Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die is al oldtimer, maar volgens mij zijn de cabrio, gti en enkele speciale edities mss toekomstige klassiekers. Voor een basis model zou ik me niet interesseren.
In de jaren 90 had ik een vriendin met een 1.9 GTI. Was de dochter van een rechter in het Brusselse. Kreeg alles, ook plastische chirurgie
Ging wel goed vooruit!
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Toegegeven: als het om vroege hot hatches gaat, gaan de gedachten al snel uit naar de eerste VW Golf GTI. Eigenlijk niet terecht, want deze Simca 1100 Ti was in feite de allereerste!
De Simca 1100 was in de jaren 60 en 70 in veel opzichten een moderne auto. De compacte Simca verscheen in 1967 op de markt en gooide hoge ogen met zijn efficiënte dwarsgeplaatste motoren en geavanceerde onderstel. Het slim ingedeelde interieur kreeg de handen op elkaar, evenals de grote hatchback-achterklep. De 1100 was leverbaar als drie- en vijfdeurs en voor wie meer ruimte nodig had was er een handige stationcar, de Tourist.
De Simca in kwestie is echter niet zomaar een 1100, maar een heuse Ti. Het sportieve topmodel levert dankzij een stevig opgepompte 1.3 maar liefst 82 pk, flink meer dan de 58 paarden van een reguliere 1100. Aan de buitenkant is de Ti beschaafd opgedirkt. We herkennen ‘m onder meer aan de extra set koplampen, het typeplaatje en de wielen. Ook het kunststof onderdeel boven de achterruit, vermoedelijk één van de eerste en bovendien kleinste dakspoilers ooit, hoort erbij.
Op de uiterlijke staat van de hier ten tonele gevoerde Ti is weinig aan te merken. Het remstof op de voorwielen toont aan dat de auto gewoon wordt gebruikt, maar de auto lijkt nagenoeg schadevrij.
Overigens is deze auto in een bepaald opzicht actueler dan ooit. Simca werd vanaf de jaren 50 beetje bij beetje opgeslokt door Chrysler. Chrysler Europe, waar ook de voormalige Rootes-merken uit Engeland onderdeel van waren (zoals Sunbeam), hield het tot 1978 vol. Daarna kwam het bedrijf in handen van, jawel, Peugeot. Nu het huidige Fiat Chrysler Automobiles officieel gaat fuseren met PSA, lijkt de cirkel in zekere zin rond.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment