Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe bedrijfswagen...help!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

DAT!
    Afgelopen weken nog eens ACC mogen testen bij 2 Volvo’s en neen dank u dat komt er zeker niet in, maar dat wisten we al van bij Audi, Jaguar, BMW en Lexus. Hemeltergend om zo te moeten rondrijden. Mij verbaast het nu helemaal niet meer dat je zoveel yo-yo en zigzag-rijders tegenkomt op de snelweg.
    Het verbaast me ook niet dat bepaalde verzekeringsgroepen die dingen al uit hun voorwaarden hebben gehaald om korting te kunnen bekomen op je polis.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dan weet ik niet wat gij fout doet, maar ik rij 95% met mijne Tiguan op ACC en dat werkt zo goed als perfect bij mij. Zou niet meer zonder willen. De voorgaande wagens hadden allemaal CC en dat is enkel bruikbaar in het buitenland op autostrades met weinig verkeer. Zo is er in België enkel de E40, maar op de E313 en E314 krijgt ge pijn aan uwe duim van continu +/-/pauze/res te drukken. Alsof ge op ne playstation aant spelen zijt. Nu doet de auto dat gewoon allemaal vanzelf

Of ge het nu wilt of niet, maar ken zo direct geen merken waar ge kunt kiezen tussen CC of ACC. Dus hou u maar vast, want het komt eraan :-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      oude s350, en invoegen van andere auto's door de tussenafstand los ik op door de voet op de gas te laten rusten, dan heb je dat 'vervelend' gerem veel minder
      het blijven veiligheids hulpmiddelen die ik erg graag gebruik, bezie het ook niet als autonoom rijden
      Zo doe ik het ook. Heb het altijd opstaan. Als ik dan even wat harder wil, geef ik gas bij en als ik los, dan remt hij af. Als ik de afstand tot mijne voorligger wil verkleinen tot minder dan het 'wettelijke' minimum, dan geef ik ook wat gas bij.

Enige minpunt bij die ACC is dat als mijne voorligger een afrit neemt en hij deze nog steeds scant. Op het moment dat die dan hard gaat vertraken, remt mijne ook, maar het is ondertussen een gewoonte dat ik dan gewoon mijne voet op het gaspedaal zet en een tikje geef om dat te overrulen.

Wat mij betreft is ACC de beste uitvinding van de laatste 10 jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
        Kan dat best geloven, en prive zou ik ervoor betalen maar voor een leasing is keuze nu eenmaal beperkt. Dan neem ik liever mooiere of grotere auto of betere motor dan die snufjes.
        Dat zijn dus keuzes die ge maakt. Zo ken ik mensen die een kale 3-reeks nemen ipv een goed uitgeruste Mondeo bijvoorbeeld.
        Ik zelf doe tussen de 45 en 60000km/jaar en leef zo goed als in mijne auto. Ik zie de buitenkant toch niet als ik rij en dus wil ik dat de binnenkant in orde is en dat er de nodige zaken opzitten die mijn dag aangenamer maken. Zoals lederen zetels, automaat, ACC, AID, 360° view, parkpilot,... . Als ik budget genoeg heb, zou ik natuurlijk ook nog de nodige foliekes pakken, maar ik zit sowizo al altijd boven budget en krijg ik er met onderhandelen door. Dus ga ik geen opties laten vallen om bv LED lichten te nemen waar eigenlijk mijne tegenligger meer plezier aan heeft

Die snufjes heeft natuurlijk ook 1 groot nadeel. En dat is dat ge ze achteraf niet meer wilt missen. En als ik nu opnieuw een Tiguan neem, is dat allemaal geen probleem, maar ik rij elke keer graag iets anders en dan kan het zijn dat ge bepaalde zaken bij een ander merk niet krijgt of dat het niet meer in het budget past. Dus hoe lager ge de uitrusting nu houdt, hoe leuker het later weer wordt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Dan weet ik niet wat gij fout doet, maar ik rij 95% met mijne Tiguan op ACC en dat werkt zo goed als perfect bij mij. Zou niet meer zonder willen. De voorgaande wagens hadden allemaal CC en dat is enkel bruikbaar in het buitenland op autostrades met weinig verkeer. Zo is er in België enkel de E40, maar op de E313 en E314 krijgt ge pijn aan uwe duim van continu +/-/pauze/res te drukken. Alsof ge op ne playstation aant spelen zijt. Nu doet de auto dat gewoon allemaal vanzelf

Of ge het nu wilt of niet, maar ken zo direct geen merken waar ge kunt kiezen tussen CC of ACC. Dus hou u maar vast, want het komt eraan :-).
          En ik rij 99% op Cc aan 124 waarvan ik gemakkelijk 90% van de tijd kan aanhouden. Bij heel druk verkeer (op de E19 bvb tussen Brussel en Antwerpen ‘s avonds) gaat ie op 110 en daar kan ik ook vlot 90% van de tijd die snelheid aan.
          Dat jullie de processie van Echternach willen rijden, bepalend door de techniek moeten jullie weten.
          Ik heb vorige week de ACC op 125 gezet en geen enkele keer heb ik dit bereikt op een moment van weinig verkeer dan nog. Ik heb wel alle snelheden tussen 102 en 123 gezien, bepaald door het “systeem”. ACC op alle mogelijke afstanden geprobeerd maar als ik op een kameel wil tijden zal ik wel naar Marokko gaan.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Zo doe ik het ook. Heb het altijd opstaan. Als ik dan even wat harder wil, geef ik gas bij en als ik los, dan remt hij af. Als ik de afstand tot mijne voorligger wil verkleinen tot minder dan het 'wettelijke' minimum, dan geef ik ook wat gas bij.

Enige minpunt bij die ACC is dat als mijne voorligger een afrit neemt en hij deze nog steeds scant. Op het moment dat die dan hard gaat vertraken, remt mijne ook, maar het is ondertussen een gewoonte dat ik dan gewoon mijne voet op het gaspedaal zet en een tikje geef om dat te overrulen.

Wat mij betreft is ACC de beste uitvinding van de laatste 10 jaar.
            Lol, als je constant met je gasvoet het systeem moet bijsturen...veel baat heb je er dan niet meer aan. Of je moet zelf de yo-yo rijders inhalen of je wordt zelf ingehaald waarbij ie constant (meestal nutteloos) vertraagd. Prachtig systeem!
            Misschien moeten mensen eens eerst leren een snelheid te rijden die ze moeten rijden en dan pas de snelheid die ze kunnen rijden.
            Misschien kunnen ze maar beter de max. snelheden overal nog wat lager leggen want die wordt door die systemen en hun gebruikers toch automatisch naar omlaag gehaald.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Vanmorgen met XC60 en V90 gereden. Beide mooie auto's maar toch niet 100% mijn hart gestolen. De XC60 vond ik heel ruim en comfortabel, maar is toch wennen als je een lage wagen gewoon bent. Wat me enorm tegenviel was geluid van wind en rolgeluid, dat is in mijn A6 merkbaar minder en was op de S90 ook niet echt veel beter.

Comment

Op de V90 kan je akoestische beglazing nemen. Mij is dat lawaai niet opgevallen, maar ik heb die ruiten wel mee besteld.

Over ACC zullen we maar zwijgen en aan nemen dat er dikke fans zijn, en mensen die het niet echt zien zitten.
                Ik denk dat het echt wel aan voorkeuren ligt. Als ik morgen met een volledig zelfrijdende auto de weg op kan, dan kies ik daar direct voor.
                Ik heb genoeg kms op de pedalen geduwd en aan het stuur gedraaid.

Comment

En ik rij 99% op Cc aan 124 waarvan ik gemakkelijk 90% van de tijd kan aanhouden. Bij heel druk verkeer (op de E19 bvb tussen Brussel en Antwerpen ‘s avonds) gaat ie op 110 en daar kan ik ook vlot 90% van de tijd die snelheid aan.
                  Dat jullie de processie van Echternach willen rijden, bepalend door de techniek moeten jullie weten.
                  Ik heb vorige week de ACC op 125 gezet en geen enkele keer heb ik dit bereikt op een moment van weinig verkeer dan nog. Ik heb wel alle snelheden tussen 102 en 123 gezien, bepaald door het “systeem”. ACC op alle mogelijke afstanden geprobeerd maar als ik op een kameel wil tijden zal ik wel naar Marokko gaan.

Dat is raar, ik rij enorm veel de E19 tussen brussel en antwerpen en ik stel mijne in op 120 à 130 en toch houdt die dat niet 90% van de tijd aan. Toch niet op de uren dat ik er kom dan Maar goed, dat zijn ook 3 rijstroken en dan hebt ge al wat meer mogelijkheden, maar op de E313 en E314 is dat onmogelijk, want daar varieert de snelheid tussen 90 en 120km/u omdat de mensen schrik hebben om camions voorbij te steken

Maar als gij uwe CC op 124 zet en 90% van den tijd dat kunt aanhouden, hoe kan het dan als ge ACC op zet, dat dit dan niet lukt (want dan maar 102-123)?

Comment

Lol, als je constant met je gasvoet het systeem moet bijsturen...veel baat heb je er dan niet meer aan. Of je moet zelf de yo-yo rijders inhalen of je wordt zelf ingehaald waarbij ie constant (meestal nutteloos) vertraagd. Prachtig systeem!
                    Misschien moeten mensen eens eerst leren een snelheid te rijden die ze moeten rijden en dan pas de snelheid die ze kunnen rijden.
                    Misschien kunnen ze maar beter de max. snelheden overal nog wat lager leggen want die wordt door die systemen en hun gebruikers toch automatisch naar omlaag gehaald.

Wie zegt dat ik dat 'constant' moet doen? Dat gebeurt eens 1 a 2 x per dag dat ik dat moet doen. Meer niet. In den tijd met de CC kreeg ik effectief pijn aan mijne duim van + en - te drukken en constant op pauze en resume te drukken. En als er dan ene direct achter ne camion naar het linker vak ging, moest ik ook nog eens remmen erbij. Dus ook nog constant de voet in de aanslag voor de rem dat ik nu ook niet meer heb.

Nu, ieder zijn ding natuurlijk, maar merk toch wel dat veel mensen die CC vroeger nutteloos vonden, nu wel niet meer zonder ACC willen. Hier op het forum zijt ge zelfs ene van de zeer weinigen die een helse hekel heeft aan ACC

Comment

Thans ook een domme redenering dat de snelheid omlaag wordt gehaald door die systemen. Mijne staat altijd op 130km/u, en dan geeft de coyote 124km/u aan dat ik effectief rij. Mijne auto remt niet automatisch omdat hij daar goesting in heeft, maar alleen omdat er nen sukkelaar voor mij rijdt die schrik heeft om ne camion voorbij te steken, of geen goesting heeft in 120km/u, maar wel graag links rijdt.

Dus even goede vrienden, maar uw redenering slaat nergens op.

Comment

Dat is raar, ik rij enorm veel de E19 tussen brussel en antwerpen en ik stel mijne in op 120 à 130 en toch houdt die dat niet 90% van de tijd aan. Toch niet op de uren dat ik er kom dan Maar goed, dat zijn ook 3 rijstroken en dan hebt ge al wat meer mogelijkheden, maar op de E313 en E314 is dat onmogelijk, want daar varieert de snelheid tussen 90 en 120km/u omdat de mensen schrik hebben om camions voorbij te steken

Maar als gij uwe CC op 124 zet en 90% van den tijd dat kunt aanhouden, hoe kan het dan als ge ACC op zet, dat dit dan niet lukt (want dan maar 102-123)?
                        Omdat systemen hersendood zijn en niet alleen de systemen.
                        Als jij op ACC rijdt en er haalt er ene jou in en vervolgens wat te vroeg invoegt gaat jou systeem automatisch afremmen omdat die een object ziet. Meestal is dat helemaal niet nodig.
                        Ik niet met CC op, ik zie en weet dat die wagen toch sneller rijdt dan mij, waarom zou ik een handeling doen?
                        Maar ik merk inderdaad vele hersendode mensen op de weg die gelijk halve of hele Zombies hun trajecten afwerken.
                        Autorijden moet je zelf doen en niet over laten aan allerlei systemen.

Comment

Als jij op ACC rijdt en er haalt er ene jou in en vervolgens wat te vroeg invoegt gaat jou systeem automatisch afremmen omdat die een object ziet. Meestal is dat helemaal niet nodig.
                          Ik niet met CC op, ik zie en weet dat die wagen toch sneller rijdt dan mij, waarom zou ik een handeling doen?
                          Maar ik merk inderdaad vele hersendode mensen op de weg die gelijk halve of hele Zombies hun trajecten afwerken.

Wat jij beschrijft is exact wat het systeem van BMW doet. Bij mijn Audi herkende het systeem dat de auto die invoegt sneller rijdt, en die remde niet.

Die systemen worden ook beter, maar zijn nog niet waar ze moeten zijn. (toch niet bij alle merken)

Comment

Thans ook een domme redenering dat de snelheid omlaag wordt gehaald door die systemen. Mijne staat altijd op 130km/u, en dan geeft de coyote 124km/u aan dat ik effectief rij. Mijne auto remt niet automatisch omdat hij daar goesting in heeft, maar alleen omdat er nen sukkelaar voor mij rijdt die schrik heeft om ne camion voorbij te steken, of geen goesting heeft in 120km/u, maar wel graag links rijdt.

Dus even goede vrienden, maar uw redenering slaat nergens op.
                            Coyote...nog zoiets :rolling eyes:
                            Ben jij ook zo iemand die op zijn rem gaat staan als hij een camera ziet staan om vervolgens onder die max. Snelheidslimiet te duiken om dan traag terug zijn snelheid probeert te halen omdat het dan nog wat bergop gaat? (E19 in Waarloos). Kom je daar achtergereden met ACC heeft dit gevolgen voor al wat nog achter jou komt, maar who cares.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Wat jij beschrijft is exact wat het systeem van BMW doet. Bij mijn Audi herkende het systeem dat de auto die invoegt sneller rijdt, en die remde niet.

Die systemen worden ook beter, maar zijn nog niet waar ze moeten zijn. (toch niet bij alle merken)
                              Dat kan, laatste Audi waar ik meegereden heb die ACC had is alweer 4j. geleden.
                              De beide Volvo’s waren alvast niet geoptimaliseerd ondanks het recente voertuigen zijn.
                              Gelukkig zijn de meeste wagens nu standaard uitgerust met CC en blijft ACC een (dure) optie omdat ze fiat meestal in pakketten verwerken.
                              Ik ken ook veel mensen die wel enkel CC hebben op hun wagen maar dat nooit gebruiken...

Comment

Distronic en ACC is in België amper te gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Distronic en ACC is in België amper te gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                                  haha, ik gebruik het 90% van de tijd, en niet alleen op autostrade.

Comment

Even on topic guys, acc zit toch niet in mogelijkheden hier Geen bmw fans? Aangezien de Volvo me niet echt 100% kon bekoren, zal keuze vermoedelijk gaan tussen de Mercedes E-klasse en BMW 520D. Grootste verschil is dat ik op de Merc 360° camera, carplay en elektrische zetels heb, en op de BMW echt leder interieur (op Merc mix stof/leder) maar geen parkeercamera noch carplay. Benz is iets meer luxe denk ik, BMW sportiever.
                                    Last edited by ; 13/12/2018, 16:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                                      Even on topic guys, acc zit toch niet in mogelijkheden hier Geen bmw fans? Aangezien de Volvo me niet echt 100% kon bekoren, zal keuze vermoedelijk gaan tussen de Mercedes E-klasse en BMW 520D. Grootste verschil is dat ik op de Merc 360° camera, carplay en elektrische zetels heb, en op de BMW echt leder interieur (op Merc mix stof/leder) maar geen parkeercamera noch carplay. Benz is iets meer luxe denk ik, BMW sportiever.
                                      Moeilijke keuze, iets in mij zegt dat je voor een MB zal gaan, maar denk dat je met beide niet verkeerd zit.

Comment

Waarom zou dat niet nodig zijn dat hij remt? In tegenstelling tot mensen, houd de tiguan de wettelijke afstand. Als ik niet op ACC rij, dan ben ik er mij zelfs van bewust dat ik te kort op mijn voorligger rij. Gij remt in dat geval niet, maar uwe afstand tot voorligger is dan op dat moment te kort.

In het begin dacht ik ook door het iets meer remmen dat mijn remblokken erdoor zouden vliegen, maar ze zijn nu pas op 90000km pas vervangen wat ik niet slecht vindt om voor 95% op ACC te rijden op meestal autostrades waar ge continu afgeremd wordt door schrikschijters die bang hebben van camions

Maar zoals gezegd, kleuren en geuren hé. Ieder zijn ding. Ik zelf geniet elke dag weer van het relax rijden op ACC waar ik vroeger continu keihard ging rijden als ik eindelijk ne sukkelaar voorbij kon die eens besliste om naar rechts te gaan. Nu trek ik mij dat niet meer aan en laat de auto gewoon lekker zijn ding doen. Nog nooit zo relax gereden.

Dene rijdt liever zelf, de andere weer niet. Ik volg Tommie. Ik kijk uit naar de dag dat ik mijne zelfrijdende wagen mag gaan afhalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

haha, ik gebruik het 90% van de tijd, en niet alleen op autostrade.
                                          Ik heb de laatste versie van de VAG groep, een pak beter als die van 4 jaar geleden.

Het probleem is ook de ACC niet maar de idioten die op 5 meter invoegen en er voor zorgen dat dat spel continu in de remmen gaat.

In Duitsland sta het constant op en dat gaat feilloos. Maar had toch graag de optie CC en ACC gehad dat je in het submenu kon kiezen.

Ook langs rechts eentje inhalen is gedaan met dat systeem, hij weigert

Comment

Working...