Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf 8 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

MILDE EVOLUTIE

BLIK TO THE FUTURE: VOLKSWAGEN GOLF VIII

Volkswagen introduceert de nieuwe Golf in de loop van 2019. Ondanks die aanstaande onthulling, zijn er nog maar weinig bruikbare spionagebeelden van de nieuweling opgedoken. Niettemin kunnen we ons al een aardig beeld vormen van de inmiddels achtste generatie van de auto die naamgever werd van heel segment.

Komende zomer, in juli om precies te zijn, klinkt het startschot aan de productieband van de achtste generatie Volkswagen Golf. Tegen die tijd is het 46 jaar geleden dat de allereerste versie het levenslicht zag. Sindsdien zijn er ruim 35 miljoen gebouwd – een indrukwekkend aantal. De huidige Golf kwam in 2012 op de markt en werd twee jaar geleden nog gefacelift, omdat de introductie van de eerstvolgende een jaar was uitgesteld.
    Er circuleren nog weinig tot geen spionagefoto’s van de nieuwe Golf. Op het internet dook de nieuwe Golf een aantal keer op, maar of dat écht de nieuwe wordt, blijft een beetje de vraag. Afgelopen voorjaar legden we daarnaast wel al de hand op beelden van een mule, waarbij het nieuwe model is verstopt onder het plaatwerk van het huidige model. Dat zegt op zich dus weinig, maar wel is te zien dat de achterbumper wat onhandig ver naar achteren zit om de achterwielen de ruimte te geven. Kort gezegd: de wielbasis neemt een flink stuk toe. En dat betekent doorgaans meer interieurruimte. Helemaal nieuw is het onderstel overigens niet; de Golf VIII krijgt een doorontwikkelde versie van het bekende MQB-platform. Uiteraard wordt de nieuwe Golf wat betreft het uiterlijk geen revolutie. Never change a winning team is weliswaar een Engelse term, die niettemin in Wolfsburg lijkt te zijn bedacht. We verwachten dat Volkswagen de nieuwe Golf ook wat lager maakt, net zoals Mercedes-Benz dat met de A-klasse deed. De langere wielbasis voorkomt verlies van interieurruimte.

Niet elektrisch
    Anders dan veel andere nieuwkomers maakt de achtste Golf niet zijn opwachting als elektrische auto. Dat stuk van de markt wil Volkswagen bedienen met aparte modellen onder het I.D.-label. De Golf komt er wel met 1,5-liter TSI- en TDI-motoren, die via een 48-volt mild hybrid-systeem een elektrisch duwtje in de rug krijgen. Dankzij de 48-volt boordspanning kan de benzinemotor niet alleen bij stilstand, maar ook bij het uitrollen worden uitgeschakeld doordat zaken als rem- en stuurbekrachtiging elektrisch zijn.
    De volgende Golf wordt afgericht om aardig wat kunstjes op eigen houtje te kunnen uitvoeren. Hoe ver de mate van autonomie gaat, is nog niet te zeggen. Het dashboard maakt in elk geval enorme hightech-sprongen voorwaarts. Op dit moment is de Mercedes-Benz A-klasse in dit segment de auto met het meest vooruitstrevende dashboard en dat zal Volkswagen niet lang over zijn kant laten gaan. Een enorm breed scherm vervangt de klokken en ‘zweeft’ boven het dashboard. Het wordt aangevuld met een heel breed head-up display. Fysieke knoppen op het stuur worden vervangen door kleine touchscreens. Volkswagen meldde eerder dat de productie van de Golf in juli van dit jaar zal starten. De onthulling vindt logischerwijs eerder plaats, mogelijk zelfs al volgende maand in Genève.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Zoek de verschillen.

Comment

FB Filmpje: www.carscoops.com
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

benieuwd naar de dash van deze

meningen zijn verdeeld maar ik vind het onzinnig om nieuwe technologie (schermen) te gaan inbouwen in bestaande tellerbakken, doe zoals tesla of mijn geliefde benz tabula rasa en start met een nieuwe lei

Comment

VOLKSWAGEN GOLF 8: MEER EN BETER BEELD

Het openingsakkoord van de nieuwe, achtste generatie Volkswagen Golf zwelt langzaam maar zeker aan. Vorige maand hadden we weinig verhullende, maar helaas ook weinig fraaie beelden van de nieuwe VW-middenklasser bij de drive through van een hamburgerketen. Ditmaal zijn onze foto's een stuk scherper.

Verstand van auto's betekent nog niet verstand van fatsoenlijk eten, zo bewezen de testrijders van Volkswagen vorige maand. De aanstaande, achtste generatie Golf werd betrapt aan het afgifteraampje van een hamburgergigant. Ditmaal zijn de ingenieurs bezig met het echte werk en daarbij blijkt dat het met de draaicirkel van de volgende Golf wel goed zit.

De testrit waar we hier getuige van zijn is er eentje van het soort 'puntjes op de 'i '', want de productie van de nieuwe Golf start komende zomer al. Wij lieten eerder op basis van spionagefoto's onze eigen Golf 8 'produceren' en deze foto's bevestigen dat onze tekenaar er niet zo gek ver naast zat. Laat je overigens niet voor de gek houden door de camouflagesmurf van VW. Wie goed kijkt, ziet bijvoorbeeld onder de folie de contouren van de echte achterlichten, die veel puntiger naar binnen lopen dan de opgeplakte hoeken.

Als podium voor het publieksdebuut van de Golf 8 gokken wij met enige terughoudendheid op de IAA 2019, die september in Frankfurt plaatsvindt. Maar gezien de eerdere productiestart en de tendens van de laatste jaren om dit soort gelegenheden buiten de geijkte beurzen om te doen, zou het zomaar kunnen dat de Golf ergens komende zomer al tijdens een eigen evenement onder het doek vandaan komt.

Comment

Op die foto’s is het de lelijkste die ze ooit gebouwd hebben.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                Op die foto’s is het de lelijkste die ze ooit gebouwd hebben.
                Zijn dan ook nog geen presentatiefoto's hé. Is nog altijd maar een prototype met wat minder camouflage. Maar verder denk ik wel dat je gelijk hebt want iets spectaculair gaan we sowieso niet moeten verwachten van het exterieur.

Comment

Comment

2020 Volkswagen Golf Mk8 Photographed Virtually Undisguised From All Angles

Comment

Oei
                      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Razend benieuwd benieuwd naar de vormen van de led lijntjes in de achterlichten

Comment

Comment

Comment

IN NOVEMBER?

'ONTHULLING VOLKSWAGEN GOLF 8 IS NA DE I.D.'

Tijdens de grote persconferentie van de Volkswagen Groep is er meer bekend geworden over de komende nieuwe Golf. De achtste editie van Volkswagens succesnummer laat iets langer op zich wachten dan we in eerste instantie hadden gedacht.

Tijdens de persconferentie zegt Jürgen Stackmann, bestuurslid van Volkswagens verkoopafdeling, dat de onthulling van de achtste generatie Golf "enkele weken na die van de I.D. plaatsvindt". Die elektrische I.D. laat zijn gezicht tijdens de IAA in Frankfurt zien. Dat evenement staat voor halverwege september op de planning. Met de uitspraak van Stackmann is het aannemelijk dat iedereen tot medio oktober of november geduld moet hebben voor de nieuwe Golf.

Dat is verrassend, want tijdens een bijeenkomst van Volkswagen voor 180 managers en topmannen begin vorig jaar, werd bekend dat het nog 75 weken zou duren voordat de nieuwe Golf van de productieband ging rollen. Dat zou destijds betekenen dat het startschot voor de productie medio juli zou plaatsvinden. Met de nieuwe informatie lijkt dat te zijn uitgesteld. Destijds werd tevens bekend dat Volkswagen zo'n 1,8 miljard euro in de productie van de nieuwe Golf ging steken.

De afgelopen tijd verscheen een gecamoufleerde Golf al verschillende keren op de openbare weg. Op spionagebeelden is te zien dat de auto waarschijnlijk een stuk groeit. Op de getoonde tekening bij de persconferentie komen we verder herkenbare lijnen tegen, hoewel de neus flink wordt aangepakt.

Comment

kwam hier altijd kijken, kurjeus naar de dash...en dan heb ik die nog gemist 3 dagen geleden

Comment

2020 Golf Mk8 Hides New Volkswagen Logo In Plain Sight

Comment

Comment

Comment

Weer een inspiratieloos gedrocht, en als gewoonlijk weer dodelijk saai.
                                        There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                                          Weer een inspiratieloos gedrocht, en als gewoonlijk weer dodelijk saai.
                                          Zijn wel steengoede wagens..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Working...
                                          X