Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Zou het misschien toch volledig onwetendheid zijn?
    Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
    Ah wist'k niet! klopt inderdaad want net een simulatie gedaan... vreemd ik had dit volledig verkeerd voor, dacht zelfs dat mijn verzekeraar mij dit wijsgemaakt had, dus met 0-platen had je als enige voordeel dat je niet naar de jaarlijkse keuring moest lopen?
    Inderdaad dus onwetendheid...
    Hoeveel % van de O-platen zou om zulke onwetendheid genomen zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

? jawel 3000€ voor een auto die met moeite uit m'n garage komt...
      Wie het niet kan betalen moet er afblijven!!! En zoals al hier aangegeven je betaalt met een gewone plaat maar ook 36 euro. Dus ik begrijp niet waarom er zovelen met een O-plaat willen rond rijden. Misschien omdat hun wagens wrakken zijn en ze schrik hebben voor een rode kaart? Of is het omdat ze er teveel aftermarket prullen hebben opgevezen? Of beiden :-D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten

Wie het niet kan betalen moet er afblijven!!! En zoals al hier aangegeven je betaalt met een gewone plaat maar ook 36 euro. Dus ik begrijp niet waarom er zovelen met een O-plaat willen rond rijden. Misschien omdat hun wagens wrakken zijn en ze schrik hebben voor een rode kaart? Of is het omdat ze er teveel aftermarket prullen hebben opgevezen? Of beiden :-D
        Da vind'k nu eens een debiele zin zi: "Wie het niet kan betalen moet er afblijven", hoeveel % van de belgen kan er nu geen 3000€ taksen betalen op een jaar? Ik kan ook een lambo of ferrari betalen alleen wil ik het niet omdat ik vadertje staat al genoeg sponsor zoals vele mensen hier.

Moest'k in de VS wonen dan reeds ik al lang rond met zo'n type wagen, daar wordt je niet gestraft als je autoliefhebber en werkende mens bent.
        Last edited by Schnippy; 02/01/2018, 20:19.

Comment

• Mijn oldtimer is binnenkort jarig en zou een gepersonaliseerde nummerplaat willen aanvragen met 4 karakters, letters, deze mogen in het midden van de plaat geplaatst worden.
          Nu is mijn vraag, staan die karakters in het midden van de ganse plaat of in het midden van het witte gedeelte? In het midden van het kofferdeksel, net boven de plaat, staat de handgreep, vandaar mijn vraag.
          (O (......) O)

Comment

Da vind'k nu eens een debiele zin zi: "Wie het niet kan betalen moet er afblijven", hoeveel % van de belgen kan er nu geen 3000€ taksen betalen op een jaar? Ik kan ook een lambo of ferrari betalen alleen wil ik het niet omdat ik vadertje staat al genoeg sponsor zoals vele mensen hier.

Moest'k in de VS wonen dan reeds ik al lang rond met zo'n type wagen, daar wordt je niet gestraft als je autoliefhebber en werkende mens bent.
            Je zou er wel eens kunnen van verschieten hoeveel % van de bevolking geen 3000eu over heeft op het einde van het jaar voor een wagen ;-)

Comment

Ik kan ook een lambo of ferrari betalen alleen wil ik het niet omdat ik vadertje staat al genoeg sponsor zoals vele mensen hier.
              Ik geloof u direct Als je een Ferrari of Lambo kan betalen dan koop je dat. Of denk je dat mensen dan nog gaan tellen of ze de BIV en VB wel zouden kunnen betalen? Waar sommigen wel eerst naar gaan informeren is hoe betaalbaar het onderhoud en de onderdelen kosten. En ik geef toe ik zoek ook de achterpoorten om de BIV en VB te omzeilen. Maar zolang er geen waterdichte oplossing is betaal ik braaf de BIV en VB. Ook al komen er jaarlijks amper kilometers op de wagen(s) bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                Ik geloof u direct Als je een Ferrari of Lambo kan betalen dan koop je dat. Of denk je dat mensen dan nog gaan tellen of ze de BIV en VB wel zouden kunnen betalen? Waar sommigen wel eerst naar gaan informeren is hoe betaalbaar het onderhoud en de onderdelen kosten. En ik geef toe ik zoek ook de achterpoorten om de BIV en VB te omzeilen. Maar zolang er geen waterdichte oplossing is betaal ik braaf de BIV en VB. Ook al komen er jaarlijks amper kilometers op de wagen(s) bij.
                pff ok I don't care.
                Last edited by Schnippy; 12/01/2018, 15:21.

Comment

pff ok I don't care.
                  Ok dan weet ik het antwoord ook

Comment

• Heeft iemand al een oldtimer ingeschreven in 2018?

Wanneer ik een auto van 1992 invoer op de gekende website: https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top geeft hij bij jaarlijkse taks de normale personenwagen taks weer i.p.v. de geringe oldtimer taks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD
                      Heeft iemand al een oldtimer ingeschreven in 2018?

Wanneer ik een auto van 1992 invoer op de gekende website: https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top geeft hij bij jaarlijkse taks de normale personenwagen taks weer i.p.v. de geringe oldtimer taks.
                      In principe is het nog mogelijk, maar kan elk moment veranderen.

Bron DIV Oostende

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Bon, concreet voorbeeld.

Voertuig eerste inschrijving 10/1992, 5000cc.

Wanneer ik alle parameters op deze website ingeef: https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top zou ik de volledige wegentaks moeten betalen.

Echter op deze website van de Vlaamse overheid: https://belastingen.vlaanderen.be/oldtimer staat te lezen dat wanneer het voertuig IN AANSLAGJAAR 2018 26 jaar oud wordt het forfaitaire oldtimer tarief geldt, d.w.z. 36,xx euro.

De wagen in kwestie, met datum eerste inschrijving 10/1992 wordt in dit aanslagjaar 26 en moet daarom forfaitair belast worden. De website om verkeersbelasting te simuleren is dus foutief.

Of redeneer ik ergens verkeerd?

Comment

• neen, 1992 blijft de fiscale tarieven van een oldtimer behouden.
                          Dus stel nu dat O plaat niet meer lukt door de regeling van Europa dan blijf je alsnog het oldtimer tarief betalden.

De simulator draait al van eind december deze fout en moeten ze nog aanpassen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            Het is uiteraard normaal dat je een oldie niet gebruikt om te gaan werken of commercieel vervoer.....
                            Daar zullen we best niet over beginnen zeker ?
                            Dan zijn we hier nog niet uitgesproken ...
                            Moesten we ze eten geven aan diegene die ‘s morgensvroeg in de week rondrijden?
                            (Ik ben hier een tijdje niet geweest, uitgebreid al over gepraat, duidelijk ...)
                            Last edited by denewprof; 02/04/2018, 09:45.
                            Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

Mijn recentst gespotte Europese plaat =
                            2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
                            1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
                            073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

www.vanityplates.be

Comment

• Wel, degenen die dat doen verkloten het voor de echte liefhebbers. Kijk maar wat er in NL gebeurd is.

Comment

• mja, inderdaad, er zijn zoals altijd een hoop mensen die het systeem misbruiken.
                                en die mogen ze er inderdaad zo tussenuit halen.

Comment

• Dat ze er dan meer op controleren hé, maar dat doen ze niet ! Staan flitsen is nog altijd vele makkelijker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Wel, degenen die dat doen verkloten het voor de echte liefhebbers. Kijk maar wat er in NL gebeurd is.
                                    Idd, ze zullen eerst wachten tot het de spuigaten uitloopt en dan weer de wet veranderen dat de échte liefhebbers er de dupe van zijn ...
                                    De bedoeling nu is dat het maar opbrengt hier in ons Belgen-landje !

2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

www.vanityplates.be

Comment

• Ik hoop dat ze mensen die reeds een oldtimer hebben dan al zeker niet afstraffen.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        Ik hoop dat ze mensen die reeds een oldtimer hebben dan al zeker niet afstraffen.
                                        Dat zullen de goeie moeten bekopen met de slechte, dan is ieder gelijk voor de wet,
                                        spijtig ...

www.vanityplates.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door denewprof Bekijk Berichten

Idd, ze zullen eerst wachten tot het de spuigaten uitloopt en dan weer de wet veranderen dat de échte liefhebbers er de dupe van zijn ...
                                          De bedoeling nu is dat het maar opbrengt hier in ons Belgen-landje !
                                          Wie of wat houdt u tegen om te verhuizen naar een belastingsparadijs? Er zijn er genoeg toch?
                                          En meestal beter weer voor niks erbij :-)

Comment

Working...
                                          X