Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Corolla (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ondertussen ook te koop als suzuki swace voor €28250, vond er geen draad van, duidelijk boven de basisprijs van 23 voor een corolla

    https://www.suzuki.be/nl/modellen/sw...4-59a12c9159b7


    Goedkoopste hybride versie kost bij Toyota ook 28K. ;-)

    En dan is het kwestie van afwerking te vergelijken, maar ik schat dat ze niet veel gaan schelen...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
      Had er nog niet van gehoord.
      Gisteren mijn eerste Suzuki variant gezien. Een witte op Z platen

      Comment


      • 2020 Toyota Corolla 2.0 Hybrid - Test

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Skoda Octavia Estate vs Toyota Corolla Touring Sports review – diesel or hybrid?

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • TOYOTA GR COROLLA GELEKT: VISUEEL SPEKTAKEL

            MET 261 PK STERKE DRIECILINDER?

            De GR Yaris is niet langer de enige knotsgekke hatchback binnen het Toyota-gamma. Die vierwielaangedreven hitsige Yaris krijgt namelijk gezelschap van de GR Corolla! Kort op de daadwerkelijke onthulling van de Toyota GR Corolla zijn op internet de eerste foto's van die wel heel speelse Corolla opgedoken.

            Dankzij het Instagram-account van Wilco Blok kunnen we je nu al de eerste foto's laten zien van de GR Corolla, een ogenschijnlijk doldwaze versie van de Corolla Hatchback. Dat Toyota zich tijdens de ontwikkeling van die topversie van het Corolla-gamma niet heeft ingehouden, is evident. Het uiterlijk van de Toyota GR Corolla is voor de liefhebbers van hot hatches namelijk een waar visueel feestje.

            De GR Corolla is net als zijn kleine doorgesnoven broer - de GR Yaris - een stuk breder dan de conventionele versies van de Corolla. De achterste wielkasten zijn enorm opgeklopt, maar dat is lang niet het enige optische spektakel dat de sportiefste Corolla in jaren te bieden heeft. We zien een motorkap met koelsleuven, openingen in de voorschermen en sportief ogende lichtmetalen wielen. Dan hebben we de achterkant van de GR Corolla nog niet eens benoemd. Hier valt de buitenissige achterbumper op, een exemplaar dat aansluit op de verbrede wielkasten en dat het achterste van de GR Corolla daardoor extra breed maakt. Bovenaan de achterruit zit een bepaald niet kinderachtige spoiler en helemaal onderin de bilpartij vinden we niet één, niet twee, maar maar liefst drie knalpijpen.

            Waarom de GR Corolla drie uitlaateindstukken heeft? Dat houdt waarschijnlijk verband met de krachtcentrale van de top-Corolla. Het zou namelijk heel goed kunnen dat Toyota de GR Corolla dezelfde 261 pk sterke 1.6 driecilinder geeft als de GR Yaris. Die machine stuurt z'n vermogen waarschijnlijk naar alle vier de wielen. Inderdaad, net als bij de GR Yaris.

            Hoewel de Amerikaanse tak van Toyota al even bezig is met het opwarmen voor de komst van de GR Corolla, houdt Toyota Europe zijn lippen over het model nog altijd stijf op elkaar. Of de Toyota GR Corolla naar Europa komt, durven we dan ook niet te zeggen.









            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Juist gelezen dat deze 300pk gaat krijgen!
              2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

              Comment




              • Link + heel veel nieuwe foto's, ook van het interieur
                2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                Comment


                • TOYOTA GR COROLLA: DE GOLF GTI EN FOCUS ST VOORBIJ

                  MET HET HART VAN DE GR YARIS

                  Toyota presenteert de GR Corolla, een sportieve topversie van de Corolla die de vloer aanveegt met auto's als de Volkswagen Golf GTI en Ford Focus ST. Het recept van de al net zo heerlijk gekke GR Yaris is daarvoor deels overgenomen.

                  Toyota heeft de smaak lekker te pakken op sportief vlak. Met de GR Yaris zette het begin 2020 al een zeer extreme creatie neer en nu herhalen de Japanners dat trucje nog eens met de Corolla. De GR Corolla volgt namelijk een redelijk vergelijkbaar recept om de strijd aan te gaan met de geijkte hot hatches van de wereld. De Toyota GR Corolla heeft namelijk net als de GR Yaris een behoorlijk bredere koets, vierwielaandrijving en in de neus ligt dezelfde 1.6 driecilinder turbomotor.


                  Toyota GR Corolla

                  Laten we beginnen met het uiterlijk, want dat maakt er bepaald geen geheim van dat je met een uiterst potente Corolla van doen hebt. De GR Corolla heeft een flink uitgeklopte carrosserie en dat is niet voor niets, want de spoorbreedte nam aan de voorkant met 6 cm toe en achteraan met 8,5 cm. Dat-ie breder op z'n wielen staat, moet uiteraard de grip in snelle bochten ten goede komen en samen met de stijvere demping het overhangen van de koets tegengaan. Geen overbodige luxe, want snel zal het ongetwijfeld gaan met de GR Corolla. In zijn onder meer met een forse grille en hogere motorkap met extra luchtinlaten aangeklede neus ligt namelijk de 1.6 driecilinder turbo die we kennen van de GR Yaris, maar die is nu nóg krachtiger. 304 pk en 370 Nm stampt de kleine geweldenaar eruit, toch maar mooi ruim 40 pk meer dan in de GR Yaris. Dat heeft Toyota onder meer voor elkaar gekregen door het uitlaatsysteem aan te passen. Overigens zijn de uitlaten bepaald niet te missen, onderin de dikkere achterbumper prijken namelijk maar liefst drie uitlaateinden. Twee op de hoeken en één centraal geplaatste.

                  Golf R in gevaar?

                  Met zijn vermogen schiet de GR Corolla de met viercilinders uitgeruste Volkswagen Golf GTI en Focus ST voorbij. De GR Corolla komt eerder in de buurt van de Golf R en dan hebben we het niet alleen over het vermogen. De Toyota GR Corolla is namelijk ook vierwielaangedreven, niet te missen door de GR-Four-logo's die hier en daar terugkomen op de auto. Het vermogen komt onderweg van de motor naar de wielen eerst nog de handgeschakelde iMT-bak met zes versnellingen tegen, dus het is nog lekker 'ouderwets' poken om de krachten los te laten. Tot welke prestaties het precies leidt, houdt Toyota vooralsnog helaas onder de pet. Reken er maar op dat de Golf GTI, Focus ST en Hyundai i30 N het nakijken hebben. De GR Corolla is weliswaar zwaarder dan de GR Yaris (1.474 kilo versus 1.280 kilo) maar heeft natuurlijk ook wel een stoot meer vermogen. Ter vergelijking, de GR Yaris speert in slechts 5,5 seconden van 0 naar 100 km/h en heeft een topsnelheid van 230 km/h. Reken voorzichtig op prestaties van de GR Corolla die daarbij in de buurt komen.



                  Onderhuidse aanpassingen

                  Om de boel goed op de weg over te brengen, heeft Toyota meer gedaan dan alleen de spoorbreedte en het onderstel aan te passen. De GA-C-basis waar de Corolla op troont is namelijk een slag stijver gemaakt dankzij extra laspunten. Verder heeft men het gewicht van de GR Corolla weten te beteugelen door de motorkap uit aluminium te vervaardigen. Het dak is opgetrokken uit koolstofvezel. Bovendien heeft de GR Corolla achteraan dubbele draagarmen en is de vloer zo vlak mogelijk gemaakt om daar de luchtweerstand te minimaliseren. Geventileerde remschijven voor en achteraan moeten de GR Corolla weer adequaat tot bedaren brengen. Optioneel is er ook een sperdifferentieel van Torsen voor én achter leverbaar om het bochtenwerk nog preciezer te maken.

                  Het interieur van de GR Corolla is een slagje ingetogener dan het uiterlijk. Niet dat het er standaard aan toe gaat, maar hier is Toyota wel iets minder uitbundig te werk gegaan. Deels met kunstsuède en leer beklede sportstoelen, een GR-logo op het stuurwiel en GR-logo's in het digitale instrumentarium zijn de meest opvallende extra's ten opzichte van een reguliere Corolla. Het digitale instrumentarium laat overigens ook iets andere graphics zien dan je treft in de huis-tuin-en-keuken-Corolla's.



                  Nu het slechte nieuws: AutoWeek heeft van de Nederlandse importeur vernomen dat we de Toyota GR Corolla hier niet hoeven te verwachten. De onthulling vond plaats in de Verenigde Staten en daar krijgen ze 'm sowieso wel, ook in thuisland Japan mogen ze de GR Corolla in de showroom verwachten. De importeur geeft aan dat de focus hier ligt op de GR Yaris, mede vanwege de deelname aan het WRC. Maar goed, zeg nooit nooit, als er genoeg enthousiasme voor is, worden de Japanners misschien op een dag toch nog op andere gedachten gebracht.




























                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Nu nog in break versie voor EU
                    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                    Comment


                    • Heerlijk zotte hatchback dit.

                      't Is een boytoy natuurlijk, maar hij heeft toch wel iets.

                      Die uitlaten vind ik toch maar een rare gimmick, maar moet je mss eerst eens in't echt zien.

                      Comment


                      • Benieuwd of die naar hier komt, naar GB in ieder geval wel.

                        New Toyota GR Corolla - better than the GR Yaris?!


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Comment


                          • EU-Spec 2023 Toyota Corolla krijgt verbeterd hybride systeem en kleine technische upgrades

                            - Hybrids sneller, lichter en stiller
                            - Nieuwe rooster grille en chromen details voor- en achterbumper
                            - 3 Nieuwe kleuren
                            - bi-LED headlights met Adaptive High-beam System (AHS) op luxe uitvoering
                            - GR Sport heeft nieuwe 18" wielen, andere achterbumper en stoelen.
                            - Nieuw digitaal scherm achter het stuur
                            - Nieuw 10.5-inch digitaal scherm uit de Corolla Cross
                            - Iets meer tech
                            - Komt eerste kwartaal 2023

                            Meer info: [www.carscoops.com]









                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 | 2.0 stap én power (5th gen Hybrid)

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Toyota Corolla Touring Sports Hybrid - Review



                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • De Touring Sports in Brussel:




                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • The most sold car! 2023 Toyota Corolla facelift Hatch vs Touring Sports (Hybrid) - REVIEW
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Toyota Corolla im Test (2023) Was kann das neue Facelift ab 33.240€?! Fahrbericht | Review | Preis
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Toyota Corolla (2023) – Review



                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Gefälliger Welt-Bestseller: 2023 Toyota Corolla Touring Sports (Facelift) Kaufberatung, Fahrbericht
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X