Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Klopt, voor leasewagens blijkt die restwaarde inderdaad hoger te liggen bij die Duitsers.
    Particulier ben ik er al jaren van overtuigd dat dit in de praktijk niet klopt.
    Als voorbeeld neem ik mijn eigen wagens: Renaults die zogezegd zeer slecht hun waarde behouden:

Na 5 jaar heb ik ze steeds ingeruild in de Renault-garage bij de aankoop van een nieuwe.
    Steeds de gebruikelijke (bij Renault meestal stevige) korting gekregen op de nieuwe, en de overname voor mijn 5-jaar oude Renault lag steevast om en bij de 30 tot 35% van de destijds effectief betaalde nieuwprijs en hoef ik niet te wachten op een bod van één of andere opkoper waar de garage mee samen werkt, maar neemt de garage zelf de wagen over.

Als ik eens pols bij kennissen die particulier hun VW, Audi, BMW of Mercedes inruilen krijgen die daar in % uitgedrukt gelijkaardige overnamecondities voor aangeboden en kortingen op hun nieuwe aankoop is dikwijls nagenoeg nihil.
    Misschien liggen de zaken iets anders als je de wagen inruilt na 10 jaar, maar dan spreken we ook niet meer over zo'n grote(re) bedragen...
    De restwaarde ligt niet veel hoger voor die duitsers, allemaal in de buurt van de 40 - 45% max na 4 jaar en 120k kilometer.
    Zoek anders eens een BMW 6 serie op van 1 à 2 jaar oud, verlies van wel 50% bijna.

Velen vergeten ook dat wanneer ze hun duitser zogezegd gaan omruilen bij die dealer voor een nieuwe variant, die plots dan weeral enkele duizenden euro's duurder is geworden. Tegenwoordig een onnozele 3 serie makkelijk boven de 50k €.

Comment

• Ik gaf het maar mee, over de verkoopcijfers en het al dan niet goede verkoopresultaat wil ik me niet uitspreken.
      Wat afwerking en motoren betreft denk ik er ook anders over dan in het Auto55 artikel.

Comment

• Ze doen nochtans hun best bij AR om goed voor de dag te komen bij leasingmaatschappijen. Wat we vorig jaar te horen kregen aan kortingen waren niet min maar lagen nog een stukje onder de Duitsers.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
          Ze doen nochtans hun best bij AR om goed voor de dag te komen bij leasingmaatschappijen. Wat we vorig jaar te horen kregen aan kortingen waren niet min maar lagen nog een stukje onder de Duitsers.
          Inderdaad, maar je moet naar de hele situatie kijken omtrent het lease verhaal.

FCA is jaren quasi niet vertegenwoordigd in de lease markt, hierdoor zitten ze bijna in geen enkele car policy.
          Voor de Giulia er effectief was, wou ook geen enkele leasing maatschappij deze wagen onvoorwaardelijk gaan promoten bij hun klanten.
          De eerste maanden was er een tekort aan Giulia's waardoor er bij FCAB te weinig poolwagens waren die de fleet bedrijven konden testen. Pas na uitegebreide tests van de leasingmaatschappijen ging men deze aanbevelen bij hun klanten.
          Je kan je wel inbeelden dat heel dit proces veel tijd in beslag neemt en zorgt voor een moeizame start in de leasing.

Het is eerder een kwestie om de leasingmaatschappijen te overtuigen van een nieuw merk en nieuw product (dat gemakkelijker is voor de duitse drie). Hopelijk gaat men deze inspanningen aanhouden en kan de opvolgen van de Giulia een vliegende start nemen.

Daarom dat ik in m'n vorige post ook zei dat ong 3j na lancering de Giulia z'n ware potentieel zal bereiken qua verkopen (all channel)
          Last edited by CaliforniaDream; 19/06/2017, 21:27.
          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Net bij de dealer langsgeweest. Er stond een rode Giulia Veloce met Performance Pack. Manman
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• als ik mensen vertel AR te overwegen als opvolger van de benz bekijken ze me alsof ik zot geworden ben.
              algemeen imago zit hen ook nog wat tegen blijkbaar
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                Lol. Op basis van dezelfde "informatie" kan je precies het omgekeerde artikel schrijven, namelijk dat de Giulia een groot succes is. Dit is werkelijk niet meer dan een opinie van de extreme kant van 't spectrum. Geen idee waarom ze dit schrijven en posten, tenzij dat ze om clickbait verlegen zitten en/of hun adverteerders willen plezieren. Een journalistieke of nieuwswaarde kan ik er alvast niet achter bespeuren.

Comment

• Slecht in de States en goed in Europa blijkbaar.

ALFA ROMEO GIULIA WEINIG SUCCESVOL IN VS

MOEIZAME START VOOR ITALIAANSE SEDAN

De Giulia geldt, samen met de 4C, als de auto waarmee Alfa Romeo het (weer) moet gaan maken in de Verenigde Staten. Dat wil tot nu toe niet erg vlotten, blijkt uit de eerste verkoopcijfers.

In de eerste vijf maanden van 2017 zijn er in de VS 2.482 Giulia's op Amerikaans kenteken gezet, blijkt uit cijfers van Goodcarbadcar.net. Ter vergelijking: in dezelfde periode verkocht BMW 22.584 3-series, wist Audi 15.379 A4's te slijten en wist Mercedes-Benz de eerste plaats in z'n segment te behalen door maar liefst 35.436 exemplaren van de C-klasse aan Amerikaanse kopers af te leveren. Jalopnik, die dezelfde cijfers analyseerde, concludeert daarbij nog dat zelfs de kleinere LexusCT200h het beter doet dan de Giulia. De compacte Lexus is al sinds 2011 op de markt en wordt in de VS van de markt gehaald omdat de verkoopcijfers zijn ingezakt. Dat is geen goed nieuws voor de Alfa, als je weet dat Lexus dit jaar nog altijd 3.730 CT's wist te slijten…

Kanttekening bij het verhaal zou kunnen zijn dat de Giulia in de VS nog maar kort op de markt is. Inderdaad werden de eerste verkopen er pas in december 2016 geregistreerd. Toch kampt Alfa Romeo absoluut niet met een leveringsprobleem. In de VS, waar auto's doorgaans uit voorraad verkocht worden, staan volgens cars.com 2.390 nieuwe Giulia's te koop. Inderdaad: bijna net zoveel als de totale verkoop tot nu toe.

In Europa gaat het overigens wél goed met de Giulia. Kort na z'n introductie stond de auto al in de top 10 van z'n segment en in 2017 vond Alfa's wulpse sedan 8.648 Europese kopers. In Nederland staat de auto op de vierde plek van z'n klasse, na de gedoodverfde verkooptoppers 3-serie, C-klasse en A4.

Bron: Autoweek
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Slecht in de States en goed in Europa blijkbaar.

ALFA ROMEO GIULIA WEINIG SUCCESVOL IN VS

MOEIZAME START VOOR ITALIAANSE SEDAN

De Giulia geldt, samen met de 4C, als de auto waarmee Alfa Romeo het (weer) moet gaan maken in de Verenigde Staten. Dat wil tot nu toe niet erg vlotten, blijkt uit de eerste verkoopcijfers.

In de eerste vijf maanden van 2017 zijn er in de VS 2.482 Giulia's op Amerikaans kenteken gezet, blijkt uit cijfers van Goodcarbadcar.net. Ter vergelijking: in dezelfde periode verkocht BMW 22.584 3-series, wist Audi 15.379 A4's te slijten en wist Mercedes-Benz de eerste plaats in z'n segment te behalen door maar liefst 35.436 exemplaren van de C-klasse aan Amerikaanse kopers af te leveren. Jalopnik, die dezelfde cijfers analyseerde, concludeert daarbij nog dat zelfs de kleinere LexusCT200h het beter doet dan de Giulia. De compacte Lexus is al sinds 2011 op de markt en wordt in de VS van de markt gehaald omdat de verkoopcijfers zijn ingezakt. Dat is geen goed nieuws voor de Alfa, als je weet dat Lexus dit jaar nog altijd 3.730 CT's wist te slijten…

Kanttekening bij het verhaal zou kunnen zijn dat de Giulia in de VS nog maar kort op de markt is. Inderdaad werden de eerste verkopen er pas in december 2016 geregistreerd. Toch kampt Alfa Romeo absoluut niet met een leveringsprobleem. In de VS, waar auto's doorgaans uit voorraad verkocht worden, staan volgens cars.com 2.390 nieuwe Giulia's te koop. Inderdaad: bijna net zoveel als de totale verkoop tot nu toe.

In Europa gaat het overigens wél goed met de Giulia. Kort na z'n introductie stond de auto al in de top 10 van z'n segment en in 2017 vond Alfa's wulpse sedan 8.648 Europese kopers. In Nederland staat de auto op de vierde plek van z'n klasse, na de gedoodverfde verkooptoppers 3-serie, C-klasse en A4.

Bron: Autoweek
                    Wat een zever.. In Europa verkoopt een BMW, C en A4 ook beduidend meer dan een Giulia, dat betekend daarom niet dat het slecht is.
                    Deze wagens worden al tientallen jaren verkocht en zijn vaste waarde in het segment. Vergelijk het met een XE en het is plots een ander verhaal.

Plaats daarbij ook nog eens dat de POS lager ligt dan bij de duitse drie en het spreekt voor zich. FCA heeft al gezegd dat ze gaan uitbreiden met meer POS en dat men meer verwacht van de Stelvio.

En dan zwijg ik nog over het feit dat Alfa zichtzelf nog maar pas heeft gelanceerd in US.
                    Last edited by CaliforniaDream; 28/06/2017, 15:50.
                    Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                      En dan zwijg ik nog over het feit dat Alfa zichtzelf nog maar pas heeft gelanceerd in US.
                      Dat staat trouwens duidelijk vermeld in het artikel.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• hmm Jalopnik ben ik ook al tegengekomen op het alfaowner forum en daar wordt dat allemaal met een forse korrel zout genomen.
                        In Engeland zou de verkoop ook lager zijn, maar daar maakt de Engelse invoerder een zooitje van. Amper reclame, geen QV velgen mogelijk op een andere uitvoering dan de QV enz.

En laat ons eerlijk zijn, overal bij eender welk merk kun je koopjes doen, ze krijgen hun auto's welke overal op de parkings staan bij eender welke dealer amper nog verkocht. Hoeveel auto's staan er bij Mercedes en BMW staan niet geparkeerd bij hun dealers, om van VAG groep nog maar te zwijgen of denkt iedereen hier nu echt dat elke auto die daar van de band rolt, verkocht is.

En eerlijk, laat de alfa dan maar iets exclusiever zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Dat staat trouwens duidelijk vermeld in het artikel.
                          Dat weet ik, en dat maakt het artikel nog meer stupide.
                          Hoe kan je verwachten van een merk dat onlangs op de markt is gekomen dat het kan concurreren met merken die er al tientallen jaren zijn, terwijl het succes afhangt van meerdere factoren.

De schrijver had beter een diepere analyse gedaan en dan had hij wel iets anders kunnen schrijven.
                          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                            De schrijver had beter een diepere analyse gedaan en dan had hij wel iets anders kunnen schrijven.
                            Komkommertijd zeker? Benieuwd

Comment

• De QV is nochtans al voorgesteld voor North America op de LA auto show in november 2015.

Aan hem zal het zeker niet liggen.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Hoe zit de verdeling manueel/auto bij de QV, heeft iemand daar zicht op?
                                2.0 JTDm

Comment

• Gisteren nog eens een Veloce zien passeren. Het zijn toch echt knappe wagens!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                    Hoe zit de verdeling manueel/auto bij de QV, heeft iemand daar zicht op?
                                    ik schat 1-99
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Er gaan geruchten over een Giulia QV GTA, die 600 pk zou krijgen.

Hoe extreem dat gaat worden is afwachten.

There are Pretenders among us.....
                                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Hadden we de geruchten moeten geloven dan was de Giulia er al in 2012
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                          Hoe zit de verdeling manueel/auto bij de QV, heeft iemand daar zicht op?
                                          35-65
                                          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Working...
                                          X