Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    Inderdaad. Nu nog wat betaalbaar zijn, maar vrees ervoor.
    Denk ik ook.
    Prijs zal waarschijnlijk al hoger liggen dan bij 159.
    Leasemaatschappijen zullen ook wel ruimere marge nemen omwille van onbekende restwaarde en mogelijk faillissement Alfa.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Denk ik ook.
      Prijs zal waarschijnlijk al hoger liggen dan bij 159.
      Leasemaatschappijen zullen ook wel ruimere marge nemen omwille van onbekende restwaarde en mogelijk faillissement Alfa.
      Als je dan een Giulia Quadrifoglio te pakken hebt, heb je wel gelijk een collectors item...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Mogelijk faillissement? Alfa is niets meer of niets minder dan een naamplaatje op een FCA-product. FCA gaat niet meteen failliet.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
          Mogelijk faillissement? Alfa is niets meer of niets minder dan een naamplaatje op een FCA-product. FCA gaat niet meteen failliet.
          Tuurlijk niet. Veel toogpraat uiteraard.
          Ik hoop dat het hun lukt, met zo'n rijke geschiedenis mag het niet misgaan.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Ik dacht trouwens dat luchtweerstand altijd in Cx werd uitgedrukt.
            .
            Cd, Cx en Cw zijn verschillende notaties voor hetzelfde kenmerk. Het enige verschil lijkt me hun origine te zijn. Cd lijkt typisch Angelsaksisch, Cx eerder Frans, en Cw kom je vaker in 't Duits tegen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
              Cd, Cx en Cw zijn verschillende notaties voor hetzelfde kenmerk. Het enige verschil lijkt me hun origine te zijn. Cd lijkt typisch Angelsaksisch, Cx eerder Frans, en Cw kom je vaker in 't Duits tegen.
              Had ondertussen ook al wat opzoekwerk gedaan en kwam tot dezelfde bevinding.
              Neemt niet weg dat er twee verschillende weerstandscoëffiënten circuleren.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Tuurlijk niet. Veel toogpraat uiteraard.
                Ik hoop dat het hun lukt, met zo'n rijke geschiedenis mag het niet misgaan.
                Failliet niet, maar hoe veel stelt Lancia nog voor? En die hebben ook rijke geschiedenis.
                Als het met deze niet lukt, zal het waarschijnlijk over and out zijnvrees ik.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Failliet niet, maar hoe veel stelt Lancia nog voor? En die hebben ook rijke geschiedenis.
                  Als het met deze niet lukt, zal het waarschijnlijk over and out zijnvrees ik.
                  Het is niet omdat ze beide een rijke geschiedenis hebben, dat ze daarom even makkelijk te positioneren zijn of even makkelijk aan de man te brengen zijn. Het aantal mensen dat interesse heeft in een Alfa "omdat het Alfa is" lijkt me gevoelig hoger te liggen dan 't zelfde aantal mensen dat omkijkt bij een Lancia. Als ze bij FCA dan toch hun investeringen moeten richten, dan lijkt het me logischer om het vizier richting Alfa te draaien. En geef nu toe: een design zoals dat van de Giulia dat hun voldoende onderscheidt van de Duitse A4, 3 en C, een launch die hoofden doet draaien met een door Ferrari mee ontwikkelde QV, achterwielaandrijving op alle exemplaren - je kan bezwaarlijk zeggen dat ze er op achteruit gegaan zijn sinds de 159. Zelf vind ik het design van de 159 nog steeds een groter icoon, maar de Giulia kan perfect op tegen het design van pakweg de 156 (en overklast dat zelfs, voor mij dan toch). Bovendien is er nu de mogelijkheid om Alfa terug te proberen aan de man te brengen in de USA, iets dat ze decennia lang niet gekund hebben. Op korte termijn zijn er inderdaad hick-ups (timing, coördinatie toeleveranciers, vakbonden, ...), maar het langetermijnplan van Mr. Pullover lijkt toch redelijk goed uitgedacht te zijn. Ze hebben ook de juiste keuze gemaakt door met de halo cars eerst uit te komen (4C, Gliulia QV). Daarmee is het namelijk meteen duidelijk geworden dat ze hun meerwaarde zien in "sportiviteit" en "design", en niet in, pakweg, "comfort" of "prijs". En dat bevestigen van die sportiviteit is essentieel als je een merk als Alfa wilt "herlanceren".

                  Comment


                  • is die Giulia nog niet aan een Facelift toe?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Failliet niet, maar hoe veel stelt Lancia nog voor? En die hebben ook rijke geschiedenis.
                      Als het met deze niet lukt, zal het waarschijnlijk over and out zijnvrees ik.
                      Je verwees naar het faillissement in de context van de leasingmarkt, samen met de restwaarde. Zoals gezegd is het faillissement niet aan de orde, omdat Alfa al lang niet meer bestaat als aparte juridische entiteit. En de restwaarde is iets dat een merk kan ondersteunen; BMW is daar groot mee geworden, met het opkrikken van de restwaarde van de einde-leasingkarren. Ze zeggen dat daar nu zelfs openlijk, als ze het over de plug-in X5 hebben: "meneer, wij bieden een extrahoge inruilwaarde, om de maandelijkse leasingprijs te laten zakken". Zo'n politiek kost uiteraard geld, maar zotte kortingen geven (zoals bv. Chrysler dat decennialang in de VS gedaan heeft om toch maar iets verkocht te krijgen) kost op lange termijn nog veel meer, omdat het je merkimago compleet in de grond boort en je op den duur alleen nog maar kan meedingen in het el cheapo-segment.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                        Zo'n politiek kost uiteraard geld, maar zotte kortingen geven (zoals bv. Chrysler dat decennialang in de VS gedaan heeft om toch maar iets verkocht te krijgen) kost op lange termijn nog veel meer, omdat het je merkimago compleet in de grond boort en je op den duur alleen nog maar kan meedingen in het el cheapo-segment.
                        Dit is waar de Duitse premiummerken trouwens ook voor moeten oppassen, vooral in BMW en Mercedes-Benz in België. Groot volumepolitiek met monsterkortingen in fleet creëert op lange termijn een imagoproblem, maar evenzeer een rentabiliteitsprobleem, vooral bij de verdelers. Als je dat dan nog eens combineert met buy-back operaties...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                          Het is niet omdat ze beide een rijke geschiedenis hebben, dat ze daarom even makkelijk te positioneren zijn of even makkelijk aan de man te brengen zijn. Het aantal mensen dat interesse heeft in een Alfa "omdat het Alfa is" lijkt me gevoelig hoger te liggen dan 't zelfde aantal mensen dat omkijkt bij een Lancia.
                          Ik denk dat dat vooral komt omdat men Lancia al veel langer heeft laten verwateren. Lancia was vroeger ook een zeer sportief merk (Lancia Delta?)

                          Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                          Zelf vind ik het design van de 159 nog steeds een groter icoon, maar de Giulia kan perfect op tegen het design van pakweg de 156 (en overklast dat zelfs, voor mij dan toch).
                          Dat is persoonlijk, ik vind de 156 pre-facelift pakken mooier dan de 159.

                          Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                          Bovendien is er nu de mogelijkheid om Alfa terug te proberen aan de man te brengen in de USA, iets dat ze decennia lang niet gekund hebben.
                          Hier heb ik dikke twijfels bij. Wat is er nu veranderd? Alfa is uit de US moeten gaan voornamelijk omwillen van kwaliteitsproblemen. Welk bewijs is er nu dat dit beter zal zijn? Dat er een lek is dat de Giulia mogelijk niet crash bestendig genoeg is, geeft ook niet veel vertrouwen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                          En dat bevestigen van die sportiviteit is essentieel als je een merk als Alfa wilt "herlanceren".
                          Ik ben akkoord dat ik al blij ben dat ze niet begonnen zijn met een SUV, maar die komt er zeker nog wel aan. Of het lange termijn plan goed in mekaar zit? Dikke twijfels. Veranderd steeds en de getallen zijn totaal niet realistisch.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                          En de restwaarde is iets dat een merk kan ondersteunen; BMW is daar groot mee geworden, met het opkrikken van de restwaarde van de einde-leasingkarren.
                          Denk je echt dat ze daar budget voor hebben?


                          Begrijp me niet verkeerd, ik heb een 147 gereden en hoop ten zeerste dat er nog een break uitkomt, en dat de prijs meevalt, dan is over 1,5j hopelijk de Giulia mijn volgende wagen.
                          Maar ik vrees er voor...

                          Comment


                          • Zie deze nu voor de 2de keer in Genève na eerder ook in Brussel en ben nog altijd niet écht overtuigd, ook (en vooral) niet van de gewone versies.
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                              Zie deze nu voor de 2de keer in Genève na eerder ook in Brussel en ben nog altijd niet écht overtuigd, ook (en vooral) niet van de gewone versies.
                              Wat kwamen de gewone versies te kort in Genève? Afwerkingskwaliteit in interieur? Algemeen design?

                              Comment


                              • Ik wacht tot de 1e hier wordt besteld op het forum.
                                Classic cars on demand

                                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                www.californiadream.be

                                - It's time to make your dream come true -

                                Comment


                                • Beetje lastig want niemand hier heeft er ook nog maar een meter mee gereden, meesten er zelfs nog nooit ingezeten.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                    Beetje lastig want niemand hier heeft er ook nog maar een meter mee gereden, meesten er zelfs nog nooit ingezeten.
                                    True, wanneer worden de gewone nu weer bij de dealers verwacht ?
                                    Classic cars on demand

                                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

                                    - It's time to make your dream come true -

                                    Comment


                                    • Begin juni normaal.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Hopelijk staat die tussen in het lijstje met keuzemogelijkheden van Alphabet-lease tegen augustus.
                                        Mijn vrouw is fan, ik ben ben fan.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Begin juni normaal.
                                          Garage sprak van Mei.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X