een belasting... .

    Degressief tot 70% op 5 jaar. Dus de vroeger spaarzame ondernemer die zich een Premium Selection kocht of andere 2de hands formule van een ander merk met 2/4 jaar garantie en etc... Is nu dik genaaid net zoals iemand die zijn wagen effectief wil oprijden en er dan misschien 10 jaar of langer mee wenst te doen. Betaald eigenlijk 5 jaar teveel belasting. Rechtvaardig mijn kloten... !

    Ik denk dat er zelfs al 3 jaar een procedure loopt bij de EU om de VAA regeling aan te kaarten. Er moest idd iets veranderen, volledig akkoord maar nu hebben ze meer kapot gemaakt en zodoende vangen ze minder dan daarvoor. Maja alles kaat koed!
    Last edited by Alfa-Beemer; 25/11/2013, 11:55.
    U hoeft dit niet te lezen.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Ik denk op de prijs die op je factuur staat. Aangezien deze lager zal zijn, zal je ook minder VAA betalen.

      Ik heb daarnet eens een 911 geconfigureerd zoals ik 'm minimaal zou willen. Hier zou deze bruto 119k euro kosten. In de UK kost dezelfde 911 104k euro.
      Toch nog steeds een zeer groot verschil.
      Op de Belgische catalogusprijs ..... of je moet een versie aan de hand kunnen doen die niet in België beschikbaar is (motorich, uitrustingsgewijs weet ik het niet ... vb audi black line in UK). Dan vallen ze terug op de catalogusprijs in het land van herkomst.
      Iemand hierop antwoord toevallig ?
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
        Het is een belasting op een Voordeel van Alle Aard.

        Het voordeel in deze een wagen.

        Berekend op basis van catalogusprijs, incl. BTW & Opties excl. korting.

        Catalogus prijs in BE. Dus dat is al in strijd met vrije handel in de EU.

        BTW . Dat is al een belasting... .

        Degressief tot 70% op 5 jaar. Dus de vroeger spaarzame ondernemer die zich een Premium Selection kocht of andere 2de hands formule van een ander merk met 2/4 jaar garantie en etc... Is nu dik genaaid net zoals iemand die zijn wagen effectief wil oprijden en er dan misschien 10 jaar of langer mee wenst te doen. Betaald eigenlijk 5 jaar teveel belasting. Rechtvaardig mijn kloten... !

        Ik denk dat er zelfs al 3 jaar een procedure loopt bij de EU om de VAA regeling aan te kaarten. Er moest idd iets veranderen, volledig akkoord maar nu hebben ze meer kapot gemaakt en zodoende vangen ze minder dan daarvoor. Maja alles kaat koed!
        Ik ga hier het VAA niet verdedigen.

        Maar als je het uitkleedt tot wat het is dan is dat principe zo gek nog niet

        Je betaald een belasting op het voordeel dat je haalt uit het gebruik van een voertuig dat bekostigt wordt met middelen uit een vennootschap. Je hebt niet enkel de aankoop waar je een voordeel uithaalt Dus dat je VAA niet blijft zakken door de tijd is normaal, want een "waardeloos" voertuig verbruikt nog altijd energie en vraagt nog altijd onderhoud.

        Wat betreft die catalogusprijzen is het vastleggen van het VAA bedrag voor een tweedehands voertuig of een voertuig uit het buitenland een beetje vaag. Daar zou dringend duidelijkheid moeten over gebracht worden, want op dit moment is er nooit een eenduidig antwoord.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          Moet inderdaad aanvechtbaar zijn.

          Ik zou zoiets naar de EU brengen met de redenering dat men het aankopen van goederen in aanderen landen zo probeert te ontmoedigen.



          Niet echt per sé het geval. Hangt een beetje af van de dealer. Ik kende redelijk goed de locale Porsche verdeler waar ik woonde en de twee LHD wagens die ik voor "Europeanen" daar heb helpen bestellen, zijn gewoon afgeleverd geweest.

          Opnieuw, indien er zulk een kunst en vliegwerk wordt toegepast, dan moet je dat gewoon even op papier krijgen (bvb gewoon aantonen dat je voor een RHD en LHD verschillende levertermijnen krijgt in UK en dat je verschillende levertermijnen krijgt tussen een LHD in Belgie en een LHD in UK). Dan spreek je even Porsche aan in Duitsland en je wijst er hen op dat ze discrimineren tussen het EU land waar de klant zijn goed wil aankopen en dat ze zo de vrije handel tussen EU landen verhinderen. Stuur hen even dit document (http://http://ec.europa.eu/eu_law/docs/docs_your_rights/complaint_form_en.rtf) in copy. Je kan hen voorstellen jouw wagen mooi in dezelfde levertermijn in UK af te zetten, of je stuurt het boeltje naar de EU.

          Je stuurt het geheel ingevulde document maar direct naar de EU ook want dergelijke bedrijven denken zowieso dat ze boven de wet staan.

          Het gaat wel even duren voor je resultaat gaat krijgen, maar als je juist argumenteert, dan ga je je slag thuishalen en de ganse bende autoconstructeurs eindelijk eens op hun plaats zetten.
          Ik heb destijds zo het Ministerie van Transport in UK de wet doen wijzigen op aanhangers ingevoerd vanuit andere EU landen. En gepikkeerd dat onze superieure Britten waren dat ze hun wet hebben moeten veranderen

          (Als ge dat document invult, contacteer me gerust. 'k Wil best helpen de argumentatie te onderbouwen.).
          Blijkbaar kan bovenstaande link niet geopend worden.
          - voor Engels:http://ec.europa.eu/eu_law/your_righ...s_forms_en.htm vervolgens "complaint form" (word document).
          - voor Nederlands: http://ec.europa.eu/eu_law/your_righ...s_forms_nl.htm vervolgens "klachtenformulier" (word document).
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #65
            Is dit nog steeds interessant?
            Het zou eventueel gaan om een M4

            Comment


            • #66
              Minder, de pond is gestegen de laatste tijd. Je kan het uittellen natuurlijk, gewoon configureren op bmw.co.uk en dan de wisselkoers nemen van nu.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                Minder, de pond is gestegen de laatste tijd. Je kan het uittellen natuurlijk, gewoon configureren op bmw.co.uk en dan de wisselkoers nemen van nu.
                Met de config en de wisselkoers via xe.com kwam ik uit op een verschil van 6000 euro. Zonder de optie LHD uiteraard. Niet slecht. iemand een idee wat ze extra rekenenen voor LHD?

                Comment


                • #68
                  Nieuw Bmw kopen in engeland (londen)

                  Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                  Is dit nog steeds interessant?
                  Het zou eventueel gaan om een M4
                  Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                  Minder, de pond is gestegen de laatste tijd. Je kan het uittellen natuurlijk, gewoon configureren op bmw.co.uk en dan de wisselkoers nemen van nu.
                  Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                  Met de config en de wisselkoers via xe.com kwam ik uit op een verschil van 6000 euro. Zonder de optie LHD uiteraard. Niet slecht. iemand een idee wat ze extra rekenenen voor LHD?
                  Uiteraard is het nu nog steeds interessant om in de UK te shoppen.
                  Alles hangt er wel een beetje vanaf of je hier wel van een behoorlijk korting kan genieten.
                  In oktober 2011 koste LHD bij Audi.UK een extra kost van £500.

                  Even een voorbeeld van een door mij nu samengestelde BMW X5 40SE.

                  BE = € 86035 (zonder korting)
                  UK = £ 61180 of € 74005 (zonder LHD-kost, incl.20% btw, zonder korting).
                  Last edited by Metaxa; 04/04/2014, 20:28.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #69
                    M3 in uk

                    Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                    Is dit nog steeds interessant?
                    Het zou eventueel gaan om een M4
                    Heb in januari mijn BMW besteld in Londen. Op 30 juli kan ik hem gaan halen.

                    Catalogusprijs zoals besteld in België: 92500€
                    prijs in uk met kortingen:64900€

                    Toch wel de moeite lijkt me.
                    Last edited by ; 12/09/2014, 14:58.

                    Comment


                    • #70
                      Damn, zeker de moeite...
                      Rij je de wagen dan op transit platen terug?
                      In BE langs de douane en keuring?

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Riky1 Bekijk Berichten
                        Heb in januari mijn m3 besteld in Londen. Op 30 juli kan ik hem gaan halen.

                        Catalogusprijs zoals besteld in België: 92500€
                        prijs in uk met kortingen:64900€

                        Toch wel de moeite lijkt me.
                        Ik neem aan dat hier nog 21% btw bijkomt ? Nog andere kosten ?

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Riky1 Bekijk Berichten
                          Heb in januari mijn m3 besteld in Londen. Op 30 juli kan ik hem gaan halen.

                          Catalogusprijs zoals besteld in België: 92500€
                          prijs in uk met kortingen:64900€

                          Toch wel de moeite lijkt me.
                          Proficiat! Zal hij nog getuned worden bij BR bvb?


                          Sent from somewhere, using Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Ik neem aan dat hier nog 21% btw bijkomt ? Nog andere kosten ?
                            Dat zal zijn all-in prijs zijn.
                            Het is nog steeds zeer interessant om een BMW/AUDI in de UK te kopen.


                            Sent from somewhere, using Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Ik neem aan dat hier nog 21% btw bijkomt ? Nog andere kosten ?
                              Dat zijn beiden de prijzen inclusief 21% btw. Verder komen er geen kosten of belastingen meer bij.

                              De dealer in uk regelt al het papierwerk zodat als ik de wagen ga halen, deze klaar staat met transitplaten op mijn naam. Dan nog zelf de douane en schouwing regelen.

                              Het prijs verschil is het grootste op duurdere wagens met zwaardere motorisaties.

                              Een 535d full option scheelde 13000€. Catalogusprijs in België was +\- 95000€.

                              Comment


                              • #75
                                Iemand die dit ook al particulier gedaan heeft? Hoe regel je het dan bij de BTW, want bij een nieuwe wagen (<6 maanden, <6000km) dien je toch ook in BE BTW te betalen, niet (cfr "hoe een wagen uit duistland importeren"-topic)?

                                Comment


                                • #76
                                  Keuring op een nieuwe wagen is niet nodig...
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Interssant. Abonnementje

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk Berichten
                                      Iemand die dit ook al particulier gedaan heeft? Hoe regel je het dan bij de BTW, want bij een nieuwe wagen (<6 maanden, <6000km) dien je toch ook in BE BTW te betalen, niet (cfr "hoe een wagen uit duistland importeren"-topic)?

                                      Je betaald geen BTW in de UK, je krijgt een exportformulier mee die je laat invullen in het douanekantoor in Belgie, betaalt de 21 % BTW in Belgie en suurt het ingevulde douaneformulier terug naar de britse DIV.

                                      Dat is alles, inderdaad geen keuring nodig op een nieuwe auto.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Dus op die 64K komt nog 21% aan de douane in BE

                                        Comment


                                        • #80
                                          In Engeland is de 435d cabrio te koop is dit de moeite om daar aan te kopen lijkt mij een 15000 euro goedkoper te zijn dan in België als hij er hier al zou komen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X