Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAZDA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mazda @ Tokyo Auto Salon





    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

    Comment


    • Mazda @ Tokyo Auto Salon deel 2



      Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

      Comment


      • Daar zitten wel ferme stukken tussen

        maar sommigen vind ik dan terug minder

        die RX-8......... :o

        Comment


        • lekker!


          Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          cc

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
            Daar zitten wel ferme stukken tussen

            maar sommigen vind ik dan terug minder

            die RX-8......... :o
            Dat vind ik er ook van

            Comment


            • Mazda doet het goed zo te zien :

              Mazda verdubbelt zijn nettowinst tijdens eerste jaarhelft van 2003
              Dankzij de goede verkoopsresultaten in Europa en China alsook door nieuwe kostbesparende maatregelen, kon de vijfde Japanse autoconstructeur Mazda zijn nettowinst in het eerste semester 2003/2004 verdubbelen tot 11,2 miljard yen (87 miljoen euro).
              De courante winst van de periode april-september is meer dan verdubbeld (+106,7 %) tot 19 miljard yen (147,59 miljoen euro). De bedrijfswinst steeg met 94% tot 28,4 miljard yen (220,60 miljoen euro). De omzet steeg daarentegen met 4,3 % tot 1.209,5 miljard yen (9,4 miljard euro).
              Mazda heeft zijn verwachtingen voor het volledige boekjaar, dat afgesloten wordt eind maart van volgend jaar, behouden : de nettowinst wordt geraamd op 30 miljard yen (232 miljoen euro), hetzij 24,5% hoger dan de cijfers van het boekjaar 2002-2003, de courante winst wordt geraamd op 57 miljard yen (442,77 miljoen euro) met een omzet van 2.500 miljard yen (19,3 miljard euro). Het zou om de beste resultaten gaan tijdens het laatste decennia en het derde opeenvolgende jaar met een hogere winst en omzet.
              Nieuwe kostenbesparingen en de gevolgen van de waardevermindering van de yen t.o.v. euro moeten toelaten om deze jaarcijfers te behalen. De kostenvermindering zou een winst van 50 miljard yens moeten opleveren tijdens het boekjaar 2003-2004.

              Bron : Autoactu
              CDN/WB[/quote]

              Comment


              • daar staan een paar zeer mooie modellen tussen

                Comment


                • Filmpje (+/- 19 MB, 6 minuten) waarin vooral de Mazda6 de hoofdrol speelt.
                  Andere merken (Subaru, BMW, Mini, Chevrolet, enz...) mogen af en toe ook eens in beeld

                  FILMPJE

                  (Best eerst opslaan!)

                  Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                  Comment


                  • Mazda6 wint Autoweek tevredenheidstrofee

                    De Mazda6 heeft gisteren tijdens de uitreiking van de jaarlijkse AutoWeek Tevredenheidstrofee de eerste prijs bij de modellen gewonnen in de categorie middenklasse. De Mazda6 kreeg van de lezers van het blad AutoWeek en van de bezoekers aan de gelijknamige website 99 punten toebedeeld, vijf meer dan de nummer twee.

                    Mazda6 erg populiar

                    Het winnen van de AutoWeek Tevredenheidstrofee is opnieuw een bewijs van de populariteit van de Mazda6. De nummer 2 in de verkiezing ‘Auto van het Jaar 2003’ scoorde in het onderzoek, dat uitgevoerd werd door NFO Trendbox, nergens onder het gemiddelde. Als belangrijkste aankoopreden komt ondubbelzinnig het fraaie design van de Mazda6 naar voren. Het model scoorde zelfs de 1e plaats op het criterium ‘comfort/ruimte’, gerekend over alle 73 modellen van alle merken die aan het onderzoek meededen. In de eindrangschikking van die 73 modellen eindigde de Mazda6 maar liefst op de 3e plaats.

                    In het jaar van zijn introductie, 2002, werden er van de Mazda6 2341 eenheden verkocht, dit jaar zijn dat er al 4910*, wat een marktaandeel betekent van 6,95% in het middenklasse-segment (D-segment). De Mazda6 staat vooral bekend om zijn betrouwbaarheid en kwaliteit in combinatie met een zeer uitgebreid uitrusting en veiligheidspakket. Het model werd in het onderzoek bovendien zeer goed beoordeeld op zijn kosten.

                    Het onderzoek dat leidt tot de AutoWeek Tevredenheidstrofee vindt gelijktijdig schriftelijk en online plaats en is een initiatief van AutoWeek en NFO Trendbox, één van de tien grootste marktonderzoeksbureaus van Nederland. In totaal hebben 23.176 automobilisten aan het onderzoek meegewerkt. Daarmee is dit het grootste publieke consumentenonderzoek van Nederland.

                    bron: mazda.nl

                    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                    Comment


                    • Mazda is goed bezig!


                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      cc

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fast and furious
                        daar staan een paar zeer mooie modellen tussen
                        Op de ABC Tuning Meetings in de zomer was der ne 6 me hydraulische vering en mss wel 5 schermen

                        Comment


                        • Goed nieuws...

                          Mazda's European revival stays on track

                          Mazda's share of the Western European market is 1.3 per cent and 1.4 per cent for the ten months overall, according to the latest provisional figures from ACEA, the European automobile constructors' association.

                          The ten-month performance puts Mazda on track for a two per cent market share "in the medium term," according to Dan Morris, president and chief executive officer of Mazda Europe. He believes that Mazda will be able to maintain its momentum through 2004 with a full year of Mazda3 and RX-8 sales.

                          Toyota and Lexus remain the best-selling Japanese brands followed by Nissan. Mazda is now third, ahead of Honda. But best performance for the first 10 months has been that of Kia with sales up 51.9 per cent, while BMW's Mini has seen sales up 13 per cent for the year so far.

                          With Mazda3 due to be launched in the New Year and a full year of RX-8 sales, the momentum should continue. Mazda3 sales are expected to be around 12,000 with the range getting a boost in mid-year when the 110PS diesel models arrive. These will be powered by a diesel engine from the Ford-PSA

                          bron: yahoo

                          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                          Comment


                          • Mazda snelst groeiende merk in Europa !!!

                            Mazda Motor Europe boekt beste septembermaand in 12 jaar
                            Mazda6 best verkochte Japanse middenklasser

                            Mazda heeft in de periode januari tot augustus van dit jaar in Europa 131.725 auto’s verkocht. Dat is 23.948 eenheden meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Daarmee is Mazda het snelst groeiende merk in Europa geworden. Bovendien is de Mazda6 met 59.449 registraties de best verkochte Japanse auto in het segment van de middenklassers.
                            De groei van Mazda Motor Europe heeft zich inmiddels zeer sterk voortgezet in de maand september met de verkoop van 24.550 auto’s ofwel 12% meer dan vorig jaar september. Daarmee vestigt september 2003 een record: de beste septembermaand in 12 jaar. Ook het marktaandeel gaat de boeken in als een record: met 1,6 % is dat het hoogste van de laatste vijf jaar, een stijging met 0,1 punten ten opzichte van 2002.

                            In Nederland werden in september van dit jaar 879 nieuwe Mazda personenwagens geregistreerd. Hiermee komt het totale aantal voor 2003 op 9160 eenheden bij een marktaandeel van 2,21%. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, toen in totaal 6190 eenheden verkocht werden, een stijging van meer dan 47%. Nederland neemt voor Mazda op de Europese markt tot en met september 2003 de 5e plaats qua volume in, ofwel 5,3% van de afzet van Mazda Motor Europe, terwijl de Nederlandse markt 2,7% van de totale Europese markt beslaat. In geheel 2002 zijn er in Nederland 7756 Mazda personenwagens geregistreerd. Dat betekent dat er nu al 1404 eenheden meer verkocht zijn dan in het gehele vorige jaar.

                            Ook andere markten in Europa vestigden een record in september. Mazda Duitsland bereikte een marktaandeel van 2,6%, het hoogste sinds maart 2000. Met een verkoopvolume van 7161 eenheden was Mazda Groot-Brittannië in september de 5e markt van Mazda wereldwijd. Het bijbehorende marktaandeel van 1,5% was tevens het hoogste sinds augustus 1998. Ook Mazda Oostenrijk vestigde in september een record met een marktaandeel (op de lokale markt) van 5,3%, het hoogste sinds december 2000.

                            Tot op dit moment zijn er tien markten in Europa (Italië, Groot-Brittannië, Oostenrijk, Portugal, Denemarken, Finland, Griekenland, Ierland, Tsjechië en Nederland) die inmiddels meer auto’s hebben verkocht dan het gehele vorige jaar. Alle belangrijke markten voor Mazda boekten een uitstekend resultaat in de eerste negen maanden van dit jaar. De verkopen in Nederland stegen met maar liefst 47,9%, in Duitsland met 13,8%, in Groot-Brittannië met 30,9% en in Oostenrijk (inclusief export) met 42,7%, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Italië boekte een stijging van 82,0%, Portugal 37,7%, Spanje 35,0%, Frankrijk 27,4% en Denemarken 98,1%. Gesteund door deze uitstekende resultaten verkocht Mazda Motor Europe van januari tot en met september totaal 172.089 eenheden, 7570 meer dan in geheel 2001.

                            “We zijn bijzonder tevreden over het feit dat we het snelst groeiende merk van Europa zijn in de eerste acht maanden van dit jaar� aldus Dan Morris, President en CEO van Mazda Motor Europe. “Dit is opnieuw een bewijs dat Mazda helemaal terug is en terug zal blijven. Want dit resultaat hebben we bereikt met slechts twee van de vier totaal nieuwe modellen voor de Europese markt. Aan het eind van deze maand wordt op de meeste Europese markten de Mazda3 gelanceerd, niet lang daarna gevolgd door de RX-8 met de revolutionaire rotatiemotor. We zijn er van overtuigd dat er binnenkort nog meer goed nieuws te melden is, dus bereid u maar voor�.

                            bron:mazda.nl

                            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                            Comment


                            • Het gaat goed met Mazda en niet onterecht ze bouwen erg mooie auto's!!!!!!!!!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
                                Het gaat goed met Mazda en niet onterecht ze bouwen erg mooie auto's!!!!!!!!!
                                volledig mee eens.

                                Comment


                                • Mazda RX-8 Wins 2004 RJC Car of The Year
                                  - RENESIS rotary engine named RJC Technology of The Year -

                                  Mazda Motor Corporation's four-door, four-seater rotary sports Mazda RX-8, launched in April this year, was named '2004 RJC Car of The Year' with the RENESIS rotary engine that powers the RX-8 also named '2004 RJC Technology of The Year.' The selection was held on November 18 at a ceremony hosted by the Automotive Researchers' & Journalists' Conference of Japan (RJC).

                                  Mazda wins the RJC Car of The Year award for the second consecutive year, following the Mazda Atenza (known as 'Mazda6' in overseas markets).



                                  To be eligible for the prestigious 2004 RJC Car of The Year award, cars must be manufactured in Japan with a planned annual production of over 5000 units and launched between November 1, 2002 and October 31, 2003. 19 new models were in the running for this year's award that was judged by a panel of 74 RJC members.

                                  Powered by the "RENESIS" -- naturally-aspirated new generation rotary -- the RX-8 is an entirely new type of sports car that features distinctive sports car styling and excellent performance while providing ample interior space for four adults through technological invention, including the compact and yet high performance RENESIS. Since its launch in April this year, sales volume up to the end of October reached 13,000 units, well exceeding its original target.

                                  The rotary engine performs the four processes of intake, compression, combustion, and exhaust in succession by turning a triangular-shaped rotor in the cocoon-shaped combustion chamber to generate power. In comparison with the reciprocating engine, it excels in features such as "compact size and light weight," "flat torque performance," and "less vibration and low noise." Through the introduction of innovative technologies for the rotary engine such as the use of "side-exhaust and side-intake ports" and the new sequential dynamic air intake system, the RENESIS delivers a high power output for a naturally aspirated engine. In addition, the engine demonstrates significantly improved fuel economy and reduced emissions when compared with previous rotaries.



                                  Hisakazu Imaki, President and CEO of Mazda said, "The Mazda RX-8 is the result of Mazda's spirit of challenge and carries Mazda's soul under its hood - it embodies "Zoom-Zoom" -- love of motion felt as a child - to the fullest. Receiving these two great awards this year gives us incomparable confidence in our new direction of vehicle development and passionate approach. Aiming to respond to these expectations, the entire Mazda team continues to put a collective effort into creating fun-to-drive, Zoom-Zoom products."

                                  To date the RX-8 has been named 2003-2004 Japan Automotive Hall of Fame Production Car of The Year, and the 2003-2004 Japan Car of The Year Most Fun special award. In addition, the RENESIS, which powers the RX-8, was named International Engine of the Year 2003.

                                  RJC is a non-profit organization with membership consisting of automotive journalists, leading academics, lawyers, and other influential community members. Established in 1991, RJC carries out its activities with the aim of 'contributing to the sound development of the Japanese automotive industry through enthusiastic research and review.'

                                  In line with this aim, every year the organization presents four awards: 'RJC Car of The Year,' 'RJC Import Car of The Year,' 'RJC Technology of the Year,' and 'RJC Person of the Year.' The winner of each award is selected based upon members' votes.

                                  RJC Awards
                                  '91-'92 Award New Car of The Year Man of the Year Anfini RX-7 Kenichi Yamamoto
                                  '93-'94 Award Technology of the Year Miller-Cycle engine (Eunos 800)
                                  '96-'97 Award New Car of The Year Mazda Demio
                                  '00-'01 Award Special Award: Best Mini Van Mazda MPV
                                  '01-'02 Award Special Award: Advanced Design Mazda RX-7 R-Spec.
                                  '02-'03 Award RJC Car of The Year Mazda Atenza

                                  Mazda RX-8 Award Winning Status (As of Nov. 19, 2003)
                                  1. 2003 Good Design Award (G-mark) Oct. 1
                                  2. 2003-2004 Japan Car of The Year: 10 Best Oct. 31
                                  3. 2003-2004 Japan Automotive Hall of Fame: Production Car of The Year Nov. 10
                                  4. 2003-2004 Japan Car of The Year: Most Fun special award Nov. 13
                                  5. 2004 RJC Car of The Year Nov. 18

                                  Overseas
                                  International Engine of The Year 2003 Jun. 4

                                  bron:mazda.com

                                  Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                  Comment


                                  • Nederlands!

                                    Wie leest dit nu?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                                      Nederlands!

                                      Wie leest dit nu?

                                      Ik ben begonnen

                                      2 hele mooie fotos, vooral die eerste

                                      Waarom ben ik geen biljardair ?

                                      Comment


                                      • Mooi mooi mooi mooi!!!!!!!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                                          Nederlands!

                                          Wie leest dit nu?
                                          Ik...

                                          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X